Zwiększenie dostępu do edukacji przedszkolnej dzieci z terenu Związku Gmin Zagłębia Miedziowego KONFERENCJA PRASOWA PODSUMOWANIE REALIZACJI PROEJKTU Polkowice,

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Projekt POKL współfinansowany ze środków UE w ramach EFS
Advertisements

Paweł Rudkowski – Legnica, 13 kwietnia 2011 r.
„Zajęcia dodatkowe dziś-szansą na lepsze jutro”
Szkołę Podstawową im. gen. I. Kruszewskiego w Gogołowie
Prezentacja na wywiadówkę
Generator przyszłości
Matematyka Zajęcia dodatkowe dziś – szansą na lepsze jutro
Człowiek – Najlepsza inwestycja
Program Operacyjny Kapitał Ludzki 2007 – 2013 w Małopolsce
Województwo Podkarpackie
Konkurs Ministerstwo Edukacji Narodowej Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3.3. Poprawa jakości.
Departament Strategii i Rozwoju Regionalnego
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI Kraków
"Nowoczesny Nauczyciel
KONKURS pt.: „Start w Przyszłość”
Konferencja dla przedstawicieli jednostek samorządu terytorialnego Tworzenie sieci Powiatowych Ośrodków Wspierania Uczniów Zdolnych w województwie małopolskim.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach
OŚRODKI PRZEDSZKOLNE – szansa na dobry start
Człowiek najlepsza inwestycja Jaworznickie Szkolne Kluby Przedsiębiorczości - Marzenia – Wiedza – Sukces Projekt finansowany ze środków Unii Europejskiej.
Podkarpacki program stypendialny dla uczniów szczególnie uzdolnionych
Projekt Dobra marka - OPS Ursynów budzi do życia.
MIEJSKIE PRZEDSZKOLE NR 10. Główne wejście do placówki.
Szczęśliwe przedszkolaki – program wyrównywania szans w rzeszowskich przedszkolachSzczęśliwe przedszkolaki – program wyrównywania szans w rzeszowskich.
PUBLICZNA SZKOŁA PODSTAWOWA
Priorytet VIII REGIONALNE KADRY GOSPODARKI Priorytet IX ROZWÓJ WYKSZTAŁCENIA I KOMPETENCJI W REGIONACH.
UPOWSZECHNIENIE EDUKACJI PRZEDSZKOLNEJ W ŚWIETLE REFORMY OŚWIATOWEJ
1 System zarządzania komponentem regionalnym Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Urząd Marszałkowski w Łodzi Departament ds. PO Kapitał Ludzki Instytucja.
Prezentacja Projektu Różne formy terapii wspomagające rozwój uczniów Specjalnego Ośrodka Szkolno – Wychowawczego w Kątach Wrocławskich realizowanego w.
Zajęcia wyrównawcze z języka angielskiego - Grupa 6 „Zajęcia dodatkowe dziś- szansą na lepsze jutro” Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej.
Projekt konkursowy "Wyspa nauki i zabawy" jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
SZKOŁA MOJĄ SZANSĄ PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY Z FUNDUSZY UNII EUROPEJSKIEJ W RAMACH PROGRAMU OPERACYJNEGO KAPITAŁ LUDZKI.
1. Wydział EFS Wrocław, sierpień 2009.
Termin realizacji – 20 miesięcy
Jeżowe, 25 czerwca 2009 r. Jeżowe, 25 czerwca 2009 r. Konferencja podsumowująca realizację projektu pn.: Wszyscy mamy równe szanse - program wyrównywania.
Projekt Edukacja przedszkolna szansą na sukces Twojego dziecka Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Nasze przedszkole edukacja przedszkolna dla wszystkich dzieci gminy koziegłowy Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Priorytetu IX Rozwój wykształcenia.
Szkoła Podstawowa im. św. Franciszka z Asyżu w Poskwitowie
Program Operacyjny Kapitał Ludzki Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Szkoła Równych Szans.
Spotkanie z nauczycielami w ramach projektu Szansa na sukces – program zajęć pozalekcyjnych w szkołach gimnazjalnych na terenie Gminy Wieprz Gierałtowice,
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
EDUKACJA W GMINIE PRZYWIDZ System edukacji w gminie Przywidz oczami rodzica.
DC Edukacja Centrum Szkoleń i Certyfikacji Komputerowych Innowacyjne formy oceniania z wykorzystaniem ICT Kartuzy, 12 listopada 2010.
Podsumowanie realizacji projektu Czym skorupka za młodu nasiąknie… Indywidualizacja procesu nauczania w klasach I, II, III szkół podstawowych w Gminie.
1 Program Operacyjny Kapitał Ludzki Projekt "Dziecięca akademia przyszłości – wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów poprzez dodatkowe zajęcia.
Dobrocin, 31 sierpnia 2009 Przedszkole w Dobrocinie – szansa na rozwój dostępna dla każdego dziecka.
Niepubliczne Przedszkole ,,Mały Europejczyk” w Chalinie
„Szkolne Centrum Nauki”
Informacja o oddziałach przedszkolnych zorganizowanych na terenie Szkoły Podstawowej nr 273 w Warszawie ul. Balcerzaka 1.
NASZA WIEDZA - NASZA PRZYSZŁOŚĆ okres realizacji projektu 01 styczeń 2011r. – 30 grudzień 2012r.
Wiedza i umiejętności drogą do kariery uczniów Zespołu Szkół z Ukraińskim Językiem Nauczania w Górowie Iławeckim Górowo Iławeckie 27 października 2013roku.
SAMORZĄDOWE PRZEDSZKOLE W LINOWIE
Słoneczne Okienka Przedszkolne - założenia projektu -
Ministerstwo Rozwoju Regionalnego, ul. Wspólna 2/4, Warszawa, WIEDZA SPEŁNIA MARZENIA Projekt Unii Europejskiej.
Witam Państwa, Od 2007 jestem wicedyrektorem Mazowieckiej Jednostki Wdrażania Programów Unijnych w Warszawie. Od tego czasu powiat płocki otrzymał ponad.
Wsparcie systemu edukacji w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w województwie lubuskim.
Nauka kluczem do sukcesu program rozwojowy liceów ogólnokształcących Miasta Opola.
Gmina Zwierzyn „RÓWNAJ W GÓRĘ”. Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet IX: Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach Działanie 9.1 Wyrównanie.
Apetyt na wiedzę Projekt realizowany przez : Szkołę Podstawową w Gliniku Górnym Priorytet IX Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach. Działanie.
Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania uczniów klas I-III szkoły podstawowej w kontekście wdrażania nowej podstawy kształcenia ogólnego Projekt.
Witam Państwa, Od 2007 jestem wicedyrektorem Mazowieckiej Jednostki Wdrażania Programów Unijnych w Warszawie. Od tego czasu powiat sierpecki otrzymał ponad.
KONFERENCJA KONFERENCJA Podsumowanie projektu : „Z edukacją na TAK!” Oświęcim 7 czerwca 2011 r.
Projekt współfinansowany ze ś rodków Europejskiego Funduszu Społecznego i krajowych ś rodków finansowych w ramach POKL, Priorytet IX Rozwój wykształcenia.
DIAGNOZA - DOSKONALENIE - ROZWÓJ Diagnoza – Doskonalenie – Rozwój. Kompleksowe wspomaganie szkół i przedszkoli powiatu rypińskiego. Priorytet III Wysoka.
Edukacja skuteczna, przyjazna i nowoczesna Reforma systemu oświaty Reforma systemu oświaty.
Lider Projektu: 2 Partner projektu: Projekt „SZKOŁA SUKCESU” współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego Beneficjent:
Europejski Fundusz Społeczny Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki na lata
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
E-fektywne F-unkcjonalne S-zkoły
Zapis prezentacji:

Zwiększenie dostępu do edukacji przedszkolnej dzieci z terenu Związku Gmin Zagłębia Miedziowego KONFERENCJA PRASOWA PODSUMOWANIE REALIZACJI PROEJKTU Polkowice, 29 grudnia 2010 r.

Tytuł projektu: Zwiększenie dostępu do edukacji przedszkolnej dzieci z terenu Związku Gmin Zagłębia Miedziowego Program Operacyjny Kapitał Ludzki na lata Priorytet IX Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionie Działanie: 9.1 Wyrównywanie szans edukacyjnych i zapewnienie wysokiej jakości usług edukacyjnych świadczonych w systemie oświaty Poddziałanie: Zmniejszenie nierówności w stopniu upowszechnienia edukacji przedszkolnej Lider projektu: Związek Gmin Zagłębia Miedziowego Związek Gmin Zagłębia Miedziowego Gminy Partnerskie: Chocianów, Gaworzyce, Grębocice, Jerzmanowa, Pęcław, Polkowice, Przemków, Radwanice Okres realizacji projektu 20 lipca 2009 r. – 31 grudnia 2010 r. Koszt całkowity projektu: Kwota dofinansowania: ,15 zł ,78 zł

Utworzono19 punktów przedszkolnych na terenach wiejskich w których bawiło i uczyło się 378 dzieci w wieku lat (w tym dwoje niepełnosprawnych)

PRZEMKÓW - Wysoka, Piotrowice RADWANICE - Radwanice, Buczyna, Sieroszowice, Strogoborzyce JERZMANOWA - Jerzmanowa, Jaczów POLKOWICE - Trzebcz, Tarnówek, Jędrzychów, Kaźmierzów, Sucha Górna GRĘBOCICE - Obiszów, Stara Rzeka CHOCIANÓW - Szklary Dolne, Parchów GAWORZYCE - Gaworzyce PĘCŁAW - Pęcław

