2012 Departament Rozwoju Instytucji Otoczenia Biznesu Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości Rezultaty projektów realizowanych w 2.2.1 Poprawa jakości.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Projekt współfinansowany częściowo przez Unię Europejską (Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego)
Advertisements

Wrocław. Środki na przedsiębiorczość MŚP EFRREFS RPOPO KL Środki na wsparcie już funkcjonujących przedsiębiorstw Środki na założenie przedsiębiorstwa.
Budowa Krajowego Systemu Innowacji
Ministerstwo Gospodarki i Pracy Sektorowy Program Operacyjny Wzrost konkurencyjności przedsiębiorstw, lata (SPO-WKP) Małgorzata Świderska.
Sytuacja w województwie: zatrudnienie, edukacja, integracja społeczna, przedsiębiorczość.
Tomasz Kierzkowski Szanse rozwoju przedsiębiorczości związane z funduszami pomocowymi po akcesji Warszawa, 8 grudnia 2003.
MINISTERSTWO ROZWOJU REGIONALNEGO Przebieg realizacji działań dotyczących MSP w ramach Sektorowego Programu Operacyjnego Wzrost konkurencyjności przedsiębiorstw,
I FORUM FUNDUSZY EUROPEJSKICH Fundusze Europejskie – efekty, możliwości i perspektywy Program Bloku Finansowego PIENIĄDZ ROBI PIENIĄDZ… Czyli rola i wsparcie.
NARODOWA STRATEGIA SPÓJNOŚCI dla rozwoju Polski. 02Ministerstwo Rozwoju RegionalnegoWarszawa, Program Operacyjny Innowacyjna Gospodarka, 2007.
VI Krajowe Forum Edukacyjne dla MSP Warszawa września 2006r. Oferta usług ośrodków KSU dla MŚP USŁUGI INFORMACYJNE.
Rzeszów, 2 sierpnia 2006 r.. Tomasz Orczyk Departament Zarządzania EFS Ministerstwo Rozwoju Regionalnego Doświadczenia wdrażania Europejskiego Funduszu.
VI Posiedzenie Podkomitetu Monitorującego Program Operacyjny Kapitał Ludzki Województwa Warmińsko-Mazurskiego 8 października 2009 r. Olsztyn Organizacja.
„Narodowy program przebudowy dróg lokalnych Etap II Bezpieczeństwo – Dostępność – Rozwój edycja 2013 Małopolski Urząd Wojewódzki.
Gościejewo 74 Gościejewo Zespół konsultantów: Jarosław Piszczek
Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet IV Szkolnictwo wyższe i nauka Działanie 4.2 Patrycja Dukaczewska.
Działania Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości na rzecz rozwoju innowacyjności małych i średnich przedsiębiorstw Świętokrzyska Giełda Kooperacyjna.
2009 Warszawa, 9 czerwca 2009 r. Rozwijanie umiejętności i podwyższanie kwalifikacji własnych i pracowników - dotacje na szkolenia i studia podyplomowe.
PARP – wsparcie dla przedsiębiorstw po wejściu do Unii Europejskiej
Wsparcie na prace badawczo- rozwojowe i wdrażanie ich wyników oraz na inwestycje we wzornictwo przemysłowe Izabela Wójtowicz Warszawa, 9 czerwca 2009 r.
Usługi informacyjne Punktów Konsultacyjnych KSU – dlaczego warto korzystać z bezpłatnych informacji o programach pomocowych i nie tylko? IX Forum Edukacyjne.
