Podsumowanie realizacji projektu „Uczeń Online” grupy pierwszej realizowanego w Zespole Szkół nr3 im. M. Skłodowskiej-Curie w Wiskitkach w latach 2010.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
„Pewnie i bez lęku do egzaminów potwierdzających kwalifikacje zawodowe w letniej sesji 2006 r."
Advertisements

Remont Szkoły Podstawowej Nr 2 wraz z budową przyszkolnej infrastruktury sportowej Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach.
TEORIA I PRAKTYKA EDUKACJI UCZNIÓW ZDOLNYCH Realizacja przez szkoły zadań związanych z kształceniem i promowaniem uczniów szczególnie uzdolnionych w latach.
Prywatne Gimnazjum Informatyczne Szkoła pod patronatem Wyższej Szkoły Informatyki i Zarządzania w Bielsku-Białej Nowy wymiar nauki.
OBOWIĄZKI INFORMACYJNE BENEFICJENTA Zintegrowane Inwestycje Terytorialne Aglomeracji Wałbrzyskiej.
Nowoczesne zarzadzanie placówka oświatową Dlaczego warto wprowadzać narzędzia informatyczne do zarządzania.
1. 2 Przed sprawdzianem/egzaminem 3 Przygotowania do sprawdzianu/egzaminu Przygotowania Styczeń – ostatnie zmiany w danych przekazanych OKE Luty – powołanie.
Rekrutacja Rok szkolny 2016/2017. Postanowienie Śląskiego Kuratora Oświaty Nr OP-DO z dnia 29 stycznia 2016 r. w sprawie terminów przeprowadzania.
„Małopolski program stypendialny dla uczniów szczególnie uzdolnionych”
Postanowienie Śląskiego Kuratora Oświaty w Katowicach z dnia 29 stycznia 2016 r. w sprawie terminów składania dokumentów i terminów rekrutacji uczniów.
E- learning czyli nauka przez internet. E-learning E-learning łączy w sobie nauczanie na odległość oraz elastyczność czasową, bywa też łączony z tradycyjnym.
Zespół Szkół w Przykonie Szkoła Podstawowa im. Marii Konopnickiej w Przykonie.
„e-Gdańsk – europejska metropolia on-line” Projekt Współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego.
„Bezpośrednie wspomaganie szkół poprzez kompleksowe doskonalenie nauczycieli - drogą do sukcesu edukacyjnego uczniów Powiatu Tarnowskiego” Realizowany.
Pionierka ogół umiejętności związanych z budowaniem przez harcerzy.
SPRAWOZDANIE Z PRACY Z MŁODZIEŻĄ ZA ROK 2015 KOŁO PZW KOLEJARZ-OFAMA OPOLE.
Jak majtek Kowalski wielokąty poznawał Opracowanie: Piotr Niemczyk kl. 1e Katarzyna Romanowska 1e Gimnazjum Nr 2 w Otwocku.
Awans zawodowy nauczycieli.
Sztandar szkoły płk St. Dąbek strona www (2 oddziały) – 60 os. (1 oddział) – 30 os. Technikum uzupełniające po ZSZ - Elektronik (1 oddział) – 30.
ZASTOSOWANIE FUNKCJI WYKŁADNICZEJ I LOGARYTMICZNEJ DO OPISU RUCHU DRGAJĄCEGO Agnieszka Wlocka Agnieszka Szota.
Mazowieckie Samorządowe Centrum Doskonalenia Nauczycieli Wydział w Ciechanowie Ciechanów ul. Wyzwolenia 10 A Tel/fax.:
Europejski Fundusz Społeczny (EFS), to nie inwestowanie w budowę dróg, świetlic, boisk sportowych, szkół czy tworzenie linii produkcyjnych - to INWESTYCJA.
Biuro Edukacji Urzędu m.st. Warszawy Warszawa, 24 luty 2016 r. Elektroniczny system rekrutacji do gimnazjów na rok szkolny 2016/2017.
I.Efekty II.Procesy III.Funkcjonowanie szkoły IV.Zarządzanie szkołą.
Metodologia tworzenia strategii wg Mirosława Gębskiego Euroinvestment.