Punkty przedszkolne stanowiły tzw. inną / alternatywną formę wychowania przedszkolnego Punkty działały w dni powszednie przez 3 do 4 godzin w okresie od r. do r. z wyłączeniem ferii zimowych i wakacji Punkty działały w dni powszednie przez 3 do 4 godzin w okresie od r. do r. z wyłączeniem ferii zimowych i wakacji Zajęcia były prowadzone przez wykwalifikowanych nauczycieli-wychowawców Zajęcia były prowadzone przez wykwalifikowanych nauczycieli-wychowawców W punktach realizowano podstawę programową W punktach realizowano podstawę programową Każde dziecko otrzymywało drugie śniadanie i napoje Każde dziecko otrzymywało drugie śniadanie i napoje W całym okresie projektu we wszystkich punktach zapewniono wsparcie logopedy W całym okresie projektu we wszystkich punktach zapewniono wsparcie logopedy Przez rok czasu w 14 punktach zorganizowano dodatkowo zajęcia z języka angielskiego Przez rok czasu w 14 punktach zorganizowano dodatkowo zajęcia z języka angielskiego

Punkty wyposażono w kolorowe meble: Regały Regały Krzesełka i stoliki Krzesełka i stoliki Wykładziny Wykładziny Biurko i krzesło dla nauczyciela Biurko i krzesło dla nauczyciela Wieszaki szatniowe Wieszaki szatniowe Kąciki tematyczne Kąciki tematyczne Wszystkie mebelki posiadały wymagane atesty i certyfikaty

Zakupiono zabawki i gry planszowe, pomoce dydaktyczne oraz materiały plastyczne i piśmiennicze

Dzieci miały czas na ZABAWĘ oraz …

… NAUKĘ (w tym przypadku z ćwiczenia z logopedą)

Przy współudziale rodziców organizowano okolicznościowe występy i zabawy, jak np.: JASEŁKA, …

… Dzień babci i dziadka oraz inne

Cel główny projektu: wyrównywanie szans oraz niwelowanie dysproporcji edukacyjnych wśród dzieci w wieku 3-5 lat, jak również zapewnienie im dobrego startu w edukację

LP.Wskaźnik Uzyskany wynik (%) 1. zapewnienie 315 dzieciom w wieku 3 – 5 lat lepszego startu w edukację przedszkolną wzmocnienie potencjału intelektualnego dzieci uczestniczących w projekcie zmniejszenie poczucia nierówności intelektualnej w stosunku do dzieci, które uczęszczają do przedszkola zniwelowanie różnic w zakresie podstawowych umiejętności wśród dzieci, które nie funkcjonują prawidłowo w systemie oświaty wzrost świadomości rodziców, zwłaszcza z rodzin patologicznych i dysfunkcyjnych w zakresie wagi edukacji ich dzieci 91 Określone w projekcie wskaźniki monitorowano przy pomocy badań ewaluacyjnych kierowanych do kadry pedagogicznej i rodziców dzieci

LP.Wskaźnik Uzyskany wynik (%) 6. zwiększenie wiedzy dzieci i rodziców na temat prawidłowego funkcjonowania w rodzinie i społeczeństwie 96 7.wzrost atrakcyjności przedszkolnego nauczania na rynku pracy wzrost samooceny dzieci w związku z nabytymi umiejętnościami i doświadczeniami wzbogacenie słownictwa dziecka i jego wiedzy ogólnej o otaczającym świecie lepszy rozwój sfery emocjonalno – społecznej dziecka poprzez zajęcia w grupie 95 Określone w projekcie wskaźniki monitorowano przy pomocy badań ewaluacyjnych kierowanych do kadry pedagogicznej i rodziców dzieci

GMINA CHOCIANÓW SZKLARY DOLNE i PARCHÓW

GMINA GAWORZYCE GAWORZYCE

GMINA GRĘBOCICE OBISZÓW i STARA RZEKA

GMINA JERZMANOWA JERZMANOWA i JACZÓW

GMINA PĘCŁAW PĘCŁAW

GMINA POLKOWICE JĘDRZYCHÓW, KAŹMIERZÓW, SUCHA GÓRNA, TARNÓWEK i TRZEBCZ

GMINA PRZEMKÓW PIOTROWICE i WYSOKA

GMINA RADWANICE RADWANICE, BUCZYNA, SIEROSZOWICE i STROGOBORZYCE

Związek Gmin Zagłębia Miedziowego ul. Mała Polkowice tel. (076) faks. (076) Koordynator Projektu Koordynator Projektu Paweł Rudkowski

DZIĘKUJĘ ZA UWAGĘ