Szkolny Program Wspierania Zdolności i Talentów „Lubuscy poszukiwacze talentów” 2017- 2020 opracowali: Agnieszka Pisarczyk i Zdzisław Kapiński.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
TEMAT: ZASADY DIAGNOZOWANIA UCZNIÓW ZDOLNYCH
Advertisements

W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 47
Projekt dobry na wszystko! oprac. Grażyna Czetwertyńska 2006.
ZASADNICZA SZKOŁA ZAWODOWA Głównym celem szkoły zawodowej jest umożliwienie absolwentowi uzyskania kwalifikacji w wyuczonym zawodzie. Kształcenie trwa.
Konferencja dla przedstawicieli jednostek samorządu terytorialnego Tworzenie sieci Powiatowych Ośrodków Wspierania Uczniów Zdolnych w województwie małopolskim.
Praca domowa w procesie dydaktycznym
Wyrównywanie szans edukacyjnych
Program wychowawczy szkoły
Ocena jakości pracy Doradcy zawodowego CEN w Białymstoku.
II ROK Rozwijanie wrażliwości muzycznej małego dziecka.
Istnieje coś rzadszego od talentu - talent do tego, by dostrzec talent. … Elbert Hubbart.
Doradztwo edukacyjno-zawodowe
Dlaczego 6-latek do szkoły TAK?!
ZESPÓŁ SZKÓŁ NR 4 W SKIERNIEWICACH ul. Podkładowa 2
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego INFORMACJE OGÓLNE O PROJEKCIE DiAMEnT Dostrzec i aktywizować
Zajęcia pozalekcyjne Szkołą Podstawowa w Stróżach.
Iwona Budrewicz PZ i OZ PSSE Kamień Pomorski
Ewaluacja innowacji pedagogicznej realizowanej w Zasadniczej Szkole Zawodowej w Ośrodku Szkolno-Wychowawczym dla Dzieci Młodzieży Niepełnosprawnej.
Praca metodą projektu edukacyjnego
ZESPÓ Ł SZKÓ Ł PONADGIMNAZJALNYCH NR 2 W MYS Ł OWICACH ZNAM KONCEPCJĘ PRACY MOJEJ SZKOŁY.
OŚRODEK DOSKONALENIA NAUCZYCIELI w SŁUPSKU
Wybrane fragmenty. Do analizy wyników egzaminów nauczyciele wykorzystują różnorodne metody analizy wyników: a) EWD, dane w tabelach, wykresy, prezentacje,
Nie wszyscy mamy te same zdolności, ale wszyscy powinniśmy mieć te same możliwości, aby swe zdolności rozwijać John. F. Kennedy.
„W kierunku podnoszenia kwalifikacji zawodowych”
Szkoła Odkrywania Talentów
Wspomaganie nauczania w klasach I-III
WYRÓWNYWAWNIE SZANS EDUKACYJNYCH. E-akademia przyszłości Projekt realizowany w naszej szkole przez 3 lata – od 1 września 2010r. do nadal, współfinansowany.
EKONOMIA NA CO DZIEŃ czyli decyduj o sobie
KLASY INTEGRACYJNE TO TWÓJ WYBÓR, NIE PRZYMUS! TO PRZYWILEJ!
Regulamin szkolnego konkursu „Super klasa”
Raport z ewaluacji wewnętrznej w Zespole Szkół Ogólnokształcących w Pacynie rok szkolny 2012/2013r.   „Uczniowie są aktywni ”  
Gimnazjum im. Jana Pawła II w Daleszycach
Współpraca Szkoły Podstawowej nr 43 im
II.2.Oferta edukacyjna umożliwia realizację podstawy programowej.
Organizacja nauczania języka obcego w grupach międzyoddziałowych w Gimnazjum nr 35 Wiesława Sraga dyrektor Zespołu Szkół nr 12 w Bydgoszczy.
KLASY INNOWACYJNE alternatywa dla … ”Nauka to pokarm dla rozumu”
Koncepcja pracy Gimnazjum im. ks. abp. Leona Wałęgi w Moszczenicy
