Na lata szkolne 2013-2015.  Ustawę o systemie oświaty z dn. 7 września 1991r. (Dz. U. z 2004r. nr 256, poz. 2572 z późn. zm. ).  Rozporządzenie MEN.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Niedaleko Koronowa, przy drodze krajowej nr 25 położona jest niezwykle malownicza miejscowość będąca polską stolicą truskawek - Buszkowo, w której od.
Advertisements

NADZÓR PEDAGOGICZNY W ROKU SZKOLNYM 2012/2013
Program wychowawczy szkoły i program profilaktyki
KONFERENCJA METODYCZNA pod hasłem Diagnostyka i ewaluacja - konieczność czy potrzeba?  Organizatorzy: Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Koninie Miejski.
Organizacja nauczania indywidualnego
FORMY POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ W SZKOLE
WYDZIAŁ KSZTAŁCENIA PRZEDSZKOLNEGO, PODSTAWOWEGO I GIMNAZJALNEGO Gdańsk, dnia 27 sierpnia 2009 r. Kuratorium Oświaty w Gdańsku.
Uwagi i wnioski wynikające z nadzoru pedagogicznego nad szkołami i przedszkolami w roku szkolnym 2008/2009 Słupsk, 26 sierpnia 2009 r. DELEGATURA w Słupsku.
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna na terenie Gimnazjum nr 18
Program wychowawczy szkoły
Ocena jakości pracy Doradcy zawodowego CEN w Białymstoku.
Wspieranie rozwoju indywidualnego ucznia gimnazjum
NADZÓR PEDAGOGICZNY PODLASKIEGO KURATORA OŚWIATY W ROKU SZKOLNYM 2010/2011.
Główne kierunki rozwoju edukacji Główne kierunki rozwoju edukacji w roku szkolnym 2010/2011.
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA
„Za każdym rogiem czyha kilka nowych kierunków…”
Nowy nadzór pedagogiczny Białystok, dnia r.
KONCEPCJA FUNKCJONOWANIA I ROZWOJU SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 6 IM. JANINY MAJKOWSKIEJ W SIERADZU NA LATA KONCEPCJA FUNKCJONOWANIA I ROZWOJU SZKOŁY.
Badanie przeprowadzone W październiku 2012
Wybrane fragmenty. Do analizy wyników egzaminów nauczyciele wykorzystują różnorodne metody analizy wyników: a) EWD, dane w tabelach, wykresy, prezentacje,
Podstawy prawne funkcjonowania poradni
SPOTKANIE Z RODZICAMI 10 WRZEŚNIA 2013 ROK ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH IM.ORLĄT LWOWSKICH W STOPNICY.
PODSTAWY PRAWNE. ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 20 sierpnia 2010 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie warunków i sposobu oceniania,
Wspomaganie nauczania w klasach I-III
Konferencja 10 października 2012 Organizacja pracy w roku szkolnym 2012/2013.
WSPIERANIE UCZNIÓW W ROZWOJU ZDOLNOŚCI I TALENTÓW
WYDZIAŁ KSZTAŁCENIA PRZEDSZKOLNEGO, PODSTAWOWEGO I GIMNAZJALNEGO Gdańsk, dnia 26 sierpnia 2008 r. Kuratorium Oświaty w Gdańsku.
Osiągnięcie przez szkoły i placówki warunków do pełnej realizacji kształcenia ogólnotechnicznego, zawodowego i wychowania komunikacyjnego. Cele szczegółowe:
ZESPÓŁ SZKÓŁ W OSTASZEWIE
WYMAGANIA WOBEC M. IN. SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH: I
Koncepcja pracy Gimnazjum im. ks. abp. Leona Wałęgi w Moszczenicy
NADZÓR PEDAGOGICZNY KURATORA OŚWIATY
ale (a może przede wszystkim)
KALEJDOSKOP SZANS KALEJDOSKOP MOZLIWOŚCI Szkoła Podstawowa nr 13 im. Komisji Edukacji Narodowej w Jeleniej Górze Jelenia Góra r.
Nadzór pedagogiczny a nowy system doskonalenia nauczycieli
Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
