Projekt poprawy jakości transportu miejskiego w aglomeracji szczecińskiej narzędziem technicznego wsparcia integracji transportu publicznego w Szczecińskim.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Czynniki wzrostu komunikacji miejskiej na przykładzie Białej Podlaskiej Kielce 9 października 2012 r.
Advertisements

KSZTAŁTOWANIE SYSTEMU OBSŁUGI PASAŻERSKIEJ ADLOMERACJI (REGIONU)
SkyLogic – system zarządzania transportem i dystrybucją
Plany transportowe w świetle doświadczeń wybranych krajów UE
STRATEGIA ROZWOJU GOSPODARCZEGO MIASTA PABIANICE
Projekt Uchwały Rady Miejskiej w Mielcu
Zarządzanie transportem KURS INŻYNIERSKI
Strategia działania KZK GOP na lata
Regionalny Program Operacyjny Województwa Zachodniopomorskiego na lata
1 Projekt System 7/24. Białystok, 9 lipiec 2007 System 7/24 - jako przykład współpracy BIZNES - SAMORZĄD Warszawa,
Miejska Komunikacja Samochodowa Sp. z o.o. w Mielcu
Elektroniczna Karta Miejska i Publiczne Punkty Dostępu do Internetu w Mieście Rybnik.
Determinanty cen Odległość przewozu Cechy ogólne klienta
Unia Europejska Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego 1 Przygotowania Polski do EURO 2012 Grupa Robocza infrastruktura.
Strategia Rozwoju Województwa Lubuskiego 2020.
Restrukturyzacja Łódzkiego Węzła Kolejowego
Podnoszenie jakości usług transportu i mieszkalnictwa komunalnego jako czynniki wspomagające realizację strategii rozwoju miasta. Biała Podlaska,
Organizacja transportu publicznego w Metropolii Zatoki Gdańskiej – stan istniejący i kierunki rozwoju Hubert Kołodziejski – Metropolitalny Związek Komunikacyjny.
Prywatyzacja usług publicznych.
Komunikacja i Turystyka
Sektorowy Program Operacyjny: Transport na lata
STRATEGIA ROZWOJU TRANSPORTU W MAŁOPOLSCE
Czysty transport miejski
Priorytet : Harmonijny transport powierzchniowy
"Potencjał inwestycyjny węzłów integracyjnych – obecne i przyszłe projekty dofinansowane ze środków Unii Europejskiej w Gminie Miasta Gdańska Dzięki bezzwrotnym.
Rozw ó j Polski Wschodniej. 2 października 2007 r. komisarz ds. polityki regionalnej Danuta Hübner podpisała decyzję Komisji Europejskiej przyjmującą
Dla Związku Komunikacyjnego Komunikacja Międzygminna w Chrzanowie Katowice, sierpień 2011 r.
Co to jest R&G ? R&G to wiodący producent:
W AGLOMERACJI KRAKOWSKIEJ
ROZWÓJ SYSTEMU PUBLICZNEGO TRANSPORTU PASAŻERSKIEGO W AGLOMERACJI WARSZAWSKIEJ POPRZEZ ZWIĘKSZENIE WYDAJNOŚCI, NIEZAWODNOŚCI I BEZPIECZEŃSTWA.
Elektroniczna Karta Miejska i Publiczne Punkty Dostępu do Internetu w Mieście Rybnik.
Regionalny Program Operacyjny Województwa Zachodniopomorskiego na lata Możliwości wsparcia dla przedsiębiorców.
EKSPERCI ZAANGAŻOWANI DO PRAC W RAMACH PANELU
Ogólnokrajowa karta miejska
Rozwój transportu szynowego między Polską a Niemcami (BERLIN-GORZÓW)
Perspektywy rozwoju wysokiej jakości połączeń intercity w Polsce
Marek Litwin, Warszawa r.
Potrzeby Przewozów Regionalnych w obliczu rozwoju kolei dużych prędkości Warszawa,
