Departament Zarządzania Programami Rozwoju Regionalnego

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Wdrażanie lokalnych strategii rozwoju – „małe projekty”
Advertisements

Umowy o dofinansowanie projektów
XV Ogólnopolskie Forum Gospodarcze Małych i Średnich Przedsiębiorstw
WNIOSEK O URUCHOMIENIE ŚRODKÓW ZASADY SKŁADANIA I ROZLICZANIA
Wniosek o płatność Karolina Bakalarska Olsztyn,
Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej UNIA EUROPEJSKA ZASADY WYPEŁNIANIA WNIOSKU O PŁATNOŚĆ W RAMACH POIiŚ Ewa Proniewicz Departament.
1 Mazowiecka Jednostka Wdrażania Programów Unijnych Dla rozwoju Mazowsza Konferencja współfinansowana przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu.
Wsparcie promocji i rozwoju markowych produktów wniosek o płatność w ramach Działania 5.5 RPO WK-P. Urząd Marszałkowski Województwa Kujawsko Pomorskiego.
2 System zabezpieczeń prawidłowej realizacji umowy o dofinansowanie projektu w ramach PO IG IZ PO IG wypracowało rozwiązanie odnoszące się do kwestii.
Rozliczanie finansowe projektów w ramach działania 2.3 Odnowa wsi oraz zachowanie i ochrona dziedzictwa kulturowego – przygotowanie wniosków o płatność,
Wniosek o płatność. Terminy składania wniosków o płatność: Pierwszy wniosek o płatność: 3 miesiące, licząc od daty podpisania umowy Kolejne wnioski o.
Wniosek beneficjenta o płatność w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podkarpackiego na lata 2007 – 2013 oś priorytetowa I Konkurencyjna.
Wniosek o płatność. Terminy składania wniosków o płatność: Pierwszy wniosek o płatność: 3 miesiące, licząc od daty podpisania umowy Kolejne wnioski o.
Umowy o dofinansowanie projektów w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podkarpackiego na lata osie priorytetowe II-VII Urząd.
Opis dokumentów finansowych
Rozliczenia Monitoring oraz Kwalifikowalność wydatków dla Działania 1.1 RPOWŚ Kielce r.
Zintegrowany Program Operacyjny Rozwoju Regionalnego Wydział Finansów i Budżetu MUW.
Przepływy finansowe w regionalnych programach operacyjnych - Kontrakt Wojewódzki i dotacja rozwojowa Stała Konferencja Współpracy Olsztyn, 29 listopada.
Wymagania w zakresie sporządzania załączników
Wymagania w zakresie sporządzania załączników do wniosku beneficjenta o płatność w ramach priorytetu 1, 3 i 4 ZPORR Białystok, 29 czerwca 2005 r.
Warmińsko – Mazurski Urząd Wojewódzki w Olsztynie Biuro Zarządzania Funduszami Europejskimi PRIORYTET 3 ZPORR Rozwój lokalny Działanie 3.1: Obszary wiejskie;
ROZLICZENIE JEDNORAZOWEJ DOTACJI NA ROZWÓJ PRZEDSIĘBIORCZOŚCI
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego27 lutego 2008 r Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego1Wrocław, 21 październik 2008 r. Umowa.
1. Obowiązki beneficjenta wynikające z zawartej umowy o dofinansowanie projektu Wrocław, lipiec 2009.
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego27 lutego 2008 r. 1 Obowiązki Beneficjenta wobec IZ RPO WD wynikające z zawartej umowy o dofinansowanie projektu.
FUNKCJONOWANIE 2011 – ROZLICZANIE maj 2011 r.. Wykorzystanie środków PROW Świętokrzyskie.
WNIOSEK O URUCHOMIENIE ŚRODKÓW ZASADY SKŁADANIA I ROZLICZANIA
Załączniki do wniosku o płatność Toruń, 12 kwietnia 2006 r.
Procedury finansowe Toruń, grudzień 2005 r.. Wniosek o płatność podstawą ubiegania się o refundację poniesionych wydatków Wzór określony Rozporządzeniem.
6. Sprawozdawczość w projekcie Anna Broniarek Zespół Instrumentów Szkoleniowych Warszawa, dnia 23 kwietnia 2008 roku.
UNIA EUROPEJSKA FUNDUSZ SPÓJNOŚCI EUROPEJSKI FUNDUSZ ROZWOJU REGIONALNEGO Anna Lewandowska r. 1 Ministerstwo Środowiska Departament Ekonomiczny.
Rozliczanie projektów o dofinansowanie
Wnioski o płatność i zaliczki w ramach RPO WP
PŁATNOŚCI W PROJEKTACH UNIJNYCH
Unia Europejska Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego Regionalny Program Operacyjny dla Województwa Pomorskiego na lata Departament Programów.
Kwalifikowalność wydatków