Dla Zasadniczej Szkoły Wielozawodowej w Obornikach Śląskich
PODSTAWY PRAWNE DZIAŁALNOŚCI SAMORZĄDÓW UCZNIOWSKICH
Patent żabki Szkoła Podstawowa nr 4 z Oddziałami Integracyjnymi w Bielawie.
Podstawy prawne doradztwa zawodowego w Polsce
Podstawy prawne doradztwa zawodowego w Polsce
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
(NASZ WSPÓLNY POMYSŁ NA SZKOŁĘ– NAUCZYCIELI, UCZNIÓW, RODZICÓW)
RODZICE W SZKOLE.
CELE I ZAKRES EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
SZKOŁA PODSTAWOWA IM. K. MAKUSZYŃSKIEGO W WIECHLICACH SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE ROK SZKOLNY 2013/2014.
Znaczenie doradztwa zawodowego w nowej perspektywie finansowej Kraków, 27 marca 2015 r.
REKOMENDACJE WIELKOPOLSKIEGO KURATORA OŚWIATY DOTYCZĄCE PLANOWANIA NADZORU PEDAGOGICZNEGO NA NASTĘPNY ROK SZKOLNY: Podsumowanie nadzoru pedagogicznego.
DIAGNOZA - DOSKONALENIE - ROZWÓJ Diagnoza – Doskonalenie – Rozwój. Kompleksowe wspomaganie szkół i przedszkoli powiatu rypińskiego. Priorytet III Wysoka.
IM. EDMUNDA WOJNOWSKIEGO W WĄBRZEŹNIE
ORGANIZOWANIE I UDZIELANIE UCZNIOM POMOCY PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNEJ W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH PODNIESIENIE EFEKTYWNOSCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW.
Informacja na temat oferty Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Zielonej Górze w roku szkolnym 2014/2015.
Programy i projekty w Szkole Promującej Zdrowie. Standardy Szkoły Promującej Zdrowie  Szkoła promująca zdrowie dąży do osiągania celów i realizuje zadania.
Cele i zadania doradztwa zawodowego na poszczególnych etapach edukacyjnych. mgr Monika Weryńska Doradca zawodowy.
Kuratorium Oświaty w Opolu Narada z dyrektorami placówek doskonalenia nauczycieli województwa opolskiego Opole, 12 lutego 2013 r.
KONCEPCJA PRACY PRZEDSZKOLE MIEJSKIE NR 1 ul. Wrocławska Gostyń Opracowana przez Radę Pedagogiczną oraz Radę Rodziców i zatwierdzona do realizacji.
Śląska Sieć Szkół Promujących Zdrowie. Postawa prawna edukacji prozdrowotnej i promocji zdrowia Podstawę prawną programów z zakresu edukacji prozdrowotnej.
„WSPÓŁPRACA-DOSKONALENIE-SAMOKSZTAŁCENIE. Kompleksowy program wspierania rozwoju szkół i przedszkoli w powiecie kolbuszowskim” KONKURS NR 1/3.5/POKL/2012.
1 Plan nadzoru pedagogicznego Lubelskiego Kuratora Oświaty na rok szk. 2015/2016 wynikający z podstawowych kierunków polityki oświatowej państwa.
Wykaz Krajowych i Narodowych Programów Profilaktyki – zawierających zadania resortu edukacji.
Ewaluacja w pracy nauczyciela
Spotkanie z dyrektorami szkół i placówek oświatowych oraz przedstawicielami JST 1.Powitanie. 2.Wystąpienie Pani Aurelii Michałowskiej Mazowieckiego Kuratora.
Wspomaganie w nadzorze pedagogicznym
Wizja i misja szkoły Zespół Szkół Specjalnych nr 110 przy Szpitalu Klinicznym im. K. Jonschera Uniwersytetu Medycznego w Poznaniu.
Zmiany w prawie oświatowym
Aneta Żurek RODN „WOM” Częstochowa
Rola Poradni Psychologiczno- Pedagogicznej w procesie wsparcia ucznia o specjalnych potrzebach edukacyjnych.
Akademia wychowawcy. Jak krok po kroku zorganizować pomoc psychologiczno – pedagogiczną? Elżbieta.
Wewnątrzszkolny system doradztwa zawodowego wizytówką szkoły
Anna Kowalska, SP w Koszalinie
Zapis prezentacji:

na lata szkolne

 Ustawę o systemie oświaty z dn. 7 września 1991r. (Dz. U. z 2004r. nr 256, poz z późn. zm. ).  Rozporządzenie MEN z dnia 23 grudnia 2008r. w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz kształcenia ogólnego w poszczególnych typach szkół (Dz. U. z 2009r. nr 4, poz. 17).  Kartę Nauczyciela z dn. 26 stycznia 1982r. ( Dz. U. z 2006r. nr 97, poz. 674 z późn. zm.).  Konwencję o prawach dziecka z dnia 20 listopada 1989r.  Statut Zespołu Szkół w Przygodzicach.  Program Wychowawczy Zespołu Szkół w Przygodzicach.  Szkolny Program Profilaktyki Zespołu Szkół w Przygodzicach.

Absolwent naszej szkoły – szkoły podstawowej i gimnazjum umie odnaleźć się we współczesnym świecie, przestrzega zasad tolerancji i kultury osobistej oraz dąży do dalszego rozwoju, wykorzystując zdobytą wiedzę i umiejętności.

Misją Zespołu Szkół w Przygodzicach jest realizacja wszystkich treści i kształtowanie wartości określonych w podstawowych dokumentach Szkoły Podstawowej i Gimnazjum po zaakceptowaniu ich przez uczniów, rodziców, nauczycieli i dyrektora Zespołu Szkół.

Kształcenie

Wychowanie i opieka

Zarządzanie i organizacja

Funkcjonowanie szkoły w środowisku lokalnym

 Dostosowanie programów nauczania do możliwości i potrzeb uczniów.  Systematyczne monitorowanie realizacji podstawy programowej.  Prowadzenie przez nauczycieli systematycznej ewaluacji zajęć edukacyjnych.  Stosowanie różnorodnych metod i form pracy stymulujących rozwój ucznia.  Prowadzenie szerokiej gamy zajęć pozalekcyjnych dostosowanych do oczekiwań uczniów i ich rodziców.  Wdrażanie uczniów do systematycznego uczenia się.  Rozwijanie autonomii ucznia.  Kształcenie u uczniów umiejętności samooceny.  Kształtowanie wśród dzieci i młodzieży wewnętrznej motywacji w procesie uczenia się.  Zachęcanie uczniów do aktywnego udziału w zajęciach lekcyjnych i pozalekcyjnych.  Organizacja na każdym etapie edukacji tematycznych i dotyczących bezpieczeństwa konkursów wewnątrzszkolnych.

 Przygotowywanie uczniów do przedmiotowych konkursów na etapie szkolnym i pozaszkolnym.  Stosowanie indywidualizacji procesu nauczania na wszystkich etapach nauczania.  Wspieranie ucznia zdolnego i wymagającego specjalnej troski.  Systematyczne badanie osiągnięć edukacyjnych uczniów i podejmowanie działań przyczyniających się do poprawy wyników nauczania.  Analizowanie wyników badań wewnętrznych i zewnętrznych oraz formułowanie i wdrażanie wniosków.  Propagowanie zdrowego stylu życia poprzez działania sportowe oraz realizację programów promujących zdrowie.  Udział uczniów w szkolnych projektach edukacyjnych pomagających w zdobyciu dodatkowych kompetencji.  Realizacja inicjatyw i projektów uczniowskich.  Wspomaganie uczniów w procesie planowania ich przyszłości, prowadzenie doradztwa zawodowego, udzielanie porad w sprawie wyboru szkoły ponadgimnazjalnej i orientacji na rynku pracy.  Odkrywanie mocnych stron dziecka i rozwijanie jego pasji oraz zainteresowań.

 Diagnoza potrzeb wychowawczych dzieci i młodzieży oraz podejmowanie działań w celu wyeliminowania zagrożeń.  Opieka nad uczniami zaopiniowanymi przez PP-P.  Organizacja atrakcyjnych form czasu wolnego (kółka zainteresowań, zajęcia sportowe, wyjścia edukacyjne, wycieczki).  Podjęcie działań w celu utworzenia opieki świetlicowej.  Organizacja i udzielanie pomocy pedagogicznej, psychologicznej i logopedycznej uczniom i rodzicom.  Organizacja udziału dzieci w konkursach szkolnych i pozaszkolnych.  Systematyczna realizacja działań wynikających z Programu Wychowawczego Szkoły i Szkolnego Programu Profilaktyki.  Kształtowanie postaw zgodnych z normami społecznymi: - Umożliwienie uczniom udziału w różnych formach kultury – kino, teatr, muzeum, MDK, GOK, OCK, - Współpraca z instytucjami i organizacjami wspomagającymi szkołę w jej działaniach wychowawczych: poradnią p-p, Powiatową Komendą Policji, GKRPA, PCPR.

 Realizacja Wielkopolskiego Programu Prewencyjnego „Bezpieczna Szkoła” i wychowania komunikacyjnego.  Budowanie pozytywnego klimatu w szkole: - Budowanie prawidłowych relacji i integracji pomiędzy uczniami, nauczycielami, rodzicami poprzez organizację imprez szkolnych, środowiskowych, w wydarzeniach szkolnych - Kultywowanie tradycji szkolnej poprzez organizowanie uroczystości rocznicowych i patriotycznych o zasięgu gminnym.  Współpraca z rodzicami.  Zapewnienie dzieciom i młodzieży poczucia bezpieczeństwa: - Planowanie przez nauczycieli i wychowawców pracy zgodnie z przepisami BHP, szkolenia nauczycieli w zakresie BHP, - Przegląd sprzętu szkolnego i pomocy dydaktycznych pod względem bezpieczeństwa, - Prowadzenie próbnych ewakuacji, - Zapewnienie pierwszej pomocy przedmedycznej – przeszkolenie nauczycieli, współpraca ze szkolną pielęgniarką, - Organizowanie dla uczniów i ich rodziców warsztatów i spotkań z psychologiem oraz pedagogiem szkolnym, - Prowadzenie profilaktyki uzależnień – informowanie o szkodliwości używania tytoniu, alkoholu, dopalaczy, narkotyków, napojów energetyzujących, zbyt długiego przebywania przed komputerem i niebezpieczeństw wynikających z Internetu.  Propagowanie zdrowego stylu życia, kultury fizycznej i działań proekologicznych. 

