Degradacja środowiska a świadomość społeczna.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
NADZÓR PEDAGOGICZNY W ROKU SZKOLNYM 2012/2013
Advertisements

Reforma wychowania fizycznego – mity a rzeczywistość
Edukacja dla bezpieczeństwa w świetle reformy Systemu Oświaty w Polsce
Program wychowawczy szkoły i program profilaktyki
Reforma programowa w oświacie.
KONFERENCJA METODYCZNA pod hasłem Diagnostyka i ewaluacja - konieczność czy potrzeba?  Organizatorzy: Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Koninie Miejski.
Dodatkowe zajęcia dydaktyczne
FORMY POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ W SZKOLE
Kształcenie według nowej podstawy programowej kształcenia w zawodach Konferencja metodyczna dla nauczycieli przedmiotów zawodowych w roku szkolnym 2012/2013.
Program wychowawczy szkoły
Praktyczna nauka zawodu
Wspieranie rozwoju indywidualnego ucznia gimnazjum
NADZÓR PEDAGOGICZNY PODLASKIEGO KURATORA OŚWIATY W ROKU SZKOLNYM 2010/2011.
Główne kierunki rozwoju edukacji Główne kierunki rozwoju edukacji w roku szkolnym 2010/2011.
PRZEDMIOT: ZARZĄDZANIE W SYTUACJACH KRYZYSOWYCH
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA
Nowy nadzór pedagogiczny Białystok, dnia r.
Edukacja dla bezpieczeństwa
UPOWSZECHNIENIE EDUKACJI PRZEDSZKOLNEJ W ŚWIETLE REFORMY OŚWIATOWEJ
Organizacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA W ROKU SZKOLNYM 2013/2014 WIDEOKONFERENCJA RODN WOM w Częstochowie r.
OGÓLNOPOLSKIEGO KONKURSU BEZPIECZNA SZKOŁA – BEZPIECZNY UCZEŃ
szkół ponadgimnazjalnych
Nowoczesne technologie w edukacji Andrzej Matuła
Spotkanie z Wójtami, Burmistrzami, Prezydentami i Starostami Małopolski Małopolski Kurator Oświaty Artur Dzigański.
Rodzice i nauczyciele; płaszczyzna porozumienia
Edward Krawczyński Nowa Podstawa Programowa z informatyki w rzeczywistości szkolnej RODN WOM Katowice 2012.
Wspomaganie nauczania w klasach I-III
Konferencja 10 października 2012 Organizacja pracy w roku szkolnym 2012/2013.
Kontrole przeprowadzone przez Wydział Nadzoru Pedagogicznego ds. kontroli w roku szkolnym 2010/ 2011 Kuratorium Oświaty w Kielcach.
Prezentacja działań z zakresu promocji zdrowia w Szkole Podstawowej nr 88 w Poznaniu w roku 2008 Poznań, styczeń 2009 r.
Projekt edukacyjny w gimnazjum
KALEJDOSKOP SZANS KALEJDOSKOP MOZLIWOŚCI Szkoła Podstawowa nr 13 im. Komisji Edukacji Narodowej w Jeleniej Górze Jelenia Góra r.
Podstawa programowa a wybór podręcznika
Targi podręczników – matematyka Zespół Szkół Nr1 w Olkuszu.
EDUKACJA W ZAKRESIE UDZIELANIA PIERWSZEJ POMOCY W SZKOŁACH
WNIOSKI Z PRZEPROWADZONEJ ANKIETY DIAGNOZUJĄCEJ (marzec 2013 r.) 52 / 107 uczestników konferencji.
EDUKACJI DLA BEZPIECZEŃSTWA
Organizacja pomocy psychologiczno - pedagogicznej
PROGRAMY NAUCZANIA INNOWACJE PEDAGOGICZNE PROGRAMY AUTORSKIE
psychologiczno –pedagogiczne
Publiczne Gimnazjum im. Jana Pawła II w Adamowie ZGODNOŚĆ REALIZACJI WYBRANYCH OBOWIĄZKOWYCH ZAJĘĆ EDUKACYJNYCH Z RAMOWYMI PLANAMI NAUCZANIA.
Konferencja z cyklu „Bezpieczny Powiat” Edycja 2011 pt.: „Wolontariat w bezpieczeństwie mieszkańców powiatu wejherowskiego” Wydział Bezpieczeństwa i Zarządzania.
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna w szkole
Wyniki i wnioski ewaluacji Przedszkola nr 10 w Będzinie
SPRAWY RÓŻNE Delegatura w Płocku. MONITOROWANIE WDRAŻANIA PODSTAW PROGRAMOWYCH KSZTAŁCENIA W ZAWODACH Monitorowanie procesu wdrażania podstaw programowych.
Główne założenia reformy programowej w szkole podstawowej:
Inne ważne informacje Ostrołęka; 5 i 7 marca 2014 r.
Pracownicy wydziału: Naczelnik Wydziału – Kazimierz Grubba Szkolenie - Akademia Pomorska w Słupsku – Pracownicy wydziału: Naczelnik Wydziału.
KONTROLE PLANOWE odbyły się pod kątem sprawdzenia: 1.Zgodności realizacji wybranych zajęć edukacyjnych z ramowymi planami nauczania w publicznym gimnazjum.
Kontrole planowe przeprowadzono w zakresie: 1.Zgodności realizacji wybranych zajęć edukacyjnych z ramowymi planami nauczania w publicznym gimnazjum (w.
ORGANIZOWANIE I UDZIELANIE UCZNIOM POMOCY PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNEJ W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH PODNIESIENIE EFEKTYWNOSCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW.
Kontrole planowe przeprowadzono w zakresie: 1.Realizacji przez szkołę obowiązku prowadzenia zajęć wychowania fizycznego (w 125 szkołach podstawowych).
Cele i zadania doradztwa zawodowego na poszczególnych etapach edukacyjnych. mgr Monika Weryńska Doradca zawodowy.
Monitorowanie realizacji zapisów ramowych planów nauczania.
Ewaluacja w nadzorze pedagogicznym
W YCHOWANIE DO ŻYCIA W RODZINIE NSP Nasza Szkoła im. J. Korczaka.
Zasadnicza Szkoła Zawodowa 3-letnia Zasadnicza Szkoła Zawodowa 3-letnia zawód – kucharz zawód – kucharz.
Czy uczyć normalizacji w szkole zawodowej? Warszawa, 12 marca 2014 r. Piotr Pniewski.
Rok szkolny 2014/2015. Wzbogacenie oferty edukacyjnej szkoły o oddział sportowy w klasie IV.
R. Gromada – Kaleńska M. Wiercimak. Uczniowie gimnazjum mają obowiązek realizować jeden projekt edukacyjny w cyklu kształcenia. (na podstawie rozporządzenia.
Doradztwo zawodowe w szkołach
Zarządzanie Oświatą studia II stopnia
ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
PROJEKT rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach podstawowych.
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 3 sierpnia 2017 r
Rola oceny na lekcjach wychowania fizycznego
Realizacja podstawy programowej na II etapie edukacyjnym
EGZAMIN GIMNAZJALNY 2018/2019.
Anna Kowalska, SP w Koszalinie
Zapis prezentacji:

Degradacja środowiska a świadomość społeczna. Leon Moza - nauczyciel przedmiotu „Edukacja dla bezpieczeństwa” Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych nr 2 w Wejherowie i Gimnazjum Publicznego w Luzinie

Degradacja środowiska a świadomość społeczna. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 23 grudnia 2008 r. w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz kształcenia ogólnego w poszczególnych typach szkół (Dz. U. z 2009 r. Nr 4 poz.17). Reforma programowa kształcenia ogólnego zaowocowała zakończeniem nauczania przedmiotu przysposobienie obronne, którego miejsce zajęła edukacja dla bezpieczeństwa. Przedmiot jest realizowany w gimnazjum od 2009 r. a w szkole ponadgimnazjalnej od 2012 r.

Degradacja środowiska a świadomość społeczna. 8 października 2010 r. Konferencja naukowo – techniczna pt. „Edukacja dla bezpieczeństwa”

Degradacje środowiska a świadomość społeczna. Zagadnienia które realizowane są na zajęciach z Edukacji dla bezpieczeństwa mają przygotować młode pokolenie do przetrwania w sytuacjach nadzwyczajnych zagrożeń czyli reagowaniu na zagrożenia, a także do edukacji na rzecz przeciwdziałania ich powstawaniu; ale sytuacje kryzysowe dotyczące człowieka, mogą występować na różnych dziedzinach życia: społecznej, kulturalnej, ekonomicznej czy środowiska naturalnego. Gimnazjum III etap edukacyjny - 30 godzin Edukacja dla bezpieczeństwa Szkoła ponadgimnazjalna VI etap edukacyjny - 30 godzin Edukacja dla bezpieczeństwa Cele kształcenia: Znajomość powszechnej samoobrony i obrony cywilnej; Przygotowanie do działań ratowniczych; Nabycie umiejętność udzielania pierwszej pomocy. Wpływ procesu degrdacji środowiska na człowieka. Cele kształcenia: Znajomość struktury obronności państwa; Przygotowanie do sytuacji zagrożeń; Opanowanie zasad pierwszej pomocy. Wpływ procesu degradacji środowiska na człowieka ----------------------------------------------- --------------------------------------- ----------------------------------------------- ---------------------------------------

Wpływ procesu degradacji środowiska na człowieka? Degradacje środowiska a świadomość społeczna. Wpływ procesu degradacji środowiska na człowieka? kto ?

Wpływ procesu degradacji środowiska na człowieka? Degradacje środowiska a świadomość społeczna. Wpływ procesu degradacji środowiska na człowieka? kogo ?

Degradacje środowiska a świadomość społeczna. Szkoły uczestniczą w organizowanych przez podmioty zewnętrzne różnych akcjach edukacyjnych oddziaływujących na społeczną świadomość ekologiczną uczniów: konkursy plastyczne o tematyce ekologicznej, konkursy fotograficzne, konkursy wiedzy ekologicznej, warsztaty ekologiczne, szkolne akcje zbierania baterii oraz nakrętek, ulotki i plansze informacyjne, sprzątanie świata.

Loga wybranych akcji edukacyjnych: Degradacje środowiska a świadomość społeczna. Loga wybranych akcji edukacyjnych:

Degradacje środowiska a świadomość społeczna. Wnioski: Edukacja nie obejmuje lokalnych uwarunkowań środowiskowych. Program edukacyjny nakierowany jest na umiejętność zachowania się podczas skutków zdarzeń i nie obejmuje zachowań prewencyjnych, a w szczególności ekologicznych. Podstawa programowa nie uwzględnia transferu wiedzy z instytucji, w tym służb, inspekcji i straży, a w szczególności z organizacji społecznych i wolontariatu. Choć w teorii Masłowa - bezpieczeństwo jest jedną z podstawowych potrzeb człowieka, tu jednak trzeba zauważyć, że bezpieczeństwo kosztuje, i trzeba zabezpieczać środki - także na jego aspekt edukacyjny we wszystkich wymiarach. W wyniku braku spójnych skoordynowanych działań z zakresu edukacji ekologicznej, świadomość społeczna w tym zakresie jest jaka jest, i obrazują ją statystyki i przesłanie niniejszej konferencji.

Degradacje środowiska a świadomość społeczna. Dziękuję za uwagę