Jan Kania Modele kolportażu w Europie

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Struktura kanałów marketingowych. Definicje kanału dystrybucji Podejście podmiotowe Podejście funkcjonalne zbiór wzajemnie zależnych od siebie organizacji.
Advertisements

Największy potencjał gruntów inwestycyjnych w ofercie ANR Leszek Świętochowski Prezes ANR Warszawa, 15 kwietnia 2015 roku.
MONIITOR PLURALIZMU MEDIÓW DR HAB. BEATA KLIMKIEWICZ INSTYTUT DZIENNIKARSTWA, MEDIÓW I KOMUNIKACJI SPOŁECZNEJ UNIWERSYTET JAGIELLOŃSKI, KRAKÓW.
Modele biznesowe. Podręcznik Model biznesowy to w pewnym sensie szkic strategii, która ma zostać wdrożona w ramach struktur, procesów i systemów organizacji.
2012 Przedsiębiorczość kobiet w Polsce Wyniki projektu badawczego PARP Paulina Zadura-Lichota Dyrektor Departamentu Rozwoju Przedsiębiorczości i Innowacyjności.
Warszawa, 20 października 2009 r. Nowelizacja kodeksu spółek handlowych Znaczenie nowych regulacji dla obrotu giełdowego Agnieszka Gontarek, Dział Emitentów.
Uwarunkowania społeczno- kulturowe Segmentacja eurorynku Eurokonsument A.M. Zarzycka.
Uwarunkowania inwestycji międzynarodowych Kulturowe Regulacyjne Gospodarcze.
Praca naukowa finansowana ze środków na naukę w latach jako projekt badawczy zamawiany Problemy opieki nad osobami niesamodzielnymi w świetle.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Benchmarking – narzędzie efektywnej kontroli zarządczej.
Pomoc publiczna i pomoc de minimis w ramach konkursu RPLU IZ /15 - Programy typu outplacement Oddział Monitoringu i Ewaluacji Departament.
POLSKA - SKANDYNAWIA WSPÓŁPRACA GOSPODARCZA Departament Promocji i Współpracy Dwustronnej.
Otoczenie przedsiębiorstw działających na rynku UE A.M. Zarzycka.
Program Operacyjny „Rybactwo i Morze” PO RYBY Warszawa, 4 listopada 2015 r.
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ. Edukacja: Poziom: Temat: Czas realizacji: polonistyczna klasa III Unia Europejska 1 godz. lekcyjna.
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego FILARY GOSPODARKI.
Europejski Fundusz Społeczny (EFS), to nie inwestowanie w budowę dróg, świetlic, boisk sportowych, szkół czy tworzenie linii produkcyjnych - to INWESTYCJA.
„Aktywni zawodowo” program promocji zatrudnienia osób z niepełnosprawnością intelektualną i zaburzeniami psychicznymi w Gdyni.
PAŹDZIERNIK LpParagrafOpis średnia wartość dochodów Skumulowany udział wartości poszczególnych paragrafów dochodów % całości dochodów
Cel analizy statystycznej. „Człowiek –najlepsza inwestycja”
2015/2016.  określenie poziomu i rodzaju aktywności dzieci  pozyskanie informacji potrzebnych do pracy nad zwiększeniem aktywności dzieci podczas zajęć.
Program Operacyjny Inteligentny Rozwój Marcin Łata Dyrektor Departamentu Konkurencyjności i Innowacyjności Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju.
Stopa bezrobocia mierząca odsetek siły roboczej. RYNEK PRACY Rynek pracy – jest jednym z rynków funkcjonujących w gospodarce Rynek pracy jest ogólnie.
Instytucjonalne uwarunkowania realizacji koncepcji CSR w obszarze merchandisingu – zarys problemu Dr Jarosław Plichta Katedra Handlu i Instytucji Rynkowych.
Bezpieczeństwo i zdrowie w pracy dotyczy każdego. Jest dobre dla ciebie. Dobre dla firmy. Partnerstwo dla prewencji Co badanie ESENER może nam powiedzieć.
