PORADNIA PSYCHOLOGICZNO -PEDAGOGICZNA

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
KONFERENCJA INFORMACYJNO – PROMOCYJNA BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM – NAUKA PRZEZ DZIAŁANIE INNOWACYJNY PROGRAM NAUCZANIA PRZEDSIĘBIORCZOŚCI W SZKOŁACH PONADGIMNAZJALNYCH.
Advertisements

„Wilanowski Program Aktywności Lokalnej ”
Człowiek – Najlepsza inwestycja
Projekt Miasta Ruda Śląska/Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna realizowany jest w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki i współfinansowany ze środków.
SAMODZIELENIE W PRZYSZŁOŚĆ projekt realizowany w ramach działania 1.5 SPO RZL Promocja aktywnej polityki społecznej poprzez wsparcie grup szczególnego.
"Nowoczesny Nauczyciel
Projekt systemowy pn. „STOP WYKLUCZENIU” – Program aktywizacji osób zagrożonych wykluczeniem społecznym w gminie Smołdzino.
Raport z badań społecznego odbioru prowadzonych działań inwestycyjnych opracowany na zlecenie Gminy Zabrze oraz Zabrzańskiego Przedsiębiorstwa Wodociągów.
Analiza przeprowadzonej ankiety na temat.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejski ego Funduszu Społecznego Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Multimedialni uczniowie.
Federacja Stowarzyszeń „Amazonki”
Renata Gogulska Doświadczenia tutorskie z moimi uczniami
Osoby długotrwale bezrobotne na rynku pracy w Powiecie Cieszyńskim
Praktyki w zakresie pomocy osobom i rodzinom zagrożonym wykluczeniem społecznym na przykładzie Programu zajęć dla matek samotnie wychowujących dzieci realizowanego.
Projekt Dobra marka - OPS Ursynów budzi do życia.
Animacja grup zadaniowych Agnieszka Leśny. Odpowiedź na pytanie czy i jak udało nam się osiągnąć zamierzone cele oraz w jaki sposób udało nam się je osiągnąć?
Jagodzińska Ewa - SPZ Lublin PREZENTACJA CYKLU ZAJĘĆ DLA MŁODZIEŻY SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH I POLICEALNYCH MY I ŚWIAT PRACY.
Prawa i obowiązki ucznia
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego INFORMACJE OGÓLNE O PROJEKCIE DiAMEnT Dostrzec i aktywizować
Przedstawienie Raportu z badań satysfakcji klientów i Jakości wody w opinii mieszkańców Gdańska i Sopotu.
Projekt pt. współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego, realizowany w ramach Sektorowego Programu Operacyjnego Rozwój Zasobów Ludzkich.
Funkcjonowanie doradcy zawodowego w szkole ponadgimnazjalnej w opinii rodziców i uczniów Zespołu Szkół Nr 5 im. Jana Pawła II w Lublinie Ewa Czarnacka.
Projekt Program wsparcia społeczno – zawodowego dla osób objętych pomocą Ośrodka Pomocy Społecznej w Sokółce współfinansowany jest ze środków Europejskiego.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Projekt pn. Wzrost jakości obsługi administracyjnej placówek.
„Kompleksowe umiejętności – gwarantem przyszłości”
Czas aktywności szansą na zmiany. Projekt realizowany na terenie Gmin Kęty, Oświęcim, Osiek i Polanka Wielka Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej.
Zuzanna Szereniuk Michał Iwan
RAPORT KOŃCOWY Z EWALUACJI PROJEKTU DOBRE PRAWO – DOBRE RZĄDZENIE.
„Oczekiwania rodziców wobec szkoły”
Liceum w Psarach przepustką do sukcesu Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Bolesławcu realizuje projekt: Aktywni Społecznie w Powiecie Bolesławieckim, współfinansowany przez Unię Europejską
Aktywni Społecznie w Powiecie Bolesławieckim, projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego.
Ankieta diagnozująca zapotrzebowanie uczniów na informacje edukacyjno-zawodowe oraz na pomoc w planowaniu kształcenia i kariery zawodowej (próbka badawcza.
Zespół Szkół Technicznych i Ogólnokształcących im. K. Gzowskiego
w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego (NUMER PROJEKTU: POKL /09) Aktywizacja.
