Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania uczniów klas I-III szkoły podstawowej w kontekście wdrażania nowej podstawy kształcenia ogólnego Projekt.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Projekt POKL współfinansowany ze środków UE w ramach EFS
Advertisements

„Zajęcia dodatkowe dziś-szansą na lepsze jutro”
Prezentacja na wywiadówkę
Matematyka Zajęcia dodatkowe dziś – szansą na lepsze jutro
Zajęcia dodatkowe dziś- szansą na lepsze jutro
Człowiek – Najlepsza inwestycja
Realizacja programów rządowych Radosna Szkoła i Wyprawka szkolna.
„Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania uczniów klas I – III szkół podstawowych” Projekt realizowany w ramach projektów systemowych MEN i beneficjentów.
INDYWIDUALIZACJA PRACY Z DZIECKIEM W WIEKU PRZEDSZKOLNYM W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH PODNIESIENIE EFEKTYWNOŚCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW ZE SPECJALNYMI.
FORMY POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ W SZKOLE
Człowiek najlepsza inwestycja Jaworznickie Szkolne Kluby Przedsiębiorczości - Marzenia – Wiedza – Sukces Projekt finansowany ze środków Unii Europejskiej.
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna na terenie Gimnazjum nr 18
INDYWIDUALIZACJA PROCESU NAUCZANIA I WYCHOWANIA
Kuratorium Oświaty w Łodzi
Projekt Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój dla uczniów klas I-VI w 3 szkołach podstawowych z terenów wiejskich Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój. Udział w projekcie.
UPOWSZECHNIENIE EDUKACJI PRZEDSZKOLNEJ W ŚWIETLE REFORMY OŚWIATOWEJ
Zadania nauczyciela i jego rola w udzielaniu pomocy psychologiczno-
Dobry start w edukację – indywidualizacja procesu nauczania i wychowania uczniów klas I-III szkół podstawowych w Gminie Międzyrzecz.
Projekt „Edukacja ku Przyszłości”
Prezentacja Projektu Różne formy terapii wspomagające rozwój uczniów Specjalnego Ośrodka Szkolno – Wychowawczego w Kątach Wrocławskich realizowanego w.
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 30 kwietnia 2013 r.
„Dajmy dzieciom skrzydła
Sześciolatek w szkole ZESPÓŁ SZKÓŁ W TUŁAWKACH. Zagadnienia: I. Działania organizacyjne związane z przyjęciem sześciolatków do szkoły II. Wzbogacenie.
Zajęcia wyrównawcze z języka angielskiego - Grupa 6 „Zajęcia dodatkowe dziś- szansą na lepsze jutro” Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej.
„Kompleksowe umiejętności – gwarantem przyszłości”
SZKOŁA MOJĄ SZANSĄ PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY Z FUNDUSZY UNII EUROPEJSKIEJ W RAMACH PROGRAMU OPERACYJNEGO KAPITAŁ LUDZKI.
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 30 kwietnia 2013 r.
Wspomaganie nauczania w klasach I-III
WYRÓWNYWAWNIE SZANS EDUKACYJNYCH. E-akademia przyszłości Projekt realizowany w naszej szkole przez 3 lata – od 1 września 2010r. do nadal, współfinansowany.
CZŁOWIEK NAJLEPSZA INWESTYCJA cel projektu cele szczegółowe zapewnienie każdemu dziecku realizującemu I etap edukacyjny w szkołach podstawowych.
PROJEKT PN: 'WSZECHSTRONNA EDUKACJA GWARANCJĄ SUKCESU ZAWODOWEGO' Projekt wspó ł finansowany przez Uni ę Europejsk ą w ramach Europejskiego Funduszu Spo.
Wydatek współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego człowiek - najlepsza inwestycja Warszawa, wrzesień 2012r. ZAŁOŻENIA.
Raport z ewaluacji wewn ę trznej w Zespole Szkó ł Ogólnokszta ł c ą cych w Pacynie rok szkolny 2011/2012r.Oferta edukacyjna umożliwia realizację podstawy.