Wyniki badania - Infolinia jako kanał komunikacji z klientem Aby zobaczyć prezentację badania należy wybrać przycisk F5. Poruszanie się pomiędzy.
Prezentacja wyników zawartych w Rocznym sprawozdaniu audytowym za okres od 1 lipca 2012 r. do 30 czerwca 2013 r. Departament Wdrażania Regionalnego Programu.
Roman Fedak – Dyrektor Urzędu Statystycznego w Zielonej Górze GORZÓW WIELKOPOLSKI, 30 MAJA 2016 R.
Zarządzanie systemami dystrybucji
Człowiek - najlepsza inwestycja Projekt "Rola bezpośrednich inwestycji zagranicznych w kształtowaniu aktualnego i przyszłego profilu gospodarczego województwa.
Unia Europejska. Kraje członkowskie: AUSTRIA STOLICA: Wiedeń JĘZYK URZĘDOWY: niemiecki W Unii Europejskiej od: 1 stycznia 1995.
Ocena poziomu kompetencji i umiejętności administracji publicznej w zakresie zarządzania rozwojem i kreowania innowacji Urząd Marszałkowski Województwa.
Ocena oddziaływania na środowisko jako warunek uzyskania funduszy unijnych w ramach I i II osi priorytetowej Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
Uwarunkowania innowacyjności kobiet w biznesie Ewa Lisowska Szkoła Główna Handlowa.
„ROLA MEDIÓW W ŻYCIU SPOŁECZNYM”
Otoczenie przedsiębiorstw działających na rynku UE A.M. Zarzycka.
WPŁYW RÓWNOŚCI PŁCI NA JAKOŚĆ ŻYCIA - METODOLOGIA, MODEL ANALITYCZNY I GŁÓWNE WYNIKI Ewa Krzaklewska Piotr Brzyski Uniwersytet Jagielloński.
INSTYTUCJE GOSPODRKI RYNKOWEJ Jerzy Wilkin i Dominika Milczarek Wykład 1 Wiedza o instytucjach w nauczaniu ekonomii.
A.M. Zarzycka.  wartość produktu wyrażona w pieniądzu  miernik wartości (z punktu widzenia konsumenta)  instrument marketingu A.M. Zarzycka.
KANDYDAT DO ŁÓDZKIEJ RADY DZIAŁALNOŚCI POŻYTKU PUBLICZNEGO ŁUKASZ WASZAK.
LOKALNY PROGRAM REWITALIZACJI MIASTA ŻARY NA LATA
Program LEADER + Inicjatywa Wspólnotowa na rzecz rozwoju obszarów wiejskich.
Turystyczne zachowanie Europejczyków podróżujących w celach służbowych na przykładzie piętnastu „starych” krajów członkowskich Unii Europejskiej doc.dr.
USŁUGI SIECI EURES DLA PRACODAWCÓW
Ekonomia Integracji Europejskiej
Rachunkowość finansowa – część 8 Wynik finansowy – rachunek zysków i strat Karolina Bondarowska.
Prawa człowieka i system ich ochrony Teorie praw człowieka
Wizyty Studyjne Wizyty studyjne Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji
Struktura kanałów marketingowych
TIMSS (TRENDS IN INTERNATIONAL MATHEMATICS AND SCIENCE STUDY) MIĘDZYNARODOWE BADANIE WYNIKÓW NAUCZANIA MATEMATYKI I NAUK PRZYRODNICZYCH 1 1.
ORGANIZACJA.
Przywiązanie partnerów a ich kompetencje społeczne
Podstawowe pojęcia i przedmiot ekonomii
Gospodarowanie a środowisko
Prof. dr hab. Eberhard Makosz Lublin, 24 lutego 2016 r.
Narzędzia ekonomiczne i administracyjne polityki interwencyjnej rządu
Pawlicz, A. , Tokarz-Kocik, A. , Wolna-Samulak, A
Przychody i koszty działalności
Nieprawidłowości na rynku dystrybutorów prętów zbrojeniowych.
[Nazwa produktu] Plan marketingowy
Produkt i dochód narodowy
Podstawy prawne ochrony środowiska - regulacja prawna
Zgłoszenie do konkursu
Uniwersytet Łódzki Wydział Zarządzania
płk mgr inż. Rafał Wądołowski
Regionalny Ośrodek Polityki Społecznej w Opolu
Zgłoszenia do nagrody specjalnej Najlepszy praCCodawca
FUNDUSZ DRÓG SAMORZĄDOWYCH
Nie byłoby problemu SMOGU,
Jan Kania Modele kolportażu w Europie
Zapis prezentacji:

Jan Kania Modele kolportażu w Europie Nowy model funkcjonowania kolportażu prasy w Polsce. Warszawa 27 października 2009 r. Hotel Bristol.

Do czego potrzebny był , jest i będzie kolportaż? realizacji wolności do prasy i dla prasy niskich kosztów dystrybucji dotarcia z egzemplarzami do jak najszerszych kręgów odbiorców gwarancji zapłaty za sprzedane egzemplarze tworzenia, utrzymywania i obsługi punktów detalicznej sprzedaży

Kolportaż w poszczególnych krajach jest taki – jakie są narodowe systemy medialne. Kolportaż jest częścią tych systemów. Według MC Quaila : „System medialny to zbiór mediów masowych działających w społeczeństwach narodowych w różnych sektorach, jak prasa ,radio, telewizja, telekomunikacja”

Na zróżnicowanie systemów medialnych wpływają takie czynniki jak: 3 źródła finansowania 1 wielkość ( zasięg) systemu i jego centralizacja 4 stopień publicznej regulacji i kontroli 2 stopień polityzacji mediów, zróżnicowanie

Trzy podstawowe typy systemów medialnych Spolaryzowany Pluralizm Grecja Hiszpania Portugalia Włochy Francja Belgia Austria Norwegia Finlandia Dania Szwecja Holandia Szwajcaria Niemcy Wielka Brytania Irlandia Kanada USA Content Layouts Demokratyczny Korporacjonizm Model Liberalny

firmy kolportażowe są własnością lub współwłasnością wydawców Podstawowe przesłanki wyodrębnienia się typowych form organizacji i funkcjonowania kolportażu w Europie Własność hurtowych firm kolportażowych 2. firmy kolportażowe nie mają istotnych związków właścicielskich z wydawcami 1. firmy kolportażowe są własnością lub współwłasnością wydawców

porozumienia pomiędzy wydawcami Podstawowe przesłanki wyodrębnienia się typowych form organizacji i funkcjonowania kolportażu w Europie Sposób organizacji systemu kolportażu 2. ingerencja państwa 1. porozumienia pomiędzy wydawcami 3. mechanizm rynkowy

Podstawowe przesłanki wyodrębnienia się typowych form organizacji i funkcjonowania kolportażu w Europie Rola i znaczenie tradycyjnej prasy tj dzienników i czasopism w życiu społeczno- politycznym i kulturowym 2. Słabsza pozycja prasy „poważnej”, znacząca prasy bulwarowej – tabloidalnej przy ogólnie dobrej pozycji prasy 1. Bardzo wysoki prestiż dzienników i czasopism szczególnie opiniotwórczych dzienników ogólnokrajowych, czasopism o tematyce politycznej, gospodarczej, kulturalnej 3. Wyraźnie malejąca rola i znaczenie prasy na rzecz dominacji oddziaływania innych mediów, szczególnie telewizji

Podstawowe przesłanki wyodrębnienia się typowych form organizacji i funkcjonowania kolportażu w Europie Potencjał ekonomiczny rynku prasy 2. Znaczący poziom czytelnictwa i wartości sprzedaży lub w udziałach wydatków mieszkańców danego kraju 1. Wysoki poziom czytelnictwa i wartości sprzedaży w wielkościach ogólnych lub w udziałach wydatków mieszkańców danego kraju 3. Niski poziom czytelnictwa i wartości sprzedaży lub udziałów wydatków mieszkańców danego kraju

Trzy typy modeli kolportażu Model francusko-włoski 1 KOLPORTAŻ Model niemiecko-skandynawski 3 Model amerykański 2

Własność hurtowych firm kolportażowych Model niemiecko-skandynawski związany z modelem systemu medialnego –demokratycznego korporacjonizmu Porozumienia pomiędzy wydawcami Bardzo wysoki prestiż dzienników i czasopism szczególnie opiniotwórczych dzienników ogólnokrajowych, czasopism o tematyce politycznej, gospodarczej, kulturalnej Firmy kolportażowe są własnością lub współwłasnością wydawców Własność hurtowych firm kolportażowych Sposób organizacji systemu kolportażu Rola i znaczenie tradycyjnej prasy tj dzienników i czasopism w życiu społeczno- politycznym i kulturowym Potencjał ekonomiczny rynku prasy Wysoki poziom czytelnictwa i wartości sprzedaży w wielkościach ogólnych

Własność hurtowych firm kolportażowych Model francusko-włoski związany z modelem sytemu medialnego –spolaryzowanego pluralizmu Firmy kolportażowe bywają współwłasnością wydawców Ingerencja państwa Wyraźnie malejąca rola i znaczenie prasy na rzecz dominacji oddziaływania innych mediów, szczególnie telewizji Własność hurtowych firm kolportażowych Sposób organizacji systemu kolportażu Rola i znaczenie tradycyjnej prasy tj dzienników i czasopism w życiu społeczno- politycznym i kulturowym Potencjał ekonomiczny rynku prasy Niski poziom czytelnictwa i wartości sprzedaży lub udziałów wydatków mieszkańców danego kraju

Własność hurtowych firm kolportażowych Model rynkowy- amerykański związany z modelem systemu medialnego -liberalnego Firmy kolportażowe nie mają istotnych związków właścicielskich z wydawcami Mechanizm rynkowy Słabsza pozycja prasy „poważnej”, znacząca prasy bulwarowej – tabloidalnej przy ogólnie dobrej pozycji prasy Własność hurtowych firm kolportażowych Sposób organizacji systemu kolportażu Rola i znaczenie tradycyjnej prasy tj dzienników i czasopism w życiu społeczno- politycznym i kulturowym Potencjał ekonomiczny rynku prasy Znaczący poziom czytelnictwa i wartości sprzedaży lub w udziałach wydatków mieszkańców danego kraju

Cechy wspólne zachodnioeuropejskich modeli systemów kolportażu: podział rynku pomiędzy działających na nim kolporterów przeciętny łączny rabat marżowy za sprzedane egzemplarze około 45% ograniczona liczba punktów detalicznych ( na jeden punkt detaliczny przypada nie mniej niż 1000 mieszkańców) jednakowe warunki dla wszystkich uczestników rynku tj wydawców, kolporterów hurtowych, detalistów wysokie i ustandaryzowane wymogi ekspozycyjne i sprzedażowe

Dziękuję za uwagę