PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIEJ W RAMACH EUROPEJSKIEGO FUNDUSZU SPOŁECZNEGO Podnoszenie kompetencji uczniowskich w dziedzinie nauk.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Szkołę Podstawową im. gen. I. Kruszewskiego w Gogołowie
Advertisements

Społeczne Językowe Gimnazjum Wolnego Stowarzyszenia Edukacyjnego Regionu Opolskiego Ludzie pozytywnie zakręceni ! ;) Od roku 2002 !
Akademia uczniowska Projekty matematyczno – przyrodnicze w gimnazjach
- Mobilność szkolnej kadry edukacyjnej Program
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM – NAUKA PRZEZ DZIAŁANIE
Konferencja dla przedstawicieli jednostek samorządu terytorialnego Tworzenie sieci Powiatowych Ośrodków Wspierania Uczniów Zdolnych w województwie małopolskim.
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM – NAUKA PRZEZ DZIAŁANIE
Szanowna Pani Dyrektor, Szanowny Panie Dyrektorze, Pragniemy zaprosić Pani/Pana szkołę do udziału w Ogólnopolskim Projekcie Edukacyjnym Przekonujemy się
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Projekt realizowany przez Uniwersytet.
Skuteczne kształtowanie kompetencji kluczowych
Realizacja projektu w roku szkolnym 2012/2013 Ewa Grela Dyrektor Projektu.
Spośród 80 szkół, które przystąpiły do realizacji projektu, znalazła się również nasza szkoła – Zespół Szkół nr 3 w Kędzierzynie-Koźlu.
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Projekt jest realizowany przez.
Gimnazjum nr 4 im. Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Tychach
Projekt Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój dla uczniów klas I-VI w 3 szkołach podstawowych z terenów wiejskich Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój. Udział w projekcie.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego INFORMACJE OGÓLNE O PROJEKCIE DiAMEnT Dostrzec i aktywizować
Młodzieżowa przedsiębiorczość
Człowiek – najlepsza inwestycja Projekt finansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Mała gmina - wielkie perspektywy!
Podniesienie kompetencji nauczycieli z obszarów wiejskich Dolnego Śląska w zakresie innowacyjnych metod nauczania w obszarze ICT i nauk matematyczno-przyrodniczych.
INTERdyscyplinarny program nauczania BLOKowego przedmiotów matematyczno-przyrodniczych i informatyki w gimnazjum Biologia, Chemia, Fizyka, Geografia, Informatyka.
Publiczne Gimnazjum Nr 2 im. F. D. Kniaźnina w Puławach
PROJEKT EDUSCIENCE W SZKOLE PODSTAWOWEJ W ZGŁOBNIU.
Zajęcia wyrównawcze z języka angielskiego - Grupa 6 „Zajęcia dodatkowe dziś- szansą na lepsze jutro” Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej.
Nowoczesne formy kształcenia w Uniwersytecie Pedagogicznym w Krakowie.
Zuzanna Szereniuk Michał Iwan
WYRÓWNYWAWNIE SZANS EDUKACYJNYCH. E-akademia przyszłości Projekt realizowany w naszej szkole przez 3 lata – od 1 września 2010r. do nadal, współfinansowany.
Liceum w Psarach przepustką do sukcesu Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Gimnazjum Nr 1 w projekcie „Mały Archimedes”
Projekt Nasz wspólny sukces był realizowany w Publicznym Gimnazjum nr 21 im. Marii Skłodowskiej – Curie w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w.
Zadania Świętokrzyskiego Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Kielcach w ramach projektu Młodzieżowy Inkubator Przedsiębiorczości.
WYKORZYSTANIE KOMPUTERA NA ZAJĘCIACH POZALEKCYJNYCH
Publiczne Gimnazjum im. św. Jadwigi Królowej w Annopolu
Wyrównywanie szans edukacyjnych. Projekt systemowy ZAGRAJMY O SUKCES Od r realizowany jest w szkole projekt systemowy ZAGRAJMY O SUKCES w ramach.
EDUKACJA ZAWODOWA W PRAKTYCE
DC Edukacja Centrum Szkoleń i Certyfikacji Komputerowych Innowacyjne formy oceniania z wykorzystaniem ICT Kartuzy, 12 listopada 2010.
II.2.Oferta edukacyjna umożliwia realizację podstawy programowej.
Projekt „Fizyka jest ciekawa” jest realizowany w ramach programu POKL
E-Akademia Przyszłości to projekt realizowany przez Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne S.A. Jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
Zdolni Chętni do pracy UCZNIOWIE PRZYNALEŻĄCY DO SZKOLNYCH ZESPOŁÓW KOMPETENCYJNYCH Joanna Kossowska Uniwersytet Gdański.
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Witamy w Gimnazjum Nr 3 im. Fryderyka Chopina w Sochaczewie.
Sprawozdanie z realizacji obchodów DBI 2014
Akademia Młodych Noblistów. Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Priorytetu III Wysoka jakość systemu oświaty, 3.3. Poprawa.
Realizacja programu rozwojowego
TECH – INFO technika, fizyka, informatyka Autorzy: Renata Gromulska, Oksana Kinasz, Radosław Dors, Dominika Latus, Jerzy Zambrowski, Marta Żebrowska-Puchalska.
Priorytet III Wysoka jakość oświaty Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Okres realizacji projektu: – Projekt pn. „Powiatowy.
„Podnoszenie kompetencji uczniowskich w dziedzinie nauk matematyczno- przyrodniczych i technicznych z wykorzystaniem innowacyjnych metod i technologii.
PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIEJ W RAMACH EUROPEJSKIEGO FUNDUSZU SPOŁECZNEGO Podnoszenie kompetencji uczniowskich w dziedzinie nauk.
Dobre praktyki TIK. Dla kogo program? Program skierowany jest do wszystkich tych nauczycieli, którzy widzą potrzebę edukacji medialnej w szkole, chcą.
PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIEJ W RAMACH EUROPEJSKIEGO FUNDUSZU SPOŁECZNEGO „Człowiek – najlepsza inwestycja” Podnoszenie kompetencji.
Tydzień Morza Bałtyckiego (23-27 II 2015)
„WALORY PRZYRODNICZE OZORKOWA I OKOLIC”
Realizacja projektu w latach 2012 – Szkoła Podstawowa im. Bohaterów Westerplatte Nr 1 w Starej Wsi 2.
„Otwarta droga ku przyszłości
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
IV Liceum Ogólnokształcące im. Komisji Edukacji Narodowej w Gdyni.
INTERAKTYWNA MATEMATYKA
PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIEJ W RAMACH EUROPEJSKIEGO FUNDUSZU SPOŁECZNEGO Podnoszenie kompetencji uczniowskich w dziedzinie nauk.
GIMNAZJUM NR 5 W LUBINIE TO DOBRY WYBÓR.
Dnia maja uczniowie klas I wzięli udział w pokazowej lekcji o Unii Europejskiej przeprowadzonej przez Punkt Informacji Europejskiej Europe Direct.
DIAGNOZA - DOSKONALENIE - ROZWÓJ Diagnoza – Doskonalenie – Rozwój. Kompleksowe wspomaganie szkół i przedszkoli powiatu rypińskiego. Priorytet III Wysoka.
Program Unii Europejskiej w dziedzinie edukacji, szkoleń, młodzieży i sportu na lata
Szkoła Podstawowa nr 30 im. rtm. Witolda Pileckiego w Łodzi ul. Rysownicza 1/3 tel Motto szkoły: " Przyjaźnie wymagając,
m.in.: dlatego, że szkoła posiada:  monitoring wewnętrzny w szatni i na korytarzach,  monitoring zewnętrzny na dziedzińcu szkolnym,  imienne identyfikatory.
Społeczne Językowe Gimnazjum
Filmoteka szkolna akcja – się działo
rozwój kompetencji kluczowych w Szkole Podstawowej nr7
rozwój kompetencji kluczowych w Szkole Podstawowej nr7
w Zespole Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego im. Wincentego Witosa
Skuteczne kształtowanie kompetencji kluczowych
Zapis prezentacji:

PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIEJ W RAMACH EUROPEJSKIEGO FUNDUSZU SPOŁECZNEGO Podnoszenie kompetencji uczniowskich w dziedzinie nauk matematyczno-przyrodniczych i technicznych z wykorzystaniem innowacyjnych metod i technologii - EDUSCIENCE Projekt realizują

Projekt EDUSCIENCE w GIMNAZJUM im. Marii Konopnickiej w Szydłowie

O PROJEKCIE Od 1września 2012 r. do 30 listopada 2014 r. w Gimnazjum im. Marii Konopnickiej w Szydłowie realizowany jest projekt Podnoszenie kompetencji uczniowskich w dziedzinie nauk matematyczno przyrodniczych i technicznych z wykorzystaniem innowacyjnych metod. Projekt zapewnia żywe i fascynujące poznawanie świata nauk matematyczno- przyrodniczych.

KONKURS „Systematyczność monitoringu przyrodniczego” Systematyczne raportowanie Codzienne odczytywanie danych Codzienna obserwacja pogody 2012/ IV miejsce w konkursie „Monitoring przyrodniczy wiosną”-26 raportów 2013/2014 – V miejsce w konkursie „Systematyczność monitoringu przyrodniczego” raporty

Remigiusz Krasiński pobierający wodę z rzeki Grabi, potrzebną do sprawdzenia odczynu wody i oceny stopnia zanieczyszczenia.. Monitorowanie stanu środowiska... MONITORING PRZYRODNICZY

WYCIECZKA „HORYZONT II” 28-29listopada 2013 r. Uczniowie zwiedzili statek badawczy "Horyzont II„. Poznali historię rozwoju żeglugi morskiej w Polsce, dowiedzieli się, jak wygląda droga kształcenia adeptów sztuki morskiej.

