Uniwersytet Młodych Odkrywców Termin realizacji: czerwiec 2014 – czerwiec 2015

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Projekt POKL współfinansowany ze środków UE w ramach EFS
Advertisements

„ Człowiek – najlepsza inwestycja” Projekt pn
Paweł Rudkowski – Legnica, 13 kwietnia 2011 r.
„ZAGRAJMY O SUKCES” Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
„Zajęcia dodatkowe dziś-szansą na lepsze jutro”
Szkołę Podstawową im. gen. I. Kruszewskiego w Gogołowie
Prezentacja na wywiadówkę
Generator przyszłości
Matematyka Zajęcia dodatkowe dziś – szansą na lepsze jutro
Wycieczka do kina w Krakowie
Zajęcia dodatkowe dziś- szansą na lepsze jutro
Człowiek – Najlepsza inwestycja
Województwo Podkarpackie
"Nowoczesny Nauczyciel
Bezpośrednie wsparcie rozwoju szkół poprzez wdrożenie zmodernizowanego systemu doskonalenia nauczycieli w Powiecie Średzkim Program Operacyjny Kapitał.
KONKURS pt.: „Start w Przyszłość”
Projekt „DOBRA EDUKACJA SZANSĄ NA ROZWÓJ ZAWODOWY”
"Badacz i humanista-wrocławski gimnazjalista" - dostosowanie oferty edukacyjnej wrocławskich gimnazjów do potrzeb ich uczniów.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejski ego Funduszu Społecznego Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Multimedialni uczniowie.
Konferencja dla przedstawicieli jednostek samorządu terytorialnego Tworzenie sieci Powiatowych Ośrodków Wspierania Uczniów Zdolnych w województwie małopolskim.
Człowiek najlepsza inwestycja Jaworznickie Szkolne Kluby Przedsiębiorczości - Marzenia – Wiedza – Sukces Projekt finansowany ze środków Unii Europejskiej.
Podkarpacki program stypendialny dla uczniów szczególnie uzdolnionych
Wyrównywanie szans edukacyjnych
Projekt Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój dla uczniów klas I-VI w 3 szkołach podstawowych z terenów wiejskich Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój. Udział w projekcie.
MAŁA SZKOŁA WIELKA SZANSA PRIORYTET IX, PODDZIAŁANIE PO KL, WYRÓWNYWANIE SZANS EDUKACYJNYCH UCZNIÓW Z GRUP O UTRUDNIONYM DOSTĘPIE DO EDUKACJI ORAZ.
Dobry start w edukację – indywidualizacja procesu nauczania i wychowania uczniów klas I-III szkół podstawowych w Gminie Międzyrzecz.
Źródło dofinansowania projektu: Europejski Fundusz Społeczny
Spotkanie promujące projekt: Program zindywidualizowanych zajęć pozalekcyjnych dla uczniów Gimnazjum w Moszczenicy RÓWNAJMY DO NAJLEPSZYCH.
Projekt „Edukacja ku Przyszłości”
Prezentacja Projektu Różne formy terapii wspomagające rozwój uczniów Specjalnego Ośrodka Szkolno – Wychowawczego w Kątach Wrocławskich realizowanego w.
Droga do sukcesu Projekt Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Europejskiego Funduszu Społecznego dofinansowany ze środków Unii Europejskiej.
Zajęcia wyrównawcze z języka angielskiego - Grupa 6 „Zajęcia dodatkowe dziś- szansą na lepsze jutro” Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej.
„Kompleksowe umiejętności – gwarantem przyszłości”
SZKOŁA MOJĄ SZANSĄ PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY Z FUNDUSZY UNII EUROPEJSKIEJ W RAMACH PROGRAMU OPERACYJNEGO KAPITAŁ LUDZKI.
Termin realizacji – 20 miesięcy
Jeżowe, 25 czerwca 2009 r. Jeżowe, 25 czerwca 2009 r. Konferencja podsumowująca realizację projektu pn.: Wszyscy mamy równe szanse - program wyrównywania.