Nazwa Priorytetu: IX. Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach Numer i Nazwa Działania: 9.2 Podniesienie atrakcyjności i jakości szkolnictwa zawodowego.
Projekt systemowy 2009 r. Gmina Orla – Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w OrliAktywna rodzina w Gminie Orla Przygotowanie i opracowanie: Marta Osa Projekt.
CYKLU ZAJĘĆ DLA MŁODZIEŻY SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH
Projekt systemowy Na dobrej drodze – aktywizacja osób bezrobotnych miasta Rejowiec Fabryczny współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego.
Projekt Zawodowo aktywni – kursy dla dorosłych osób pracujących z województwa lubelskiego współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego.
Przez niemal pięć lat – od 1 maja 2009 r. do końca grudnia 2013 r. – Ochotnicze Hufce Pracy realizują projekt współfinansowany przez Unię Europejską w.
Celem utworzenia Klubu Integracji Społecznej jest konieczność zapobiegania i minimalizowania zagrożeń związanych ze skutkami wykluczenia społecznego oraz.
Ankieta C Metryczka Rekrutacja.
POWIATOWY URZĄD PRACY W TYCHACH
Projekt realizowany w Zespole Szkół nr 5 im. Józefa Rymera VII Liceum Ogólnokształcące i V Liceum Profilowane w latach
JEST TYLE MOŻLIWOŚCI TA PREZENTACJA POMOŻE CI WYBRAĆ NAJLEPSZĄ
Nauka kluczem do sukcesu program rozwojowy liceów ogólnokształcących Miasta Opola.
SPOTKANIE INFORMACYJNE 7 MAJA 2014
Wsparcie psychologiczno - pedagogiczne
SEMINARIUM UPOWSZECHNIAJĄCE REZULTATY PROJEKTU „Praktyki w Hiszpanii - szansa dla uczniów rzemieślniczych szkół zawodowych z Tarnowa i Pilzna” Beata Rzepiela.
STAŻYŚCI NA JĘZYKACH SPOTKANIE INFORMACYJNE 13 PAŹDZIERNIKA 2014 Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
ZAŁOŻENIA I REZULTATY PROJEKTU „KOMPETENTNY E- NAUCZYCIEL”
 W szkole przeprowadziliśmy ankietę dotyczącą 7 punktu Szkolnego Kodeksu 2.0., w której udział wzięły klasy gimnazjalne.  Liczba uczniów, która wzięła.
Prezentacja projektu (Niepełno)Sprawni, Aktywni, Kreatywni Gdynia, r. Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu.
Mądrze Zaplanuj swoją przyszłość ! PROGRAM ZAJĘĆ DLA UCZNIÓW GIMNAZJUM 7 SPOTKANIE.
Rok Niniejsza prezentacja dotyczy realizacji części projektu „Otwórz się na siebie” wdrażanego przez Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w.
Centrum w Ostrołęce Centrum w Ciechanowie Centrum w Płocku Centrum w Radomiu Centrum w Siedlcach Centrum w Warszawie - poradnictwo zawodowe - pośrednictwo.
„Uczę się i pomagam” Stowarzyszenie na Rzecz Dzieci i Młodzieży PRZYSTANEK w Rudzie Śląskiej Szkoła Podstawowa Nr 14 w Rudzie Śląskiej.
Raport badawczy. Badani najczęściej odpowiadali, że podjęli pracę za granicą, chociaż mieli pracę w Polsce, jednak zarobki były zbyt niskie. Pracownicy.
Praktyki zagraniczne w Irlandii. Głównym celem naszego projektu jest: podniesienie umiejętności praktycznych zawodowych uczniów poprzez realizację praktyk.
Raport z realizacji Miejskiego Planu Wsparcia w ramach projektu „Jeleniogórski system wsparcia placówek oświatowych” Konferencja dla dyrektorów szkół i.
PRZEDSZKOLE NR 5 W RACIBORZU Współpraca przedszkola ze środowiskiem rodzinnym dziecka - wyniki ewaluacji PRZEDSZKOLE NR 5 W RACIBORZU.
Komentarz Ankietę przeprowadzono wśród studentów ostatniego roku studiów stacjonarnych II stopnia kierunku Oceanografia wszystkich uruchomionych.
Praktyka zagraniczna szansą lepszego startu zawodowego dla technika logistyka.
Spotkanie informacyjne. Młodzi i Samodzielni – Program na rzecz aktywizacji społeczno-zawodowej.
Zapraszamy!.  Nauczysz się pisać profesjonalne dokumenty aplikacyjne.  Przygotujesz się do rozmowy kwalifikacyjnej z pracodawcą.  Rozwiniesz umiejętności.
Doradcy zawodowi : mgr Agnieszka Pątek – Gołębiowska
Projekt „Mistrz w zawodzie- Meister im Beruf”
Przykłady dobrych praktyk
Zapis prezentacji:

PORADNIA PSYCHOLOGICZNO -PEDAGOGICZNA W RUDZIE ŚLĄSKIEJ „Autoprezentacja i umiejętność poruszania się po rynku pracy – zajęcia pozalekcyjne nastawione na rozwój kompetencji kluczowych u uczniów rudzkich szkół ponadgimnazjalnych” PROJEKT JEST REALIZOWANY I WSPÓŁFINANSOWANY ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIEJ W RAMACH EUROPEJSKIEGO FUNDUSZU SPOŁECZNEGO

Charakterystyka projektu Uczestnicy projektu – uczniowie ostatnich klas rudzkich szkół ponadgimnazjalnych Projektem objęto 11 szkół ponadgimnazjalnych z terenu miasta Ogółem w projekcie uczestniczyło (wraz z realizatorami) 551 osób Czas trwania projektu od 01-09-2009 r. do 31-03-2010 r.

Cel ogólny programu Celem projektu są dodatkowe zajęcia pozalekcyjne dla uczniów szkół ponadgimnazjalnych nastawione na rozwój kompetencji kluczowych i rozszerzenie oferty szkół o zagadnienia związane z poradnictwem edukacyjno-zawodowym.

Cele szczegółowe rozwój kompetencji kluczowych (przedsiębiorczość, umiejętność skutecznej komunikacji i autoprezentacji własnej osoby przed przyszłym pracodawcą, aktywne poszukiwanie pracy), nabycie wiedzy niezbędnej do skutecznego planowania własnej kariery zawodowej i koniecznej do kierowania własną sytuacją zawodową (z zakresu psychologii społecznej, komunikacji interpersonalnej, wpływu społecznego), wzrost poczucia kompetencji, pewności siebie i wpływu na planowanie własnej przyszłości zawodowej,

Przebieg projektu Wrzesień 2009 r. – szkolenie realizatorów, rekrutacja uczestników Październik 2009 r. – luty 2010 r. – realizacja zajęć Marzec 2010 r. – działania podsumowujące projekt

Przebieg zajęć Wypełnienie pretestu Zajęcia właściwe – 2 spotkania po 4 godziny każde Wypełnienie posttestu Dokładne scenariusze zajęć zamieszczono w materiałach dla realizatorów na stronie internetowej - http://poradnia-pp.mzopo.pl

Analiza ankiet Analizy dokonywano porównując wyniki w pretestach i posttestach Wyniki przedstawiono w formie tabel i wykresów Kolejność analizy zgodna jest z kolejnością pytań w testach

Pytanie 1: Czy Twoim zdaniem łatwo jest odbyć rozmowę kwalifikacyjną w sprawie pracy ? Pretest: TAK NIE NIE WIEM 97 404 35 Posttest : TAK NIE NIE WIEM 227 268 16

Pytanie 1: Czy Twoim zdaniem łatwo jest odbyć rozmowę kwalifikacyjną w sprawie pracy ? Przed zajęciami większość uczestników stwierdziła, iż rozmowa kwalifikacyjna byłaby dla nich trudna. Po zajęciach odsetek osób, które twierdziły, iż rozmowa taka byłaby łatwa wzrósł ponad dwukrotnie. Wniosek : Przeprowadzone zajęcia przyczyniły się do zwiększenia pewności siebie i poprawiły samoocenę w sytuacji poszukiwania pracy.

Pytanie 2: Czy Twoim zdaniem umiał(a)byś odpowiednio się zaprezentować na takiej rozmowie ? Pretest: TAK NIE NIE WIEM 225 239 72 Posttest : TAK NIE NIE WIEM 423 54 34

Pytanie 2: Czy Twoim zdaniem umiał(a)byś odpowiednio się zaprezentować na takiej rozmowie ? Przed zajęciami większość uczestników (45%) stwierdziła, iż umiałaby się odpowiednio zaprezentować na takiej rozmowie, przy czym prawie ta sama liczba uczestników (42%) stwierdziła, że nie umiałaby się zaprezentować. Po zajęciach odsetek osób, które twierdziły, iż potrafiłyby się odpowiednio zaprezentować na rozmowie kwalifikacyjnej wzrósł do 82%. Wniosek : Przeprowadzone zajęcia przyczyniły się do wzrostu umiejętności autoprezentacji w trakcie rozmowy kwalifikacynej.