ANALIZA PORÓWNAWCZA ROCZNYCH INFORMACJI Z DZIAŁALNOŚCI AGENCJI ZATRUDNIENIA Z WOJEWÓDZTWA POMORSKIEGO ZA LATA 2010 i 2011 OPRAC. Katarzyna Kiedrowska,
PRZEDSIĘBIORCZY NAUKOWIEC PRZEDSIĘBIORCZA KOBIETA NAUKOWIEC
Sektorowy Program Operacyjny Wzrost Konkurencyjności Przedsiębiorstw
26/03/2017 Sposób na konkurencyjność – Jak innowacyjne są polskie przedsiębiorstwa Marta Mackiewicz.
Zewnętrzne źródła finansowania przedsięwzięć innowacyjnych 9 marca 2009 r. Anna Rąplewicz Dyrektor ds. Edukacji, Doradztwa i Funduszy Europejskich Regionalna.
Warsztaty szkoleniowe Regionalnego Komitetu Sterującego ds. Regionalnej Strategii Innowacyjności Województwa Warmińsko-Mazurskiego Gabriela Zenkner-Kłujszo.
Nauka i Biznes - rola PARP we wzmacnianiu współpracy
2009 Działanie 3.3 Tworzenie systemu ułatwiającego inwestowanie w MSP Poddziałanie Wsparcie dla MSP Podsumowanie naboru 2008 i zmiany na 2009 Zespół
Cel usługi: Wsparcie działalności nowych i istniejących już firm. Zaplanowano usługi dla przedsiębiorców Usługa dostępna do końca listopada 2011.
2009 Warszawa, 24 czerwca 2009 r Oferta Krajowego Systemu Usług (KSU) dla przedsiębiorców Warszawa, 7 września 2009 r.
Unia Europejska Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego Regionalny Program Operacyjny dla Województwa Pomorskiego na lata Departament Programów.
Podsumowanie wdrażania ZPORR w pomorskim PRZEDSIĘBIORCY I INNOWACJE Podsumowanie wdrażania ZPORR w pomorskim PRZEDSIĘBIORCY I INNOWACJE Łukasz Żelewski.
Co to jest „STIM”? Członek Ogólnopolskiej Sieci Transferu Technologii i Wspierania Innowacyjności MŚP „STIM”. Projekt STIM jest współfinansowany z.
Możliwości finansowania inwestycji Inicjatywa JEREMIE dla rozwoju regionu łódzkiego Łódzka Agencja Rozwoju Regionalnego S.A. Kutno, r.
Ogólnopolski Konkurs Wiedzy Biblijnej Analiza wyników IV i V edycji Michał M. Stępień
2011 Poprawa dostępu MSP do zewnętrznego finansowania zwrotnego – projekty systemowe PARP Spotkanie przedstawicieli Funduszy Pożyczkowych Warszawa, 1-2.
Centrum Transferu Technologii Politechnika Krakowska Lokalny Punkt Konsultacyjny KSI – dobre praktyki Zofia Gródek-Szostak.
Krajowy System Usług dla MSP
Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego Szkolnictwo Wyższe i Nauka Priorytet IV Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Departament Wdrożeń i.
Oferta ośrodków KSU dla MŚP: usługi informacyjne Agencja Rozwoju Lokalnego AGROTUR S.A.
AUDYTY TECHNOLOGICZNE I TRANSFERY TECHNOLOGII DLA FIRM
Finansowanie działań inwestycyjnych w OIiP
Program pilotażowy w województwie kujawsko-pomorskim PODSTAWOWE ZAŁOŻENIA I EFEKTY REALIZACJI PROGRAMU Michał Majcherek - Kierownik Projektu Pracodawcy.
2008 Wsparcie i rozwój instytucji świadczących usługi na rzecz przedsiębiorczości oraz ich sieci. Wsparcie dla Punktów Konsultacyjnych 20 listopada 2008.
