Dialog Społeczny Dialog Społeczny jest najlepszą, najskuteczniejszą i najtańszą drogą rozwiązywania problemów. Warto w ten rozwój inwestować.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
„Kształcenie zawodowe pielęgniarek i położnych w ramach studiów pomostowych” w ramach Priorytetu II, Działania 2.3, Poddziałania Programu Operacyjnego.
Advertisements

Unia dla Innowacji – perspektywy polityki UE
Projekty systemowe wspierające kierunki zmian w kształceniu zawodowym
Wsparcie dla organizacji pozarządowych w ramach Priorytetu V Dobre rządzenie PO KL (Działanie 5.4 Rozwój potencjału trzeciego sektora) Ministerstwo Pracy.
Program Operacyjny Kapitał Ludzki 2007 – 2013 w Małopolsce
Departament Strategii i Rozwoju Regionalnego
B UDOWANIE KOMPETENCJI DO WSPÓŁPRACY MIĘDZYSAMORZĄDOWEJ I MIĘDZYSEKTOROWEJ JAKO NARZĘDZI ROZWOJU LOKALNEGO I REGIONALNEGO Budowanie partnerstw- perspektywa.
Regionalny Program Operacyjny Województwa Zachodniopomorskiego na lata
- dokapitalizowanie funduszu szkoleniowego w MMSP
Ustawa o niektórych formach wspierania działalności innowacyjnej
Dialog i partnerstwo szansą na rozwój zasobów ludzkich w powiecie kartuskim – edycja II Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet VII: Promocja integracji.
Strategia Wdrażania Priorytetów Regionalnych PO KL w województwie pomorskim Styczeń 2008 r.
Strategia wdrażania komponentu regionalnego Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w województwie pomorskim Departament Europejskiego Funduszu.
Z praktyki Grupy roboczej ds. społeczeństwa obywatelskiego, działającej przy Komitecie Koordynacyjnym Narodowych Strategicznych Ram Odniesienia/Narodowej.
Informacja nt. krajowego i regionalnych Forów Terytorialnych jako narzędzi kształtowania polityki regionalnej w myśl Krajowej Strategii Rozwoju Regionalnego.
Definicje […] społeczeństwo obywatelskie jest przestrzenią działania instytucji, organizacji, grup społecznych i jednostek, rozciągającą się pomiędzy rodziną,
1. 2 Możliwości finansowania rozwoju nowoczesnych technologii edukacyjnych ze środków UE w latach 2007 – 2013 Marek Szczepański Zastępca Prezesa PSDB.
System ewaluacji NPR i NSRO
Warszawa, 5 lutego 2008 r. Priorytet II i VIII Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w kontekście aktywizacji zawodowej osób z grupy wiekowej 50+ Departament.
Wsparcie dla partnerów społecznych w Priorytecie V PO KL Ministerstwo Rozwoju Regionalnego 6 listopada 2007.
1 ZINTEGROWANA STRATEGIA DZIAŁAŃ PROMOCYJNYCH I SZKOLENIOWYCH INSTYTUCJI ZARZĄDZAJĄCEJ PODSTAWAMI WSPARCIA WSPÓLNOTY W POLSCE NA LATA
Plan działania Wrocław, PLAN DZIAŁANIA – STATUS DOKUMENTU W SYTEMIE REALIZACJI DOPRECYZOWANIE ZAPISÓW PO KL SzOP PD -
M AYDAY MODEL AKTYWNEGO WSPARCIA PRACOWNIKÓW I FIRM WOBEC ZMIAN STRUKTURALNYCH W GOSPODARCE Seminarium projektów Partnerów Społecznych Ministerstwo Rozwoju.
Ewaluacja w ramach ZPORR Departament Wdrażania Programów Rozwoju Regionalnego MGiP MARZEC 2005 Ministerstwo Gospodarki i Pracy.
Konferencja informacyjna na temat na temat konkursu dotacji dla partnerstw samorządowych w ramach Programu Regionalnego MF EOG Warszawa 28 stycznia.
Katowice, 2 sierpnia 2006 r.. Program Operacyjny Kapitał Ludzki Cel główny PO Kapitał Ludzki wynikający z Narodowych Strategicznych Ram Odniesienia 2007.
Ministerstwo Polityki Społecznej DEPARTAMENT POŻYTKU PUBLICZNEGO październik – listopad 2005 r.
Tomasz Schimanek Konsultacje październik-grudzień 2005 r.
Dokumenty wprowadzające politykę wspólnotową. Zasada programowania oznacza, że instytucje Unii Europejskiej kontrolują i monitorują wykorzystanie środków.
Aktualizacja Regionalnej Strategii Innowacji
Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet IV Szkolnictwo wyższe i nauka Działanie 4.2 Patrycja Dukaczewska.
Koncepcje programów operacyjnych na nowy okres programowania
Fundusze strukturalne w latach w Polsce
Plan Komunikacji Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Dolnośląskiego na lata oraz sprawozdawczość z Planu Komunikacji Jolanta.