Kraków, listopad 2005r. Oddział Weryfikacji i Potwierdzania Płatności Realizacja wniosków o płatność
Oddział Weryfikacji i Potwierdzania Płatności Kraków, maj 2006r.
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego27 lutego 2008 r Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego1Wrocław, 26 marca 2008 r. Wzór Umowy.
Ministerstwo Rozwoju Regionalnego - Problemy finansowe związane z wdrażaniem projektów systemowych w ramach Priorytetu VII PO KL Warszawa, 21.
Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej UNIA EUROPEJSKA FUNDUSZ SPÓJNOŚCI Program Operacyjny Infrastruktura i Środowisko Zasady.
Urząd Marszałkowski Województwa Opolskiego Departament Programów Rozwoju Obszarów Wiejskich SZKOLENIE w zakresie rozliczania projektów w ramach PROW
Wniosek o płatność. Terminy składania wniosków o płatność: Pierwszy wniosek o płatność: 3 miesiące, licząc od daty podpisania umowy Kolejne wnioski o.
Sekretariat Regionalny Krajowej Sieci Obszarów Wiejskich Województwa Warmińsko-Mazurskiego Regulamin dotyczący realizacji działań w ramach Planu Działania.
Rozliczanie operacji PROW Stęszew 6 listopada 2012r Ireneusz Witkowski.
Przygotowanie, nabór i ocena wniosków o dofinansowanie projektu systemowego Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania uczniów klas I-III szkół podstawowych.
Wprowadzanie zmian do umów z Beneficjentami Działania 8.2 PO IG
Zintegrowany Program Operacyjny Rozwoju Regionalnego Wydział Finansów i Budżetu MUW.
WNIOSEK O URUCHOMIENIE ŚRODKÓW ZASADY SKŁADANIA I ROZLICZANIA
PROGRAM WSPÓŁPRACY TRANSGRANICZNEJ POLSKA-BIAŁORUŚ-UKRAINA Projekty parasolowe RAPORTOWANIE Rzeszów, r.
Finansowanie projektów z EFS w ramach Działań 1.1, 1.5, 1.6 SPO RZL Departament Wdrażania EFS Ministerstwo Gospodarki i Pracy.
PROCEDURA SKŁADANIA WNIOSKU O PŁATNOŚC Z EUROPEJSKIEGO FUNDUSZU ROZWOJU REGIONALNEGO W RAMACH PROGRAMU INTERREG IIIA CZECHY - POLSKA USTROŃ - 28.X.2005.
Wskaźniki – raportowanie, monitorowanie Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej Sylwia Makulec-Staszewska Departament Ochrony Klimatu Wydział.
Zasady prawidłowego rozliczania otrzymanego wsparcia w ramach „ Z pracy do pracy” POKL /14.
Wskaźniki – raportowanie, monitorowanie Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej Departament Ochrony Klimatu Warszawa, 12 października 2015.
Fundusz Współpracy 1 Jachranka, 25 stycznia 2005 Inicjatywa Wspólnotowa EQUAL WNIOSEK O PŁATNOŚĆ.
Najczęściej popełniane błędy we wnioskach o płatność Departament Zarządzania Programami Rozwoju Regionalnego Emilii Plater 1, Olsztyn Tel. (0-89)
Małopolskie Centrum Przedsiębiorczości Rozliczanie projektów w ramach schematu 2.2 A – wydatkowanie zaliczki 24 października 2013 r. Fundusze europejskie.
Zamykanie projektu realizowanego w ramach V Priorytetu POIiŚ Wola Ducka, 4 września 2013 r.
Dokumenty potrzebne do złożenia wniosku o dofinansowanie projektu w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata
01 Departament Wdrażania RPO Kwalifikowalność wydatków Departament Wdrażania RPO.
Wnioskodawca chcący ubiegać się o dofinansowanie projektu w konkursie w ramach RPO WIM powinien: 1)Zapoznać się z ogłoszeniem o konkursie: Ogłoszenie.
Zasady finansowania w Programie Operacyjnym Wiedza Edukacja Rozwój Departament Funduszy Europejskich i e-Zdrowia Ministerstwo Zdrowia Warszawa, 16 czerwca.
Człowiek – najlepsza inwestycja CO NOWEGO W PROGRAMIE OPERACYJNYM KAPITAŁ LUDZKI? Prowadząca: Anna Makowska.
Działanie 1.1. POPC Instrukcja przygotowania Harmonogramu rzeczowo-finansowego realizacji projektu.
Rozliczanie wydatków we wnioskach o płatność
Wnioski o płatność- informacje potrzebne do rozliczenia operacji w ramach PROW „Europejski Fundusz Rolny na Rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich:
„Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich: Europa inwestująca w obszary wiejskie” Rozliczenie projektu.
Realizacja projektów – etap podpisania umowy o dofinansowanie projektu
Warunki finansowe RPWM IZ /17
Zapis prezentacji:

System rozliczania środków unijnych w ramach RPO Warmia i Mazury na lata 2007-2013 Departament Zarządzania Programami Rozwoju Regionalnego Emilii Plater 1, 10-562 Olsztyn Tel. (0-89) 521-96-00, Fax. (0-89) 521-96-09 1 Urząd Marszałkowski Województwa Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie Olsztyn, 24.03.2011r.

Kwalifikowalność wydatków w ramach RPO WiM 2007-2013 Ogólne zasady kwalifikowalności wydatków określone zostały w: Krajowych wytycznych dotyczących kwalifikowania wydatków w ramach funduszy strukturalnych i Funduszu Spójności w okresie programowania 2007 – 2013; Wytycznych Instytucji Zarządzającej RPO WiM w sprawie kwalifikowalności wydatków w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Warmia i Mazury na lata 2007-2013 Termin obowiązywania wydatku kwalifikowalnego w Regionalnym Programie Operacyjnym Warmia i Mazury na lata 2007-2013: Początkiem okresu kwalifikowalności wydatków jest 1 stycznia 2007 r., Końcową datą kwalifikowalności wydatków jest 30 czerwca 2015 r. 2 Urząd Marszałkowski Województwa Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie Olsztyn, 24.03.2011r.

Ogólne warunki uznania wydatku za kwalifikowalny w ramach RPO WiM 2007-2013 Wydatek powinien być niezbędny dla realizacji projektu; Wydatek powinien być dokonany zgodnie z wnioskiem o dofinansowanie projektu oraz harmonogramem rzeczowo-finansowym stanowiącymi załącznik do umowy dofinansowanie projektu; Dodatkowo należy założyć, że wydatek może być uznany za niekwalifikowalny na etapie realizacji projektu; Wydatek powinien być dokonany zgodnie z obowiązującym prawem, w szczególności zgodnie z ustawą Prawo zamówień publicznych; 3 Urząd Marszałkowski Województwa Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie Olsztyn, 24.03.2011r.

Ogólne warunki uznania wydatku za kwalifikowalny w ramach RPO WiM 2007-2013 Wydatek powinien być dokonany w sposób oszczędny, tzn. w oparciu o zasadę dążenia do uzyskania założonych efektów przy najbardziej korzystnym ekonomicznie wydatku; Wydatek, który został uznany za kwalifikowalny w ramach danego projektu nie może zostać zrefundowany całkowicie lub częściowo dwa razy ze środków publicznych krajowych lub wspólnotowych i tym samym nie może być ponownie uznany za wydatek kwalifikowalny w ramach innego projektu (zakaz podwójnego finansowania projektu); Wydatek powinien być należycie udokumentowany. Dowodem poniesienia wydatku jest faktura lub inny dokument księgowy o równoważnej wartości dowodowej wraz z dowodami zapłaty. 4 Urząd Marszałkowski Województwa Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie Olsztyn, 24.03.2011r.