Projekt Nasz wspólny sukces był realizowany w Publicznym Gimnazjum nr 21 im. Marii Skłodowskiej – Curie w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w.
BEZ BARIER DO KARIER ! Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Rozwój kompetencji językowych uczniów z uszkodzonym słuchem Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
Szkoła Podstawowa im. św. Franciszka z Asyżu w Poskwitowie
Program Operacyjny Kapitał Ludzki Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Szkoła Równych Szans.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego (NUMER PROJEKTU: POKL /09) Aktywizacja.
EDUKACJA ZAWODOWA W PRAKTYCE
PROJEKT AKTYWNY W SZKOLE –
1 Program Operacyjny Kapitał Ludzki Projekt "Dziecięca akademia przyszłości – wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów poprzez dodatkowe zajęcia.
PROJEKT „MÓJ WYBÓR – MOJA PRZYSZŁOŚĆ” REALIZOWANY PRZEZ
Dobrocin, 31 sierpnia 2009 Przedszkole w Dobrocinie – szansa na rozwój dostępna dla każdego dziecka.
„Szkolne Centrum Nauki”
NASZA WIEDZA - NASZA PRZYSZŁOŚĆ okres realizacji projektu 01 styczeń 2011r. – 30 grudzień 2012r.
Wiedza i umiejętności drogą do kariery uczniów Zespołu Szkół z Ukraińskim Językiem Nauczania w Górowie Iławeckim Górowo Iławeckie 27 października 2013roku.
Ministerstwo Rozwoju Regionalnego, ul. Wspólna 2/4, Warszawa, WIEDZA SPEŁNIA MARZENIA Projekt Unii Europejskiej.
Województwo Zachodniopomorskie Urząd Miejski w Koszalinie
Nauka kluczem do sukcesu program rozwojowy liceów ogólnokształcących Miasta Opola.
Gmina Zwierzyn „RÓWNAJ W GÓRĘ”. Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet IX: Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach Działanie 9.1 Wyrównanie.
Apetyt na wiedzę Projekt realizowany przez : Szkołę Podstawową w Gliniku Górnym Priorytet IX Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach. Działanie.
Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania uczniów klas I-III szkoły podstawowej w kontekście wdrażania nowej podstawy kształcenia ogólnego Projekt.
„Szkoła w Bejscach znana z tego, że się troszczy o każdego” że się troszczy o każdego”
Spotkanie informacyjne projektu: E -fektywne F -unkcjonalne S -zkoły.
Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego „KIERUNEK –SUKCES” Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
WSPÓLNIE DLA MŁODYCH MIESZKAŃCÓW POWIATU realizacja unijnych projektów edukacyjnych Powiatu Lubańskiego we współpracy z Gminami powiatu w latach
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego „Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół i przedszkoli w Powiecie.
KONFERENCJA KONFERENCJA Podsumowanie projektu : „Z edukacją na TAK!” Oświęcim 7 czerwca 2011 r.
DIAGNOZA - DOSKONALENIE - ROZWÓJ Diagnoza – Doskonalenie – Rozwój. Kompleksowe wspomaganie szkół i przedszkoli powiatu rypińskiego. Priorytet III Wysoka.
Lider Projektu: 2 Partner projektu: Projekt „SZKOŁA SUKCESU” współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego Beneficjent:
Europejski Fundusz Społeczny Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki na lata
SZKOŁA SUKCESU – SZKOŁĄ WSZYSTKICH UCZNIÓW Projekt „ SZKOŁA SUKCESU ” wsp ó łfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego.
Projekt edukacyjny „Kompetencje kluczowe”
„Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów LO Computer College”
E-fektywne F-unkcjonalne S-zkoły
Zapis prezentacji:

Uniwersytet Młodych Odkrywców Termin realizacji: czerwiec 2014 – czerwiec

O projekcie  Całkowity koszt projektu: ,83 zł  Program: Program Operacyjny Kapitał Ludzki  Priorytet IX. Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach  Działanie 9.1. Wyrównywanie szans edukacyjnych i zapewnienie wysokiej jakości usług edukacyjnych świadczonych w systemie oświaty  Poddziałanie Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów z grup o utrudnionym dostępie do edukacji oraz zmniejszanie różnic w jakości usług edukacyjnych  Finansowanie: ,83 zł, w tym: Europejski Fundusz Społeczny: ,36 zł Dotacja celowa z budżetu krajowego: ,69 zł Wkład własny Gminy: ,78 zł - w tym wkład niepieniężny: ,00 zł (udostępnienie sal) oraz pieniężny: ,78 zł

O projekcie  Głównym celem projektu jest podniesienie jakości oferty edukacyjnej i zwiększenie szans edukacyjnych i psychospołecznych wśród uczniów i uczennic 8 mikołowskich szkół podstawowych poprzez wdrożenie kompleksowych programów rozwojowych w okresie VI.2014 do VI  Projekt zakłada realizację kompleksowych programów rozwojowych w formie bezpłatnych zajęć pozalekcyjnych z zakresu matematyczno- informatycznego, geograficzno-przyrodniczego, humanistycznego, lingwistycznego, ekspresji kulturalnej oraz nauk różnych.  Ponadto w celu wzbogacenia programu zajęć uczestnicy projektu wezmą udział w licznych warsztatach i wizytach studyjnych, które mają na celu praktyczne wykorzystanie wiedzy zdobytej na zajęciach.

O projekcie Projekt będzie realizowany w następujących Szkołach:  Szkoła Podstawowa nr 3 ul. ks. bpa W. Bandurskiego 1, Mikołów  Szkoła Podstawowa nr 4 ul. Katowicka 122, Mikołów  Szkoła Podstawowa nr 5 ul. Katowicka 24, Mikołów  Szkoła Podstawowa nr 6 w Zespole Szkół nr 2 ul. Gliwicka 299, Mikołów  Szkoła Podstawowa nr 7 ul. Zamkowa 1, Mikołów  Szkoła Podstawowa nr 8 ul. Wolności 27, Mikołów  Szkoła Podstawowa nr 11 w Zespole Szkolno-Przedszkolnym ul. Skalna 10, Mikołów  Szkoła Podstawowa nr 12 w Zespole Szkół nr 3 ul. Szkolna 1, Mikołów Bujaków

Program Rozwojowy Szkoły Termin realizacji: czerwiec 2014 – czerwiec

Realizacja programu  Program przybierze formę: zajęć pozalekcyjnych w ramach 6 wydziałów oraz zajęć pozaszkolnych w formie warsztatów/wizyt studyjnych.  Cele wydziałów są wspólne dla wszystkich szkół, jednak ich ilość czy rodzaj zależą od zdiagnozowanych potrzeb i uwzględniają ilość uczniów w danej szkole.  Zajęcia w formie warsztatów mają na celu praktyczne wykorzystanie wiedzy zdobytej na zajęciach.

Wydziały W ramach projektu w szkołach powstaną następujące wydziały:  Wydział matematyczno-informatyczny CEL: przyswojenie umiejętności matematycznych, informatycznych, statystycznych, wykorzystując sprzęt ICT oraz w formie gier logicznych (np. szachów), poznanie zagadnień z zakresu przedsiębiorczości, rozwijanie umiejętności logicznego myślenia.  Wydział geograficzno-przyrodniczy CEL: kształtowanie umiejętności obserwacji otaczających nas zjawisk oraz dbałości o środowisko.  Wydział humanistyczny CEL: kształtowanie umiejętności porozumiewania się językiem ojczystym, współpraca ze społecznością lokalną i NGO, zajęcia z uwzględnieniem zagadnień historycznych.

