JEST TAKIE MIEJSCE W EUROPIE PAKOŚĆ, KOŚCIELEC I OKOLICE

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Informacje o projekcie
Advertisements

MŁODY REPORTER WsteczWstecz NaprzódNaprzód Strona domowa WyjścieWyjście Przegląd projektu ITN – Społeczność Innowacyjnych Nauczycieli Teacher Planning.
Projekt dobry na wszystko! oprac. Grażyna Czetwertyńska 2006.
W bieżącym roku szkolnym przez okres 8 miesięcy szkoła realizowała projekt rozwojowy pt. Moje miasto, moje korzenie. Przeworsk zza obiektywu fotograficznego.
Stowarzyszenie Rodziców na Rzecz Pomocy Szkołom Przyjazna Szkoła.
Metoda projektu Opracowała: Katarzyna Otorowska.
Poznawanie metody projektu
Zamki średniowieczne na Górnym Śląsku Uczestnicy : Szkolne Koło Miłośników Historii Zespołu Szkół nr 1 – Gimnazjum nr 5 w Siemianowicach Śląskich Opiekun:
KWASY W MEDYCYNIE Nauczyciel: mgr Monika Kosmala Uczestnicy:
„KONSTRUKCJE GEOMETRYCZNE Z PROGRAMEM C.a.R.”
Kleider machen Leute Zespół Oświatowy w Liniewie
Wyrównywanie szans edukacyjnych
METODA PROJEKTU Metoda ta polega na samodzielnym realizowaniu przez uczniów zadania przygotowanego przez nauczyciela na podstawie wcześniej ustalonych.
Biblioteka w Szkole Podstawowej Nr 9 Dzierżoniów
Zakres Przedział wiekowy Cele Oprogramowanie Opis
PRZYKŁADY METOD AKTYWIZUJĄCYCH
Działalność Biblioteki Szkolnej przy Publicznej Szkole Podstawowej
Zajęcia pozalekcyjne Szkołą Podstawowa w Stróżach.
Iwona Budrewicz PZ i OZ PSSE Kamień Pomorski
RAPORT DOTYCZĄCY EWALUACJI
Starorzecze Rzeki Łeby – wartość przyrodnicza naszego regionu.
„Plant a Future” metoda projektu w bibliotece szkolnej
ZESPÓ Ł SZKÓ Ł PONADGIMNAZJALNYCH NR 2 W MYS Ł OWICACH ZNAM KONCEPCJĘ PRACY MOJEJ SZKOŁY.
WYRÓWNYWANIE SZANS EDUKACYJNYCH SZKOŁA PODSTAWOWA NR 45 W BYTOMIU.
Co to jest TIK?.
DZIEŃ BEZPIECZNEGO INTERNETU 2008 WIRTUALNY ŚWIAT TWORZYSZ TAKŻE TY
WYKORZYSTANIE KOMPUTERA NA ZAJĘCIACH POZALEKCYJNYCH
PROJEKT EDUKACYJNY W GIMNAZJUM NR 16 informacje. Co to jest projekt edukacyjny? PROJEKT EDUKACYJNY JEST ZESPOŁOWYM, PLANOWYM DZIAŁANIEM UCZNIÓW, MAJĄCYM.
Wychowanie patriotyczne w Zespole Szkół Mechanicznych w Żaganiu
Publiczne Gimnazjum im. św. Jadwigi Królowej w Annopolu
działający w Zespole Szkół nr 1 w Pabianicach
Wykorzystanie pracowni otrzymanej z funduszy EFS.
Koncepcja pracy Gimnazjum im. ks. abp. Leona Wałęgi w Moszczenicy
TWORZENIE KLASOWEGO KODEKSU 6B
Szkolne centrum informacji składa się z trzech pomieszczeń: czytelni, w której uczniowie mają dostęp do księgozbioru i do 8 komputerów podłączonych do.
GIMNAZJUM W PIECKACH Zebranie Rodziców 05. listopada 2010 r
Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
Jak wykorzystujemy technologię informacyjną w procesie dydaktyczno – wychowawczym w kształceniu zintegrowanym?
Program Operacyjny Kapitał Ludzki
Sprawozdanie z realizacji obchodów DBI 2014
PROJEKT EDUKACYJNY JAKO METODA PRACY Z DZIEĆMI
Żnin ul. Śniadeckich 18 Tel Fax
Źródła energii na świecie
Konkursy organizowane przez Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych im
Konkursy organizowane przez Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych im
Teczka portfolio Bożena Zając.
Realizacja programu rozwojowego
Szkoła z klasą 2.0. „ Szkołą z klasą 2.0” ma na celu wypracowanie zasad korzystania z nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych (TIK) w edukacji.
TECH – INFO technika, fizyka, informatyka Autorzy: Renata Gromulska, Oksana Kinasz, Radosław Dors, Dominika Latus, Jerzy Zambrowski, Marta Żebrowska-Puchalska.
W którym z krajów europejskich żyje się dostatnio? Autorami projektu są uczniowie klasy Ig Gimnazjum w Bieńkowicach pod opieką nauczyciela Łukasza Zaborowskiego.
Najważniejsze efekty pracy rok szkolny 2013/2014
 Program prowadzony od 2002 roku  Przeznaczony dla wszystkich poziomów i typów szkół  Zachęcający do lepszego wykorzystania w uczeniu technologii informacyjno.
„WALORY PRZYRODNICZE OZORKOWA I OKOLIC”
Szkoła z klasą 2.0 Kodeks 2.0.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
Prawa człowieka i ich ochrona w Polsce Alicja Kopczyńska
Co to jest spacer edukacyjny?
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Edycja 2012/2013 w Szkole Podstawowej im. H. Sienkiewicza w Konarzewie J. Liszkowska- koordynator.
Lekcje z komputerem, 2006.
Raport z ewaluacji wewnętrznej PSP nr 17 im. M. Konopnickiej w Wałbrzychu rok szkolny 2014/2015 Opracowanie: G. Broniek-Pelister J. Gawonicz A. Müller.
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ ROK SZKOLNY 2014/2015.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0  W projekcie udział bierze 500 szkół z całej Polski  w województwie śląskim do projektu przystąpiło 35 szkół.
Zadanie dyrektora szkoły w ramach programu Szkoła z klasą 2.0 Opracowanie: Jerzy Marek.
Szkoła Podstawowa nr 11 im. Marii Kownackiej w Łodzi w Łodzi Rok szkolny 2009/ Łódź, ul. Hufcowa 20A, tel
R. Gromada – Kaleńska M. Wiercimak. Uczniowie gimnazjum mają obowiązek realizować jeden projekt edukacyjny w cyklu kształcenia. (na podstawie rozporządzenia.
W tym roku szkolnym przystąpiliśmy do projektu prowadzonego przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą Projekt ma za zadanie odpowiedzieć.
Program Edukacja dla Doliny Baryczy. EDUKACJA DLA DOLINY BARYCZY Projekt edukacji regionalnej i przyrodniczej realizowany od stycznia 2014 do czerwca.
Praca metodą projektu edukacyjnego
Sprawozdanie z ewaluacji wewnętrznej w roku szkolnym 2016/2017
Szkoła Nauczycielem stoi
Zapis prezentacji:

JEST TAKIE MIEJSCE W EUROPIE PAKOŚĆ, KOŚCIELEC I OKOLICE http://www.gimpak.com.pl Gimnazjum im. Ewarysta Estkowskiego w Pakości Członkowie Szkolnego Klubu Europejskiego Euro-Gim-Pak-Klub, uczestnicy Projektu NAI 2006-2007

JEST TAKIE MIEJSCE W EUROPIE PAKOŚĆ, KOŚCIELEC I OKOLICE http://www.gimpak.com.pl Gimnazjum im. Ewarysta Estkowskiego w Pakości

JEST TAKIE MIEJSCE W EUROPIE PAKOŚĆ, KOŚCIELEC I OKOLICE Cele projektu: Projekt ma sprawić aby uczniowie lepiej, szerszej i bezpośrednio w ramach zaplanowanych, systematycznych i dynamicznych poszukiwań, na nowo odkryli i poznali własne środowisko, swoją „małą ojczyznę”, jej historię, tradycje swego regionu oraz związki Pakości z innymi regionami Polski i Europy. Równie istotnym celem projektu jest wykorzystanie i poszerzenie przez uczniów umiejętności obsługi komputera, urządzeń peryferyjnych, wykorzystywania zasobów internetowych oraz możliwości programów biurowych i graficznych, a także doskonalenie umiejętności oceny, planowania, wypowiadania się, dyskusji oraz prezentacji własnej pracy. Nie mniej ważne jest uświadomienie uczniom sensu pracy zespołowej i korzyści z tego płynących dla realizacji ciekawego celu, z pożytkiem dla siebie i środowiska. Oczywistym jest, ze w ramach realizowania projektu, jak również podczas jego prezentowania w różnych miejscach i przy różnych okazjach, odbywać się będzie promocja działań szkolnego klubu europejskiego i naszego gimnazjum Stworzenie multimedialnego przewodnika po gminie. http://www.gimpak.com.pl Gimnazjum im. Ewarysta Estkowskiego w Pakości Redaktor zespołu Benia

