Ocena warunków życia i jakości usług publicznych

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
ELBLĄG OBYWATELSKI – NOWA JAKOŚĆ
Advertisements

Opinie Polaków na temat usług szpitalnych
STRATEGIA ROZWOJU GOSPODARCZEGO MIASTA PABIANICE
STRATEGIA ROZWOJU GOSPODARCZEGO MIASTA PABIANICE
Raport z badań społecznego odbioru prowadzonych działań inwestycyjnych opracowany na zlecenie Gminy Zabrze oraz Zabrzańskiego Przedsiębiorstwa Wodociągów.
Rozwój społeczności lokalnych
Współpraca międzysektorowa na rzecz CSR: formy, korzyści
Jakość wody oraz działalność spółki Saur Neptun Gdańsk w opinii mieszkańców 2007 Uniwersytet Gdański Pracownia Realizacji Badań Socjologicznych Gdańsk.
Projekt: Dialog i partnerstwo szansą na rozwój zasobów ludzkich w powiecie kartuskim Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet VII Promocja Integracji.
Katarzyna Topolska-Ciuruś Szczyrk, 6-7 czerwca 2011 r.
Sytuacja w województwie: zatrudnienie, edukacja, integracja społeczna, przedsiębiorczość.
Przedstawicielstwo Komisji Europejskiej w Polsce
Badanie ankietowe Szacunek planowanych wydatków majątkowych gmin wiejskich i miejsko-wiejskich w latach
Rola samorządów w budowaniu współpracy lokalnej Jolanta Zientek-Varga Łochów, 9 grudnia 2009 r.
Ministerstwo Polityki Społecznej DEPARTAMENT POŻYTKU PUBLICZNEGO październik – listopad 2005 r.
Spotkanie robocze z pracownikami PUP odpowiedzialnymi
1 Konferencja – 1 grudnia 2007r. Budowanie lokalnego partnerstwa na rzecz osób niepełnosprawnych Maria Świdurska – Ośrodek Pomocy Społecznej w Śremie.
Inicjatywy lokalne w ramach Priorytetów VI, VII i IX Mrągowo, Szkolenie współfinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego.
Zarząd Powiatu Kościerskiego
1. BAROMETR NASTROJÓW EKONOMICZNYCH WRZESIEŃ 2008 Badanie zrealizowane zostało w dniach 5-11 września 2008 roku na 1000 osobowej reprezentatywnej próbie.
1. BAROMETR NASTROJÓW EKONOMICZNYCH LISTOPAD 2008 Badanie zrealizowane zostało w dniach listopada 2008 roku na 1000 osobowej reprezentatywnej próbie.
Wyniki ankietowania Miasto Szczecin Młodzieżowa Rada Miasta Szczeciński Park Naukowo Technologiczny Szczecin, 20 czerwca
Przedstawienie Raportu z badań satysfakcji klientów i Jakości wody w opinii mieszkańców Gdańska i Sopotu.
Uniwersytety Trzeciego Wieku
„Oczekiwania rodziców wobec szkoły”
Ankieta ma na celu badanie opinii publicznej Gminy Nasielsk. W ankiecie wzięło udział 500 osób. 100 mieszkańców miasta Nasielsk i 400 mieszkańców wsi.
Aktywny Młody Mazowszanin Działania skierowane do młodzieży: -Konkurs -Rady młodzieżowe przy samorządach gminnych i powiatowych 1Warszawa, 29 maja 2013.
Badanie opinii mieszkańców Brwinowa i Podkowy Leśnej na temat jakości życia – prezentacja wybranych wyników.
Razem dla Północnego Mazowsza Założenia oraz cele projektu.
Cele, rodzaje, charakterystyka społecznych usług publicznych
Wyniki badania - Infolinia jako kanał komunikacji z klientem -
Raport z badania sondażowego PIŁA W OCZACH JEJ MIESZKAŃCÓW
Społeczne partnerstwo na rzecz zdrowia środowiskowego
Kampania społeczna na temat picia alkoholu przez kobiety w ciąży Wyniki badań omnibusowych zrealizowanych dla Państwowej Agencji Rozwiązywania Problemów.
Ankieta została przeprowadzona z mieszkańcami Gminy Nadarzyn w ramach Młodzieżowej Akcji Obywatelskiej- 20 lat wspólnie. Pytania na które odpowiadali ankietowani:
Łomianki w XXI wieku Wirtualna Gmina - koncepcja budowy lokalnej społeczności informacyjnej na miarę XXI wieku.
Perspektywy rozwoju lokalnych rynków pracy w opinii pracodawców dr Krzysztof Markowski Instytut Zarządzania i Marketingu Katolicki Uniwersytet Lubelski.
Badanie warunków życia i jakości usług publicznych w Mławie
Zamojskie Centrum Dialogu Społecznego
WSPÓLNIE NA ZAMOJSZCZYŹNIE KORZYŚCI Z UDZIAŁU W PROJEKCIE WSPÓLNIE NA ZAMOJSZCZYŹNIE KORZYŚCI Z UDZIAŁU W PROJEKCIE Wspólnie na Zamojszczyźnie- projekt.
Młodzieżowa Rada Gminy
Jakość życia na obszarach wiejskich Wybrane zagadnienia Wzorcowy System Regionalny Monitoringu Jakości Usług Publicznych i Jakości Życia.
Rada Statystyki Warszawa 19 maj Agenda Cel badania: Poznanie opinii właścicieli przedsiębiorstw i kluczowych menedżerów na temat statystyki publicznej,
MŁODZIEŻOWE RADY GMINY – tworzenie i funkcjonowanie Szkolenie w ramach projektów Obywatel PRO Dramowi Obywatele.
Projekt Badawczo- Rozwojowy realizowany na rzecz bezpieczeństwa i obronności Państwa współfinansowany ze środków Narodowego Centrum Badań i Rozwoju „MODEL.
Komenda Powiatowa Policji
Badanie ankietowe szacunku planowanych wydatków majątkowych gmin w latach Badanie ankietowe Szacunek planowanych wydatków majątkowych gmin wiejskich.
Raport z badań Diagnoza potrzeb podnoszenia kwalifikacji wychowawczych organizacji obywatelskich w zakresie prowadzenia Placówek Wsparcia Dziennego oraz.
"Usługi publiczne jako istotny czynnik rozwoju lokalnego w gminach Aglomeracji Wałbrzyskiej” Omówienie głównych działań zrealizowanych w ramach projektu.
Raport z badań CSR w opinii inwestorów indywidualnych i instytucjonalnych oraz spółek giełdowych Badanie wśród inwestorów instytucjonalnych Warszawa, lipiec.
"Usługi publiczne jako istotny czynnik rozwoju lokalnego w gminach Aglomeracji Wałbrzyskiej” System pomiaru jakości usług publicznych dla Aglomeracji Wałbrzyskiej.
„Szkoła Współpracy. Uczniowie i rodzice kapitałem społecznym nowoczesnej szkoły” w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
Zadanie rekrutacyjne na XX sesję Sejmu Dzieci i Młodzieży.
USŁUGI PUBLICZNE - DEFINICJA
Strategie e-marketingu i e-komunikacji JST
PO CO NAM SPORT? 1. DOKUMENTY RZĄDOWE PROGRAM ROZWOJU SPRTU DO 2020 R. WIZJA – Aktywne i zdrowe społeczeństwo CEL GŁÓWNY: Tworzenie warunków do rozwoju.
Raport badawczy. Badani najczęściej odpowiadali, że podjęli pracę za granicą, chociaż mieli pracę w Polsce, jednak zarobki były zbyt niskie. Pracownicy.
Strategia Rozwoju Gminy Chrzanów na lata WYNIKI BADANIA ANKIETOWEGO WŚRÓD MIESZKAŃCÓW.
RESPEKTOWANE SĄ NORMY SPOŁECZNE.
Wyniki badań ankietowych dr Andrzej Pawluczuk. Struktura prezentacji 1.Wyniki badań ankietowych 2.Charakterystyka respondentów 3.Ocena LGD 4.Priorytetowe.
Raport z realizacji Miejskiego Planu Wsparcia w ramach projektu „Jeleniogórski system wsparcia placówek oświatowych” Konferencja dla dyrektorów szkół i.
PROGRAM ROZWOJU GMINY CZŁUCHÓW NA LATA
Społeczna odpowiedzialność organizacji Zmiany zachodzące w otoczeniu współczesnych organizacji powodują, że ulegają zmianie społeczne oczekiwania wobec.
Lokalny Program Rewitalizacji Gminy Jedlicze na lata
Dr Anna Augustynowicz, Dr Aleksandra Czerw
Lokalny Program Rewitalizacji Gminy Besko na lata
Lokalny Program Rewitalizacji Gminy Korczyna na lata
Strategia Rozwiązywania Problemów Społecznych Gminy Zbąszynek na lata
Warsztat konsultacyjny
Warsztat konsultacyjny
Zapis prezentacji:

Raport z badania warunków życia i jakości usług publicznych w gminie Blizanów 2013

Ocena warunków życia i jakości usług publicznych Zawartość prezentacji 1 Informacje o badaniu 2 Postawy mieszkańców 3 Ocena warunków życia i jakości usług publicznych

1 Podstawowe informacje o badaniu i respondentach

Badania realizowane w ramach projektu „Nowoczesna administracja samorządowa” Badanie ma za zadanie dostarczyć władzom samorządowym oraz innym zainteresowanym ogólnej, acz bardzo istotnej wiedzy niezbędnej w procesie planowania zrównoważonego rozwoju lokalnego. Badanie koncentruje się na: Czynnikach wpływających na jakość życia mieszkańców Lokalna infrastruktura, gospodarka, rozwój społeczny, stan środowiska naturalnego Usługach realizowanych przez instytucje samorządowe

Cele badania Badanie warunków życia i jakości usług publicznych Określenie problemów i potrzeb społecznych Poznanie postulatów mieszkańców dotyczących działań władz gminy Poznanie oczekiwań mieszkańców w odniesieniu do kierunku rozwoju gminy Identyfikacja najważniejszych problemów gminy, według mieszkańców

Założenia badania: Próba w badaniu jest reprezentatywną próbą gospodarstw. W gminie Blizanów ogółem jest 2202 „domostw” (unikalnych adresów) Do badania wylosowano 220 gospodarstw domowych. Ankiety zrealizowano w 165 gospodarstwach (wykorzystując adresy z próby rezerwowej) – stanowi to realizację próby na poziomie 80% Terenowa realizacja badania była prowadzona (koordynowana i nadzorowana) przez Urząd Gminy

Analizując dane zawarte w raporcie, porównując je i wyciągając z nich wnioski należy mieć na uwadze: Fakt, że badanie jest reprezentatywne na poziomie całej gminy, a nie na poziomie poszczególnych osiedli / sołectw,

2 Postawy mieszkańców

Zadowolenie z miejsca zamieszkania Czy, ogólnie rzecz biorąc, są Państwo zadowoleni, czy też niezadowoleni, że MIESZKACIE Państwo W NASZEJ GMINIE? Większość mieszkańców jest zadowolona z tego, że mieszka w gminie Blizanów (67%), znacząco przeważają oni nad osobami niezadowolonymi (5%). Istnieje też odsetek osób umiarkowanie zadowolonych (28%).

Zainteresowanie mieszkańców życiem gminy Poziom zainteresowania życiem społecznym i gospodarczym gminy: Większość mieszkańców aktywnie interesuje się życiem społecznym i gospodarczym gminy (60%).

Zainteresowanie mieszkańców życiem gminy W jaki sposób docierasz do informacji na temat spraw gminy ? Najczęstszą aktywnością mieszkańców związaną z dotarciem do informacji na temat spraw gminy jest sprawdzanie informacji na stronie internetowej urzędu gminy. Równie wysoki wskaźnik to uczestnictwo w zebraniach z radnymi. Kolejne miejsca to poszukiwanie informacji nt. działań podejmowanych przez władze gminy i rozmowy z sołtysami. Pozostałe czynności także są dość popularne i oscylują w okolicach 40%. Jest to wysoki odsetek wskazań, który świadczy o tym, że mieszkańcy gminy Blizanów są żywo zainteresowani tym, co dzieje się w miejscu ich zamieszkania i na bieżąco śledzą działania władz gminy.

