Zmiany w ustnym egzaminie maturalnym z języków obcych od 2012 roku

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Ustny egzamin maturalny z języka obcego nowożytnego od 2012 roku
Advertisements

Zmiany w egzaminie maturalnym od 2015 r.
Nowa” Matura 2015 Języki obce
ZASADY ORGANIZOWANIA EGZAMINU
Zespół Szkół z Oddziałami Integracyjnymi w Przemyslu
NOWA MATURA Z JĘZYKA ROSYJSKIEGO
PREZENTACJA CZĘŚCI USTNEJ EGZAMINU MATURALNEGO Z JĘZYKÓW OBCYCH
- czyli co każdy uczeń wiedzieć powinien o zewnętrznym egzaminie maturalnym.
EGZAMIN MATURALNY EGZAMIN MATURALNY części ustnej Składa się z części ustnej, ocenianej w szkole, części pisemnej oraz z części pisemnej, ocenianej.
Matura 2015 Omówienie zmian w arkuszu maturalnym na poziomie podstawowym, rozszerzonym i dwujęzycznym. Matura ustna.
Opracował: Zbigniew Łuczka M A T U R A W R O K U Co nowego.
EGZAMIN MATURALNY 2012 Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 7.IX r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania.
Egzamin maturalny z języka obcego nowożytnego Nowa forma części ustnej od 2012 roku.
Obowiązkowy Egzamin z Matematyki Obowiązkowy Egzamin z Matematyki 2010.
EGZAMIN MATURALNY w 2012 roku
Abitur 2012 Deutsch.
Matura w systemie polskim a matura międzynarodowa
Egzamin gimnazjalny od roku 2012 Podstawa prawna: Rozporządzenie MEN z r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania.
Egzamin maturalny CZĘŚĆ USTNA przedmioty obowiązkowe: język polski – nie określa się poziomu egzaminu język obcy nowożytny zdawany na jednym poziomie wybrany.
EGZAMIN GIMNAZJALNY Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO OD ROKU 2012
1 Egzamin gimnazjalny z języka obcego nowożytnego PUBLICZNE GIMNAZJUM NR 1 IM. JÓZEFA WYBICKIEGO W ZĄBKOWICACH ŚLASKICH.
Nowa podstawa programowa wprowadzona w styczniu 2009 r. niesie ze sobą zmiany formuły egzaminu maturalnego z języka obcego w szkołach ponadgimnazjalnych.
EGZAMIN MATURALNY OD 2012 ROKU OPRACOWANIE NA PODSTAWIE ROZPORZĄDZENIA MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ Z DNIA 30 KWIETNIA 2007R.(z późn. zm.) I KOMUNIKATÓW.
Egzamin maturalny ustny z języka obcego obowiązujący od roku szkolnego 2011/2012 Prezentacja przygotowana na podstawie informacji zawartych w informatorze.
EGZAMIN MATURALNY EGZAMINY OBOWIĄZKOWE CZĘŚĆ USTNA JĘZYK POLSKI JĘZYK OBCY NOWOŻYTNY CZĘŚĆ PISEMNA JĘZYK POLSKI JĘZYK OBCY NOWOŻYTNY MATEMATYKA EGZAMINY.
EGZAMIN MATURALNY EGZAMINY OBOWIĄZKOWE CZĘŚĆ USTNA JĘZYK POLSKI JĘZYK OBCY NOWOŻYTNY JĘZYK MNIEJSZOŚCI NARODOWEJ CZĘŚĆ PISEMNA JĘZYK POLSKI JĘZYK OBCY.
I. Wybór przedmiotów egzaminacyjnych 1. Egzaminy obowiązkowe: w części ustnej – poziom podstawowy: a) język polski, b) język obcy nowożytny, c) język mniejszości.
Matura w XV LO im.Narcyzy Żmichowskiej. Egzaminy obowiązkowe ustne: 1.Język polski ( jeden poziom - prezentacja ) 2.Język obcy nowożytny ( do wyboru.
Zmiany w systemie egzaminów zewnętrznych MATURA od 2007 roku Materiały zebrała i opracowała mgr Barbara Adamiak.
Świat domysłów, plotek i projektów – jakich zmian możemy się spodziewać do/ i 2015 roku? Stan na marzec 2013 roku Mariusz Domański.
Zmiany w egzaminie maturalnym w roku szkolnym 2011/2012
Nowa podstawa programowa.
MATURA 2013.
Zmiany w egzaminie maturalnym Egzamin maturalny od 2010 r. 1 CZĘŚĆ USTNA przedmioty obowiązkowe: język polski – nie określa się poziomu egzaminu język.
Ustny egzamin maturalny z języków obcych nowożytnych od roku 2012
EGZAMIN MATURALNY ’2015 Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 7.IX r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania.
Opracowała : Kinga Awgul STRUKTURA EGZMINU MATURALNEGO USTNEGO Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO OD 2012 ROKU.
MATURA 2010 Z MATEMATYKI Podstawowe informacje o egzaminie maturalnym z matematyki Prezentację opracowała: Iwona Kowalik.
XIII LO semestr I do r. Wystawienie przewidywanych ocen semestralnych r. Poinformowanie rodziców o przewidywanych ocenach semestralnych.
Filmik matura:) Zmiany? Najpierw dokonać wyboru… PRZEDMIOTY OBOWIĄZKOWE PISEMNY USTNY PRZEDMIOTY DODATKOWE ALE OBOWIĄZKOWE /wszystkie pisemne oraz na.
1 Egzamin maturalny i zawodowy w 2015 roku podstawowe informacje Egzamin maturalny i potwierdzający kwalifikacje zawodowe – technik informatyk w 2015 roku.
Informacja o maturze w 2015 roku. Matura od 2015 roku Lista przedmiotów obowiązkowych nie ulega zmianie w porównaniu do obecnie obowiązujących: język.
Matura 2015.
1 Zasady przeprowadzenia egzaminu maturalnego w roku szkolnym 2014/2015.
Termin sprawdzianu: 1 kwietnia 2015 r. (środa), godz
Informacje na temat matury z języka polskiego od 2015 roku.
Egzamin maturalny z języka obcego - poziom podstawowy Renata Malejewska.
INFORMACJE O SPRAWDZIANIE SZÓSTOKLASISTY. Sprawdzian szóstoklasisty jest egzaminem powszechnym i obowiązkowym. W roku 2015 sprawdzian w klasie VI szkoły.
EGZAMIN MATURALNY ’2016 Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 7.IX r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania.
Nowa matura – od roku 2015 Informacje ogólne. Przedmioty obowiązkowe Język polski – część pisemna (poz. podst.) + część ustna Język angielski – część.
dr Anna Raulinajtys & mgr Zofia Szczepaniak
MATURA 2005 podstawowe informacje CENTRALNA KOMISJA EGZAMINACYJNA WYDZIAŁ MATUR.
EGZAMIN MATURALNY Z JĘZYKA NIEMIECKIEGO Matura ustna.
1 Egzamin maturalny w roku 2008 czyli co każdy uczeń, absolwent, nauczyciel, rodzic powinien wiedzieć na temat matury w 2008 roku.
Struktura egzaminu ustnego z języków obcych (bez określania poziomu) ZadanieCzasPunktacja Rozmowa wstępnaok. 2 minut Zadanie.
2 3 W części ustnej (bez określania poziomu) język polski język obcy nowożytny W części pisemnej język polski (poziom podstawowy) język obcy nowożytny.
Organizacja zajęć w zakresie rozszerzonym w latach szkolnych 2016/17 klasa I 2017/18 klasa II 2018/19 klasa III MATURA.
Matura 2016 Analiza wyników.
ANALIZA WYNIKÓW DIAGNOZY WSTĘPNEJ
Podstawowe informacje o egzaminie ósmoklasisty
MATURA 2018.
NOWA MATURA OD ROKU 2016.
Egzamin gimnazjalny z języka obcego nowożytnego
Egzamin gimnazjalny z języka angielskiego - poziom podstawowy.
Egzamin maturalny w 2018 roku
OFERTA EDUKACYJNA. OFERTA EDUKACYJNA Przedmiot rozszerzony od klasy I Klasa I A Przedmiot rozszerzony od klasy I MATEMATYKA OD KLASY II WYBIERZESZ.
Egzamin ósmoklasisty Język obcy nowożytny.
Organizacja zajęć w zakresie rozszerzonym w latach szkolnych 2018/19 klasa I 2019/20 klasa II 2020/21 klasa III MATURA.
Egzamin ósmoklasisty z języka angielskiego
Egzamin gimnazjalny z języka angielskiego
Zapis prezentacji:

Zmiany w ustnym egzaminie maturalnym z języków obcych od 2012 roku

Zmiany w ustnym egzaminie maturalnym z języków obcych Do roku 2011 Od roku 2012 Poziom podstawowy (obowiązkowy) 2 zadania – 10 min. Jeden poziom (obowiązkowy lub dodatkowy) 3 zadania – 15 min. Poziom rozszerzony* (dodatkowy) 2 zadania – 15 min. * Dodatkowy język obcy, inny niż zdawany jako obowiązkowy, może być zdawany na poziomie podstawowym

Egzamin maturalny z języków obcych od 2012 roku Egzamin obowiązkowy + USTNY PISEMNY PODSTAWOWY Egzaminy dodatkowe (do wyboru) PISEMNY ROZSZERZONY USTNY inny język PISEMNY PODSTAWOWY inny język PISEMNY ROZSZERZONY inny język

Egzamin ustny od 2012 roku Jeden poziom Czas trwania – 15 min. Brak dodatkowego czasu na przygotowanie Trzy zadania sprawdzające umiejętności zachowania językowego adekwatnego do sytuacji komunikacyjnej przetwarzania materiałów ikonograficznych tworzenia wypowiedzi ustnej Zmienione kryteria oceniania Większy nacisk na jakość języka i obszerność wypowiedzi