JEST TAKIE MIEJSCE W EUROPIE PAKOŚĆ, KOŚCIELEC I OKOLICE Krótki opis projektu: Pakość leży na granicy Kujaw i Pałuk, na północy Wielkopolski, rejonie bogatym w tradycje, zabytki i atrakcje rekreacyjno - wypoczynkowe, które warto pokazać lub przybliżyć, pobudzając zainteresowanie rzeką Noteć, Jeziorem Pakoskim, ciekawą zabudową miasteczka i wiosek. W 2009 roku będziemy obchodzić 650-lecie nadania Pakości praw miejskich i nasz projekt może stanowić jedno z ciekawszych opracowań i podsumowań. Jako nauczyciel wiedzy o społeczeństwie, realizujący program KOSS dostrzegłem u uczniów, stosunkowo słabą znajomość swojej „małej ojczyzny”. Stworzyłem więc sytuację aby poprzez udział w projekcie, prezentację projektu w szkole i środowisku, moi uczniowie mieli możliwość poznania oraz innego niż dotąd, pokazania ciekawych i niekiedy mało znanych miejsc w naszej gminie. Istnieje wiele źródeł z których mogli korzystać uczniowie: biblioteki w tym internetowe, archiwa różnych instytucji, prywatne zbiory do których stosunkowo łatwo dotrzeć. W realizacji tego raczej trudnego projektu bardzo ważne jest dokładne zaplanowanie prac i ich z e s p o ł o w a realizacja z wykorzystaniem różnorodnych technik multimedialnych, w zależności od zainteresowań i umiejętności uczniów. Program PowerPoint stanowi podstawę projektu. http://www.gimpak.com.pl Gimnazjum im. Ewarysta Estkowskiego w Pakości

JEST TAKIE MIEJSCE W EUROPIE PAKOŚĆ, KOŚCIELEC I OKOLICE Narzędzia i programy komputerowe wykorzystane w projekcie: Najbardziej popularnym programem biurowym jest Office, który z racji wykupionej licencji, jest podstawą nauczania przedmiotu informatyka w naszej szkole. Stąd też jednym z założeń projektu było doskonalenie umiejętności posługiwania się komputerem poprzez jak najpełniejsze wykorzystywanie możliwości programu Office 2003. Zakładałem wykorzystanie do obróbki fotografii, programu graficznego IrfanView, jednak w trakcie realizacji projektu najczęściej korzystaliśmy z z programu Office Picture Manager. Pozyskiwania informacji, poszukiwania i przeszukiwania wirtualnych źródeł odbywało się za pomocą przeglądarek internetowych gooogle, yahoo, Ciekawym doświadczeniem, które pozostanie w praktycznym wykorzystaniu przez uczniów było poznanie możliwości i zasobów Kujawsko – Pomorskiej Biblioteki Cyfrowej UMK w Toruniu Wykorzystanie przez uczniów takich urządzeń jak kamera i aparat cyfrowy, telefon komórkowy z funkcją foto - video – dyktafon, dla dokonania zapisów i opisów różnych miejsc i obiektów umieszczonych w prezentacji było normą i przykładem na odpowiedzialne korzystanie urządzeń. Obróbki nagrań dźwiękowych dokonaliśmy wykorzystując program winamp. Ciekawym momentem podczas realizacji projektu było wykorzystanie programu Google Earth. za pomocą tego programu uczniowie oglądali naszą gminę „z góry” i opracowali mapę gmin http://www.gimpak.com.pl Gimnazjum im. Ewarysta Estkowskiego w Pakości

JEST TAKIE MIEJSCE W EUROPIE PAKOŚĆ, KOŚCIELEC I OKOLICE Organizacja pracy zespołów uczniowskich: Moje dotychczasowe doświadczenia w pracy metodą projektu to wyłącznie klasy Tym razem zdecydowałem się po raz pierwszy pracować z grupą 12 uczniów należących do Szkolnego Klubu Europejskiego Projekt miał charakter otwarty, SKE to uczniowie klas II i III, którzy stworzyli 3 zespoły zadaniowe i podzielili się rolami uwzględniając własną wiedzę, możliwości, umiejętności i zainteresowania. Nie wykluczyliśmy możliwości powiększenia ale i pomniejszenia liczby uczestników w trakcie trwania projektu. W efekcie dziewczyny zajęły się redagowaniem tekstów, obróbką fotografii, natomiast chłopcy zbierali informacje, projektowali slajdy, wykonywali zdjęcia pomagali dziewczynom w różnych złożonych czynnościach. Udowodnić, że jesteśmy odpowiedzialni za siebie i innych, pracujemy w zespole i z każdym. http://www.gimpak.com.pl Gimnazjum im. Ewarysta Estkowskiego w Pakości

