Dyrektor szkoły powierza kierownikom zespołów przedmiotowych opracowanie listy tematów projektów edukacyjnych (po 5 z każdego przedmiotu) do 30 kwietnia.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Pomoc psychologiczno –pedagogiczna w szkole ponadgimnazjalnej
Advertisements

Procedury współpracy gimnazjów z Biurem Projektu e-Akademia Przyszłości. Warszawa r.
Narada dyrektorów szkół i placówek oświatowo-wychowawczych
Egzamin maturalny w 2012 roku.1 Egzamin maturalny w 2012 roku Warszawa,12 września 2012 r.
12 grudnia 2011r. POWIATOWE FORUM EDUKACYJNE. ZESPÓŁ ORZEKAJĄCY Zespół wydaje orzeczenie lub opinię na wniosek rodziców, prawnych opiekunów. Zespół wydaje.
Matura czyli co każdy uczeń oraz rodzic wiedzieć powinni o zewnętrznym egzaminie maturalnym.
- czyli co każdy uczeń wiedzieć powinien o zewnętrznym egzaminie maturalnym.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Wymogi w zakresie planowania i dokumentowania realizacji zajęć
Program Comenius Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Narodowa Agencja Programu Uczenie się przez całe życie Kalendarz wydarzeń 2010 r.
S ZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Ogólnopolski program, w którym nauczyciele i uczniowie wypracowują sposoby mądrego korzystania z (TIK) w nauczaniu wszystkich przedmiotów.
Powiatowa Stacja Sanitarno – Epidemiologiczna w Radomiu
Przykładowe formy oceny projektu oraz kontraktu z uczniami
Wydział Kształcenia, Wychowania i Opieki. Projekt – co to jest? generowanie pomysłów, rozważanie propozycji działania, promowanie pomysłu; wyobrażanie.
Realizacja projektu w roku szkolnym 2012/2013 Ewa Grela Dyrektor Projektu.
EGZAMIN MATURALNY 2012 Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 7.IX r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania.
DZIAŁANIA NA UŁAMKACH ZWYKŁYCH
Decyzja Śląskiego Kuratora Oświaty w Katowicach z dnia 4 stycznia 2012 r. w sprawie terminów składania dokumentów i terminów rekrutacji uczniów do publicznych.
Egzamin maturalny w 2008 roku.1 Egzamin maturalny w 2008 roku podstawowe informacje Opracowała: Halina Sitko Warszawa,20 sierpnia 2007 r.
Matura czyli co każdy uczeń oraz rodzic wiedzieć powinni o zewnętrznym egzaminie maturalnym.
Matura czyli co każdy uczeń oraz rodzic wiedzieć powinni
KARTA INDYWIDUALNYCH POTRZEB UCZNIA, oraz PLAN DZIAŁAŃ WSPIERAJĄCYCH
Projekt Szkoła z klasą 2.0 Edycja 2011/2012. Cele projektu Celem Programu jest promowanie wykorzystywania w nauczaniu nowoczesnych technologii informacyjno.
Praca metodą projektu edukacyjnego
„Plant a Future” metoda projektu w bibliotece szkolnej
1. Egzamin maturalny przeprowadza się jeden raz w roku w sesji: 2 Egzamin maturalny od 2005 roku. wiosennej Harmonogram przeprowadzania egzaminu ustala.
Wewnątrzszkolny system oceniania
PODSTAWY PRAWNE. ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 20 sierpnia 2010 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie warunków i sposobu oceniania,
 Pomoc psychologiczno-pedagogiczna w oświacie w świetle nowego rozporządzenia materiał opracowany na podstawie rozporządzenia oraz spotkań szkoleniowych.
MATURA 2010 podstawowe informacje o egzaminach wykonał Zbigniew Szubert.
MATURA Podstawa prawna. 2. Egzamin maturalny – cóż to takiego? 3. Deklaracja maturalna. 4. Zwolnienie z egzaminu. 5. Harmonogram egzaminu maturalnego.
PROJEKT EDUKACYJNY W GIMNAZJUM NR 16 informacje. Co to jest projekt edukacyjny? PROJEKT EDUKACYJNY JEST ZESPOŁOWYM, PLANOWYM DZIAŁANIEM UCZNIÓW, MAJĄCYM.
PRACA Z UCZNIAMI GIMNAZJUM METODĄ PROJEKTÓW
EGZAMIN MATURALNY ’2005 Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 7 .IX r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania.
MATURA 2011 Informacja dla zdających i ich rodziców Opracował: Jerzy Kowalski Zespół Szkół Zawodowych i Ogólnokształcących w Kamiennej Górze.
PROJEKT EDUKACYJNY DLA UCZNIÓW KLAS DRUGICH SZKOŁY GIMNAZJALNEJ
ZESPÓ Ł SZKÓ Ł NR 94 W WARSZAWIE. SUKCES NA MIARĘ MOŻLIWOŚCI I POTRZEB KAŻDEGO UCZNIA BEZPIECZNA I ŻYCZLIWA SZKOŁA.
Projekt edukacyjny w gimnazjum
Egzamin gimnazjalny 2010 Procedury przygotowania i organizowania egzaminu w Gimnazjum z Oddziałami Sportowymi.
GIMNAZJUM W PIECKACH Zebranie Rodziców 05. listopada 2010 r
1 Egzamin maturalny w 2015 roku podstawowe informacje.
Matura 2011 Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 kwietnia 2007r. (Dz.U. nr 83, poz. 562 z późn. zm.)
OPRACOWANIE NA PODSTAWIE MATERIAŁÓW CKE mgr Małgorzata Smul.
Organizacja pomocy psychologiczno - pedagogicznej
Egzamin gimnazjalny 2014 część humanistyczna – 23 kwietnia 2014 r.
Publiczne Gimnazjum nr 36 im. Krzysztofa Kieślowskiego w Łodzi ZASADY NABORU DO SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH NA ROK SZKOLNY 2014/2015.
WYNIKI ANKIETY ewaluacyjnej dla nauczyciela: W jaki sposób analiza wyników sprawdzianu wpływa na planowanie i podejmowanie działań przez nauczycieli? kwiecień.
EGZAMIN MATURALNY ’2015 Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 7.IX r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania.
Spotkanie z rodzicami uczniów klas pierwszych roku szkolnego 2013/ czerwca 2013 r.
Najważniejsze efekty pracy rok szkolny 2013/2014
1 Zasady przeprowadzenia egzaminu maturalnego w roku szkolnym 2014/2015.
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna w szkole
Szkoła z klasą 2.0. Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i„Gazetę Wyborczą”. Od.
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Program „Szkoła z klasą 2.0” edycja 2013/2014 Szkoła Podstawowa im. Elizy Orzeszkowej w Radgoszczy.
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Edycja 2012/2013 w Szkole Podstawowej im. H. Sienkiewicza w Konarzewie J. Liszkowska- koordynator.
EGZAMIN MATURALNY ’2016 Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 7.IX r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania.
Egzamin maturalny maj Egzamin maturalny jest przeprowadzany na podstawie wymagań określonych w podstawie programowej kształcenia ogólnego oraz sprawdza,
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna udzielana uczniowi w przedszkolu, szkole i placówce polega na rozpoznawaniu i zaspokajaniu indywidualnych potrzeb rozwojowych.
Okręgowa Komisja Egzaminacyjna w Krakowie Organizacja egzaminów w 2015 roku.
PATRON SZKOŁY NADANIE SZKOLE IMIENIA ZADANIA WYCHOWAWCZE I ORGANIZACYJNE Okres : IX 2015 – XI 2016.
R. Gromada – Kaleńska M. Wiercimak. Uczniowie gimnazjum mają obowiązek realizować jeden projekt edukacyjny w cyklu kształcenia. (na podstawie rozporządzenia.
PREZENTUJE:. DROGA DO PRZEDSZKOLA (KROK PO KROKU)
Egzamin maturalny w 2009 roku.1 Egzamin maturalny w 2009 roku podstawowe informacje Opracowała: Halina Sitko Warszawa, 1 września 2008 r.
Praca metodą projektu edukacyjnego
PREZENTUJE:.
Zasady zgłaszania innowacji pedagogicznej w kontekście
PRZEDMIOTOWY SYSTEM OCENIANIA
PROJEKT EDUKACYJNY W GIMNAZJUM STO KATOWICE
Egzamin ósmoklasisty obejmuje wiadomości i umiejętności określone ‎w podstawie w odniesieniu do wybranych przedmiotów ‎nauczanych w klasach I–VIII. Po.
Wewnątrzszkolne Ocenianie
EGZAMIN ÓSMOKLASISTY 2018/2019
Zapis prezentacji:

Dyrektor szkoły powierza kierownikom zespołów przedmiotowych opracowanie listy tematów projektów edukacyjnych (po 5 z każdego przedmiotu) do 30 kwietnia roku poprzedzającego rok szkolny, w którym odbywają się projekty edukacyjne, do 31 maja roku poprzedzającego rok szkolny, w którym odbywają się prezentacje projektów edukacyjnych uczniowie klas II mają prawo zgłosić nauczycielowi własną propozycję tematu, nauczyciel przedstawia temat zaproponowany przez ucznia zespołowi przedmiotowemu, a członkowie zespołu podejmują decyzję o akceptacji lub odrzuceniu tematu, o podjętej decyzji nauczyciel powiadamia ucznia w formie pisemnej w terminie do 15 czerwca roku poprzedzającego rok szkolny, w którym odbywają się prezentacje projektów edukacyjnych.

Dyrektor szkoły zobowiązuje wychowawców klas realizujących projekty edukacyjne do przedstawienia uczniom ostatecznej listy tematów w trzecim tygodniu czerwca roku poprzedzającego rok szkolny, w którym odbywają się prezentacje projektów edukacyjnych, nauczyciele poszczególnych przedmiotów omawiają na zajęciach tematy i cele edukacyjne projektów, uczniowie własnoręcznym podpisem potwierdzają zapoznanie się z listą tematów.

do 30 września uczniowie klas III dokonują ostatecznego wyboru tematu oraz tworzą zespoły 3 – 6 osobowe do realizacji projektów edukacyjnych, w przypadku trudności uczniów z doborem zespołu nauczyciel/wychowawca sam ustala skład grupy lub stosuje metodę losową.

nauczyciele-opiekunowie: - opracowują instrukcję dla uczniów - ustalają czas wykonania projektu, - ustalają kryteria oceny efektu końcowego i procesu pracy nad projektem, nauczyciele i uczniowie wspólnie ustalają - sposób dokumentowania pracy nad projektem - standard efektu końcowego.

nauczyciele zobowiązują się do konsultacji w wyznaczonych terminach oraz do oceny zgodnie z przyjętymi kryteriami (załącznik 1), uczniowie zobowiązują się do wykonania projektu w określonym czasie.

określenie czynności, zadań do wykonania, wyznaczenie osób odpowiedzialnych za wykonanie zadania, wyznaczenie terminu wykonania zadania uzyskanie akceptacji nauczyciela.

zespoły realizujące projekty edukacyjne do 15 maja przygotowują wykaz niezbędnego sprzętu do prezentacji i składają go w sekretariacie szkoły, w prezentacji mogą uczestniczyć uczniowie klas II i III oraz zaproszeni goście.