SIEĆ MOBILNYCH BILETOMATÓW W AUTOBUSACH KOMUNIKACJI MIEJSKIEJ W WARSZAWIE Nowoczesne, zautomatyzowane systemy sprzedaży biletów komunikacji miejskiej i.
MATERIAŁY DO STRATEGII ROZWOJU MIASTA I GMINY WRONKI na lata
Platforma informacyjna wsparciem procesu optymalizowania rozwoju systemu transportowego KRAKOWIC dr hab. inż. Andrzej Szarata Politechnika Krakowska Katowice,
OPOLE SMART CITY 2020 w Opolu oraz Aglomeracji Opolskiej
Bezpieczeństwo w komunikacji powszechnej i transporcie (ćwiczenia)
Znacznie portu lotniczego dla rozwoju regionu
14 dni do wejścia w życie nowej taryfy biletowej Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach.
Szczecińska Kolej Metropolitalna
Your logo Here Wspólne korzystanie w czasie rzeczywistym ze środków transportu na żądanie w Regionie Tesalii, Grecja Warsztaty: Transport na żądanie na.
NARODOWY PROGRAM BEZPIECZEŃSTWA RUCHU DROGOWEGO 2013 – 2020 Rzeszów, 12 wrzesień 2013 r.
Koleje samorządowe w ujęciu Planu Transportowego dla województwa dolnośląskiego Kliczków, 4 listopada 2015 Agnieszka Zakęś Zastępca Dyrektora Departamentu.
Działania Białostockiej Komunikacji Miejskiej w ramach projektu: „Poprawa jakości funkcjonowania systemu transportu publicznego miasta Białegostoku- Etap.
Kluczbork, październik 2015 PUBLICZNY TRANSPORT ZBIOROWY Realizacja zadania przez Powiat kluczborski
BUDOWA SYSTEMU ZARZĄDZANIA RUCHEM „BUDOWA SYSTEMU ZARZĄDZANIA RUCHEM” GMINA MIASTO SZCZECIN.
Zasady naboru wniosków dla Działania 9.1. Transport miejski w ramach RPO WP Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata
Informacja o wdrożeniu systemu PEKA PIERWSZY TYDZIEŃ Dane, problemy i podjęte działania naprawcze Poznań, 8 lipca 2014.
Zmiany komunikacyjne w Poznaniu do roku 2030 !. BRT (ang. Bus Rapid Transit) Oddzielny pas ruchu. Szybki tranzyt autobusowy. Usprawniona infrastruktura.
Nowoczesne kanały dystrybucji usług miejskich kodowanych na Szczecińskiej Karcie Metropolitalnej Warsztaty dot. Szczecińskiej Karty Metropolitalnej
Poznańska Elektroniczna Karta Aglomeracyjna Warsztaty: Szczecińska Karta Metropolitalna,
Projekt STARGARDZKI INTERNET SZEROKOPASMOWY planowany do realizacji ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego na.
Zarządzanie transportem Wybrane elementy
Podpisanie Umowy o Dofinansowanie dla zadania pn.
Szczecińska Kolej Metropolitalna
My Pasażerowie Manifest pasażerów, przygotowany w ramach kampanii obywatelskiej lepszytransport.pl.
Przebudowa Etap I - drogi powiatowej 2483P Wierzyce-Czerniejewo
Strategia ZIT Obszaru Metropolitalnego Gdańsk–Gdynia–Sopot do 2020 roku Komitet Monitorujący Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na.
PROGRAM WSPÓŁPRACY Transgranicznej Polska - rosja OLSZTYN,
The development of sustainable urban mobility in Upper Silesia agglomeration Robert Tomanek Katowice,
ALMADA – dobre praktyki transportowe
WROCŁAWSKI PROGRAM TRAMWAJOWY
UPRZYWILEJOWANIE TRANSPORTU ZBIOROWEGO
Włączenie Gminy Łomianki do 1 strefy biletowej warszawskiej komunikacji miejskiej Konsultacje społeczne Łomianki, 16 listopada 2017 r.
Zapis prezentacji:

Projekt poprawy jakości transportu miejskiego w aglomeracji szczecińskiej narzędziem technicznego wsparcia integracji transportu publicznego w Szczecińskim Obszarze Metropolitalnym  

PRZYKŁAD WDROŻENIA ZINTEGROWANEGO METROPOLITALNEGO SYSTEMU BILETOWEGO CENTRALNY SYSTEM ZARZĄDZANIA KOMUNIKACJĄ MIEJSKĄ Wdrożenie etapu I Projekt etapu II SYSTEM TARYFOWY I BILETOWY Elementy systemu biletowego Konfiguracja i elastyczność taryf Zalety systemu taryfowego Szczecińska Karta Aglomeracyjna PRZYKŁAD WDROŻENIA ZINTEGROWANEGO METROPOLITALNEGO SYSTEMU BILETOWEGO INTEGRACJA TRANSPORTU METROPOLITALNEGO

ZRÓWNOWAŻONY SYSTEM TRANSPORTU PUBLICZNEGO WSTĘP ZRÓWNOWAŻONY SYSTEM TRANSPORTU PUBLICZNEGO

ZRÓWNOWAŻONY TRANSPORT I MOBILNOŚĆ Miasta i obszary metropolitalne dotykają nieustanne problemy komunikacyjne i nadmierne zanieczyszczenie z powodu masowego użycia transportu prywatnego. Władze lokalne/Instytucje transportowe pracują nad zdefiniowaniem i rozwojem polityki mobilności zrównoważonej (kryzys energetyczny, świadomość ekologiczna), jednym z głównych celów jest promowanie korzystania z Transportu Publicznego. Podstawowymi rozwiązaniami, które przyczyniają się bezpośrednio do promowania takich strategii są POLITYKI TARYFOWE/SYSTEMY BILETOWE System Strefowy Girona, Hiszpania 01/01/2019

PROJEKT CSZKM

I etap projektu CSZKM Wykonanie i wdrożenie systemu zarządzania REALIZACJA Wykonanie i wdrożenie systemu zarządzania flotą pojazdów komunikacji miejskiej Miasta Szczecin System Dynamicznej Informacji Pasażerskiej System Zarządzania Flotą System Monitoringu Wizyjnego w pojazdach System Zliczania Potoków Pasażerskich Bilet Elektroniczny Okresowy

I etap projektu CSZKM REALIZACJA Wykonanie i wdrożenie systemu zarządzania flotą pojazdów komunikacji miejskiej Miasta Szczecin 430 pojazdów: 260 autobusów 110 tramwajów tabor techniczny, 15 elektronicznych tablic informacyjnych, informacja pasażerska przez Internet i SMS – w czasie rzeczywistym, Bezprzewodowy punkt dostępu do informacji pasażerskiej Nowoczesne centrum nadzoru ruchu

II etap projektu CSZKM PLAN REALIZACJI II ETAPU PROJEKTU CSZKM: SYSTEM MONITORINGU WIZYJNEGO POJAZDÓW TRNASPORT PUBLICZNEGO ROZBUDOWA SYSTEMU BILETU ELEKTRONICZNEGO (BILET JEDNORAZOWY, BILETOMATY POKŁADOWE I STACJONARNE ITP.) SYSTEM KARTY MIEJSKIEJ SYSTEM ZLICZANIA POTOKÓW PASAŻERSKICH SYSTEM MULTIMEDIALNEJ INFORMACJI PASAŻERSKIEJ W POJAZDACH SYSTEM LOKALZIACJI I MONITORINGU POJAZDÓW TECHNICZNYCH OBSŁUGUJĄCYCH „AKCJĘ ZIMIA” SYSTEM TRANSPORTU NA ŻĄDANIE SYSTEM OPTYMALIZACJI SIECI KOMUNIKACYJNEJ

SYSTEM TARYFOWY I BILETOWY

ELEMENTY SYSTEMU BILETOWEGO INTELIGENTNE KARTY / BILETY Na podstawie jednego fizycznego nośnika SYSTEM BILETOWY Zastosowaniu konkretnej technologii zapłaty/wstępu/zarządzania w różnych środkach transportu POLITYKI TARYFOWE Zarząd Transportu ustanawia przepisy

KONFIGURACJA TARYF Definiowanie sieci transportowej (operatorzy, strefy, linie, przystanki, trasy i przejazdy) Taryfy (saldo, sprzedaż, doładowania) Kalendarze Definiowanie biletów Rodzaje nośników Definiowanie Sieci Doładowań (autobusy, biletomaty, bankomaty, kioski, Internet )

ELASTYCZNOŚĆ TARYF Taryfa: zbiór cen przypisanych do danego profilu lub rodzaju użytkowników TARYFY STAŁE: miejskie TARYFA według stref (gmina A, gminy A-B itp.) TARYFA według przystanków (początkowy-końcowy) TARYFA według liczby przesiadek TARYFA według linii TARYFA według czasu

