Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Edukacja, kampanie społeczne i CSR - zintegrowane działania prewencyjne dla BRD ‘PRĘDKOŚĆ’ Warszawa, 8 maja 2017.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Edukacja, kampanie społeczne i CSR - zintegrowane działania prewencyjne dla BRD ‘PRĘDKOŚĆ’ Warszawa, 8 maja 2017."— Zapis prezentacji:

1 Edukacja, kampanie społeczne i CSR - zintegrowane działania prewencyjne dla BRD ‘PRĘDKOŚĆ’
Warszawa, 8 maja 2017

2 ZAPOBIEGANIE WYPADKOM I OBRAŻENIOM
Duża ilość czynników oraz możliwych rozwiązań Zachowanie czynnikiem decydującym 80-90% zarządzanie BRD droga człowiek Czy kampanie? Jakie? Do kogo? Reedukacja? Edukacja komunikacyjna, kampanie, koordynacja działań, integracja partnerów ratownictwo pojazd

3 Prędkość – różne aspekty
Autostrady +140km/h? Teren zabudowany / niezabudowany Warunki atmosferyczne: mgły, deszcz, błoto i liście na drodze Zwężenie pola widzenia Piesi i rowerzyści Czas reakcji i kontrola nad pojazdem Doświadczenie i umiejętności Nieuwaga (np. telefon, GPS rozproszenie >czas reakcji >droga hamowani) Stan techniczny pojazdu, ogumienie

4 Prędkość – motywacje, opinie, przekonania
Dlaczego ludzie lubią prędkość? Ryzyko? Jakie mają usprawiedliwienia? Wpływ otoczenia? Czym są warunkowani? Jak silnych bodźców potrzebują? Ile wiedzą nt. zagrożeń, ograniczeń, konsekwencji? Czego się boją?

5 Badania opinii i zachowań EU

6 Badania opinii i zachowań PL
Przyzwolenie społeczne na przekraczanie dozwolonej prędkości Fizyka v. poczucie kontroli i przekonania 17-27 % społeczeństwa akceptuje jazdę o 20 km/h powyżej limitu. Co ciekawe największe przyzwolenie na jakiekolwiek przekroczenie obserwujemy na drodze o ograniczeniu do 50 km/h aż 60% społeczeństwa akceptuje przekraczanie prędkości. Źródło: Sondaż CATI „Przekraczanie dozwolonej prędkości”, KRBRD, MillwardBrown SA., 2013

7 Badania opinii i zachowań PL
Świadomość zagrożenia (+10km/h) Źródło: Sondaż CATI „Przekraczanie dozwolonej prędkości”, KRBRD, MillwardBrown SA., 2013

8 Badania opinii i zachowań PL
Metody i środki egzekwowania przepisów dotyczących prędkości Źródło: Sondaż CATI „Przekraczanie dozwolonej prędkości”, KRBRD, MillwardBrown SA., 2013

9 Argumentacja, motywacja, przekonanie
Ból i cierpienie? Kontrola? Brak problemów? Radość?

10 Strach v. nagroda

11 Wzrost świadomości – informacja – mity v. fakty
Przekonanie o kontroli nad pojazdem i sytuacją drogową v. Czas reakcji i droga hamowania pojazdu

12 Wzrost świadomości – informacja – mity v. fakty

13 Edukacja – doświadczenie – test – przekonanie
Test „łosia” ISO 40-50km/h v km/h

14 Background

15 Zacznijmy od JA – deklaracja i samokontrola
Background Zacznijmy od JA – deklaracja i samokontrola Wspólnie możemy więcej!

16 Dziękujemy i zapraszamy do współpracy
Dziękujemy i zapraszamy do współpracy! Stowarzyszenie Partnerstwo dla Bezpieczeństwa Drogowego


Pobierz ppt "Edukacja, kampanie społeczne i CSR - zintegrowane działania prewencyjne dla BRD ‘PRĘDKOŚĆ’ Warszawa, 8 maja 2017."

Podobne prezentacje


Reklamy Google