Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

PROJEKT EDUKACYJNY JAKO METODA PRACY Z DZIEĆMI

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "PROJEKT EDUKACYJNY JAKO METODA PRACY Z DZIEĆMI"— Zapis prezentacji:

1 PROJEKT EDUKACYJNY JAKO METODA PRACY Z DZIEĆMI
„Londyn wirtualnie i realnie” Szkoła Podstawowa nr 28 z Oddziałami Integracyjnymi w Lublinie

2 Szkoła Podstawowa nr 28 z Oddziałami Integracyjnymi w Lublinie
CELE PREZENTACJI Zaprezentowanie wykorzystania metody projektu w pracy z dziećmi, w szkole podstawowej. Przedstawienie możliwości zastosowania narzędzi TIK podczas realizacji projektu. Szkoła Podstawowa nr 28 z Oddziałami Integracyjnymi w Lublinie

3 Szkoła Podstawowa nr 28 z Oddziałami Integracyjnymi w Lublinie
O METODZIE PROJEKTU „Indywidualne lub wspólne przedsięwzięcie, które jest starannie zaplanowane i zaprojektowane tak, aby osiągnąć konkretny cel…” Oxford English Dictionary Współpraca Zaangażowanie Odpowiedzialność Szkoła Podstawowa nr 28 z Oddziałami Integracyjnymi w Lublinie

4 Szkoła Podstawowa nr 28 z Oddziałami Integracyjnymi w Lublinie
O METODZIE PROJEKTU W szkole podstawowej nie obowiązują procedury i wymagania prawne dotyczące pracy metodą projektu takie jak w gimnazjum, tym łatwiej jest z niej korzystać. Ważne, by spełnionych było kilka podstawowych warunków projektu: zdefiniowanie tematu zaplanowany cel i efekt rozplanowany czas działań rozłożenie zadań w logiczny ciąg czynności realizowanych krok po kroku pozwolenie dzieciom na jak największą samodzielność w działaniu zaplanowanie prezentacji efektów i podsumowanie Szkoła Podstawowa nr 28 z Oddziałami Integracyjnymi w Lublinie

5 Szkoła Podstawowa nr 28 z Oddziałami Integracyjnymi w Lublinie
O METODZIE PROJEKTU Metoda projektu to strategia postępowania dydaktycznego realizującego nowoczesną edukację. Szkoła Podstawowa nr 28 z Oddziałami Integracyjnymi w Lublinie

6 PROJEKT „Londyn wirtualnie i realnie”
Główne cele projektu: Planujemy i organizujemy wycieczkę do Londynu. Wspólnie odpowiadamy za efekty naszej pracy. Grupa projektowa składała się z 12 uczniów klasy VI integracyjnej, w tym 4 dzieci niepełnosprawnych - 1 uczeń korzystał z wózka inwalidzkiego oraz 3 nauczycieli: wychowawcy, pedagoga specjalnego, nauczyciela j. angielskiego. Szkoła Podstawowa nr 28 z Oddziałami Integracyjnymi w Lublinie

7 ETAPY PROJEKTU „Londyn wirtualnie i realnie”
„Świat jest wspaniałą książką, z której Ci, co nigdy nie oddalili się od domu, przeczytali tylko jedną stronę” Św. Augustyn PLANOWANIE I REALIZACJA Marzec – planowanie wyjazdu, zebranie i przygotowanie materiałów przez uczniów w poszczególnych grupach zadaniowych, wyszukiwanie informacji na temat miejsc, zabytków, atrakcji Londynu. Nauczyciele - planowanie wyjazdu od strony organizacyjnej: gromadzenie dokumentów, rezerwacja biletów lotniczych, hotelu, biletów wstępu do muzeów i innych atrakcji Londynu, opracowanie kosztorysu. Kwiecień – opracowanie prezentacji, przygotowanie przewodnika w wersji elektronicznej w aplikacji Issuu, wydrukowanie wersji książkowej, wycieczka. Maj – przygotowanie zdjęć, prezentacji i filmów, opracowanie relacji z wycieczki. PODSUMOWANIE I PREZENTACJA EFEKTÓW Czerwiec - Szkolny Festiwal Projektów - prezentacja i podsumowanie projektu. Szkoła Podstawowa nr 28 z Oddziałami Integracyjnymi w Lublinie