 Podejmowanie działań poprawiających i wzbogacających warunki lokalowe oraz wyposażenie szkoły, w tym doposażanie pomieszczeń lekcyjnych w pomoce dydaktyczne oraz środki wizualizacji (tablice interaktywne, projektory, ekrany).  Doskonalenie umiejętności wychowawczych nauczycieli, komunikacji interpersonalnej, współpracy zespołowej.  Praca w zespołach przedmiotowych i zadaniowych oraz współpraca nauczycieli wspomagająca: rozwój i edukację uczniów, doskonalenie własnych umiejętności oraz wymianę doświadczeń w celu doskonalenia jakości pracy szkoły.  Wspieranie działań nauczycieli zmierzających do podnoszenia kwalifikacji zgodnie z potrzebami szkoły i zdobywania kolejnych stopni awansu zawodowego, w tym doskonalenie współpracy stażysty z opiekunem stażu.  Systematyczne wzbogacanie księgozbioru biblioteki szkolnej oraz wykorzystywanie ICIM.  Dostosowanie organizacji pracy szkoły do oczekiwań i potrzeb uczniów oraz ich rodziców.

 Zaangażowanie wszystkich nauczycieli do prowadzenia ewaluacji wewnętrznej szkoły celem podniesienia jakości jej pracy.  Sprawowanie nadzoru pedagogicznego (ewaluacji wewnętrznej prowadzonej z udziałem wicedyrektora i nauczycieli oraz wykorzystywanie wniosków z ewaluacji do planowania pracy w kolejnym roku szkolnym).  Aktualizowanie prawa wewnątrzszkolnego pod kątem zgodności z obowiązującym stanem prawnym oraz jego popularyzacja.  Zapewnienie dostępu do dokumentów wewnątrzszkolnych i prawa oświatowego ( w szkolnej bibliotece i pokoju nauczycielskim).  Tworzenie spójnych programów: wychowawczego i profilaktyki, wewnątrzszkolnych zasad oceniania, regulaminów samorządu uczniowskiego, regulaminów rad rodziców i rad pedagogicznych.

 Dążenie do aktywnego uczestnictwa rodziców w życiu szkoły: - Pobudzanie aktywności rodziców – zaproszenia do pracy w zespołach, szkolnych uroczystościach i imprezach, wyróżnianie najbardziej aktywnych i szczególne zaangażowanych rodziców. - Włączanie rodziców do procesu decyzyjnego poprzez zasięganie opinii w sprawach uczniów i nauczycieli. - Kontynuowanie edukacji rodziców.  Ścisła współpraca z władzami samorządowymi i kuratoryjnymi w zakresie realizacji polityki oświatowej.  Współpraca z przedstawicielami instytucji i organizacji środowiskowych działających na rzecz dzieci i młodzieży.  Wykorzystywanie informacji o losach absolwentów do doskonalenia efektów nauczania i wychowania (spotkania z absolwentami).

 Podejmowanie różnych form preorientacji zawodowej, współpraca ze szkołami ponadgimnazjalnymi, Powiatowym Urzędem Pracy, Szkolny Ośrodkiem Kariery przy ZS Ponadgimnazjalnych CKU w Przygodzicach.  Promowanie wartości edukacji poprzez upowszechnianie informacji o ofercie edukacyjnej szkoły, działaniach i osiągnięciach w nauce i wychowaniu.  Prezentacja Szkoły Podstawowej i Gimnazjum – osiągnięć, szkolnych wydarzeń na własnej stronie internetowej i stronie Gminy Przygodzice.  Prezentacja szkoły i jej osiągnięć w mediach.  Analiza postrzegania szkoły w środowisku lokalnym.

Dokument przyjęty przez Radę Pedagogiczną Szkoły Podstawowej i Radę Pedagogiczną Gimnazjum na zebraniu w dniu 14 września 2012 roku Protokół Nr 2/2012/13 – RP SP i G