ŻYJ z PASJĄ ! Program wspierania uzdolnień i zdrowego stylu życia dzieci i młodzieży Projekt współfinansowany przez Ministerstwo Edukacji Narodowej.
MAŁOPOLSKA OFERTA EDUKACYJNA 1 URZĄD MARSZAŁKOWSKI WOJEWÓDZTWA MAŁOPOLKIEGO Kraków, 2 października 2009 r.
2015/2016.  określenie poziomu i rodzaju aktywności dzieci  pozyskanie informacji potrzebnych do pracy nad zwiększeniem aktywności dzieci podczas zajęć.
Harmonogram rekrutacji do szkół ponadgimnazjalnych oraz kryteria przeliczania punktów.
Badanie potrzeb nauczycieli Monika Czajkowska Marcin Karpiński Warszawa, 30 września 2015 r.
Regionalny Ośrodek Europejskiego Funduszu Społecznego w Lesznie prowadzony przez: Stowarzyszenie Centrum Promocji i Rozwoju Inicjatyw.
EWALUACJA PROJEKTU WSPÓŁFINANSOWANEGO ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIE J „Wyrównywanie dysproporcji w dostępie do przedszkoli dzieci z terenów wiejskich, w.
Szkoła Podstawowa nr 56 im. Bronisława Czecha w Łodzi „Szkoła powinna dążyć do tego, by młody człowiek opuszczał ją jako harmonijna osobowość, a nie jako.
REKRUTACJA –KROK PO KROKU Przygotowano na podstawie Zarządzenia nr 12/2016 Kujawsko-Pomorskiego Kuratora Oświaty z dnia 29 stycznia 2016 r. w sprawie ustalenia.
Historia to świadek czasu, światło prawdy, życie pamięci, nauczycielka życia, zwiastunka przyszłości...
„Rozwój multimediów od XIX do XXI wieku” Zespół Szkół Specjalnych w Oławie ul. Broniewskiego Oława.
Wybrane wyniki okresowej analizy realizowania przez szkołę zadań związanych z kształceniem i promowaniem uczniów szczególnie uzdolnionych w latach 2006/2007.
Egzamin Gimnazjalny Podstawa prawna Rozdział 3b Ustawy z dnia r. o systemie oświaty z późniejszymi zmianamiUstawy Rozporządzenie MEN z.
Agnieszka Pidek-Klepacz Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego w Lublinie Lublin, 6 luty 2014 r. Wsparcie edukacji zawodowej w ramach Regionalnego.
Sprawdzian 2016r. Informacje dla uczniów i rodziców.
ZSB im. Powstańców Śląskich realizuje program
W KRAINIE TRAPEZÓW. W "Szkole Myślenia" stawiamy na umiejętność rozumowania, zadawania pytań badawczych, rozwiązywania problemów oraz wykorzystania wiedzy.
Objęta patronatem dwóch uczelni wyższych: *Politechniki Śląskiej w Katowicach Wydziału Inżynierii Materiałowej i Metalurgii oraz * Wyższej szkoły Biznesu.
Paulina Franczak kl. I THT. Zespół Szkół Ekonomicznych nr 2 w Krakowie.
RAPORT Z BADAŃ opartych na analizie wyników testów kompetencyjnych przeprowadzonych wśród uczestników szkoleń w związku z realizacją.
Założenia psychologii kognitywnej (poznawczej) jako innowacyjna forma pracy z uczniem realizowana w Zespole Szkół w Gębicach.
SZKOŁA ŚRODOWISKIEM ROZWOJU UCZNIA. Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego PRIORYTET IX. ROZWÓJ KOMPETENCJI.
„Wilanowski Program Aktywności Lokalnej ” Dzielnica Wilanów m. st. Warszawy.
Gimnazjum nr 2 z Oddziałami Integracyjnymi w Woli Gimnazjum i co dalej?
„Rozwój szkolnictwa zawodowego w Białymstoku w dostosowaniu do potrzeb rynku pracy” Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
ZMIANY ZWIĄZANE Z FORMUŁOWANIEM OCEN DLA UCZNIÓW Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ INTELEKTUALNĄ W STOPNIU UMIARKOWANYM I ZNACZNYM NA WSZYSTKICH ETAPACH EDUKACYJNYCH.
