Przemysław Skoczyński

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
STOWARZYSZENIE Strategia działania (19 października 2007) Stowarzyszenie Q-Service Truck 4Jot Consulting.
Advertisements

Działania Samorządu Województwa Warmińsko-Mazurskiego na rzecz Rodziny
STRATEGIA ROZWOJU GOSPODARCZEGO MIASTA PABIANICE
CADSES – main features of the programme CADSES – główne założenia programu Katowice, Ministerstwo Gospodarki i Pracy Krajowy Punkt Kontaktowy Interreg.
Interreg III B CADSES Central, Adriatic, Danubian and South-Eastern European Space Obszar Europy Środkowej, Adriatyckiej, Naddunajskiej i Południowo-Wschodniej.
Szczecin, 12 października 2006 KRAJOWA KONFERENCJA KONSULTACYJNA DOTYCZĄCA ZIELONEJ KSIĘGI W SPRAWIE PRZYSZŁEJ POLITYKI MORSKIEJ UE EUROPEJSKA WIZJA MÓRZ.
JAK LOBBUJĄ PRZEWOŹNICY
Fundusze europejskie, a rejestry publiczne Gdańsk, dn bezpieczny i skuteczny dostęp do zawartych w nich danych oraz rozwój systemów udostępniania.
Informacja nt. krajowego i regionalnych Forów Terytorialnych jako narzędzi kształtowania polityki regionalnej w myśl Krajowej Strategii Rozwoju Regionalnego.
Szansa na uratowanie ludzkiego życia
Plan działań na rzecz rozwoju społeczeństwa informacyjnego
Konieczna Koordynacja – Informacja nt. prac Grupy roboczej ds. Społeczeństwa Informacyjnego w ramach Komitetu Koordynacyjnego Narodowe Strategiczne Ramy.
Konferencja Nowa koncepcja polityki regionalnej Ministerstwo Rozwoju Regionalnego Warszawa, 4 sierpnia 2008 r.
Polityka regionalna Unii Europejskiej szansa i wyzwanie dla Polski
1 ZINTEGROWANA STRATEGIA DZIAŁAŃ PROMOCYJNYCH I SZKOLENIOWYCH INSTYTUCJI ZARZĄDZAJĄCEJ PODSTAWAMI WSPARCIA WSPÓLNOTY W POLSCE NA LATA
NARODOWA STRATEGIA SPÓJNOŚCI dla rozwoju Polski. 02Ministerstwo Rozwoju RegionalnegoWarszawa, Program Operacyjny Innowacyjna Gospodarka, 2007.
PRZYGOTOWANIA DO REACH W POLSCE PIOTR ZABADAŁA MINISTERSTWO GOSPODARKI
Narodowa Strategia Spójności
Strategia Rozwoju Województwa Lubuskiego 2020.
Pierwszy Światowy Tydzień Bezpieczeństwa w Ruchu Drogowym 23. –
Ministerstwo Polityki Społecznej DEPARTAMENT POŻYTKU PUBLICZNEGO październik – listopad 2005 r.
Polskie przepisy dotyczące tworzenia i funkcjonowania EUWT
Informacja nt. stanu prac nad nowelizacją rozporządzenia w sprawie KSOW oraz zarządzenia w sprawie powołania Grupy Roboczej ds. KSOW.
M I N I S T E R S T W O O B R O N Y N A R O D O W E J
Sektorowy Program Operacyjny: Transport na lata
STRATEGIA ROZWOJU TRANSPORTU W MAŁOPOLSCE
Czy Rezolucja Rady Unii Europejskiej
Rys.1. Klasyfikacja transportu ze względu na cechy
Nauka i Biznes - rola PARP we wzmacnianiu współpracy
M I N I S T E R S T W O O B R O N Y N A R O D O W E J
Priorytet : Harmonijny transport powierzchniowy
Bezpieczeństwo w ruchu drogowym
Unia Europejska Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego Regionalny Program Operacyjny dla Województwa Pomorskiego na lata Departament Programów.
Opracowała Renata Kulik. Organizatorzy akcji: Gazeta Wyborcza wraz z portalem gazeta.pl oraz Centrum Edukacji Obywatelskiej.
Plan Działania KSOW dla województwa lubuskiego na lata
WPROWADZENIE DO SYSTEMU TACHOGRAFÓW CYFROWYCH
Konferencja prasowa inaugurująca ogólnopolską kampanię społeczną Piłeś? Nie jedź! Warszawa, 12 kwietnia 2011r.