Wniosek o płatność – zapisy w umowie o dofinansowanie Kwota dofinansowania przekazywana jest w formie refundacji lub zaliczki. Brak wydatków po stronie Beneficjenta nie zwalnia z obowiązku złożenia WNP z wypełnioną częścią sprawozdawczą. Płatności okresowe (pośrednie) nie mogą przekroczyć 95% kwoty dofinansowania. Płatność końcowa nie może być niższa niż 5 % kwoty dofinansowania. Transza dofinansowania zostanie przekazana Beneficjentowi w terminie do 3 miesięcy od dnia złożenia przez Beneficjenta prawidłowo wypełnionego Wniosku o płatność. Przekazanie dokumentacji przetargowej do Biura Kontroli przed wypełnieniem wniosku o płatność. Warunkiem złożenia pierwszego wniosku o płatność jest złożenie zabezpieczenia jeśli umowa o dofinansowanie to przewiduje. 5 Urząd Marszałkowski Województwa Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie Olsztyn, 24.03.2011r.

Warunki wnioskowania o zaliczkę i jej rozliczania Maksymalny poziom udzielonej zaliczki wynosi 85% przyznanego dofinansowania; Zaliczkę otrzymują projekty o wartości dofinansowania co najmniej 500.000 zł (beneficjenci IZ i IP); Zaliczka będzie przekazywana w jednej lub kilku transzach, w zależności od potrzeb beneficjenta, na podstawie wniosku o płatność zaliczkową (jednak nie częściej niż raz na miesiąc); Minimalna kwota transzy 100.000 zł; Kwota wnioskowanej transzy zaliczki wynika z posiadanych przez beneficjenta realnych zobowiązań, potwierdzających wnioskowaną kwotę (IZ może zażądać przedstawienia dokumentów potwierdzających zobowiązania); 6 Urząd Marszałkowski Województwa Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie Olsztyn, 24.03.2011r.

Warunki wnioskowania o zaliczkę i jej rozliczania Sposób obliczenia kwoty transzy zaliczki jest następujący: (kwota wydatków kwalifikowalnych z posiadanych dokumentów) x (% dofinansowania projektu z umowy o dofinansowanie) Wniosek o płatność zaliczkową beneficjent przedkłada nie później niż 20 dni przed upływem terminu płatności uwzględnionych we wniosku dokumentów. Wniosek o kolejną płatność zaliczkową beneficjent składa pod warunkiem otrzymania od IZ/IP informacji o rozliczeniu wcześniejszych wniosków o płatność (zaliczkowych lub refundacyjnych); 7 Urząd Marszałkowski Województwa Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie Olsztyn, 24.03.2011r.

Warunki wnioskowania o zaliczkę i jej rozliczania Przekazanie zaliczki przez IZ/IP następuje w ciągu 14 dni od złożenia poprawnego wniosku o płatność zaliczkową; Beneficjent rozlicza się z otrzymanej zaliczki w 100% w ciągu 30 dni od przekazania środków przez IZ/IP; Niezłożenie wniosku rozliczającego zaliczkę we wskazanym terminie skutkuje: - zwrotem środków wraz z odsetkami, - wyłączenie beneficjenta z systemu zaliczek; 8 Urząd Marszałkowski Województwa Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie Olsztyn, 24.03.2011r.

Warunki wnioskowania o zaliczkę i jej rozliczania Wniosek o zaliczkę nie może obejmować płatności końcowej (5%); Beneficjenci, objęci pomocą publiczną mogą składać wnioski o płatność zaliczkową do 15.10 br; Beneficjent zobligowany jest posiadać wyodrębniony rachunek bankowy; Przekazanie transzy zaliczki uzależnione jest od dostępności środków. 9 Urząd Marszałkowski Województwa Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie Olsztyn, 24.03.2011r.

Wniosek o płatność WNP składany jest w wersji elektronicznej za pomocą Generatora Wniosków Płatniczych dostępnego na stronie rpo.warmia.mazury.pl. Rodzaje WNP: Wnioskowanie o płatność i część sprawozdawcza Wniosek dotyczy postępu z realizacji projektu – część sprawozdawcza Wniosek o płatność końcową Wniosek o płatność zaliczkową Beneficjent wypełniając WNP powinien korzystać z Instrukcji wypełniania wniosku o płatność aktualnej na dzień wysłania wniosku, dostępnej w zakładce GWP. Kopie załączników do WNP w wersji papierowej (w jednym egzemplarzu) powinny być złożone osobiście, wysłane drogą pocztową lub przekazane za pomocą kuriera w terminie do 7 dni od daty wysłania WNP w systemie. 10 Urząd Marszałkowski Województwa Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie Olsztyn, 24.03.2011r.

