TISPOL “Pracujemy wspólnie na rzecz bezpieczniejszych dróg w Europie” Javier Ferragut Sanchez - Guardia Civil Spain kwiecień 2013.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Unia dla Innowacji – perspektywy polityki UE
Advertisements

Wojewódzki program wyrównywania szans i przeciwdziałania wykluczeniu społecznemu oraz pomocy w realizacji zadań na rzecz zatrudniania osób niepełnosprawnych.
Miejski obszar funkcjonalny – Puławy
Efektywność Pracy Komendy Powiatowej Policji w Nidzicy za rok 2012
Konferencja  Czas dla ludzi młodych
Szczecin, 12 października 2006 KRAJOWA KONFERENCJA KONSULTACYJNA DOTYCZĄCA ZIELONEJ KSIĘGI W SPRAWIE PRZYSZŁEJ POLITYKI MORSKIEJ UE EUROPEJSKA WIZJA MÓRZ.
Badanie efektywności pomocy dla grup szczególnego ryzyka
JAK LOBBUJĄ PRZEWOŹNICY
CARS 2020: Plan działania na rzecz konkurencyjnego i zrównoważonego przemysłu motoryzacyjnego w Europie Konferencja prasowa 8 listopada 2012.
Tworzenie nowego międzynarodowego porozumienia EUROPEAN COMMISSION FEBRUARY 2009 Zmiany klimatu.
Konferencja Nowa koncepcja polityki regionalnej Ministerstwo Rozwoju Regionalnego Warszawa, 4 sierpnia 2008 r.
Plan komunikacji PO KL - założenia
1 ZINTEGROWANA STRATEGIA DZIAŁAŃ PROMOCYJNYCH I SZKOLENIOWYCH INSTYTUCJI ZARZĄDZAJĄCEJ PODSTAWAMI WSPARCIA WSPÓLNOTY W POLSCE NA LATA
Plan działania Wrocław, PLAN DZIAŁANIA – STATUS DOKUMENTU W SYTEMIE REALIZACJI DOPRECYZOWANIE ZAPISÓW PO KL SzOP PD -
Departament Wdrażania Programów Rozwoju Regionalnego Ministerstwo Gospodarki i Pracy Komitet Monitorujący ZPORR 5. posiedzenie POMOC TECHNICZNA Warszawa,
INFORMACJA I PROMOCJA Kwiecień 2004 Ministerstwo Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej.
1 Unia Europejska a edukacja medialna Albert Woźniak Departament Polityki Europejskiej i Współpracy z Zagranicą
Program Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego Województwa Lubuskiego na lata Zielona Góra, dnia 16 sierpnia 2010r.
Pierwszy Światowy Tydzień Bezpieczeństwa w Ruchu Drogowym 23. –
Ministerstwo Polityki Społecznej DEPARTAMENT POŻYTKU PUBLICZNEGO październik – listopad 2005 r.
Aktualizacja Regionalnej Strategii Innowacji
MOŻLIWOŚCI POZYSKANIA ŚRODKÓW NA BADANIA NAUKOWE POLSKO-NORWESKI FUNDUSZ BADAŃ NAUKOWYCH PROGRAMY WSPÓŁPRACY TERYTORIALNEJ.
Sieci Lifelong Learning Pomysł na …? Anna Atłas Gdańsk,
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego Wrocław, 9-10 grudnia 2008 r. Przedsięwzięcia z zakresu współpracy międzynarodowej i międzyregionalnej w.
„Analiza stanu bezpieczeństwa
Wpływ Regionalnego Komitetu Sterującego na proces wdrażania RSI ? Elżbieta Książek 25 marca 2010 Warsztaty Regionalnego Komitetu Sterującego ds. Regionalnej.
POLICJA.
Priorytet : Harmonijny transport powierzchniowy
Stan prac nad projektami dokumentów programowych na lata Konferencja w sprawie ustalenia podziału priorytetów środowiskowych między PO Infrastruktura.
Cena ubezpieczenia komunikacyjnego. Czynniki, trendy, strategie
PRZEWODNIK WDRAŻANIA SPOŁECZNEJ ODPOWIEDZIALNOŚCI
EFS w nowym okresie programowania
Kujawsko-Pomorski Program na Rzecz Ekonomii Społecznej na lata Zadanie współfinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu.