Egzamin ustny od 2012 roku – przebieg egzaminu Rozmowa wstępna (~2 min.) Kilka pytań z różnych tematów Zadanie 1. - Odgrywanie ról (~3 min.) Uwzględnienie 4 elementów Rozwinięcie wypowiedzi* Reagowanie na wypowiedzi egzaminatora* Zadanie 2. - Opis obrazka (~4 min.) Miejsce, osoby, czynności Odpowiedzi na 3 pytania (trzecie = relacjonowanie) Zadanie 3. – Wypowiedź na podstawie materiału stymulującego (~5 min.) Wybranie elementu (naj)lepiej spełniającego warunki zadania i uzasadnienie wyboru Wyjaśnienie, dlaczego odrzuca się pozostałe Odpowiedzi na 2 pytania *istotne we wszystkich zadaniach

Egzamin ustny od 2012 roku – kryteria oceniania Sprawność komunikacyjna (dla każdego zadania) ile elementów wspomniano i ile rozwinięto zgodność z tematem i interakcja Zakres struktur leksykalno-gramatycznych nie ograniczanie się do wyrażeń najbardziej pospolitych (typu „nice”) Poprawność liczba błędów i ich wpływ na komunikację Wymowa i intonacja Płynność wypowiedzi Realizacja wszystkich zadań (kolejno)

Punktacja za poszczególne kryteria sprawność komunikacyjna: od 0 do 6 punktów, oceniana w każdym zadaniu osobno (maksymalnie 18 punktów) zakres struktur leksykalno-gramatycznych: od 0 do 4 punktów, oceniany w całej wypowiedzi zdającego poprawność struktur leksykalno-gramatycznych: od 0 do 4 punktów, oceniana w całej wypowiedzi zdającego wymowa: od 0 do 2 punktów, oceniana w całej wypowiedzi zdającego płynność wypowiedzi: od 0 do 2 punktów, oceniana w całej wypowiedzi zdającego. W sumie 30 pkt

Ocena sprawności komunikacyjnej Cztery elementy w każdym zadaniu: w zadaniu 1: omówienie czterech elementów podanych w poleceniu w zadaniu 2: opis ilustracji i odpowiedzi na trzy pytania w zadaniu 3: wybór elementu najlepiej spełniającego warunki wskazane w poleceniu i uzasadnienie wyboru, wyjaśnienie powodów odrzucenia pozostałych elementów oraz odpowiedzi na dwa pytania. Zdający powinien nie tylko odnieść się do wszystkich wskazanych elementów zadania, ale również rozwinąć swoją wypowiedź dotyczącą każdego elementu. Można stracić do 2 punktów za: nieadekwatność wypowiedzi do tematu i kontekstu rozmowy / zadanego pytania konieczność korzystania z pomocy egzaminującego.

Uwagi dodatkowe Zdający, którzy nie przystąpili do realizacji wszystkich zadań, nie mogą otrzymać maksymalnej liczby punktów za kryteria językowe (oraz tracą punkty za sprawność komunikacyjną). LICZBA ZADAŃ, DO KTÓRYCH PRZYSTĄPIŁ ZDAJĄCY ZAKRES STRUKTUR LEKS.-GRAM. POPRAWNOŚĆ WYMOWA PŁYNNOŚĆ WYPOWIEDZI 2 zadania max. 2 pkt 1 zadanie max. 1 pkt

Przykład Zadanie 1. - Odgrywanie ról Wersja dla zdającego Pragniesz podjąć studia na zagranicznej uczelni. Rozmawiasz z pracownikiem biura rekrutacji tej uczelni. Poniżej podane są 4 kwestie, które musisz omówić w rozmowie z egzaminującym. Potrzebne dokumenty Kierunek studiów Zakwaterowanie Możliwość uzyskania stypendium Rozmowę rozpoczyna egzaminujący

Przykład Zadanie 2. – Opis obrazka Pytania egzaminatora: Do you think the child is enjoying the walk? (Why? / Why not?) Should small children be brought up with pets at home? (Why? / Why not?) Tell me about the best holiday you’ve ever had.

Przykład: Zadanie 3. – Wypowiedź na podstawie materiału stymulującego Wersja dla zdającego Poproszono cię o pomoc w wyborze plakatu o tematyce ekologicznej. · Wybierz ten plakat, który będzie, Twoim zdaniem, najbardziej odpowiedni i uzasadnij swój wybór. · Wyjaśnij, dlaczego odrzucasz pozostałe propozycje. Pytania dla egzaminującego Proszę zadać zdającemu dwa z poniższych pytań: 1. What can individuals do to protect the earth? 2. Some people say that by polluting the earth we are killing ourselves. Do you agree? (Why? / Why not?) 3. What are the advantages of recycling? 4. Is it fair to keep animals in zoos? Why do you think so?

Dziękuję