JEST TAKIE MIEJSCE W EUROPIE PAKOŚĆ, KOŚCIELEC I OKOLICE Organizacja pracy zespołów uczniowskich: Powstały trzy czteroosobowe zespoły składające się z trojga uczniów klas III i jednego z klasy II. Każdy zespół wyłonił swojego kierownika, rozdzielono role redaktora, fotografa, kronikarza, opracowano plany, rozdzielono zadania. Założyliśmy możliwość powiększenia ale i pomniejszenia liczby uczestników projektu. W trakcie trwania projektu, przeorganizowaliśmy zespoły, tworząc z trzech dwa /wycofali się drugoklasiści/. Dziewczyny zajęły się redagowaniem tekstów, obróbką fotografii, plastyczną stroną prezentacji. Chłopcy zbierali informacje, projektowali slajdy, wykonywali zdjęcia pomagali dziewczynom w różnych złożonych czynnościach. http://www.gimpak.com.pl Gimnazjum im. Ewarysta Estkowskiego w Pakości

JEST TAKIE MIEJSCE W EUROPIE PAKOŚĆ, KOŚCIELEC I OKOLICE Rola nauczyciela: Koordynacja prac zespołów uczniowskich, inspirowanie uczniów Przygotowanie i prowadzenie dokumentacji projektu, kart pracy, obserwacja Pomoc uczniom w rozwiązywaniu problemów związanych z realizacja projektu Ciągłe zainteresowanie postępami w pracach nad projektem Pomoc w redagowaniu notatek Pomoc przy projektowaniu slajdów do prezentacji Pomoc w obróbce fotografii Doradzanie w sprawach związanych z realizacją zadań i ról w zespołach Opieka nad uczniami podczas wyjazdów w teren Nawiązywanie kontaktów z osobami posiadającymi różne źródła historyczne Zapobiegłem wielu konfliktom, pomagałem negocjować, prowokowałem do twórczych rozmów, dyskusji, konsekwentnie zwracając uwagę na ważność pracy zespołowej i wypełnianie swoich obowiązków wobec kolegów i zespołu.. http://www.gimpak.com.pl Gimnazjum im. Ewarysta Estkowskiego w Pakości

JEST TAKIE MIEJSCE W EUROPIE PAKOŚĆ, KOŚCIELEC I OKOLICE Działania uczniów: Zaplanowali przebieg projektu Pozyskiwali informacje, poszukiwali i przeszukiwali źródła za pomocą Internetu, odwiedzin ciekawych osób i miejsc Pogrupowali informacje źródłowe Opracowali zdobyte informacje Fotografowali ciekawe miejsca i obiekty Nagrywali Projektowali slajdy Poszukiwali odpowiednich dla prezentacji rozwiązań Obróbka dźwięków i zdjęć Prezentacja dokonań http://www.gimpak.com.pl Gimnazjum im. Ewarysta Estkowskiego w Pakości Rzadko pracowali indywidualnie…

JEST TAKIE MIEJSCE W EUROPIE PAKOŚĆ, KOŚCIELEC I OKOLICE Działania uczniów: http://www.gimpak.com.pl Gimnazjum im. Ewarysta Estkowskiego w Pakości Opracować mapę gminy, to problem Michaliny…

JEST TAKIE MIEJSCE W EUROPIE PAKOŚĆ, KOŚCIELEC I OKOLICE Rezultaty pracy uczniów: http://www.gimpak.com.pl Gimnazjum im. Ewarysta Estkowskiego w Pakości Uczniowie wykonali kilkaset ciekawych fotografii

