Uniwersytet Młodych Odkrywców Termin realizacji: czerwiec 2014 – czerwiec
O projekcie Całkowity koszt projektu: ,83 zł Program: Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet IX. Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach Działanie 9.1. Wyrównywanie szans edukacyjnych i zapewnienie wysokiej jakości usług edukacyjnych świadczonych w systemie oświaty Poddziałanie Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów z grup o utrudnionym dostępie do edukacji oraz zmniejszanie różnic w jakości usług edukacyjnych Finansowanie: ,83 zł, w tym: Europejski Fundusz Społeczny: ,36 zł Dotacja celowa z budżetu krajowego: ,69 zł Wkład własny Gminy: ,78 zł - w tym wkład niepieniężny: ,00 zł (udostępnienie sal) oraz pieniężny: ,78 zł
O projekcie Głównym celem projektu jest podniesienie jakości oferty edukacyjnej i zwiększenie szans edukacyjnych i psychospołecznych wśród uczniów i uczennic 8 mikołowskich szkół podstawowych poprzez wdrożenie kompleksowych programów rozwojowych w okresie VI.2014 do VI Projekt zakłada realizację kompleksowych programów rozwojowych w formie bezpłatnych zajęć pozalekcyjnych z zakresu matematyczno- informatycznego, geograficzno-przyrodniczego, humanistycznego, lingwistycznego, ekspresji kulturalnej oraz nauk różnych. Ponadto w celu wzbogacenia programu zajęć uczestnicy projektu wezmą udział w licznych warsztatach i wizytach studyjnych, które mają na celu praktyczne wykorzystanie wiedzy zdobytej na zajęciach.
O projekcie Projekt będzie realizowany w następujących Szkołach: Szkoła Podstawowa nr 3 ul. ks. bpa W. Bandurskiego 1, Mikołów Szkoła Podstawowa nr 4 ul. Katowicka 122, Mikołów Szkoła Podstawowa nr 5 ul. Katowicka 24, Mikołów Szkoła Podstawowa nr 6 w Zespole Szkół nr 2 ul. Gliwicka 299, Mikołów Szkoła Podstawowa nr 7 ul. Zamkowa 1, Mikołów Szkoła Podstawowa nr 8 ul. Wolności 27, Mikołów Szkoła Podstawowa nr 11 w Zespole Szkolno-Przedszkolnym ul. Skalna 10, Mikołów Szkoła Podstawowa nr 12 w Zespole Szkół nr 3 ul. Szkolna 1, Mikołów Bujaków
Program Rozwojowy Szkoły Termin realizacji: czerwiec 2014 – czerwiec
Realizacja programu Program przybierze formę: zajęć pozalekcyjnych w ramach 6 wydziałów oraz zajęć pozaszkolnych w formie warsztatów/wizyt studyjnych. Cele wydziałów są wspólne dla wszystkich szkół, jednak ich ilość czy rodzaj zależą od zdiagnozowanych potrzeb i uwzględniają ilość uczniów w danej szkole. Zajęcia w formie warsztatów mają na celu praktyczne wykorzystanie wiedzy zdobytej na zajęciach.
Wydziały W ramach projektu w szkołach powstaną następujące wydziały: Wydział matematyczno-informatyczny CEL: przyswojenie umiejętności matematycznych, informatycznych, statystycznych, wykorzystując sprzęt ICT oraz w formie gier logicznych (np. szachów), poznanie zagadnień z zakresu przedsiębiorczości, rozwijanie umiejętności logicznego myślenia. Wydział geograficzno-przyrodniczy CEL: kształtowanie umiejętności obserwacji otaczających nas zjawisk oraz dbałości o środowisko. Wydział humanistyczny CEL: kształtowanie umiejętności porozumiewania się językiem ojczystym, współpraca ze społecznością lokalną i NGO, zajęcia z uwzględnieniem zagadnień historycznych.