Mikroprzedsiębiorstwa Mikroprzedsiębiorstwa
FUNDUSZE PORĘCZEŃ KREDYTOWYCH
1.
Krajowy System Usług Kierunki rozwoju Krajowego Systemu Usług i jego oferta wsparcia przedsiębiorczości Warszawa, 26 listopada 2010 r. 1.
Wdrażanie Działań 6.1 i 8.1 PO KL w województwie podlaskim w 2010 roku.
Krajowy System Usług Kierunki rozwoju Krajowego Systemu Usług i jego oferta wsparcia przedsiębiorczości Warszawa, 26 listopada 2010 r. 1.
Mazowiecka Sieć Ośrodków Doradczo-Informacyjnych w zakresie Innowacji MSODI Działania w ramach projektu: Działania promocyjne dostępne dla osób zainteresowanych.
2010 Aleksandra Herba Przewodnicząca Rady Punktów Konsultacyjnych KSU Prokurent, Zastępca Dyrektora Generalnego Regionalnej Izby Gospodarczej w Katowicach.
W drodze do Unii Promnice, Zameczek Myśliwski.
1 Wsparcie przedsiębiorczości z funduszy strukturalnych w latach 2007 – 2013 Tomasz Nowakowski Ministerstwo Rozwoju Regionalnego.
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Wybrane wyniki porównawcze edycji I- VII Badanie kwartalne Beneficjentów Ostatecznych Działania 2.3 SPO RZL – schemat.
Ocena efektów wsparcia MŚP w ramach
Rada Statystyki Warszawa 19 maj Agenda Cel badania: Poznanie opinii właścicieli przedsiębiorstw i kluczowych menedżerów na temat statystyki publicznej,
Usługi informacyjne i doradcze Punktu Konsultacyjnego Krajowego Systemu Usług Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej z Europejskiego Funduszu.
EcoCondens Kompakt BBK 7-22 E.
WYNIKI EGZAMINU MATURALNEGO W ZESPOLE SZKÓŁ TECHNICZNYCH
Działania samorządu województwa (Wojewódzkiego Urzędu Pracy) na rzecz promocji zatrudnienia i rozwoju przedsiębiorczości Zielona Góra, 08 kwietnia 2009.
Testogranie TESTOGRANIE Bogdana Berezy.
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Wybrane wyniki porównawcze edycji I- VI Badanie kwartalne Beneficjentów Ostatecznych Działania 2.3 SPO RZL – schemat a.
STAN SYSTEMU POŻYCZKOWO-GWARANCYJNEGO DLA MAŁYCH I ŚREDNICH PRZEDSIĘBIORSTW szanse i wyzwania Barbara Bartkowiak VIII FORUM KORPORACYJNE Finansowanie polskich.
1 Targi Zarządzania Zasobami Ludzkimi 8-9 kwiecień 2008 r. Warszawa Wanda Powałka Zespół Wdrażania Instrumentów Instytucjonalnych PARP „Punkty Konsultacyjne.
Biuro Konsultingowe „ADVISER” zaprasza Państwa do zapoznania się z możliwościami dofinansowania przedsięwzięć w ramach Programu Operacyjnego Inteligentny.
Informacja, opieka i asysta – wsparcie Wielkopolskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości Sp. z o.o. w ramach projektu Punkt Konsultacyjny KSU Leszno
Podsumowanie wdrażania Regionalnego Programu Operacyjnego Warmia i Mazury na lata 2007 – 2013 Stan na dzień (KSI SIMIK) Urząd Marszałkowski.
Województwa Lubuskiego Pożyczki dla przedsiębiorców.
„Dolny Śląsk I Przedsiębiorczość”
Zapis prezentacji:

2012 Departament Rozwoju Instytucji Otoczenia Biznesu Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości Rezultaty projektów realizowanych w Poprawa jakości usług świadczonych przez instytucje wspierające rozwój przedsiębiorczości i innowacyjności na podstawie działań Krajowego Systemu Usług Warszawa, r.

Mapa usług KSU PK KSU KSI KSU NOWY-Pilotaż: finansowanie zwrotne Pilotaż: ochrona środowiska Pilotaż: optymalizacja kosztów Fundusze poręczeniowe Fundusze pożyczkowe

Liczba usług zrealizowanych od IX 2008 łącznie – 193 tys., w tym 128 tys. dla starterów Z oferty usług KSU w 2011 r. skorzystało łącznie w tym ok. 58 tys. klientów 40 tys. starterów Liczba MSP w Polsce – 1,66 mln* Liczba nowopowstałych MSP w Polsce – 483 tys.* Liczba zlikwidowanych MSP w Polsce – 283 tys.* * Na podstawie raportu o stanie sektora małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce

Oferta usług KSU w 2011r.

Informacja w Punktach Konsultacyjnych KSU – zakończony projekt Czas realizacji IX 2008 – I 2012 Czas realizacji IX 2008 – I 2012 Budżet – 82 mln PLN Rozliczono – 80 mln PLN Budżet – 82 mln PLN Rozliczono – 80 mln PLN Zaplanowano – klientów Zrealizowano – klientów: Osoby fizyczne – ( – 2011 r.) Przedsiębiorstwa – ( – 2011 r.) Zaplanowano – klientów Zrealizowano – klientów: Osoby fizyczne – ( – 2011 r.) Przedsiębiorstwa – ( – 2011 r.) 103 > 98 > 89 PK KSU 16 województw 103 > 98 > 89 PK KSU 16 województw

Informacja w Punktach Konsultacyjnych KSU – nowy projekt Czas realizacji; – Realizacja usług- luty 2012 Czas realizacji; – Realizacja usług- luty 2012 Budżet – zł Zaplanowano – usług Zaplanowano klientów Zaplanowano – usług Zaplanowano klientów 50 podpisanych umów na PK KSU 15 województw 50 podpisanych umów na PK KSU 15 województw

Czas realizacji V 2009 – X 2011 Czas realizacji V 2009 – X 2011 Budżet – 18,7 mln PLN Rozliczono – 17,5 mln PLN Budżet – 18,7 mln PLN Rozliczono – 17,5 mln PLN 22 KSI KSU 13 województw 22 KSI KSU 13 województw Zaplanowano – usługi (1.605 klientów) usług audytu technologicznego 346 usług transferu technologii Zaplanowano – usługi (1.605 klientów) usług audytu technologicznego 346 usług transferu technologii Doradztwo proinnowacyjne w Krajowej Sieci Innowacji KSU Zrealizowano – usług (1.620 klientów) usług audytu technologicznego (522 – 2011 r.) 345 usługi transferu technologii (174 – 2011 r.) Zrealizowano – usług (1.620 klientów) usług audytu technologicznego (522 – 2011 r.) 345 usługi transferu technologii (174 – 2011 r.)

Fundusze pożyczkowe współpracujące w ramach KSU Porozumienia o współpracy z 40 funduszami pożyczkowymi (w Polsce działa ok. 70 FP) Dane za 2011 I półrocze: 36 FP udzieliło 1610 pożyczek na kwotę 163,2 mln zł II półrocze : 40 FP udzieliło 1746 pożyczek na kwotę 169,2 mln zł Dane za 2011 I półrocze: 36 FP udzieliło 1610 pożyczek na kwotę 163,2 mln zł II półrocze : 40 FP udzieliło 1746 pożyczek na kwotę 169,2 mln zł 8 porozumień o współpracy podpisano w 2011 r.

Fundusze poręczeniowe współpracujące w ramach KSU Porozumienia o współpracy z 41 funduszami poręczeniowymi (w Polsce działa ok. 54 FPK) 10 porozumień o współpracy podpisano w 2011 r. Dane zbiorcze za 2011 I półrocze;31 FPK udzieliło 2184 poręczeń na kwotę 298,7 mln zł II półrocze: 40 FPK udzieliło 2610 poręczeń na kwotę 372,7 mln zł Dane zbiorcze za 2011 I półrocze;31 FPK udzieliło 2184 poręczeń na kwotę 298,7 mln zł II półrocze: 40 FPK udzieliło 2610 poręczeń na kwotę 372,7 mln zł

Pilotaż doradztwa w zakresie optymalizacji kosztów prowadzenia działalności gospodarczej Budżet łącznie – 5 mln PLN Zakontraktowano – 3,2 mln PLN Rozliczono – 2,9 mln PLN (do k r.) Budżet łącznie – 5 mln PLN Zakontraktowano – 3,2 mln PLN Rozliczono – 2,9 mln PLN (do k r.) Zaplanowano – 84 usługi Zrealizowano – 64 usług (do k r.) Zaplanowano – 84 usługi Zrealizowano – 64 usług (do k r.) Czas realizacji VI 2010 – VI 2011 (I edycja) III 2011 – III 2012 (II edycja) Czas realizacji VI 2010 – VI 2011 (I edycja) III 2011 – III 2012 (II edycja) I edycja – 5 wykonawców usług II edycja – 3 wykonawców usług Łącznie 5 województw I edycja – 5 wykonawców usług II edycja – 3 wykonawców usług Łącznie 5 województw