Kujawsko-Pomorski Program na Rzecz Ekonomii Społecznej na lata Zadanie współfinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu.
ABC FUNDUSZY EUROPEJSKICH © Mariola Ciborowska, 11 grudnia 2012.
Zmiany instytucjonalne w monitorowaniu polityki rozwoju (KFT i RFT) Zielona Góra, 26 czerwca 2013 r. 1.
Projekt Planu Działania KSOW na lata Sekretariat Regionalny Krajowej Sieci Obszarów Wiejskich Województwa Warmińsko-Mazurskiego Olsztyn, 8 września.
Urząd Marszałkowski Województwa Lubuskiego Lubuska Strategia Ochrony Zdrowia na lata 2010 – 2013.
"Współdziałanie 3 sektorów na rzecz poprawy brd na przykładzie Stowarzyszenia Partnerstwo dla Bezpieczeństwa Drogowego" „Bezpieczeństwo w ruchu drogowym.
The Global Road Safety Partnership is hosted by Rola GRSP w realizacji Dekady Działań BRD Barbara Król Global Road Safety Partnership (GRSP)
Sytuacja bezpieczeństwa ruchu drogowego w Polsce
Społeczne partnerstwo na rzecz zdrowia środowiskowego
STRATEGIA ROZWOJU SYSTEMU TRANSPORTU WOJEWÓDZTWA ŚLĄSKIEGO
Szkolenie przygotowujące pracowników PIS do wprowadzenia programu edukacyjnego pt. Trzymaj Formę! listopada 2006 roku. Wprowadzenie programu edukacyjnego.
Obszar działania Policji ruchu drogowego w Holandii
Regionalny Program Operacyjny
Czym jest zdrowie?.
Zasada Partnerstwa w ramach funduszy unijnych – perspektywa NGO.
Program wyborczy PRAWA I SPRAWIEDLIWOŚCI RADA POWIATU SOKÓLSKIEGO CZAS NA ROZWÓJ POWIATU SOKÓLSKIEGO.
Europa 2020 o … doradztwie zawodowym
KONIECZNOŚĆ PROWADZENIA ZINTEGROWANYCH MIĘDZY-DYSCYPLINARNYCH BADAŃ NAUKOWYCH DOTYCZĄCYCH WDRAŻANIA KONCEPCJI TRWAŁEGO, ZRÓWNOWAŻONEGO ROZWOJU A SZCZEGÓLNIE.
Bezpieczeństwo w komunikacji powszechnej i transporcie (ćwiczenia)
Pracownicy wydziału: Naczelnik Wydziału – Kazimierz Grubba Szkolenie - Akademia Pomorska w Słupsku – Pracownicy wydziału: Naczelnik Wydziału.
Strategia Rozwoju Kraju aktualizacja Strategii Rozwoju Kraju
Departament Rozwoju Obszarów Wiejskich Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi Krajowa Sieć Obszarów Wiejskich.
Ogólne informacje o Funduszach Europejskich na lata Marzec, 2013 r.
OGÓLNOPOLSKA KONFERENCJA „10 LAT USTAWY O PRZECIWDZIAŁANIU PRZEMOCY W RODZINIE – HISTORIA, DOŚWIADCZENIA, WYZWANIA” Jachranka, 14 – 15 grudnia.
MINISTERSTWO ROLNICTWA I ROZWOJU WSIBIURO POMOCY TECHNICZNEJ Krajowa Sieć Obszarów Wiejskich
Działania Opolskiego Kuratora Oświaty na rzecz poprawy bezpieczeństwa dzieci i młodzieży w woj. opolskim w roku szkolnym 2014/2015. Plany na rok szkolny.
NARODOWY PROGRAM BEZPIECZEŃSTWA RUCHU DROGOWEGO 2013 – 2020 Rzeszów, 12 wrzesień 2013 r.
Wykaz Krajowych i Narodowych Programów Profilaktyki – zawierających zadania resortu edukacji.
Roczny Program Współpracy Miasta Poznania z Organizacjami Pozarządowymi na 2015 rok.
Krajowy Program Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego GAMBIT 2000 na lata Politechnika Gdańska Katedra Inżynierii Drogowej Prof. Ryszard KRYSTEK Politechnika.
I kwartał 1. Informacja o wykonaniu budżetów WORD w części przeznaczonej na bezpieczeństwo ruchu drogowego w roku 2011 i zatwierdzenie planu wydatków.
SZKOLENIA CZŁONKÓW JEDNOSTEK OCHOTNICZYCH STRAŻY POŻARNYCH
BEZPIECZNA SZKOŁA+ 20 marca 2018 r..
Zapis prezentacji:

Przemysław Skoczyński Andrzej Grzegorczyk Przemysław Skoczyński SEKRETARIAT KRAJOWEJ RADY BEZPIECZEŃSTWA RUCHU DROGOWEGO DZIESIĘĆ LAT FUNKCJONOWANIA KRAJOWEJ RADY BEZPIECZEŃSTWA RUCHU DROGOWEGO Imię i Nazwisko Nazwa instytucji lub organizacji

Stan bezpieczeństwa ruchu drogowego w Polsce (zagrożenie mieszkańców i ciężkość wypadków)

Wypadki drogowe - obciążenie dla kraju Główna przyczyna śmierci ludzi młodych (18-25 lat) 25% wszystkich zgonów z przyczyn zewnętrznych Roczne straty ok. 2,1% PKB 73% zabitych ginie na miejscu Nadmierna prędkość jazdy Brak zapiętych pasów bezpieczeństwa Słaba konstrukcja pojazdów Niepodatne otoczenie dróg Zbyt późna akcja ratownicza

Bezpieczeństwo ruchu drogowego w polityce transportowej Państwa* * - na podstawie opracowania MTiGM pt.: ”Polityka transportowa państwa na lata 2001 – 2015 dla zrównoważonego rozwoju kraju” (RM 17.10.2001) kształtowanie polityki transportowej w skali krajowej, regionalnej i lokalnej, legislacja na poziomie parlamentu oraz działalność uchwałodawcza na poziomie samorządów, planowanie sieci drogowych w skali krajowej, regionalnej i lokalnej,

Bezpieczeństwo ruchu drogowego w polityce transportowej Państwa projektowanie dróg i zarządzanie ruchem, egzekucja prawa o ruchu drogowym, szkolenie kierowców, edukacja szkolna, ratownictwo drogowe, public relations, media

Priorytety w zakresie infrastruktury drogowej związane z poprawą bezpieczeństwa ruchu drogowego usuwanie wąskich gardeł na drogach, w tym budowa obwodnic, realizacja programu dostosowania podstawowej sieci drogowej w Polsce do standardów Unii Europejskiej do 2015 roku (program TINA), zbudowanie systemu autostradowego, wdrożenie elementów menedżerskiego systemu zarządzania w jednostkach drogowych

Utworzenie Krajowej Rady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego i Wojewódzkich Rad BRD Uchwała 92/93 Rady Ministrów powołująca Radę Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego oraz Zarządzenie nr 71/98 Prezesa Rady Ministrów o reaktywacji Rady BRD oraz o powołaniu na stanowisko Przewodniczącego Rady BRD Ministra właściwego ds. transportu. Wyodrębnienie w strukturze Ministerstwa Infrastruktury Sekretariatu Krajowej Rady BRD. Utworzenie Krajowej Rady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego oraz Wojewódzkich Rad BRD na podstawie Ustawy z dnia 6 września 2001 r. o zmianie ustawy - Prawo o ruchu drogowym. (Dz.U. Nr 129 z dn. 12.11.2001 r.)