ZALETY SYSTEMU TARYFOWEGO Pozwala rozwijać globalne polityki taryfowe, dla regionu lub województwa Realizacja polityki społecznej (osoby starsze, itd.) i/lub geograficznej Wdrażanie nowych biletów/usług Umożliwia wpływanie na przyzwyczajenia w zakresie użytkowania Wzrost popularności transportu DLA ADMINISTRACJI I OPERATORÓW Korzyści ekonomiczne (różnego rodzaju bilety, przesiadki) Usprawnia i automatyzuje dostęp do środków transportu Ułatwia obsługę, umożliwia szybkie przesiadki DLA MIESZKAŃCA

Szczecińska Karta Aglomeracyjna Planowane zastosowanie SKA: Aglomeracyjny bilet elektroniczny Bilet turystyczny Bilet do kina/teatru/na basen Płatność w strefie płatnego parkowania Inne usługi komercyjne

Centrum rozliczeniowe

PRZYKŁAD WDROŻENIA ZINTEGROWANEGO METROPOLITALNEGO SYSTEMU BILETOWEGO

Zarząd Transportu Regionalnego w Murcji, Hiszpania PROJEKT POPRAWA JAKOŚCI USŁUG MIEJSKICH I PROMOCJA TRANSPORTU PUBLICZNEGO cel STWORZENIE HOMOGENICZNEGO SYSTEMU USŁUG I STANDARDÓW JAKOŚCIOWYCH zAŁOŻENIA UNIFIKACJA, INTEGRACJA I UPROSZCZENIE TARYF, UJEDNOLICENIE TABORU, STWORZENIE JEDNORODNEGO, ZINTEGROWANEGO SYSTEMU INFORMACJI PASAŻERSKIEJ.

Murcja MURCJA: populacja: 468 000, powierzchnia: 886 km2, AGLOMERACJA: KOMUNIKACJA MIEJSKA: 22 mln pasażerów rocznie, 45 gmin, 28 przewoźników, 35 umów przewozowych, 500 pojazdów,

Schemat wdrożenia wspólnego biletu Planowanie JEDEN BILET Definicja taryf Wybór rodzaju nośnika Centrum rozliczeń Obsługa klienta i serwis Infrastruktura Schemat wdrożenia wspólnego biletu Sieć personalizacji, doładowań i dystrybucji

PROJEKTY TRANSPORTOWE NARZĘDZIEM INTEGRACJI TRANSPORTU PUBLICZNEGO SOM

Integracja transportu metropolitalnego Integracja wszystkich rodzajów transportu (autobusy miejskie, tramwaje, a w przyszłości autobusy dalekobieżne i kolej), która umożliwi szybką obsługę podróżnych korzystających z tych środków transportu Wdrożenie wspólnego skoordynowanego rozkładu jazdy dla wszystkich rodzajów transportu Wprowadzenie wspólnego systemu zarządzania transportem publicznym i informacji dla podróżnych Stosowanie wspólnego systemu taryfowego, umożliwiającego zastosowanie jednego biletu, również w formie elektronicznej, na całym obszarze metropolitalnym Skrócenie czasu podróży transportem publicznym w obrębie SOM

Integracja transportu metropolitalnego Usprawnienie informacji dla podróżnych Integracja transportu indywidualnego z transportem publicznym poprzez tworzenie systemu parkingów „Park&Ride” (P&R); Poprawa dostępności transportu publicznego dla osób niepełnosprawnych Mniejsze oddziaływanie na środowisko naturalne dzięki popularyzacji transportu szynowego oraz ograniczenie transportu indywidualnego Organizacja przewozów przez jednego organizatora dla całego obszaru

Integracja transportu metropolitalnego Optymalizacja tras przejazdów (dynamiczna zmiana przebiegu tras, możliwość organizowania objazdów w czasie rzeczywistym itp.); Optymalizacja wielkości floty na podstawie informacji z systemu zliczania potoków pasażerskich (ograniczenie kosztów); Optymalizacja rozkładów jazdy na podstawie informacji z systemu zarządzania transportem publicznym i informacji pasażerskiej (ograniczenie kosztów poprzez efektywniejsze wykorzystanie środków transportu publicznego) ; Optymalizacja polityki taryfowej na podstawie informacji z systemu biletu elektronicznego; Wzrost bezpieczeństwa podróżnych dzięki zastosowaniu systemu monitoringu wizyjnego w całej flocie pojazdów transportu publicznego; Wzrost dostępności biletów dla pasażerów, dzięki automatom biletowym Zaktywizowanie terenów bez stałego transportu publicznego poprzez wdrożenie systemu transportu na żądanie

Dziękuję za uwagę