Pytanie 3: Czy posiadasz wiedzę jak zachować się szukając pracy ? Pretest: TAK NIE NIE WIEM 229 280 27 Posttest : TAK NIE NIE WIEM 458 45 8

Pytanie 3: Czy posiadasz wiedzę jak zachować się szukając pracy ? Przed zajęciami większość uczestników (52%) stwierdziła, iż nie posiada wiedzy jak zachować się w trakcie szukania pracy. Po zajęciach zdecydowana więksość osób (89%) stwierdziła, iż posiada taką wiedzę. Wniosek : Przeprowadzone zajęcia przyczyniły się do zdecydowanego wzrostu wiedzy dotyczącej odpowiedniego zachowania w trakcie poszukiwania pracy i prowadzenia rozmów kwalifikacyjnych.

Pytanie 4: Czy posiadasz umiejętności potrzebne do zdobycia pracy bez skorzystania z cudzej pomocy ? Pretest: TAK NIE NIE WIEM 79 431 26 Posttest : TAK NIE NIE WIEM 283 192 36

Pytanie 4: Czy posiadasz umiejętności potrzebne do zdobycia pracy bez skorzystania z cudzej pomocy ? Przed zajęciami większość uczestników (80%) stwierdziła, iż nie posiada odpowiednich umiejętności potrzebnych do zdobycia pracy. Po zajęciach ponad połowa uczestników (55%) stwierdziła, iż posiada takie umiejętności. Wniosek : Przeprowadzone zajęcia przyczyniły się do zdecydowanego wzrostu poziomu kompetencji uczestników dotyczącej odpowiedniego zachowania się w trakcie poszukiwania pracy i prowadzenia rozmów kwalifikacyjnych.

Pytanie 5: Czy posiadasz umiejętności potrzebne do zdobycia pracy bez skorzystania z cudzej pomocy – jeśli tak to jakie ? Ze względu na fakt, iż nie wszyscy uczestnicy zdecydowali się odpowiedzieć na pytanie 5, w poniższej tabeli oraz wykresie zobrazowano stosunek liczby odpowiedzi przed i po przeprowadzonych zajęciach. Pretesty 71 Posttesty 260

Pytanie 5: Czy posiadasz umiejętności potrzebne do zdobycia pracy bez skorzystania z cudzej pomocy – jeśli tak to jakie ? Ze względu na fakt, iż odpowiedzi uczestników znacząco się między sobą różniły postanowiono zgrupować je w 11 kategorii. Poniżej przedstawiono przykładowe odpowiedzi, które zakwalifikowano do odpowiednich kategorii : Korzystanie z mediów – umiejętność korzystania z internetu, prasy, TV Wiedza o zachowaniu w trakcie rozmowy kwalifikacyjnej – formy rozmowy kwalifikacyjnej, znajomość możliwych pytań i odpowiedzi w trakcie rozmowy kwalifikacyjnej Znajomość zasad komunikacji – dbanie o właściwą wymowę, kontakt wzrokowy, zwracanie uwagi na mowę ciała Kultura osobista – zadbanie o higienę osobistą i odpowiedni ubiór Przygotowanie dokumentacji – wiedza o dokumentacji potrzebnej do rozmowy kwalifikacyjnej i znajomość zasad przygotowania CV i listu motywacyjnego Panowanie nad stresem Posiadanie odpowiednich cech osobowości – najczęściej wskazywano na : pewność siebie, kreatywność, otwartość, szczerość, samodzielność, pracowitość Autoprezentacja Łatwość nawiązywania kontaktów Wolontariat Posiadanie dobrych kontaktów z ludźmi – posiadanie znajomości

Pytanie 5: Czy posiadasz umiejętności potrzebne do zdobycia pracy bez skorzystania z cudzej pomocy – jeśli tak to jakie ? Umiejętności potrzebne do zdobycia pracy wg uczestników projektu Pretesty Panowanie nad stresem 1 Wolontariat 4 Przygotowanie dokumentacji 6 Posiadanie dobrych kontakt z ludźmi 21 Korzystanie z mediów 13 Posiadanie odpowiednich cech osobowości 33 Wiedza o zachowaniu w trakcie rozmowy kwalifikacyjnej 8 Łatwość nawiązywania kontaktów