Patent żabki Szkoła Podstawowa nr 4 z Oddziałami Integracyjnymi w Bielawie.
Rok szkolny 2013/2014 Zespół w składzie:
Milicz, ul. Trzebnicka 4. prowadzenie działalności na rzecz rozwoju oświatowego i kulturalnego regionu i kraju, działanie na rzecz wyrównywania szans.
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
IV Liceum Ogólnokształcące im. Komisji Edukacji Narodowej w Gdyni.
PORADNIA Oferta doradcy zawodowego Powiatowego Ośrodka Rozwoju Edukacji w Giżycku Marty Knaś.
Raport z ewaluacji wewnętrznej PSP nr 17 im. M. Konopnickiej w Wałbrzychu rok szkolny 2014/2015 Opracowanie: G. Broniek-Pelister J. Gawonicz A. Müller.
GIMNAZJUM NR 5 W LUBINIE TO DOBRY WYBÓR.
Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/2015 Ewaluacje problemowe w zakresie wskazanym przez Ministra Edukacji Narodowej dotyczyły następujących.
DIAGNOZA - DOSKONALENIE - ROZWÓJ Diagnoza – Doskonalenie – Rozwój. Kompleksowe wspomaganie szkół i przedszkoli powiatu rypińskiego. Priorytet III Wysoka.
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 221 Z ODDZIAŁAMI INTEGRACYJNYMI IM. BARBARY BRONISŁAWY CZARNOWSKIEJ W WARSZAWIE.
Rok szkolny 2014/2015. Zdefiniowanie celów ewaluacji i sposobu wykorzystania wyników ewaluacji Stworzenie przez szkołę atmosfery dla uczniów zdolnych.
UCZNIOWIE NABYWAJĄ WIADOMOŚCI I UMIEJĘTNOŚCI OKREŚLONE W PODSTAWIE PROGRAMOWEJ.
Szkoła Podstawowa nr 172 im. Polskiej Organizacji Wojskowej.
Kuratorium Oświaty w Opolu Narada z dyrektorami placówek doskonalenia nauczycieli województwa opolskiego Opole, 12 lutego 2013 r.
Przedszkole Publiczne Nr 5 w Łomży
Doradztwo zawodowe w szkołach – jak wdrożyć i prowadzić?
ZESPÓŁ SZKÓŁ ENERGETYCZNYCH
1 Metoda projektów Praktyka w edukacji 2 Metoda projektów – praktyka w edukacji Metoda projektów jest formą pracy uczniów łączącą wiedzę teoretyczną.
R. Gromada – Kaleńska M. Wiercimak. Uczniowie gimnazjum mają obowiązek realizować jeden projekt edukacyjny w cyklu kształcenia. (na podstawie rozporządzenia.
Doradztwo zawodowe jako ważny element planowania kariery zawodowej uczniów w obliczu wyzwań rynku pracy. Przykłady dobrych praktyk na podstawie projektów.
ROK 2016/2017. Motywowanie uczniów do uczenia się - kompleksowy program szkolenia RP Zajęcia PDE Kształcenie kompetencji kluczowych wdrożenie wniosków.
Praca metodą projektu edukacyjnego
ŻYJ z PASJĄ ! Program wspierania uzdolnień i zdrowego stylu życia
Publiczna Szkoła Podstawowa
Erasmus + program Unii Europejskiej w dziedzinie edukacji, szkoleń, młodzieży i sportu na lata
EKONOMIA NA CO DZIEŃ czyli decyduj o sobie
Praca z uczniem zdolnym w Zespole Szkół nr 8 we Włocławku
rozwój kompetencji kluczowych w Szkole Podstawowej nr7
rozwój kompetencji kluczowych w Szkole Podstawowej nr7
Szkoła Podstawowa nr 225 im. Józefa Gardeckiego w Warszawie
Szkoła Podstawowa nr 225 im. Józefa Gardeckiego w Warszawie
Wewnątrzszkolny system doradztwa zawodowego wizytówką szkoły
Zapis prezentacji:

Szkolny Program Wspierania Zdolności i Talentów „Lubuscy poszukiwacze talentów” 2017- 2020 opracowali: Agnieszka Pisarczyk i Zdzisław Kapiński

Cel główny Wspieranie i rozwijanie uzdolnień przedmiotowych uczniów m.in. technicznych, artystycznych i sportowych.

Program będzie realizowany w okresie trzyletnim z możliwością modyfikacji w kolejnych latach Wdrożenie programu – rok szkolny 2017/2018 Program zakłada możliwość ewaluacji po każdym roku szkolnym na każdym poziomie nauki. Jest ściśle związany z programem dydaktycznym i wychowawczym szkoły.

Cele szczegółowe: diagnozowanie szczególnych uzdolnień uczniów, kształtowanie osobowości, rozwijanie zainteresowań i talentów młodzieży, wzbudzanie wewnętrznej motywacji do zdobywania wiedzy i rozwijania różnorodnych zainteresowań, przygotowanie uczniów do konkursów i olimpiad przedmiotowych, turniejów, zawodów sportowych stwarzanie możliwości rozwoju zainteresowań uczniów, pobudzanie aktywności umysłowej uczniów, wyobraźni, fantazji, motywowanie uczniów do wykorzystania swoich uzdolnień w dalszej pracy, przyzwyczajanie uczniów do samodzielnego rozwiązywania problemów, z wykorzystaniem posiadanej wiedzy, kształcenie pomysłowości, krytycyzmu, szybkości podejmowania decyzji, rozwijanie ciekawości poznawczej, twórczego działania i samodzielności, doskonalenie form współpracy z rodzicami w zakresie wspierania rozwoju i talentów dzieci,

Program określa: cel programu procedurę identyfikacji ucznia zdolnego zasady wdrażania programu podstawowe zadania dyrektora, koordynatora, nauczycieli, uczniów rodziców oraz obszary ich współpracy oczekiwane osiągnięcia w realizacji programu metody i formy pracy z uczniem zdolnym program zaplanowanych działań dla poszczególnych grup tematycznych etapy wdrażania programu

Działania w ZSTiL Odkrywamy talenty i pasje w technikum mechatronicznym Wspieramy i rozwijamy uzdolnienia artystyczne uczniów

Odkrywamy talenty i pasje w technikum mechatronicznym CELE: Opanowanie nowych treści wykraczających poza podstawę programową dla danego etapu edukacji Rozwijanie zdolności poprzez udział w konkursach, olimpiadach technicznych, udział w projektach, wykonywanie dodatkowych zadań

DZIAŁANIA W I SEMESTRZE Przygotowanie uczniów do etapu szkolnego olimpiady OWT –październik olimpiady OOEiE „EUROELEKTRA” –listopad konkursu „Elektron” –grudzień Przygotowanie zakwalifikowanych uczniów do etapów okręgowych

Praca na lekcji i w domu - zróżnicowane prace domowe Uczeń ma możliwość wyboru zadania z grupy: Zadań obliczeniowych, Referatu, prezentacji z obejrzanego filmu tematycznego, Referatu z zagadnienia tematycznego Zadania praktycznego w pracowni „mechatronicznej” PROJEKTY W celu dbałość o kształcenie kompetencji kluczowych uczniowie klas III będą brali udział w projektach: Programming of Siemens PLC Controllres adn HMI - koło naukowe Układy mechatroniczne - analiza i sterowanie Kurs elektroenergetyczny Operator wózków widłowych Kurs prawa jazdy Praktyka zawodowa – 1 m-c

DZIAŁANIA W II SEMESTRZE Przygotowanie uczniów klas III i IV do: Ogólnopolskiej Olimpiady Elektrycznej i Elektronicznej w grupie mechatronicznej Międzywojewódzkiego konkursu o Tytuł „SUPERTECHNIKA MECHATRONIKA”   ZAJĘCIA PRAKTYCZNE ROZWIJAJĄCE PASJE Chętni uczniowie klas I –III będą wykonywali projekty w pracowni elektrotechniki i elektroniki oraz pracowni układów i systemów mechatronicznych składający się z trzech etapów: projekt montaż prezentacja z dokumentacją

Wspieranie i rozwijanie uzdolnień artystycznych CELE: rozwijanie zainteresowań w sekcjach: - muzyczno-wokalnej - plastycznej - teartralnej - fotograficznej.

DZIAŁANIA W I SEMESTRZE Ankieta w klasach pierwszych „Ujawnij nam swój talent” Strona internetowa na Facebook’u - Założenie profilu „Pokaż nam swój talent” Pokaz talentów „Pokaż nam co potrafisz” DZIAŁANIA W II SEMESTRZE Zorganizowanie wystawy fotograficznej dla uczniów uzdolnionych plastycznie Murale i graffiti - Ozdabianie ścian w klasach i budynku szkoły

DZIAŁANIA W ROKU SZKOLNYM 2017/2018 Nawiązanie współpracy z instytucjami: z wydziałem artystycznym na UZ z Centrum Kultury w Żaganiu ze Szkołą Muzyczną I i II stopnia w Żaganiu ze studiem nagrań MuzArte w Żaganiu z zakładem fotograficznym z Teatrem Lubuskim spotkania z ludźmi kultury i sztuki. Konkursy Organizacja Konkursu Piosenki Obcojęzycznej Kuźnia Talentów Kolędy i pastorałki Udział w międzynarodowym projekcie eTwinning „Singing and learning” Udział uczniów w warsztatach praktycznych, wykładach

DZIĘKUJEMY ZA UWAGĘ