8 WYCIECZKA DO LONDYNU Jeden z etapów projektu
Szkoła Podstawowa nr 28 z Oddziałami Integracyjnymi w Lublinie

9 NARZĘDZIA TIK WYKORZYSTANE W PROJEKCIE
Uczniowie i nauczyciele podczas realizacji projektu wykorzystywali następujące narzędzia TIK: wyszukiwarki internetowa: Google, Bing do wyszukiwania informacji dotyczących zabytków i atrakcji Londynu, hoteli, biletów lotniczych, biletów wstępu do muzeów, sposobu poruszania się po mieście, korzystanie ze stron www również w języku angielskim programy użytkowe takie jak: edytor tekstu - MS Word do tworzenia dokumentów tekstowych, MS PowerPoint – do tworzenia prezentacji, MS Excel – do tworzenia kosztorysu wycieczki, Windows Movie Maker – do tworzenia filmów, Audacity - edytor plików dźwiękowych do nagrywania wypowiedzi aplikacje: Issuu – do opracowania przewodnika w wersji elektronicznej, Glogster – do przygotowania plakatu interaktywnego poczta elektroniczna – do komunikacji uczniów w zespole i z nauczycielami, a także do kontaktu z odpowiednimi instytucjami w Londynie. Szkoła Podstawowa nr 28 z Oddziałami Integracyjnymi w Lublinie

10 EFEKTY WYKORZYSTANIA NARZĘDZI TIK W PROJEKCIE
Szkoła Podstawowa nr 28 z Oddziałami Integracyjnymi w Lublinie

11 PREZENTACJA EFEKTÓW PROJEKTU Szkolny Festiwal Projektów
Publiczna prezentacja projektu odbyła się podczas Festiwalu Projektów realizowanych w naszej szkole w ramach programu Szkoła z klasą 2.0: Wywiad z uczestnikami wycieczki – relacja na żywo, w języku angielskim. Quiz o Londynie. Prezentacje, plakat interaktywny, przewodnik, film prosto z Hyde Parku. Gadżety związane z Londynem, m.in. wydrukowana wersji przewodnika, mapy, mini słowniczek, plan zabytków, herbata angielska czy flaga brytyjska itp. Szkoła Podstawowa nr 28 z Oddziałami Integracyjnymi w Lublinie

12 PODSUMOWANIE Mocne i słabe strony realizowanego projektu
Sukcesy: Powstanie przewodnika po Londynie Rozwinięcie świadomości językowej Integracja zespołu klasowego Przełamanie stereotypów myślenia Trudne momenty: Pierwszy dzień wycieczki Odprawa celna na lotnisku w Londynie Słabe strony: Nie udało się nawiązać współpracy ze szkołą w Londynie Brak czasu - Muzeum Historii Naturalnej i Muzeum Nauki Szkoła Podstawowa nr 28 z Oddziałami Integracyjnymi w Lublinie

13 PODSUMOWANIE Refleksje
Dla nas pedagogów wycieczka do Londynu to możliwość uczestniczenia z dziećmi w nowych sytuacjach, których nie sposób stworzyć w rzeczywistości szkolnej, okazja do ćwiczenia umiejętności językowych, logistycznych czy kształcenia poczucia odpowiedzialności za siebie i innych. Możliwość obserwacji kultury brytyjskiej np. wrażliwości Londyńczyków wobec osób niepełnosprawnych – na każdym kroku spotykaliśmy się z chęcią niesienia pomocy, co było dla całej grupy pouczającym doświadczeniem. Szkoła Podstawowa nr 28 z Oddziałami Integracyjnymi w Lublinie

14 Szkoła Podstawowa nr 28 z Oddziałami Integracyjnymi w Lublinie
PODSUMOWANIE Zachęcamy do realizacji podobnych projektów i organizacji takich wyjazdów edukacyjnych. Pomimo, że podejmowane działania są dużym wysiłkiem i wielką odpowiedzialnością, to pozytywne doświadczenia związane z pracą zespołu projektowego są tego wynagrodzeniem. DZIĘKUJEMY ZA UWAGĘ Sylwia Budzyńska Anna Szum Szkoła Podstawowa nr 28 z Oddziałami Integracyjnymi w Lublinie


Pobierz ppt "PROJEKT EDUKACYJNY JAKO METODA PRACY Z DZIEĆMI"

Podobne prezentacje


Reklamy Google