ABC FUNDUSZY EUROPEJSKICH © Mariola Ciborowska, 11 grudnia 2012.
WEKTOR ZMIAN – Koszaliński Program Wspierania Wychodzenia z Bezdomności Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet VII – Promocja Integracji Społecznej.
Strategia Rozwoju Powiatu Puławskiego
The Global Road Safety Partnership is hosted by Rola GRSP w realizacji Dekady Działań BRD Barbara Król Global Road Safety Partnership (GRSP)
Sytuacja bezpieczeństwa ruchu drogowego w Polsce
KIA SAFETY SYSTEM GENEZA POWSTANIA.
Informacja o wynikach kontroli bezpieczeństwa ruchu drogowego w Polsce
Pokaz strona internetowa.
Obszar działania Policji ruchu drogowego w Holandii
ERASMUS+ unijny program w dziedzinie kształcenia, szkoleń, młodzieży i sportu
Rola litewskiej Policji w Narodowym Programie Poprawy Bezpieczeństwa Drogowego na Litwie Warszawa.
Informacja w sprawie wniosków o finansowanie lokalnych lotnisk w ramach Regionalnych Programów Operacyjnych Warszawa 26 maja 2006.
Podstawowe elementy Strategii Rozwoju Obszaru Społeczno-Gospodarczego
Czym jest zdrowie?.
Dla Twojego bezpiecze ń stwa Prędkość jest kluczowym czynnikiem, od którego zależy prawdopodobieństwo, a przede wszystkim skutki wypadków drogowych. Prawie.
INTERREG IV C Międzyregionalny wymiar Europejskiej Współpracy Terytorialnej Konferencja projektu B2N Warszawa, 18 maja 2010 r. Teresa Marcinów, Departament.
Kazimierz Dolny, 29 października 2014 r. III K ONWENT M ARSZAŁKÓW W OJEWÓDZTW RP INFORMACJA O DZIAŁALNOŚCI KONWENTU MARSZAŁKÓW WOJEWÓDZTW RP W LATACH
NURD – TRZEŹWOŚĆ KIERUJĄCYCH Wydział Ruchu Drogowego KWP w Opolu
Bezpieczeństwo w komunikacji powszechnej i transporcie (ćwiczenia)
2Komenda Stołeczna Policji Komenda Stołeczna Policji3.
Bezpieczeństwo w komunikacji powszechnej i transporcie (ćwiczenia)
Nie jesteśmy w stanie odpowiedzieć na wszystkie wyzwania... ~ … ale jesteśmy Nie jesteśmy w stanie odpowiedzieć na wszystkie wyzwania... ~ … ale jesteśmy.
Departament Rozwoju Obszarów Wiejskich Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi Krajowa Sieć Obszarów Wiejskich.
WSPÓŁPRACA W ZAKRESIE OCHRONY LOTNISK. NOWE DOKTRYNY BEZPIECZEŃSTWA
SPOTKANIE UPOWSZECHNIAJĄCE 21 GRUDNIA 2015 WARSZAWA.
MINISTERSTWO ROLNICTWA I ROZWOJU WSIBIURO POMOCY TECHNICZNEJ Krajowa Sieć Obszarów Wiejskich
NARODOWY PROGRAM BEZPIECZEŃSTWA RUCHU DROGOWEGO 2013 – 2020 Rzeszów, 12 wrzesień 2013 r.
Krajowy Program Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego GAMBIT 2000 na lata Politechnika Gdańska Katedra Inżynierii Drogowej Prof. Ryszard KRYSTEK Politechnika.
 Erasmus+ to program Unii Europejskiej w dziedzinie kształcenia, szkoleń, młodzieży i sportu na lata  Jego całkowity budżet wynosi 14,7.
BEZPIECZEŃSTWO PASAŻERÓW W TRANSPORCIE ZBIOROWYM
STAN BEZPIECZEŃSTWA NA DROGACH WOJ. LUBUSKIEGO
Czy prawem możemy zapewnić bezpieczeństwo?
Edukacja, kampanie społeczne i CSR - zintegrowane działania prewencyjne dla BRD ‘PRĘDKOŚĆ’ Warszawa, 8 maja 2017.
Prędkość – główna przyczyną wypadków drogowych w Polsce !
Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata
- Krajowe Repozytorium Obiektów Nauki i Kultury
Zapis prezentacji:

TISPOL “Pracujemy wspólnie na rzecz bezpieczniejszych dróg w Europie” Javier Ferragut Sanchez - Guardia Civil Spain kwiecień 2013

Prezentacja zawiera informacje nt.: Czym jest TISPOL? Strategię działania TISPOL na lata Jak wdrażamy założenia teoretyczne strategii w realia? Wnioski

TISPOL DVD

STRATEGIA TISPOL Wizja dla bezpieczniejszych dróg na stronie

Wizja TISPOL dot. bezpieczeństwa na drogach całej Europy TISPOL wspiera cel Komisji Europejskiej – redukcja zdarzeń ze skutkiem śmiertelnym na drogach Europy o 50% do 2020 r. Wyzwanie: zmiana zachowań użytkowników dróg. Zachowanie jest głównym czynnikiem decydującym o liczbie wypadków ze skutkiem śmiertelnym oraz poważnymi obrażeniami. Z różnych powodów, niektóre kategorie użytkowników dróg wymagają wzmożonego „nadzoru” Policji, biorąc pod uwagę: ryzyko, fakt, że są użytkownikami niechronionymi i często ulegają wypadkom ze skutkiem śmiertelnym, bądź poważnymi urazami.

Identyfikacja „dobrych praktyk” i rozpowszechnianie ich w czasie seminariów, konferencji, szkoleń, podręczników, baz danych, czy stron internetowych Współpraca i rozwijanie dobrych relacji z innymi podmiotami zaangażowanymi w poprawę bezpieczeństwa ruchu drogowego Koordynowanie europejskich, szeroko zakrojonych działań w obszarach kontroli: ciężarówek/autokarów, prędkości, kierowania po alkoholu/narkotykach, stosowania pasów bezpieczeństwa

Ułatwienia w zakresie wymian policjantów, ekspertów (w tym szkoleniowców) Egzekwowanie wybranych przepisów BRD oraz zapewnienie, że wykryte naruszenia będą rozpatrywane w sposób szybki i skuteczny Egzekwowanie prawa w zakresie nadmiernej/niewłaściwej prędkości, kierowania „po alkoholu/narkotykach”, stosowania pasów bezpieczeństwa oraz czynników rozpraszających kierowcę Wspólne kontrole/operacje ukierunkowane na szeroko pojęte bezpieczeństwo ruchu drogowego Efektywna komunikacja w obszarze bezpieczeństwa ruchu drogowego

Wykrywanie i przeciwdziałanie zbyt długim godzinom pracy kierowców oraz manipulacji zapisami tachografów Kontynuowanie prac zmierzających do oceny i określenia nowych problemów w obszarze szeroko pojętego bezpieczeństwa w ruchu drogowym Służby policyjne widoczne, pomocne i łagodzące napięte sytuacje wśród użytkowników dróg Dążenie do zapewnienia finansowania i płynnej realizacji prowadzonych działań Zaawansowane dochodzenia w zakresie wypadków, wsparcie dla ofiar i wykorzystywanie technologii

TISPOL wspiera Policje na drogach Europy poprzez zapewnienie ujednoliconych stanowisk w dyskusjach z Komisją Europejską, Parlamentem i innymi organami europejskimi, w obszarze brd TISPOL współpracuje w innymi instytucjami egzekwującymi prawo takimi jak: Europol, Interpol, Frontex, ECR TISPOL współpracuje również z innymi partnerami, np. ETSC, TAPA and IRU Razem jesteśmy silniejsi

Projekt Lifesaver Data rozpoczęcia: 1 czerwca 2008 Data zakończenia: 31 maja 2011 W projekt zaangażowane były wszystkie państwa będące członkami TISPOL. Szczególną uwagę skupiano na 6 krajach (Rumunia, Polska, Portugalia, Hiszpania, Węgry, Słowenia), by wspomagać je w dążeniach do jak największej redukcji wypadków ze skutkiem śmiertelnym 12 Seminariów Strategicznych dla kadry zarządzającej 18 Seminariów dla szczebla średniego Podręcznik dot. Pracy Policji drogowych 3 Operacyjne Seminaria 3 Techniczne Seminaria 27 Pan-Europejskich Operacji Kontrolnych 621 policjantów ruchu drogowego uczestniczyło w międzynarodowych wymianach Klarowne przesłanie dot. bezpieczeństwa w ruchu drogowym

