Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

TIMSS (TRENDS IN INTERNATIONAL MATHEMATICS AND SCIENCE STUDY) MIĘDZYNARODOWE BADANIE WYNIKÓW NAUCZANIA MATEMATYKI I NAUK PRZYRODNICZYCH 1 1.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "TIMSS (TRENDS IN INTERNATIONAL MATHEMATICS AND SCIENCE STUDY) MIĘDZYNARODOWE BADANIE WYNIKÓW NAUCZANIA MATEMATYKI I NAUK PRZYRODNICZYCH 1 1."— Zapis prezentacji:

1 TIMSS (TRENDS IN INTERNATIONAL MATHEMATICS AND SCIENCE STUDY) MIĘDZYNARODOWE BADANIE WYNIKÓW NAUCZANIA MATEMATYKI I NAUK PRZYRODNICZYCH 1 1

2 Przyroda w badaniu TIMSS Przebieg badania
168 zadań (180 pkt), w tym 97 z TIMSS 2011 14 zeszytów (w każdym matematyka i przyroda) 21-26 zadań przyrodniczych w zeszycie, 36 minut pracy Zadania wymagały Sformułowania odpowiedzi Wybrania odpowiedzi Po badaniu ujawniony jeden zeszyt 2 2

3 Przyroda Osiągnięcia 3 3

4 Przyroda Osiągnięcia 4 4

5 Przyroda Osiągnięcia 5 5

6 Przyroda Osiągnięcia 6 6

7 Przyroda Osiągnięcia 7 7

8 Przyroda Poziomy osiągnięć 8 8

9 Przyroda Podział zadań WIEDZA O ŻYCIU treści przedmiotowe
WIEDZA O MATERII NIEOŻYWIONEJ WIEDZA O ZIEMI PRZYRODA funkcje podmiotowe ZASTOSOWANIA PROBLEMOWE TYPOWE ZASOBY 9 9

10 według treści przedmiotowej
Przyroda Wyniki według treści przedmiotowej Średnia 547 (2,4) Nierównomierne opanowanie treści w większości krajów Rozkład treści nie wpływa na ogólny poziom osiągnięć 10

11 Procent prawidłowych odpowiedzi
Przyroda Przykład zadania Zadanie przekrojowe Dotyczy przewidzianych dla dalszej edukacji Wymóg porównania w odpowiedzi Procent prawidłowych odpowiedzi Polska Badane kraje 19,9 29,2 W UE mniej niż w Polsce: Chorwacja, Czechy, Francja Porównywalnie z Polską: Japonia 12 12

12 Wyniki według funkcji podmiotowej
Przyroda Wyniki według funkcji podmiotowej Średnia 547 (2,4) Odtwarzanie wiedzy i rozwiązywanie problemów na niższym poziomie w stosunku do typowych zastosowań wiedzy W rankingu rozwiązywania problemów to samo miejsce co dla w osiągnięć ogólnych 13

13 Procent prawidłowych odpowiedzi
Przyroda Przykład zadania Metoda badawcza – znajomość procedury badawczej Argumentowanie w uzasadnianiu odpowiedzi Procent prawidłowych odpowiedzi Polska Badane kraje 24,2 22,2 Powyżej 30% Tajwan, Hong-Kong, Japonia, Korea Płd., Singapur Finlandia, Norwegia, Szwecja 14 14

14 Postawa wobec przedmiotu na tle osiągnięć
Przyroda Postawa wobec przedmiotu na tle osiągnięć Dużo wyższe niż w Polsce Kuwejt, Maroko, Indonezja, Katar, Bahrajn, Turcja, Portugalia, Bułgaria, Kazahstan Równe, bądź niższe niż w Polsce Chile, Cypr, Francja, Belgia (flamandzka), Holandia, Słowacja, Dania, Czechy, Słowenia, Finlandia, Korea Południowa Bardzo pozytywne postawy: tylko dwa kraje europejskie, tylko dwa z pierwszej połowy wyników Postawy niskie: 8 państw europejskich Postawy polskich uczniów porównywalne z duńskimi i fińskimi 15 15

15 Przyroda Podsumowanie
Wyniki polskich uczniów są w czołówce krajów biorących udział w badaniu (wśród krajów w Unii Europejskiej drudzy za uczniami fińskimi). Względem wyniku ogólnego wyższe osiągnięcia w zastosowaniach typowych niż problemowych Wysoka pozycja wśród krajów biorących udział w badaniu w problemowym stosowaniu wiedzy Potrzeba umacniania metody naukowej, jako dobrego środowiska dydaktycznego dla problemowego stosowania wiedzy 17 17

16 18 18


Pobierz ppt "TIMSS (TRENDS IN INTERNATIONAL MATHEMATICS AND SCIENCE STUDY) MIĘDZYNARODOWE BADANIE WYNIKÓW NAUCZANIA MATEMATYKI I NAUK PRZYRODNICZYCH 1 1."

Podobne prezentacje


Reklamy Google