Pilotaż usług doradczo-szkoleniowych w zakresie ochrony środowiska I edycja – 5 wykonawców usług II edycja – 12 wykonawców usług Łącznie 9 województw I edycja – 5 wykonawców usług II edycja – 12 wykonawców usług Łącznie 9 województw Budżet łącznie – 5 mln PLN Zakontraktowano – 4,5 mln PLN Rozliczono – 3,2 mln PLN (do k r.) Budżet łącznie – 5 mln PLN Zakontraktowano – 4,5 mln PLN Rozliczono – 3,2 mln PLN (do k r.) Zaplanowano – 460 usług Zrealizowano – 218 usług (do k r.) Zaplanowano – 460 usług Zrealizowano – 218 usług (do k r.) Czas realizacji III/VI 2011 – III/VI 2012 (I edycja) XI 2011 – X 2012 (II edycja) Czas realizacji III/VI 2011 – III/VI 2012 (I edycja) XI 2011 – X 2012 (II edycja)

Pilotaż doradztwa–asysty w prowadzeniu działalności gospodarczej Czas realizacji V 2011 – XI 2011 Budżet – 3 mln PLN Zakontraktowano – 2,8 mln PLN Rozliczono – 2,2 mln PLN Budżet – 3 mln PLN Zakontraktowano – 2,8 mln PLN Rozliczono – 2,2 mln PLN 23 wykonawców usług Zaplanowano – usług Zrealizowano – usług

Pilotaż usług doradczo- szkoleniowych w zakresie finansowania zwrotnego-nowa usługa Konkurs ogłoszony – Wpłynęło 37 ofert Na kwotę , 01 zł Z 13 województw Wpłynęło 37 ofert Na kwotę , 01 zł Z 13 województw W trakcie oceny merytorycznej Planowany termin ogłoszenia wyników- koniec kwietnia 2012 r.

Badania zrealizowane w ramach Krajowego Systemu Usług Głównym celem badań jest uzyskanie informacji pozwalających na odpowiednie zaprojektowanie usług wspierających rozwój przedsiębiorców i osób podejmujących działalność gospodarczą, świadczonych w ramach Krajowego Systemu Usług. Prowadzone działania badawcze dotyczą świadczonych w ramach KSU usług- PK, KSI, FP i FPK oraz usług pilotażowych. Projekty badawcze dedykowane poszczególnym usługom są dzielone na podprojekty dotyczące obszarów tj; konsultanci, klienci, partnerzy, jakość usług, promocja itp. Głównym celem badań jest uzyskanie informacji pozwalających na odpowiednie zaprojektowanie usług wspierających rozwój przedsiębiorców i osób podejmujących działalność gospodarczą, świadczonych w ramach Krajowego Systemu Usług. Prowadzone działania badawcze dotyczą świadczonych w ramach KSU usług- PK, KSI, FP i FPK oraz usług pilotażowych. Projekty badawcze dedykowane poszczególnym usługom są dzielone na podprojekty dotyczące obszarów tj; konsultanci, klienci, partnerzy, jakość usług, promocja itp.

Wnioski z badania Wizerunku Krajowego Systemu Usług (sierpień styczeń 2012) 15 Istotnie więcej przedsiębiorców, którzy nigdy nie korzystali z usług KSU wskazało, że sieci wspierające przedsiębiorczość są bardzo potrzebne (w I fali 19,3%, w II fali 23,9%). Istotnie zmalał odsetek przedsiębiorców wskazujących, że sieci wspierające przedsiębiorczość są potrzebne, ale jest o nich za mało informacji (I fala 45,5%, II fala - 39,7%) co może sugerować, że przedsiębiorcom jest obecnie łatwiej znaleźć informacje na temat takich sieci. Wykres 2. Zdanie na temat sieci wspierających przedsiębiorczość finansowanych ze środków publicznych Podstawa: Wszyscy respondenci-przedsiębiorcy, którzy nigdy nie korzystali z usług KSU, N=1100