Korzystanie z usług Urzędu Gminy Częstotliwość korzystania z usług urzędu w ciągu ostatnich 12 miesięcy Większość respondentów kilka razy kontaktuje się z urzędem (61%). 22% nie korzystało z usług urzędu.

Ocena działań informacyjnych władz gminnych Czy Państwa zdaniem władze gminy INFORMUJĄ, czy też NIE INFORMUJĄ mieszkańców o swoich działaniach : Jedna trzecia respondentów średnio ocenia (30%) działania informacyjne gminy. Jednakże istnieje przewaga osób, które uważają, że władze dobrze informują mieszkańców o swoich działaniach (68%). Na brak działań informacyjnych zwraca uwagę 2% respondentów.

Ocena działań informacyjnych władz gminnych – najwygodniejsze formy komunikacji

Zaangażowanie mieszkańców w życie gminy Jak oceniają państwo wpływ mieszkańców na decyzje podejmowane w Gminie? Mieszkańcy na ogół uważają, że mają wpływ na decyzje podejmowane w gminie. 41% średnio, 31% respondentów wskazało, że ma duży wpływ. Jedynie 28% wskazało, że mają mały wpływ na decyzje podejmowane w gminie.

Ocena współpracy samorządu z organizacjami pozarządowymi / społecznymi Połowa mieszkańców (50%) ocenia dobrze współpracę, jedynie 11% ocenia źle.

Relacje społeczne w gminie Blizanów Wyniki te pokazują, iż na terenie gminy kapitał społeczny – czyli zasoby wynikające ze współdziałania jednostek, z zaufania, którym się darzą i zaangażowania w życie wspólnoty – jest dość wysoki. Wysoki poziom kapitału społecznego powiązany jest z większymi możliwościami rozwojowymi społeczności lokalnych, zgodnie z zasadą, że grupa może więcej niż jednostka. I choć Gmina Blizanów wypada pod tym względem dobrze, to istotne jest podejmowanie działań mających na celu zwiększanie poziomu kapitału społecznego, gdyż niesie to wymierne korzyści, zarówno dla jednostek, jak i całej grupy.

Oceny działań władz i jakości usług publicznych 3 Oceny działań władz i jakości usług publicznych

Czystość i estetyka gminy

Infrastruktura drogowa i komunikacja publiczna na terenie gminy Ogółem dostępność transportu zbiorowego na terenie gminy została oceniona „średnio” (średnia wskazań: -0,05 w skali -2/2). Najniższą oceną była to jednak ocena dotycząca jakości dróg.

Ocena jakości pracy szkół Jakość nauczania w szkołach podstawowych i gimnazjach publicznych na terenie gminy oceniania jest pozytywnie (powyżej średniej). Oceny negatywne stanowią niewielki odsetek odpowiedzi.

Sfera kultury, sportu i rekreacji

Rynek pracy i przedsiębiorczość

Realizacja polityki społecznej

Poczucie bezpieczeństwa Czy, Państwa zdaniem, spacerowanie w miejscach publicznych w godzinach wieczornych jest na ogół: 42% mieszkańców średnio ocenia swoje bezpieczeństwo w miejscach publicznych w gminie. Odsetek osób uważających, że jest bezpiecznie (53%) zdecydowanie przeważa nad odsetkiem osób postrzegających gminę jako niebezpieczną (5%).

Ocena nastawienia urzędników do mieszkańców będących interesantami w urzędzie gminy Jak, ogólnie rzecz biorąc, oceniacie Państwo NASTAWIENIE urzędników gminnych DO MIESZKAŃCÓW załatwiających sprawy w Urzędzie Gminy? Ponad połowa mieszkańców (63%) ocenia pozytywnie nastawienie urzędników w Urzędzie Gminy w stosunku do interesantów. Jedynie 9% mieszkańców ocenia postawę urzędników źle. Znaczny jest również odsetek osób które nie mają wyraźniej opinii i oceniają nastawienie urzędników średnio (39%).

Ocena pracy urzędników Jak, ogólnie rzecz biorąc, oceniacie Państwo PRACĘ urzędników zatrudnionych w Urzędzie Gminy? Większość respondentów ocenia wysoko jakość pracy urzędników (57%). Średnio 32% respondentów, natomiast nisko jedynie 11%.

Dziękuję za uwagę