Reakcje dot. projektu Lifesaver " Lifesaver był bardzo istotnym dla Rumunii projektem. Odnotowaliśmy znaczący spadek wśród ofiar śmiertelnych wypadków drogowych od momentu włączenia się w realizację projektu.“ Marin Motoc, Romanian National Traffic Police “ Trudno określić, jak bardzo spadły statystyki dot. ofiar śmiertelnych dzięki projektowi Lifesaver, jednak jestem przekonany, że „uratowaliśmy” wiele istnień ludzkich“. Javier Sanchez Ferragut, Guardia Civil Spain “Komisja Europejska współfinansowała projekt Lifesaver i miałam osobiście okazję obserwować jego ewaluację od pierwszych koncepcji do finału. Jestem przekonana, że miał swój udział w poprawie bezpieczeństwa na drogach Europy” Isabelle Kardacz, European Commission

„Traffic Policing” „Road Policing” Bezpieczeństwo ruchu drogowego- priorytetem nr 1 dla TISPOL Policje drogowe mogą mieć udział w zwalczaniu przestępstw drogowych i transportowych Przestępcy wykorzystują drogi do swych nielegalnych działań „Road Policing” współdziała w obszarze egzekwowania bezpieczeństwa na drogach i zwalczaniem przestępstw Policje drogowe mogą wykrywać przestępstwa i przeciwdziałać im podczas swoich akcji w obszarze brd

FilozofiaTISPOL TISPOL jest „za” działaniami, a nie „gadaniem”

Nasze założenia TISPOL jest aktywny na polu ROAD POLICING i jest zaangażowany w redukcję wypadków ze skutkiem śmiertelnym oraz poważnymi obrażeniami na drogach Europy. TISPOL działa jako platforma do nauki i wymiany dobrych praktyk pomiędzy Policjami ruchu drogowego Europy. Działania TISPOL jest prowadzona na podstawie badań, informacji, doświadczeń oraz wytwarzaniu wymiernych rezultatów. TISPOL wspiera edukację użytkowników dróg, w oparciu o niezbędne egzekwowanie, mając znaczący wkład w redukcję zdarzeń ze skutkiem śmiertelnym. TISPOL pracuje z licznymi partnerami strategicznymi, kontynuując prace nad bezpieczeństwem na drogach Europy.

Polityczne przewodnictwo Wice-Przewodniczący i Komisarz d.s. Transportu Siim Kallas, 20 marca 2013 powiedział: "2012 był punktem zwrotnym dla bezpieczeństwa ruchu drogowego, z najniższą, odnotowaną liczbą osób zabitych. 9% spadek oznacza, że ludzkich istnień zostało w ostatnim roku ocalonych. Taki rezultat wyglada bardzo motywująco. Nadal jedna 75 osób dziennie ginie na europejskich drogach, dlatego też nie ma miejsca na popadanie w samozadowolenie. Naszym ambitnym celem jest zredukowanie „śmierci” na drogach o połowę do roku 2020 i musimy utrzymać bieżące tempo, by ten cel osiągnąć. Simm Kallas European Commission Vice President and EuropeanTransport Minister

Siim Kallas – cd Wypadki ze skutkiem śmiertelnym to wierzchołek góry lodowej. Na jedna ofiarę śmiertelną przypada 10 osób poważnie rannych (uszkodzenia mózgu, czy rdzenia kręgowego). Potrzebujemy strategii, która pozwoli na uzyskanie spadku również tego rodzaju wypadków w całej Unii Europejskiej.

Wnioski TISPOL skupia się na wyzwaniach w obszarze bezpieczeństwa na drogach Wizja i strategia TISPOL są spójne z celami UE Musimy mieć pewność, że nadzór nad ruchem drogowym jest sprawny, a nasze zasoby są dobrze wykorzystywane Cele nie mogą być osiągane samotnie, potrzebne są silne więzy współpracy pomiędzy różnymi podmiotami Polityczna wola oraz przewodnictwo są istotne w celu zapewnienia środków i innowacji niezbędnych do osiągnięcia naszego celu, jakim jest ochrona życia na drogach Europy

Dziękuję za uwagę!