JEST TAKIE MIEJSCE W EUROPIE PAKOŚĆ, KOŚCIELEC I OKOLICE Rezultaty pracy uczniów: Legenda o Radłowie Na tym miejscu gdzie obecnie rośnie wiekowa lipa, jeszcze dawniej stała figura „Męka Boża”, która ze starości pewnego dnia się obaliła. Tamtejszy pleban Andrzej Gęsicki wysłał z pługiem parobka swego aby zorał rolę w miejscu obalonej i zniszczonej przez czas figury. Gdy ten się pługiem założył, aby orać, to pług zaraz mu się na trzy części połamał, a woły wyłamawszy się z jarzma rozeszły się po lesie, a gdy zobaczył pleban owo miejsce i skutki zdarzenia, w uczciwości wielkiej mieć począł, gdyż mu dwie persony takie świadectwo pod przysięgą dawały, że na tym miejscu widywały światło wielkie. Nie tylko tradycja, ale dokumenty potwierdzają tę nazwę. http://www.gimpak.com.pl Gimnazjum im. Ewarysta Estkowskiego w Pakości Ten tekst opracowali uczniowie na podstawie rękopisu z lat 60-tych, udostępnionego przez miejscowego poetę-kronikarza, Pana Ludwika Jareckiego

JEST TAKIE MIEJSCE W EUROPIE PAKOŚĆ, KOŚCIELEC I OKOLICE Rezultaty pracy uczniów: JEST TAKIE MIEJSCE W EUROPIE, PAKOŚĆ, KOŚCIELEC I OKOLICE … http://www.gimpak.com.pl Gimnazjum im. Ewarysta Estkowskiego w Pakości Projekt jednego ze slajdów

JEST TAKIE MIEJSCE W EUROPIE PAKOŚĆ, KOŚCIELEC I OKOLICE Prezentacja publiczna: Pierwsza prezentacja publiczna została zaplanowana wcześniej i odbędzie się w naszej szkole dla uczniów klas III. Kolejna będzie miała miejsce podczas „drzwi otwartych” szkoły dla przyszłych absolwentów szkół podstawowych i ich rodziców. Następna będzie mieć miejsce podczas najbliższego posiedzenia Komisji Oświaty, Kultury i Sportu Rady Miejskiej w Pakości. Wykonane zostaną również płyty CD by udostępnić naszą prezentację w miejscach odwiedzanych przez turystów. Informację o prezentacji zamieści prasa lokalna. http://www.gimpak.com.pl Gimnazjum im. Ewarysta Estkowskiego w Pakości

JEST TAKIE MIEJSCE W EUROPIE PAKOŚĆ, KOŚCIELEC I OKOLICE WNIOSKI: Uczniowie tym chętniej uczestniczą w projektach, im bardziej przekonani są co do sensu i pożyteczności swojej pracy. Sedno pracy metodą projektu to praca zespołowa i jak doświadczyłem, na tym samym poziomie np. klas III Dobrze przygotowany plan projektu, konsekwentna jego realizacja, no i co istotne, wcześniejsze przewidzenie ewentualnych trudności gwarantują sprawną realizacje projektu. Dla efektywnego prowadzenia zajęć WoS metoda projektu, nieodzownym jest rzutnik multimedialny w pracowni. Ilość zgromadzonego przez uczniów materiału pozwala na realizowanie wielu podobnych projektów w przyszłości. Z projektu na projekt, utwierdzam się w przekonaniu, że to właściwa droga w dydaktyce WoS i zajęciach pozalekcyjnych, tylko że jedna godzina WoS tygodniowo, to zbyt mało. Te wnioski, to pewnego rodzaju truizmy, bo wiem o tym od dawna, ale to też wniosek http://www.gimpak.com.pl Gimnazjum im. Ewarysta Estkowskiego w Pakości

JEST TAKIE MIEJSCE W EUROPIE PAKOŚĆ, KOŚCIELEC I OKOLICE Partnerskie traktowanie uczniów, dobry plan, odpowiednia motywacja, świadomość realizacji wspólnego celu w ramach pracy zespołowej, odpowiedzialność i konsekwencja w działaniu, to podstawowe elementy powodzenia szkolnych przedsięwzięć dydaktyczno – wychowawczych realizowanych metodą projektu, która integruje uczestników projektu. Osiągnięcie celu było możliwe dzięki pracy zespołowej. Opracowana prezentacja, to promocja miasta i gminy Pakość, promocja pakoskiego gimnazjum i jego uczniów, to wreszcie promocja metody projektu. http://www.gimpak.com.pl Gimnazjum im. Ewarysta Estkowskiego w Pakości Za to wszystko dziękuję moim uczniom z klas III D i IIIE i zapraszam do obejrzenia ich pracy http://www.gimpak.com.pl/organizacje/euro.htm Ryszard Kuflewicz Pakość, październik 2006 – marzec 2007