Rozwój kompetencji językowych uczniów z uszkodzonym słuchem Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
Szkoła Podstawowa im. św. Franciszka z Asyżu w Poskwitowie
I NDYWIDUALIZACJA PROCESU NAUCZANIA I WYCHOWANIA UCZNIÓW KLAS I - III SZKÓŁ PODSTAWOWYCH.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego (NUMER PROJEKTU: POKL /09) Aktywizacja.
EDUKACJA W GMINIE PRZYWIDZ System edukacji w gminie Przywidz oczami rodzica.
Podsumowanie realizacji projektu Czym skorupka za młodu nasiąknie… Indywidualizacja procesu nauczania w klasach I, II, III szkół podstawowych w Gminie.
1 Program Operacyjny Kapitał Ludzki Projekt "Dziecięca akademia przyszłości – wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów poprzez dodatkowe zajęcia.
PROJEKT „MÓJ WYBÓR – MOJA PRZYSZŁOŚĆ” REALIZOWANY PRZEZ
„Szkolne Centrum Nauki”
KALEJDOSKOP SZANS KALEJDOSKOP MOZLIWOŚCI Szkoła Podstawowa nr 13 im. Komisji Edukacji Narodowej w Jeleniej Górze Jelenia Góra r.
NASZA WIEDZA - NASZA PRZYSZŁOŚĆ okres realizacji projektu 01 styczeń 2011r. – 30 grudzień 2012r.
Wiedza i umiejętności drogą do kariery uczniów Zespołu Szkół z Ukraińskim Językiem Nauczania w Górowie Iławeckim Górowo Iławeckie 27 października 2013roku.
PEDAGOG SZKOLNY.
Ministerstwo Rozwoju Regionalnego, ul. Wspólna 2/4, Warszawa, WIEDZA SPEŁNIA MARZENIA Projekt Unii Europejskiej.
Formy pomocy psychologiczno-pedagogicznej
Nauka kluczem do sukcesu program rozwojowy liceów ogólnokształcących Miasta Opola.
INDYWIDUALIZACJA PROCESU NAUCZANIA I WYCHOWANIA UCZNIÓW
Gmina Zwierzyn „RÓWNAJ W GÓRĘ”. Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet IX: Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach Działanie 9.1 Wyrównanie.
PROGRAMY NAUCZANIA INNOWACJE PEDAGOGICZNE PROGRAMY AUTORSKIE
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
„Szkoła w Bejscach znana z tego, że się troszczy o każdego” że się troszczy o każdego”
Zespół Administracyjny Oświaty ul. Akademicka Słubice Tel
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna w szkole
POMOC PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNA NOWE OBOWIĄZKI NAUCZYCIELA
Główne założenia reformy programowej w szkole podstawowej:
Gimnazjum im. Jana Pawła II w Choceniu Klasa Terapeutyczna.
ORGANIZOWANIE I UDZIELANIE UCZNIOM POMOCY PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNEJ W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH PODNIESIENIE EFEKTYWNOSCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW.
PORADNIE PSYCHOLOGICZNO - - PEDAGOGICZNE Hanna Śniatała Renata Scholtz.
Lider Projektu: 2 Partner projektu: Projekt „SZKOŁA SUKCESU” współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego Beneficjent:
Projekt edukacyjny „Kompetencje kluczowe”
Pomoc psychologiczno- pedagogiczna
INDYWIDUALIZACJA NAUCZANIA I WYCHOWANIA UCZNIÓW KLAS I – III SZKÓŁ PODSTAWOWYCH DOBRY START PUBLICZNA SZKOŁA PODSTAWOWA W JORDANOWIE ŚLĄSKIM.
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna a kształcenie specjalne
Realizacja podstawy programowej na II etapie edukacyjnym
Akademia wychowawcy. Jak krok po kroku zorganizować pomoc psychologiczno – pedagogiczną? Elżbieta.
Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych – od diagnozy do zaleceń Agnieszka Zielińska-Graf nauczyciel konsultant w zakresie psychologiczno-
POMOC PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNA WEDŁUG AKTUALNYCH PRZEPISÓW PRAWA – cz. 3 Elżbieta Doroszuk
Zapis prezentacji:

Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania uczniów klas I-III szkoły podstawowej w kontekście wdrażania nowej podstawy kształcenia ogólnego Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego w Gminie Suchedniów

Od 01 września 2011r. rozpoczęliśmy wspólnie z innymi szkołami podstawowymi w Gminie Suchedniów realizację projektu „Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania uczniów klas I-III szkoły podstawowej w kontekście wdrażania nowej podstawy kształcenia ogólnego” w ramach: Poddziałania Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów z grup o utrudnionym dostępie do edukacji oraz zmniejszanie różnic w jakości usług edukacyjnych. OKRES REALIZACJI PROJEKTU: lata 2011 – 2013

ZAŁOŻENIA PROJEKTU Projekt skierowany jest do uczniów klas I - III szkół podstawowych i ma na celu wspomóc wdrażanie nowej podstawy programowej kształcenia ogólnego na I etapie edukacyjnym w zakresie indywidualizacji nauczenia w klasach I-III szkół podstawowych (Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 23 grudnia 2008 roku w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz kształcenia ogólnego w poszczególnych typach szkół). Do celów szczegółowych projektu należą: zapewnienie dzieciom biorącym udział w I etapie edukacyjnym w szkołach podstawowych oferty edukacyjno -wychowawczo-profilaktycznej, zgodnej z jego indywidualnymi potrzebami i możliwościami edukacyjnymi i rozwojowymi zwiększenie dostępności i podniesienie jakości wsparcia udzielanego 41 uczniom odpowiednio do rozpoznanych potrzeb w ciągu 4 semestrów (2011/2013); w zakresie specyficznych trudności w uczeniu się lub zajęć rozwijających uzdolnienia i zainteresowania. zwiększenie jakości i efektywności oddziaływań edukacyjnych

W Samorządowej Szkole Podstawowej nr 1 w Suchedniowie w ramach w/w projektu zaplanowano i są realizowane następujące działania:  wzbogacenie bazy dydaktycznej szkoły w programy multimedialne, nowoczesne pomoce dydaktyczne, karty pracy dla uczniów w celu podniesienia efektywności i atrakcyjności zajęć  dokształcanie i samodoskonalenie nauczycieli  zorganizowanie zajęć dydaktycznych: Dla uczniów ze specyficznymi trudnościami w czytaniu i pisaniu, w tym także zagrożonych ryzykiem dysleksji - 2 grupy po 5 osób – 90 godz. Dla uczniów z trudnościami w zdobywaniu umiejętności matematycznych -2 grupy po 5 osób- 90 godz. Zajęcia psychoedukacyjne dla dzieci z zaburzeniami komunikacji społecznej – 1 grupa - 5 osób – 45 godz. Zajęcia rozwijające zainteresowania uczniów szczególnie uzdolnionych: Zajęcia plastyczne - 1 grupa po 8 osób – 45 godz. Zajęcia muzyczne - 1 grupa po 8 osób – 45 godz.

NAUCZYCIELE REALIZUJĄCY PROJEKT W NASZEJ SZKOLE Małgorzata Kuszewska ( koordynator) Jolanta Ambrozik Agnieszka Dobaj Andrzej Janiec Renata Kuszewska Urszula Pałgan

Zaj ę cia dla dzieci ze specyficznymi trudno ś ciami w czytaniu i pisaniu, w tym tak ż e zagro ż onych ryzykiem dysleksji

Zaj ę cia dla dzieci z trudno ś ciami w zdobywaniu umiej ę tno ś ci matematycznych

Zaj ę cia socjoterapeutyczne i psychoedukacyjne dla dzieci z zaburzeniami komunikacji spo ł ecznej

Zaj ę cia muzyczne rozwijaj ą ce zainteresowania uczniów szczególnie uzdolnionych

Zaj ę cia plastyczne rozwijaj ą ce zainteresowania uczniów szczególnie uzdolnionych