Model firmy społecznej i możliwości legislacyjne związane z tym narzędziem aktywizacji zawodowej w kontekście Programu Inicjatywy Wspólnotowej EQUAL Piotr.
Krajowa Agencja Poszanowania Energii S.A. Krajowy Punkt Kontaktowy Programu IEE Program ramowy na rzecz konkurencyjności i innowacji ( ) CIP Antonina.
Odnowiona Strategia Lizbońska jako podstawa założeń Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego Szkolnictwo Wyższe i Nauka Priorytet IV Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Departament Wdrożeń i.
Kujawsko-Pomorski Program na Rzecz Ekonomii Społecznej na lata Zadanie współfinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu.
ABC FUNDUSZY EUROPEJSKICH © Mariola Ciborowska, 11 grudnia 2012.
Program Operacyjny Innowacyjna Gospodarka
Pilotażowy Program LEADER+ Wsparcie tworzenia Lokalnej Grupy Działania i opracowania Zintegrowanej Strategii Rozwoju Obszarów Wiejskich w Dolinie Pilicy.
Projekty systemowe i konkursowe realizowane przez Ministerstwo Edukacji Narodowej na rzecz kształcenia zawodowego i ustawicznego Katowice, 29 października.
Regionalny Program Operacyjny Województwa Mazowieckiego
V Konferencja Ewaluacyjna Warszawa, Ewaluacja jako instrument budowy sprawnego państwa Cele ewaluacji: Ewaluacja polityk publicznych powinna.
Najlepsze wykorzystanie Europejskich Ram Odniesienia na rzecz Zapewniania Jakości w Kształceniu i Szkoleniu Zawodowym Drogowskazy Jolanta Podłowska MIĘTNE,
Ministerstwo Rozwoju Regionalnego, ul. Wspólna 2/4, Warszawa, WIEDZA SPEŁNIA MARZENIA Projekt Unii Europejskiej.
ZAPROSZENIE do współpracy - skierowane do przedstawicieli administracji publicznej oraz organizacji pozarządowych tj. w szczególności: - pracowników samorządów.
WSPÓLNIE NA ZAMOJSZCZYŹNIE KORZYŚCI Z UDZIAŁU W PROJEKCIE WSPÓLNIE NA ZAMOJSZCZYŹNIE KORZYŚCI Z UDZIAŁU W PROJEKCIE Wspólnie na Zamojszczyźnie- projekt.
W YDZIAŁ N AUK S POŁECZNYCH K ONWENT W YDZIAŁU N AUK SPOŁECZNYCH U NIWERSYTETU W ROCŁAWSKIEGO Z ESPOŁY R OBOCZE.
Regionalny Program Operacyjny
Planowanie strategiczne w odniesieniu do Obszar u Rozwoju Społeczno- Gospodarczego Przysiek,
Zasada Partnerstwa w ramach funduszy unijnych – perspektywa NGO.
Wsparcie dla rozwoju technologii
Przygotowanie przez partnerów społecznych strategii partnerstwa na lata Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
Piotr Frączak Fundacja Rozwoju Społeczeństwa Obywatelskiego, Ogólnopolska Federacja Organizacji Pozarządowych Społeczeństwo obywatelskie a Narodowe Strategiczne.
INNOpomorze INNOwacyjne powiązania IV edycja projektu
Zrównoważony rozwój Małopolski w kontekście współpracy z Unią Europejską Witold Śmiałek Prezes Zarządu MARR S.A.
Regionalny Program Operacyjny Województwa Mazowieckiego
Ogólne informacje o Funduszach Europejskich na lata Marzec, 2013 r.
Możliwości pozyskania dofinansowania dla przedsiębiorców z Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój.
II Kongres Polski Cyfrowej, Warszawa, 3 listopada 2015 r. Możliwości finansowania projektów w zakresie rozwoju kompetencji cyfrowych w Programie Operacyjnym.
Promotor dialogu społecznego 1. Plan spotkania 2 1.Geneza projektu 2.Cele projektu 3.Działania i efekty 4.Korzyści 5.Podsumowanie 6.Pytania 7.Kontakt.
URZĄD MARSZAŁKOWSKI WOJEWÓDZTWA LUBUSKIEGO Lubuska Regionalna Strategia Innowacji 2010 – 2015 Adrian Mirosławski Departament Rozwoju Regionalnego i Planowania.
Uporządkowanie krajowych dokumentów strategicznych.
SPOTKANIE KONSULTACYJNE NA TEMAT ZAGADNIENIA GEODEZYJNE W STRATEGII ROZWOJU WOJEDZTWA MAZOWIECKIEGO PROPOZYCJA TEMATYKI MAZOWIECKICH PRZEDSIĘWZIĘĆ.
Biuro Funduszy Europejskich Europejski Fundusz Społeczny dla szkół ponadgimnazjalnych Marta Krause Biuro Funduszy Europejskich Urząd Miasta Poznania 12.
Projekt strategiczny „Zintegrowane Inwestycje Terytorialne PLUS”
Jednostka Centralna KSOW Fundacja Programów Pomocy dla Rolnictwa FAPA
Propozycja kryteriów wyboru projektów w trybie konkursowym
Zapis prezentacji:

Dialog Społeczny Dialog Społeczny jest najlepszą, najskuteczniejszą i najtańszą drogą rozwiązywania problemów. Warto w ten rozwój inwestować.

Dialog Społeczny Nowoczesne społeczeństwa rynkowe, które osiągają najwyższy wskaźnik rozwoju społecznego charakteryzują się właściwe rozwijanym i popieranym dialogiem społecznym.

Dialog społeczny Dialog społeczny i dialog obywatelski wyraźne rozróżnienie w UE

Dialog Społeczny Odrębność dialogu społecznego wynika „ ze szczególnych upoważnień i kompetencji jego uczestników, którzy działają w sposób niezależny”. Opinia EKES S.C./023

Dialog Społeczny Odrębność przejawia się w kompetencjach quasi-legislacyjnych partnerów społecznych usankcjonowanych w Traktacie ustanawiającym Wspólnotę Europejską. Analogicznych kompetencji nie posiadają uczestnicy dialogu obywatelskiego. Art

Dialog Społeczny Szczególne znaczenie udziału partnerów społecznych w tworzeniu warunków dla wzrostu zatrudnienia, znalazło odzwierciedlenie w szczegółowych zapisach Strategii Lizbońskiej. Wytyczna 21i22 w sprawie zatrudnienia Wytyczne w sprawie spójności

Dialog Społeczny Rozporządzenie UE regulujące wykorzystanie funduszy strukturalnych w okresie stanowią istotne uzupełnienie w/w dokumentów strategicznych w tym zakresie i przewidują konkretne rozwiązania umożliwiające zwiększenie udziału partnerów społecznych w tworzeniu optymalnych rozwiązań na rynku pracy

Dialog Społeczny 1. Wyraźnie wzmocniono zasadę partnerstwa utrzymując wyraźny rozdział pomiędzy społeczeństwem obywatelskim a partnerami społeczno- gospodarczymi. Rozporządzenie 1083/2006 art. 11 ust 1 pt b,c.