Dokumenty, które należy dołączyć do wniosku o płatność: Kopie faktur lub innych dokumentów o równoważnej wartości dowodowej. Kopie wyciągów bankowych z rachunku bankowego (pierwsza strona wyciągu bankowego oraz strona zawierająca dany wydatek) Beneficjenta, lub dokumentów o równoważnej wartości dowodowej, potwierdzających poniesienie wydatków. Kopię umowy zawartej pomiędzy Beneficjentem a wykonawcą w przypadku wypłaconej zaliczki przez Beneficjenta wykonawcy. Kopie dokumentów potwierdzających odbiór urządzeń/sprzętu wymagających instalacji serwisowej lub wykonanie prac. 11 Urząd Marszałkowski Województwa Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie Olsztyn, 24.03.2011r.

Dokumenty, które należy dołączyć do wniosku o płatność: W przypadku zakupu środka trwałego oraz wartości niematerialnych i prawnych: oświadczenie sprzedawcy o tym, iż środek trwały nie został nabyty z wykorzystaniem środków publicznych w okresie 7 lat od daty sprzedaży niniejszego środka Beneficjentowi (dotyczy środka trwałego), oświadczenie o tym, iż cena używanego środka trwałego jest niższa niż cena podobnego, nowego środka trwałego; oświadczenie, że środek trwały lub wartość niematerialna i prawna będą użytkowane zgodnie z celem oraz w obszarze geograficznym określonym we wniosku o dofinansowanie projektu; na wniosek IZ Beneficjent będzie zobowiązany do złożenia poświadczenia od niezależnego rzeczoznawcy majątkowego, że cena zakupu używanego sprzętu nie przekracza wartości rynkowej; odpowiednie certyfikaty – jeżeli dany środek trwały wymaga takich dokumentów. 12 Urząd Marszałkowski Województwa Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie Olsztyn, 24.03.2011r.

Dokumenty, które należy dołączyć do wniosku o płatność: W przypadku zakupu nieruchomości niezabudowanej i zabudowanej - operat szacunkowy sporządzony przez uprawnionego rzeczoznawcę w rozumieniu ustawy z dnia 21 sierpnia 1997r o gospodarce nieruchomościami (Dz.U. z 2004r. Nr 261, poz.2603, z późn.zm) wraz z przepisami wykonawczymi potwierdzający że cena zakupu nieruchomości nie przekracza wartości rynkowej. W przypadku budowy nieruchomości: protokół odbioru robót; umowa na wykonanie danego zadania z załącznikami; pozwolenie na użytkowanie budynku. W przypadku remontów: protokół odbioru robót. 13 Urząd Marszałkowski Województwa Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie Olsztyn, 24.03.2011r.

Dokumenty, które należy dołączyć do wniosku o płatność: W przypadku płatności w walutach obcych: informacja z banku o zastosowanym kursie; oświadczenie o przyjętym w polityce rachunkowości kursie stosowanym przy przeliczeniach faktur w walutach obcych. Inne dokumenty wymagane umową/uchwałą o dofinansowanie projektu w tym dokumenty potwierdzające osiągnięcie wskaźnika produktu. Do wniosku o płatność należy dołączyć kopie dokumentów potwierdzonych za zgodność z oryginałem przez Beneficjenta lub osobę upoważnioną do reprezentowania Beneficjenta. 14 Urząd Marszałkowski Województwa Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie Olsztyn, 24.03.2011r.