Zadania Krajowej Rady BRD proponowanie kierunków polityki państwa opracowywanie programów poprawy BRD inicjowanie badań naukowych inicjowanie i opiniowanie projektów aktów prawnych oraz umów międzynarodowych inicjowanie kształcenia kadr administracji publicznej inicjowanie współpracy zagranicznej współpraca z właściwymi organizacjami społecznymi i instytucjami pozarządowymi inicjowanie działalności edukacyjno-informacyjnej analizowanie i ocena podejmowanych działań

Realizatorzy zadań Krajowej Rady BRD Ministerstwo Infrastruktury Sekretariat Krajowej Rady BRD Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Ministerstwo Edukacji Narodowej i Sportu Ministerstwo Zdrowia Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji Komenda Główna Policji Komenda Główna Państwowej Straży Pożarnej Ministerstwo Sprawiedliwości Ministerstwo Obrony Narodowej Główny Inspektorat Transportu Drogowego

Dotychczasowe działania Krajowej Rady BRD Opracowanie i przyjęcie prze Radę Ministrów Krajowego Programu Poprawy Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego w Polsce GAMBIT 2000 Współdziałanie w pracach legislacyjnych Rządu i Parlamentu Współpraca w ramach Sektorowego Programu Operacyjnego – Transport (SPO-T) Współpraca z Bankiem Światowym w zakresie realizacji projektów poprawy BRD Utworzenie i funkcjonowanie Polskiego Komitetu “Global Road Safety Partnership”

Dotychczasowe działania Krajowej Rady BRD Współpraca z Ministerstwem Transportu Holandii w ramach Memorandum of Understanding Kontynuacja współpracy z organizacjami międzynarodowymi CEMT, OECD, EKG ONZ, Komisja Europejska (High Level Group on Road Safety) Współdziałanie z ośrodkami naukowo-badawczymi i akademickimi Współpraca na rzecz poprawy BRD z partnerami pozarządowymi Współdziałanie ze środkami masowego przekazu

Najważniejsze ostatnie działania na rzecz poprawy BRD powołanie Krajowej Rady BRD i Wojewódzkich Rad BRD; utworzenie Inspekcji Transportu Drogowego; działania legislacyjne (ust. prawo o ruchu drogowym, prawo o transporcie drogowym, ust. o czasie pracy kierowców, projekt ust. o kierujących pojazdami...) projekt Banku Światowego (studia, zadania GDDKiA, pilotażowe wojewódzkie programy BRD...) oraz pozyskanie nowych środków z Banku Światowego (4,5 mln €) GRSP i współpraca międzynarodowa akcje propagujące brd („Narodowy Test na Prawo Jazdy” – TVN, I  IV Międzynarodowe Tygodnie BRD, „Odblaskowe pierwszaki”, „Bądź błyskotliwy – bezpieczna droga do domu”...) konferencje (SARTRE III, podpisanie Deklaracji Werońskiej i programu „Europa dla życia”, podpisanie Europejskiej Karty BRD)

Strategia bezpieczeństwa ruchu drogowego w Polsce Główny cel: zmniejszenie liczby zabitych o 50% w okresie 2000/2010 r. (zgodnie z głównym celem Unii Europejskiej) zmniejszenie liczby wypadków powodowanych przez: - jazdę z nadmierną szybkością - jazdę pod wpływem alkoholu - młodych kierowców poprawa bezpieczeństwa niechronionych użytkowników dróg zwiększenie liczby osób korzystających z pasów bezpieczeństwa rozwój ratownictwa drogowego

Strategia bezpieczeństwa ruchu drogowego w Polsce Edukacja wprowadzenie Wychowania Komunikacyjnego w szkołach wzrost świadomości i poparcia społeczeństwa dla działań na rzecz bezpieczeństwa ruchu drogowego psychologiczne wsparcie dla działań Policji (akceptacja, prestiż) zmiana zachowań użytkowników dróg stworzenie i wspieranie pozytywnych zachowań na drogach Rozwój kontaktów ze środkami masowego przekazu, wykorzystywanie nowych form komunikowania się, współpraca z firmami, organizacjami pozarządowymi, kościołem...

Sekretariat Krajowej Rady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego ul. Chałubińskiego 4/6 00-928 Warszawa tel. 630-12-55 fax. 830-00-80 internet: www.krbrd.gov.pl e-mail: agrzegorczyk@mi.gov.pl