Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Wewnątrzszkolne Ocenianie

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Wewnątrzszkolne Ocenianie"— Zapis prezentacji:

1 Wewnątrzszkolne Ocenianie

2 Ocenianiu w szkole podlegają:
osiągnięcia edukacyjne ucznia, zachowanie ucznia,

3 Ocenianie zachowania

4 Śródroczne i roczne klasyfikacyjne oceny zachowania począwszy od klasy czwartej ustala się według następującej skali: 1) wzorowe; 2) bardzo dobre; 3) dobre; 4) poprawne; 5) nieodpowiednie; 6) naganne.

5 Wychowawca klasy dokonuje oceny zachowania uczniów: dwa razy w pierwszym okresie: do połowy listopada i na koniec semestru, dwa razy w drugim okresie: do końca marca zgodnie z terminami klasyfikacji rocznej ustalonymi w kalendarzu roku szkolnego.

6 Ocena zachowania ustalana jest w następującym trybie:
1)wychowawca klasy ocenia zachowanie ucznia w poszczególnych obszarach; 2) wychowawca zasięga opinii nauczycieli uczących - nauczyciele uczący ucznia oceniają zachowanie ucznia na swoich lekcjach; 3) każdy uczeń dokonuje samooceny; 4) wychowawca zasięga opinii uczniów danej klasy - wszyscy uczniowie danej klasy oceniają zachowanie każdego z uczniów; 5) w razie potrzeby wychowawca zasięga opinii zespołu pedagogiczno – psychologicznego sprawie oceny z zachowania; 6) wychowawca klasy, na podstawie uzyskanych informacji zawartych w pkt.1-5, formułuje ocenę zachowania ucznia; 7) ocena zachowania wystawiona przez wychowawcę jest ostateczna.

7 Oceny zachowania uwzględniają w szczególności siedem obszarów:
1) wywiązywanie się z obowiązków ucznia; 2) postępowanie zgodne z dobrem społeczności szkolnej; 3) dbałość o honor i tradycje szkoły; 4) dbałość o piękno mowy ojczystej; 5) dbałość o bezpieczeństwo i zdrowie własne oraz innych osób; 6) godne, kulturalne zachowanie się w szkole i poza nią; 7) okazywanie szacunku innym osobom;

8 Obowiązki ucznia

9 Zasady korzystania z telefonów komórkowych i innych urządzeń

10 Nagrody i kary

11 Szczegółowe informacje dotyczące niepożądanych zachowań uczniów oraz rodzaju konsekwencji zawiera dokument: Wybrane procedury postępowania w konkretnych sytuacjach trudnych

12 Ocenianie osiągnięć edukacyjnych ucznia

13 Ocenianie bieżące na drugim etapie edukacyjnym
Skala ocen: stopień celujący – 6 stopień bardzo dobry – 5 stopień dobry – 4 stopień dostateczny – 3 stopień dopuszczający – 2 stopień niedostateczny – 1

14 Stosowanie znaki: „+” lub „-” – przy ocenach bieżących,
np.– uczeń nieprzygotowany, bz. - brak zadania, 0 – uczeń nie pisał sprawdzianu, pracy klasowej lub kartkówki.

15 Formy pracy ucznia podlegające ocenie :
Formy pisemne (praca klasowa, sprawdzian, kartkówka) Wypowiedzi ustne (odpowiedź, wystąpienia, prezentacje, praca w grupach, prace praktyczne, sprawność fizyczna, sprawność wokalna).

16 praca klasowa, sprawdzian są zapowiadane tygodniowym wyprzedzeniem wraz z podaniem zakresu zagadnień przez nauczyciela. Kartkówki mogą być niezapowiedziane i obejmują materiał z trzech ostatnich lekcji. w jednym tygodniu mogą odbyć się maksymalnie dwa sprawdziany i nie więcej niż jeden dziennie, uczeń ma prawo do jednokrotnej próby poprawiania oceny ze sprawdzianu, uczeń ma obowiązek systematycznie przygotowywać się do lekcji, uczeń ma prawo dwa razy w semestrze zgłosić przed rozpoczęciem lekcji nieprzygotowanie do zajęć. Prawo to nie dotyczy prac klasowych i sprawdzianów, nie ocenia się negatywnie ucznia w dniu powrotu do szkoły po dłuższej usprawiedliwionej nieobecności, częste braki zadań domowych i zeszytu mają wpływ na ocenę zajęć edukacyjnych i zachowania,

17 Zasady przeliczania punktów na ocenę:
Poniżej 30% możliwych punktów – ocena niedostateczna, 30% - 49% - dopuszczający 50% - 74% - dostateczny 75% - 89% - dobry 90% - 99% - bardzo dobry 100% i/lub zadanie dodatkowe (do decyzji nauczyciela) – celujący.

18 Ogólne kryteria oceny klasyfikacyjnych z zajęć edukacyjnych


Pobierz ppt "Wewnątrzszkolne Ocenianie"

Podobne prezentacje


Reklamy Google