Wniosek o płatność – dokumentowanie wydatków Oryginały dokumentów powinny być opisane zgodnie ze wzorem zamieszczonym poniżej. Awers dokumentu potwierdzającego poniesienie wydatku powinien zawierać następujący opis: Nr ewidencyjny lub księgowy dokumentu - prawy górny róg dokumentu. Zapis - ”Zakup dofinansowany z Europejskiego Funduszy Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Warmia i Mazury na lata 2007-2013” – w przypadku projektów, w których środki europejskie stanowią 100% przyznanego dofinansowania. Zapis - ”Zakup dofinansowany z Europejskiego Funduszy Rozwoju Regionalnego oraz budżetu państwa w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Warmia i Mazury na lata 2007-2013” – dla projektów, w których przyznane dofinansowanie składa się ze środków europejskich oraz towarzyszącego im wkładu krajowego z budżetu państwa. 15 Urząd Marszałkowski Województwa Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie Olsztyn, 24.03.2011 r.

Wniosek o płatność - dokumentowanie wydatków Rewers dokumentu potwierdzającego poniesienie wydatku powinien zawierać następujący opis: 1. Numer umowy/ uchwały o dofinansowanie: ……………………………………. 2. Nazwa i nr projektu: 3. Przedstawiony wydatek dotyczy kategorii wydatku wskazanego we wniosku o dofinansowanie projektu: …………………………………….. 4. Kwota wydatku kwalifikowalnego: 5. Projekt jest realizowany zgodnie z ustawą Prawo Zamówień Publicznych Art. ………………………………. 6. Środek trwały ujęto w ewidencji środków trwałych pod pozycją: ………………………………….… 7. Sprawdzono pod względem formalnym, merytorycznym i rachunkowym: Data …………. Podpis………….. 16 Urząd Marszałkowski Województwa Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie Olsztyn, 24.03.2011r.

O czym należy pamiętać sporządzając wniosek o płatność? Zapoznaj się z zapisami umowy o dofinansowanie, Termin zapłaty i wartość dokumentów finansowych ujętych w WNP powinny być zgodne z harmonogramem rzeczowo – finansowym, Zapoznaj się z Instrukcją wypełniania wniosku o płatność, Zgromadź wszystkie dokumenty finansowe (m.in. faktury), Zaloguj się w GWP, korzystając z otrzymanych haseł, Wypełnij wszystkie wymagane pola we wniosku o płatność zgodnie z Instrukcją wypełniania wniosku o płatność. 17 Urząd Marszałkowski Województwa Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie Olsztyn, 24.03.2011r.

O czym należy pamiętać sporządzając wniosek o płatność? c.d. Kopie załączników do wniosku, powinny być na każdej stronie potwierdzone za zgodność z oryginałem przez Beneficjenta, Zaleca się, aby wszelkie dokumenty dotyczące pozycji ujętej na fakturze znajdowały się bezpośrednio przy niej, WNP nie będzie możliwy do wprowadzenia, gdy nie zostanie wcześniej zatwierdzony harmonogram rzeczowo-finansowy. 18 Urząd Marszałkowski Województwa Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie Olsztyn, 24.03.2011r.

Najczęściej popełniane błędy we wnioskach o płatność: Błędnie wybierany rodzaj wniosku o płatność, Błędnie wpisywana data „od…”, Błędnie wpisana data „…do”, Dane Beneficjenta – błędnie wypełniane pozycje, Wydatki realizacji projektu nie są zgodne z danymi zawartymi w harmonogramie rzeczowo-finansowym - należy niezwłocznie aktualizować powyższy harmonogram, 19 Urząd Marszałkowski Województwa Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie Olsztyn, 24.03.2011r.

Najczęściej popełniane błędy we wnioskach o płatność c.d.: Faktury opisane niezgodnie z Instrukcją wypełniania wniosku o płatność: - na odwrocie strony lub na oddzielnej kartce, - brak nr umowy o dofinansowanie, - brak wskazania kwoty wydatku kwalifikowanego, - brak powołania się na artykuł, zgodnie z którym został przeprowadzony przetarg, - na fakturach brak nr księgowego lub ewidencyjnego, - nieprawidłowo potwierdzane dokumenty za zgodność z oryginałem na każdej stronie załączników, - NIP nabywcy na fakturze niezgodny z NIP Beneficjenta z umowy o dofinansowanie, 20 Urząd Marszałkowski Województwa Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie Olsztyn, 24.03.2011r.

Departament Zarządzania Programami Rozwoju Regionalnego Dziękuję za uwagę Departament Zarządzania Programami Rozwoju Regionalnego Biuro Płatności i Rozliczeń 21 Urząd Marszałkowski Województwa Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie Olsztyn, 24.03.2011r.