Pytanie 5: Czy posiadasz umiejętności potrzebne do zdobycia pracy bez skorzystania z cudzej pomocy – jeśli tak to jakie ? Umiejętności potrzebne do zdobycia pracy wg uczestników projektu Posttesty Korzystanie z mediów 42 Wiedza o zachowaniu w trakcie rozmowy kwalifikacyjnej 116 Przygotowanie dokumentacji 64 Znajomość zasad komunikacji 33 Kultura osobista 48 Posiadanie odpowiednich cech osobowości 15 Panowanie nad stresem 27 Autoprezentacja 29 Łatwość nawiązywania kontaktów

Pytanie 5: Czy posiadasz umiejętności potrzebne do zdobycia pracy bez skorzystania z cudzej pomocy – jeśli tak to jakie ? Przed zajęciami bardzo mała liczba uczestników (71 osób) była w stanie wskazać konkretne umiejętności potrzebne w zdobyciu pracy Po zajęciach liczba osób, które były w stanie to zrobić wzrosła prawie czterokrotnie Analiza odpowiedzi uczestników wskazuje, iż znacząco zmienił się także sposób postrzegania własnych możliwości przed zajęciami wskazywali przede wszystkim na posiadanie różnych cech osobowości oraz kontaktów z innymi ludźmi jako umiejętności potrzebne do zdobycia pracy po zajęciach uczestnicy potrafili już wymienić bardzo konkretne umiejętności potrzebne w trakcie rozmowy kwalifikacyjnej, a także ją poprzedzające

Wniosek : Przeprowadzone zajęcia przyczyniły się Pytanie 5: Czy posiadasz umiejętności potrzebne do zdobycia pracy bez skorzystania z cudzej pomocy – jeśli tak to jakie ? Wniosek : Przeprowadzone zajęcia przyczyniły się do zdecydowanego wzrostu poziomu kompetencji uczestników dotyczącej odpowiedniego zachowania się w trakcie poszukiwania pracy i prowadzenia rozmów kwalifikacyjnych.

Pytanie 6: Czy uważasz, że korzystnym byłoby / było uczestnictwo w zajęciach dotyczących umiejętności autoprezentacji i poruszania się po rynku pracy ? Pretest: TAK NIE NIE WIEM 516 12 8 Posttest : TAK NIE NIE WIEM 503 3 5

Pytanie 6: Czy uważasz, że korzystnym byłoby / było uczestnictwo w zajęciach dotyczących umiejętności autoprezentacji i poruszania się po rynku pracy ? Przed zajęciami większość uczestników (97%) stwierdziła, iż uczestnictwo w zajęciach będzie dla nich korzystne.. Po zajęciach podobny procent uczestników (98%) ocenił je jako korzystne dla siebie. Wniosek : W ocenie młodzieży ponadgimnazjalnej istnieje duże zapotrzebowanie na zdobycie wiedzy z zakresu autoprezentacji oraz umiejętności poruszania się po rynku pracy. Większość uczestników ocenia jako przydatne umiejętności zdobyte w trakcie zajęć.

Pytanie 7: Jak oceniasz przygotowanie i sposób prowadzenia zajęć na wyżej wymieniony temat ? Posttest : DOBRZE ŹLE NIE WIEM 487 24

Pytanie 7: Jak oceniasz przygotowanie i sposób prowadzenia zajęć na wyżej wymieniony temat ? Po zajęciach poproszono uczestników o ocenę przygotowania i prowadzenia zajęć. 95% młodzieży oceniło zajęcia jako dobre lub bardzo dobre. 5% z nich nie udzieliło odpowiedzi na to pytanie. Wniosek : W ocenie młodzieży ponadgimnazjalnej przeprowadzone zajęcia były przygotowane i prowadzone we właściwy sposób. Zdecydowana większość z nich wyraża zadowolenie z treści i formy zajęć.

Wnioski Przeprowadzone zajęcia spowodowały, iż: Uczestnicy zajęć posiedli umiejętność skutecznej komunikacji i autoprezentacji własnej osoby przed przyszłym pracodawcą, są w stanie aktywnie poszukiwać pracy, Uczestnicy nabyli wiedzę niezbędną do skutecznego planowania własnej kariery zawodowej i koniecznej do kierowania własną sytuacją zawodową (z zakresu psychologii społecznej, komunikacji interpersonalnej, wpływu społecznego), Wyraźnie wzrosło u nich poczucie kompetencji, pewności siebie i wpływu na planowanie własnej przyszłości zawodowej,