WYCIECZKA „HORYZONT II” Uczniowie zwiedzili Błękitną Szkołę Stacji Morskiej Instytutu Oceanografii Uniwersytetu Gdańskiego w Helu, fokarium oraz obejrzeli eksponaty i okazy fauny Bałtyku. II dzień wycieczki:

PIKNIK NAUKOWY 15 stycznia 2014 r. odbył się Piknik Naukowy, którego organizatorem był Instytut Geofizyki Polskiej Akademii Nauk w Warszawie.

PIKNIK NAUKOWY Organizatorzy pokazali, jak ciekawa może być nauka. Uczniowie i uczennice wzięli czynny udział w przygotowanych warsztatach, co połączyło zabawę z nauką i pozwoliło lepiej zrozumieć przedstawianą problematykę dzięki praktycznemu zastosowaniu wiedzy.

PRZYKŁADY PRAC UCZNIOWSKICH FOLDER

PRZYKŁADY PRAC UCZNIOWSKICH KALENDARZ

Jakie korzyści przyniósł uczniom udział w Projekcie? Możliwość uczestniczenia w lekcjach on-line i w transmisjach satelitarnych z Polskiej Stacji Polarnej Hornsund na Spitsbergenie. Udział w wycieczce edukacyjnej „ Horyzont II” i Pikniku Naukowym. Prowadzenie pomiarów w ramach monitoringu przyrodniczego. Dostęp do biblioteki zasobów umieszczonej na Platformie Eduscience. Udział w konkursach Eduscience. Możliwość korzystania z poczty elektronicznej- przesyłanie prac domowych, referatów, prezentacji. Udział w lekcjach wzbogaconych o ciekawe formy i metody dostęp do Portalu Przyrodniczego Eduscience. KORZYŚCI Z UDZIAŁU W PROJEKCIE

DLA UCZNIÓW Wzrost zainteresowania naukami matematyczno- przyrodniczymi. Poprawa umiejętności posługiwania się specjalistycznym językiem angielskim w obszarze nauk objętych projektem. Poprawa umiejętności myślenia analitycznego i syntetycznego. Rozwinięcie zdolności wykorzystania umiejętności nabytych w trakcie zajęć w praktyce: zastosowania metod badawczych, analizy wyników, wyciągania wniosków logicznych, syntezy danych. Kontynuacja nauki w szkołach ponadgimnazjalnych o profilu matematyczno-przyrodniczym. Umiejętność współpracy w grupie i wzrost odpowiedzialności za powierzone zadanie. Udział w konkursach matematyczno – przyrodniczych. EFEKTY Z REALIZACJI PROJEKTU

EFEKTY Z REALIZACJI PROJEKTU DLA NAUCZYCIELI Zastosowanie nowoczesnych technologii na zajęciach lekcyjnych dzięki narzędziom umieszczonym na Platformie EDUSCIENCE. Przygotowanie ciekawych form lekcji z wykorzystaniem tablicy multimedialnej. Wzbogacenie toku lekcji o dodatkowe materiały w postaci gotowych lekcji, quizów, testów, krzyżówek oraz metod badawczych. Możliwość wymiany doświadczeń, spostrzeżeń między nauczycielami. Wzbogacenia warsztatu pracy poprzez udział w szkoleniach i konferencjach on - line.

SUKCESY UCZNIÓW  2012/2013 – I miejsce w Powiatowym konkursie wiedzy o Samorządzie Terytorialnym i Unii Europejskiej  2012/2013 – I miejsce w Międzygimnazjalnym konkursie fizycznym  2012/2013 – II miejsce w Międzygimnazjalnym Konkursie Wiedzy o Wielkiej Brytanii  2013/ I miejsce w Międzygimnazjalnym Konkurs Wiedzy o Austrii  2013/ I miejsce w Konkursie „GMINA GRABICA - MOJA MAŁA OJCZYZNA”  2013/ II miejsce w Powiatowym konkursie wiedzy o Samorządzie Terytorialnym i Unii Europejskiej  2013/ III miejsce w konkursie „Jesteśmy 10 lat w Unii Europejskiej” w ramach VI Europejskiego Zlotu Gimnazjalistów Powiatu Piotrkowskiego

PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIEJ W RAMACH EUROPEJSKIEGO FUNDUSZU SPOŁECZNEGO Podnoszenie kompetencji uczniowskich w dziedzinie nauk matematyczno-przyrodniczych i technicznych z wykorzystaniem innowacyjnych metod i technologii - EDUSCIENCE Projekt realizują Dziękujemy za uwagę