Wydziały c.d. Wydział lingwistyczny CEL: kształtowanie umiejętności porozumiewania się językami obcymi, umożliwiającymi kontakt z rówieśnikami z zagranicy. Wydział ekspresji kulturalnej CEL: rozwój i kształtowanie umiejętności artystycznych poprzez zapoznanie z tematyką teatru, muzyki czy plastyki. Wydział nauk różnych CEL: odpowiedź na problemy z przyswajaniem wiedzy, wykorzystywane będą metody skutecznego uczenia się i zapamiętywania.
Kadra projektu Osoby zaangażowane w realizację projektu: Koordynator projektu – mgr Justyna Rudner (UM) Asystent koordynatora – mgr Aleksandra Pawłowska (UM) Specjalista ds. programu rozwojowego – mgr Krystyna Kołodziej (UM/SP 8) Dyrektor Szkoły Podstawowej Nr 7 – mgr Janina Szołtysek (SP 8) Prowadzący zajęcia – rekrutacja w toku (SP 8/UM)
Szkoła Podstawowa Nr 8 Wydział Ilość grup Ilość uczniów w grupie Łączna ilość uczniów Ilość uczniów K/M Ilość godzin zajęć w grupie Łączna ilość godzin zajęć WYDZIAŁ MATEMATYCZNO- INFORMATYCZNY 110 4/660h WYDZIAŁ GEOGRAFICZNO- PRZYRODNICZY 110 6/460h WYDZIAŁ HUMANISTYCZNY 110 5/560h WYDZIAŁ LINGWISTYCZNY /860h120h WYDZIAŁ EKSPRESJI KULTURALNEJ /1060h120h WYDZIAŁ NAUK RÓŻNYCH 110 5/560h RAZEM:8 grup80 uczniów480 h zajęć
Wyjazdy edukacyjne W projekcie planuje się zorganizowanie dla każdej grupy trzech wyjazdów edukacyjnych (jeden w I semestrze, dwa w II semestrze). Będą to wyjazdy między innymi do: - Kopalni Srebra w Tarnowskich Górach - Planetarium w Chorzowie, - Parku Leśnych Niespodzianek, - Radia Katowice, - Wytwórni Filmów Rysunkowych w Bielsku Białej i wiele innych ( w sumie zaplanowano 24 wyjazdy).
Rekrutacja
Kolejne etapy rekrutacji Rozdanie formularzy zgłoszeniowych w których rodzice uczniów/uczennic wyrażą chęć udziału dzieci w zajęciach, UWAGA! W przypadku zaznaczenia większej liczby wydziałów prosimy o dopisanie numeru, wskazującego na „siłę zainteresowania” danym wydziałem, np. „x 1” (oznacza największe zainteresowanie) itd. aż do „x 6” (najmniejsze zainteresowanie).
Kolejne etapy rekrutacji zebranie formularzy zgłoszeniowych następnego dnia, wytypowanie przez Szkolną Komisję Rekrutacyjną, w składzie: Dyrektor szkoły, specjalista ds. programu rozwojowego oraz wychowawca klasy, uczniów/uczennic zgodnie z założeniami projektu, oraz utworzenie listy rezerwowej, która zapewniać będzie ciągłość projektu oraz minimalizację „luki osobowej”, podpisanie deklaracji uczestnictwa (umowy) z rodzicami, potwierdzającej wyrażenie zgody na udział dziecka w projekcie.
Kontakt Informacje o projekcie: Strona www projektu: Szkolna strona www: Ścienna gazetka na szkolnym korytarzu
Osoby do kontaktu Kontakt z osobami zaangażowanymi w realizację projektu: Koordynator projektu – mgr Justyna Rudner (UM) Asystent koordynatora – mgr Aleksandra Pawłowska (UM) Tel Specjalista ds. programu rozwojowego – mgr Krystyna Kołodziej (SP 8) Tel Dyrektor Szkoły Podstawowej Nr 8 – mgr Janina Szołtysek (SP 8) Prowadzący zajęcia – rekrutacja w toku (SP 8) Tel
Dziękuję za uwagę Krystyna Kołodziej Specjalista ds. programu rozwojowego