Wnioski z badania Wizerunku Krajowego Systemu Usług (sierpień styczeń 2012) Istotnie więcej przedsiębiorców, którzy nigdy nie korzystali z usług KSU wskazało, że sieci wspierające przedsiębiorczość są bardzo potrzebne (w I fali 19,3%, w II fali 23,9%). Respondenci, którzy deklarowali, że znają KSU, najczęściej pozyskiwali informacje o KSU przez: prasę (37,3%) oraz Internet (32,5%). Istotnie więcej przedsiębiorców, którzy nigdy nie korzystali z usług KSU wskazało, że sieci wspierające przedsiębiorczość są bardzo potrzebne (w I fali 19,3%, w II fali 23,9%). Respondenci, którzy deklarowali, że znają KSU, najczęściej pozyskiwali informacje o KSU przez: prasę (37,3%) oraz Internet (32,5%). 62,4% przedsiębiorców, którzy nigdy nie korzystali z usług KSU odpowiedziało, że słyszało o usługach wspierających rozwój firm finansowanych lub dofinansowanych ze środków publicznych.

Zapotrzebowanie przedsiębiorstw na działalność prowadzoną przez PK KSU Poziom zadowolenia z jakości udzielonej w PK KSU konsultacji Ponad 80% klientów jest zadowolonych z jakości udzielonej konsultacji. Niski poziom zadowolenia wskazał znikomy odsetek badanych, oscylujący w granicach 5%. Bardzo dobra opinia o PK KSU znajduje swoje odzwierciedlenie w ocenie zapotrzebowania klientów na działalność taką jaka jest prowadzona przez punkty konsultacyjne. Wnioski z badania jakości i odbioru usług Punktów Konsultacyjnych ( wrzesień grudzień 2011) JAKOŚĆ ŚWIADCZONYCH USŁUG

SATYSFAKCJA KLIENTÓW Z JAKOŚCI USŁUG ŚWIADCZONYCH PRZEZ PK KSU Poziom zadowolenia z jakości świadczonej przez Konsultantów PK usługi Fachowość, wysokie kompetencje, profesjonalizm (łącznie 31,6%), komunikatywność przekazu (30,5%), a także skuteczność udzielanych konsultacji (30,2%) są głównymi powodami, dla których poziom zadowolenia z usług PK KSU jest bardzo wysoki i wynosi blisko 90%.

KOMPETENCJE KONSULTANTÓW PK KSU szeroki zakres wiedzy merytorycznej (88,6%) umiejętność komunikatywnego przekazywania informacji (92,6%) profesjonalizm (92,4%) życzliwość (93,1%) użyteczność przekazywanych porad (92,8%) zaangażowanie w wykonywaną pracę (91,7%) Opierając się na deklaracjach usługobiorców, Konsultanci PK KSU są bardzo dobrze przygotowani do wykonywanej pracy. Warto zauważyć, że oprócz cech merytorycznych, Przedstawiciele PK cechują się wysokim poziomem życzliwości.

Dla niemal 70% klientów PK konsultacje przyczyniły się w sposób znaczący lub częściowy do rozwiązania ich problemów. Udzielane konsultacje i porady mają duży wpływ na podejmowane przez przedsiębiorców decyzje – ponad połowa osób objętych badaniem (55,3%) uznała, że uzyskane informacje zaważyły na podjętej przez nich decyzji, co piąty klient (21,7%) zadeklarował, że miały one częściowy wpływ na sytuację. Wpływ konsultacji udzielonych w PK KSU na podjętą przez klienta decyzję Wpływ konsultacji udzielonych w PK KSU na rozwiązanie problemu klienta

Szczególnie duże znaczenie usługi informacyjne odgrywają w przypadku firm planujących określoną działalność – 63,1% badanych przedsiębiorstw przyznało, że skorzystało w pełni z pozyskanych w PK KSU informacji, 26,9% kierowała się nimi do pewnego stopnia. Dla połowy badanych klientów udzielone w PK KSU informacje miały kluczowy wpływ na podejmowane decyzje dotyczące planowanej działalności gospodarczej. Tylko marginalny odsetek uznał, że konsultacje w PK nie miały znaczenia dla jego przedsiębiorstwa.