Dialog Społeczny 2. Wprowadzono zasadę corocznych konsultacji Komisji z organizacjami reprezentującymi partnerów społecznych i gospodarczych na poziomie europejskim w sprawie pomocy funduszy. Rozporządzenie 1083/2006 art. 11 ust 3

Dialog Społeczny 3. Przewidziano wsparcie partnerów społecznych w zakresie budowania ich zdolności i kompetencji, w szczególności w odniesieniu do zdolności adaptacyjnej pracowników i przedsiębiorstw jak również zobowiązano Instytucję Zarządzającą do promowania udziału partnerów społecznych w działaniach finansowanych z EFS. Rozporządzenie 1081/2006 art. 5 ust 3

Konstytucja Rzeczypospolitej Polskiej – preambuła: (...) Ustanawiamy Konstytucję Rzeczypospolitej Polskiej jako prawa podstawowe dla państwa oparte na poszanowaniu wolności i sprawiedliwości, współdziałaniu władz, dialogu społecznym oraz na zasadzie pomocniczości umacniającej uprawnienia obywateli i ich wspólnot (...)

Dialog Społeczny Konstytucja Rzeczypospolitej Polskiej – Art 20: „ społeczna gospodarka rynkowa oparta na wolności działalności gospodarczej, wolności prywatnej oraz solidarności, dialogu i współpracy partnerów społecznych stanowi podstawę ustroju gospodarczego Rzeczypospolitej Polskiej”.

Dialog Społeczny – projekt systemowy Poprawa funkcjonowania systemu Dialogu Społecznego oraz wzmocnienie instytucji i uczestników Dialogu Społecznego POKL

Projekt systemowy Droga do efektywnego dialogu społecznego jest długoletnim wyzwaniem, które wymaga stopniowego wprowadzania starannie dobranych rozwiązań. Pierwszy element: pogłębiona analiza stanu obecnego, co pomoże w opracowaniu systemowych rozwiązań.

Projekt systemowy Komitet Sterujący składa się z reprezentantów trzech stron dialogu. Czuwa nad rozwiązaniami służącymi prawidłowejrealizacji projektu

Projekt systemowy Projekt ma charakter głównie badawczo-diagnostyczny w mniejszym stopniu szkoleniowy.

Projekt systemowy Składa się z trzech komponentów: 1. Przeprowadzenie analizy stanu dialogu społecznego oraz opracowanie rekomendacji strategicznych dla jego zmian 2. Opracowanie modelowego systemu kształcenia w zakresie dialogu społecznego. 3. Stworzenie koncepcji wsparcia instytucjonalnego uczestników dialogu społecznego.

Projekt systemowy 1. Przeprowadzone badania wraz z diagnozą staną się punktem wyjścia do przygotowania rekomendacji i późniejszego planowania odpowiednich rozwiązań systemowych, a także istotnym czynnikiem do konstruowania projektów w kolejnych latach. Zostało powołane specjale ciało – panel Ekspertów złożone z partnerów społecznych oraz grona naukowego. Będzie współtworzyło rekomendacje strategiczne.

Projekt systemowy 2. Ten komponent został poświęcony rozwojowi wiedzy i umiejętności samych uczestników dialogu społecznego. Zasadniczą cześć poprzedza przeprowadzenie analizy potrzeb szkoleniowych oraz nakreślenie profili kompetencyjnych uczestników poszczególnych poziomów dialogu społecznego. / szkolenia pilotażowe, materiały wzorcowe, studium podyplomowe/.

Projekt systemowy 3. Koncepcja wsparcia w oparciu o dobre praktyki stosowane w innych krajach UE. Wizyty studyjne, stworzenie koncepcji zinstytucjonalizowanego wsparcia eksperckiego i organizacyjnego dla uczestników dialogu społecznego. Uruchomienie strony internetowej.

Projekt systemowy Na rok 2009 przewidziano 10 spotkań KS, 8 spotkań panelu Ekspertów i trzy seminaria.

Projekt systemowy Dziękuję za uwagę.