Wydziały c.d.  Wydział lingwistyczny CEL: kształtowanie umiejętności porozumiewania się językami obcymi, umożliwiającymi kontakt z rówieśnikami z zagranicy.  Wydział ekspresji kulturalnej CEL: rozwój i kształtowanie umiejętności artystycznych poprzez zapoznanie z tematyką teatru, muzyki czy plastyki.  Wydział nauk różnych CEL: odpowiedź na problemy z przyswajaniem wiedzy, wykorzystywane będą metody skutecznego uczenia się i zapamiętywania.

Kadra projektu Osoby zaangażowane w realizację projektu:  Koordynator projektu – mgr Justyna Rudner (UM)  Asystent koordynatora – mgr Aleksandra Pawłowska (UM)  Specjalista ds. programu rozwojowego – mgr Krystyna Kołodziej (UM/SP 8)  Dyrektor Szkoły Podstawowej Nr 7 – mgr Janina Szołtysek (SP 8)  Prowadzący zajęcia – rekrutacja w toku (SP 8/UM)

Szkoła Podstawowa Nr 8 Wydział Ilość grup Ilość uczniów w grupie Łączna ilość uczniów Ilość uczniów K/M Ilość godzin zajęć w grupie Łączna ilość godzin zajęć WYDZIAŁ MATEMATYCZNO- INFORMATYCZNY 110 4/660h WYDZIAŁ GEOGRAFICZNO- PRZYRODNICZY 110 6/460h WYDZIAŁ HUMANISTYCZNY 110 5/560h WYDZIAŁ LINGWISTYCZNY /860h120h WYDZIAŁ EKSPRESJI KULTURALNEJ /1060h120h WYDZIAŁ NAUK RÓŻNYCH 110 5/560h RAZEM:8 grup80 uczniów480 h zajęć

Wyjazdy edukacyjne W projekcie planuje się zorganizowanie dla każdej grupy trzech wyjazdów edukacyjnych (jeden w I semestrze, dwa w II semestrze). Będą to wyjazdy między innymi do: - Kopalni Srebra w Tarnowskich Górach - Planetarium w Chorzowie, - Parku Leśnych Niespodzianek, - Radia Katowice, - Wytwórni Filmów Rysunkowych w Bielsku Białej i wiele innych ( w sumie zaplanowano 24 wyjazdy).

Rekrutacja

Kolejne etapy rekrutacji Rozdanie formularzy zgłoszeniowych w których rodzice uczniów/uczennic wyrażą chęć udziału dzieci w zajęciach, UWAGA! W przypadku zaznaczenia większej liczby wydziałów prosimy o dopisanie numeru, wskazującego na „siłę zainteresowania” danym wydziałem, np. „x 1” (oznacza największe zainteresowanie) itd. aż do „x 6” (najmniejsze zainteresowanie).

Kolejne etapy rekrutacji zebranie formularzy zgłoszeniowych następnego dnia, wytypowanie przez Szkolną Komisję Rekrutacyjną, w składzie: Dyrektor szkoły, specjalista ds. programu rozwojowego oraz wychowawca klasy, uczniów/uczennic zgodnie z założeniami projektu, oraz utworzenie listy rezerwowej, która zapewniać będzie ciągłość projektu oraz minimalizację „luki osobowej”, podpisanie deklaracji uczestnictwa (umowy) z rodzicami, potwierdzającej wyrażenie zgody na udział dziecka w projekcie.

Kontakt Informacje o projekcie: Strona www projektu: Szkolna strona www: Ścienna gazetka na szkolnym korytarzu

Osoby do kontaktu Kontakt z osobami zaangażowanymi w realizację projektu: Koordynator projektu – mgr Justyna Rudner (UM) Asystent koordynatora – mgr Aleksandra Pawłowska (UM) Tel Specjalista ds. programu rozwojowego – mgr Krystyna Kołodziej (SP 8) Tel Dyrektor Szkoły Podstawowej Nr 8 – mgr Janina Szołtysek (SP 8) Prowadzący zajęcia – rekrutacja w toku (SP 8) Tel

Dziękuję za uwagę Krystyna Kołodziej Specjalista ds. programu rozwojowego