Odsetek klient ó w KSI KSU uważających, że wymienione aspekty usługi były raczej niezadowalające lub niezadowalające. Ocena usługi doradczej proinnowacyjnej ośrodka KSI KSU. Wnioski z badania i jakości usług doradczych realizowanych przez Ośrodki KSI ( lipiec czerwiec 2011)

Ocena korzyści dla firmy z usługi doradczej dotyczącej transferu technologii jest wysoka: po dokonaniu transferu podstawowe wskaźniki ekonomiczne świadczące o dobrej kondycji przedsiębiorstwa wzrosły u dużego odsetka klientów Klienci KSI KSU oczekują pomocy we wdrażaniu nowych produktów, usług oraz rozwiązań organizacyjnych ale wykazują spadek zainteresowania (w porównaniu do poprzedniego badania) najprostszymi usługami pośrednictwa (przygotowanie zapytania, poszukiwanie dostawców, pomoc w negocjacjach) pomiędzy dostawcami a odbiorcami technologii. Ocena korzyści dla firmy z usługi doradczej dotyczącej transferu technologii jest wysoka: po dokonaniu transferu podstawowe wskaźniki ekonomiczne świadczące o dobrej kondycji przedsiębiorstwa wzrosły u dużego odsetka klientów Klienci KSI KSU oczekują pomocy we wdrażaniu nowych produktów, usług oraz rozwiązań organizacyjnych ale wykazują spadek zainteresowania (w porównaniu do poprzedniego badania) najprostszymi usługami pośrednictwa (przygotowanie zapytania, poszukiwanie dostawców, pomoc w negocjacjach) pomiędzy dostawcami a odbiorcami technologii.

Wnioski z badania i jakości usług doradczych realizowanych przez Ośrodki KSI (lipiec 2010 – czerwiec 2011) Nadal najsłabszą stroną usług proinnowacyjnych świadczonych przez ośrodki KSI KSU są ( w kolejności): dostosowanie oferty do potrzeb firmy, zdolność usługodawcy do rozpoznania potrzeb firmy oraz kompetencje pracowników usługodawcy. Odsetek klientów deklarujących znajomość jakichkolwiek usługodawców usług doradczych proinnowacyjnych spadła. Wśród tych, którzy deklarują znajomość usługodawców zrozumienie roli instytucji otoczenia innowacyjnego biznesu wzrosło. Zrozumienie istoty usługi audytu technologicznego i transferu technologii oraz roli doradcy w tych usługach jest niskie – większe dla audytu technologicznego. Wzrosło znaczenie stron internetowych ośrodków KSI jako źródła informacji o usługach proinnowacyjnych. Nadal najsłabszą stroną usług proinnowacyjnych świadczonych przez ośrodki KSI KSU są ( w kolejności): dostosowanie oferty do potrzeb firmy, zdolność usługodawcy do rozpoznania potrzeb firmy oraz kompetencje pracowników usługodawcy. Odsetek klientów deklarujących znajomość jakichkolwiek usługodawców usług doradczych proinnowacyjnych spadła. Wśród tych, którzy deklarują znajomość usługodawców zrozumienie roli instytucji otoczenia innowacyjnego biznesu wzrosło. Zrozumienie istoty usługi audytu technologicznego i transferu technologii oraz roli doradcy w tych usługach jest niskie – większe dla audytu technologicznego. Wzrosło znaczenie stron internetowych ośrodków KSI jako źródła informacji o usługach proinnowacyjnych.

Źródła informacji o sieci KSI KSU i jego ofercie usług proinnowacyjnych Wnioski z badania i jakości usług doradczych realizowanych przez Ośrodki KSI ( lipiec czerwiec 2011)

26 Dziękuję za uwagę Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości Departament Rozwoju Instytucji Otoczenia Biznesu Dziękuję za uwagę Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości Departament Rozwoju Instytucji Otoczenia Biznesu