Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pawlicz, A. , Tokarz-Kocik, A. , Wolna-Samulak, A

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Pawlicz, A. , Tokarz-Kocik, A. , Wolna-Samulak, A"— Zapis prezentacji:

1 Problemy pomiaru regulacji rynku touroperatorskiego w wybranych państwach europejskich
Pawlicz, A., Tokarz-Kocik, A., Wolna-Samulak, A., & Michalska-Harasimiuk, K. (2017). Problemy pomiaru regulacji rynku touroperatorskiego w wybranych państwach europejskich. Research Papers of the Wroclaw University of Economics/Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wroclawiu, 473, p

2 Agenda Analiza literatury Metodyka badań Wyniki
Ograniczenia aplikacji i rekomendacje Analiza literatury Metodyka badań Wyniki Ograniczenia aplikacji i rekomendacje

3 Pojęcie regulacji działania podejmowane w celu nadania lub przywrócenia czemuś prawidłowego przebiegu, funkcjonowania (Słownik Języka Polskiego) wpływanie państwa na zachowania przedsiębiorców, którego celem jest osiągnięcie przez nie większego poziomu efektywności, a tym samym ochrona odbiorców przed nadmiernym wzrostem cen [Laskowski 2009] ustalenie reguł gry obejmujących zasady konkurencji, rynek pracy, ochronę konsumenta, zdrowia publicznego, bezpieczeństwa i środowiska naturalnego, które zwiększą efektywność rynku [OECD 1999] Analiza literatury Metodyka badań Wyniki Ograniczenia aplikacji i rekomendacje

4 Regulacja rynku touroperatorskiego
Pojęcie rynku touroperatorskiego wynika ze specyfiki produktu będącego przedmiotem wymiany podobnie jak większość rynków usługowych, jest przedmiotem stosunkowo licznych regulacji Natura rynku turystycznego wskazuje również na trudność porównań regulacji rynku touroperatorskiego w państwach recepcji i emisji turystycznej. Analiza literatury Metodyka badań Wyniki Ograniczenia aplikacji i rekomendacje

5 Metodyka Celem badań jest budowa indeksu poziomu regulacji specyficznych na rynku touroperatorskim. Obszar badawczy: Polska oraz 10 innych państwach Europy o najwyższym wskaźniku wolności gospodarczej: Szwajcaria, Dania, Wielka Brytania, Irlandia, Niemcy, Holandia, Luksemburg, Estonia, Szwecja i Finlandia Czas badania: 2016. Zakres badań: Dyrektywa Rady 90/314/EWG Obowiązki licencyjne Analiza literatury Metodyka badań Wyniki Ograniczenia aplikacji i rekomendacje

6 Metodyka (2) - 5 badanych obszarów regulacji
Obowiązki informacyjne w zakresie broszury informacyjnej przekraczające zakres dyrektywy Obowiązki informacyjne przed zawarciem kontraktu w zakresie warunków zdrowotnych oraz formalności paszportowych zgodne z dyrektywą Dodatkowe obowiązki informacyjne przed zawarciem kontraktu Składniki, które powinny być włączone do umowy zgodnie z załącznikiem dyrektywy Obowiązek posiadania licencji lub zezwolenia przez TO Analiza literatury Metodyka badań Wyniki Ograniczenia aplikacji i rekomendacje

7 Indeks regulacji rynku touroperatorskiego (IRRT)
Analiza literatury Metodyka badań Wyniki Ograniczenia aplikacji i rekomendacje

8 Wyniki badań – wartości IRRT
Analiza literatury Metodyka badań Wyniki Ograniczenia aplikacji i rekomendacje

9 Średnie wartości indeksu wolności gospodarczej Heritage według współczynnika IRRT
Analiza literatury Metodyka badań Wyniki Ograniczenia aplikacji i rekomendacje

10 Ograniczenia aplikacyjne
Subindeksy mają charakter relacyjny IRRT obejmuje jedynie część regulacji rynku touroperatorskiego Analiza literatury Metodyka badań Wyniki Ograniczenia aplikacji i rekomendacje

11 Wnioski Brak jest związku pomiędzy poziomem regulacji specyficznych a ogólnych na rynku TO Główny problem regulacji rynku touroperatorskiego związany jest z zmiennością regulacji a nie ich poziomem W praktyce, oznacza to brak jednolitego rynku touroperatorskiego w UE W ocenie autorów, kierunkiem dalszych zmian w polityce turystycznej UE winna być daleko idąca liberalizacja przepisów dotyczących rynku touroperatorskiego. Analiza literatury Metodyka badań Wyniki Ograniczenia aplikacji i rekomendacje

12 Dziękuję za uwagę


Pobierz ppt "Pawlicz, A. , Tokarz-Kocik, A. , Wolna-Samulak, A"

Podobne prezentacje


Reklamy Google