Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

UPRZYWILEJOWANIE TRANSPORTU ZBIOROWEGO

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "UPRZYWILEJOWANIE TRANSPORTU ZBIOROWEGO"— Zapis prezentacji:

1 UPRZYWILEJOWANIE TRANSPORTU ZBIOROWEGO
MICHAŁ MIROSŁAW STARSZY SPECJALISTA, DZIAŁ ORGANIZACJI PRZEWOZÓW ZARZĄD TRANSPORTU MIEJSKIEGO W WARSZAWIE

2 UPRZYWILEJOWANIE TRANSPORTU ZBIOROWEGO W RUCHU
AUTOBUSY TRAMWAJE ORGANIZACJA RUCHU, PRZEBIEG DROGI WYDZIELONE TOROWISKA BUSPASY PASY AUTOBUSOWO – TRAMWAJOWE SYGNALIZACJA ŚWIETLNA PRIORYTET W SYGNALIZACJI PRIORYTET W SYGNALIZACJI ŚLUZY ? ? DALSZE ŚRODKI USPRAWNIANIA BRT – Bus Rapid Transit TUNELE, ESTAKADY

3 CELE PRZYWILEJOWANIA TRANSPORTU ZBIOROWEGO W RUCHU
SKRÓCENIE CZASU JAZDY KONTROLA POJEMNOŚCI KOMUNIKACYJNEJ OBSZARÓW CENTRALNYCH (ograniczenie przestrzeni dla infrastruktury KI) ZWIĘKSZENIE EFEKTYWNOŚCI WYKORZYSTANIA TABORU POPRAWA ATRAKCYJNOŚCI TRANSPORTU ZBIOROWEGO OSZCZĘDNOŚĆ ILOŚCI TABORU ZWIĘKSZENIE LICZBY PASAŻERÓW TRANSPORTU ZBIOROWEGO ZMNIEJSZENIE LICZBY UŻYTKOWNIKÓW SAMOCHODÓW PRYWATNYCH

4 BUSPASY Obecna sieć w Warszawie: ok. 67 km
+ PASY DO RUCHU W WYBRANYCH RELACJACH TYLKO DLA AUTOBUSÓW

5 PASY AUTOBUSOWO – TRAMWAJOWE

6 TRAMWAJE PRIORYTETY W SYGNALIZACJI
Nadanie korzystnego układu sygnałów zezwalających dla tramwajów w celu minimalizacji strat czasu, minimalizacji liczby zatrzymań poza przystankami Koordynacja programów stałoczasowych sąsiednich skrzyżowań Algorytmy Systemy sterowania Priorytet może być nadawany: w ramach jednego skrzyżowania w ramach ciągu / sieci

7 TRAMWAJE – PRIORYTETY W SYGNALIZACJI
DETEKTOR Informacja o identyfikacji pojazdu Wzbudzenie fazy STEROWNIK: Analiza zgłoszeń na detektorach Decyzja o zmianie kolejności faz Wydłużenie fazy Wcześniejsze zakończenie fazy i jej ponowne wzbudzenie czas droga

8 TRAMWAJE – PRIORYTETY W SYGNALIZACJI W WARSZAWIE
Ciągi z funkcjonującym priorytetem pozwalają osiągać tramwajom prędkości komunikacyjne 24 – 30 km/h Ciągi z funkcjonującym priorytetem pozwalają zwiększyć prędkość komunikacyjną nawet do 30% (dane Tramwajów Warszawskich) Priorytety występują głównie na zmodernizowanych / wybudowanych trasach: Dw. Wileński – Żerań Wschodni Nowodwory – Marymoncka Wolska – Połczyńska – Powstańców Śląskich

9 AUTOBUSY – PRIORYTETY W SYGNALIZACJI (projekt)
Obecnie autobusy nie są wyposażone w urządzenia do komunikacji ze sterownikami sygnalizacji świetlnej Trudniejsza detekcja twarda (za pomocą detektorów) niż w przypadku tramwajów Opracowany jest obecnie projekt detekcji i przyznawania priorytetów autobusom: Obecnie informacja o lokalizacji pojazdu co 5 – 10s, docelowo co 2s SERWER administrujący danymi z całej sieci STEROWNIK SYGNALIZACJI ŚWIETLNEJ

10 AUTOBUSY – PRIORYTETY W SYGNALIZACJI (projekt)
„Przedsygnał” dla autobusu umożliwiający pierwszeństwo w zajęciu dowolnego pasa ruchu przed innymi pojazdami BUS BUS

11 ANALIZA RZECZYWISTYCH CZASÓW PRZEJAZDU
Analizy ruchowe ANALIZA RZECZYWISTYCH CZASÓW PRZEJAZDU MAKROsymulacje Identyfikacja zmian przemieszczeń pasażerów w transporcie zbiorowym (zwiększenie atrakcyjności korytarza z buspasem) MIKROsymulacje Identyfikacja wpływu zmian w organizacji ruchu na ruch kołowy (zmniejszenie przepustowości korytarza z buspasem dla ruchu ogólnego)

12 Makrosymulacje – transport zbiorowy
Identyfikacja wielkości ruchu przejętego przez usprawniony korytarz BEZ BUSPASA ZMIANA Z BUSPASEM

13 Makrosymulacje – transport indywidualny
Rozkład ruchu w sieci drogowej w wyniku zmniejszenia przepustowości węzłów lub odcinków międzywęzłowych w sieci BEZ BUSPASA ZMIANA Z BUSPASEM

14 Mikrosymulacje Wariant bez buspasa Wariant z buspasem

15 Mikrosymulacje

16 BRT – SZYBKI TRANSPORT AUTOBUSOWY
Zróżnicowane definicje Szybki transport autobusowy cechujący się wyższym standardem usług, często wykorzystujący dedykowaną infrastrukturę: jezdnie estakady tunele np. Europa Zachodnia, Ameryka Południowa, USA Potencjalne zastosowanie w Warszawie w nowych lub istniejących korytarzach?

17 TRAMWAJE – dalsze usprawnienia
tunele w centrach miast estakady premetro Potencjalne zastosowanie w Warszawie w nowych lub istniejących korytarzach?

18 DZIĘKUJĘ ZA UWAGĘ MICHAŁ MIROSŁAW
STARSZY SPECJALISTA, DZIAŁ ORGANIZACJI PRZEWOZÓW ZARZĄD TRANSPORTU MIEJSKIEGO W WARSZAWIE


Pobierz ppt "UPRZYWILEJOWANIE TRANSPORTU ZBIOROWEGO"

Podobne prezentacje


Reklamy Google