Szkoła Podstawowa nr 45 im. Jana Matejki Łódź ul. Bojowników Getta Warszawskiego 3 tel. / fax (0-42)
„Jak zwiększyć bezpieczeństwo uczestników ruchu drogowego?” Co nam dała realizacja projektu?
Ideą projektu jest polepszanie jakości życia osób niepełnosprawnych oraz wyrównywanie szans w dostępie do pełnego uczestnictwa w życiu społecznym jak.
WYNIKI EWALUACJI WEWNĄTRZSZKOLNEJ ROK SZKOLNY
CAPS LOCK - CERTYFIKOWANE SZKOLENIA JĘZYKOWE I KOMPUTEROWE
Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Priorytet IX – Rozwój wykształcenia.
Miniprzedsiębiorstwo założyło 6 uczennic z klasy 2a.
Edukacja skuteczna, przyjazna i nowoczesna Reforma systemu oświaty.
? ? ? ? ? ? ? ? ? ?. Podstawowe informacje Ogólnopolski program Od r. do r. 5 edycja „Czytamy i odkrywamy” Wykorzystanie technologii.
Raport Analiza i interpretacja wyników próbnego egzaminu maturalnego z matematyki w województwie kujawsko- pomorskim w 2013 r. cz.3 Opracowanie Ewa Ludwikowska.
Edukacja w badaniach - podstawowe dane Michał Sitek Warszawa,
Łódź ul. Bojowników Getta Warszawskiego 3 tel. / fax (0-42)
Definiowanie i planowanie zadań typu P 1.  Planowanie zadań typu P  Zadania typu P to zadania unikalne służące zwykle dokonaniu jednorazowej, konkretnej.
M Ł ODZI PRZEDSI Ę BIORCZY W ZSP - GIMNAZJUM W BRZE Ź NICY Opiekun: mgr Agata Frączek.
Środki na szkolnictwo zawodowe w nowej perspektywie finansowej Iwona Nakielska Dyrektor Departamentu EFS Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego.
Świętokrzyscy hotelarze dla rynku pracy
Edukacja matematyczna i przyrodnicza
Zapis prezentacji:

Podsumowanie realizacji projektu „Uczeń Online” grupy pierwszej realizowanego w Zespole Szkół nr3 im. M. Skłodowskiej-Curie w Wiskitkach w latach 2010 – 2013 opiekun projektu : Barbara Melon

Założenia i cele projektu Projekt skierowany był do uczniów gimnazjów i szkół ponadgimnazjalnych w całej Polsce. Celem projektu było rozwijanie umiejętności uczniów w zakresie kompetencji kluczowych, poprzez udział w dodatkowych zajęciach pozalekcyjnych w ramach tematycznych kół naukowych oraz korzystanie z zasobów internetowego serwisu edukacyjnego. Projekt „Uczeń online” był współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet III. Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.3 Poprawa jakości kształcenia, Poddziałanie Modernizacja treści i metod kształcenia. Jednym z celów projektu było zapoznanie uczniów i nauczycieli z możliwościami nowoczesnej platformy e-learningowej supermemo.net oraz wykorzystanie jej do realizacji głównych celów i zadań edukacyjnych. Zespół Szkół Numer 3 w Wiskitkach przystąpił do projektu w celu poprawy i doskonalenia umiejętności matematycznych uczniów, również pod kątem przygotowania do matury.

Metoda Supermemo Supermemo to wspierana komputerowo metoda szybkiej nauki, opracowana na podstawie wieloletnich badań naukowych nad mechanizmami zapamiętywania informacji. Podstawowym założeniem metody Supermemo jest optymalizacja powtórek przerobionego materiału i dostosowanie procesu nauki do możliwości i wymagań każdego użytkownika. Aby skutecznie wspomóc zapamiętywanie, algorytm Supermemo ustala harmonogram powtórek indywidualnie dla każdego użytkownika, w zależności od tego jak radzi on sobie z zapamiętywaniem poszczególnych informacji. Powtórka wyznaczana jest na dzień, w którym informacja jest już bliska zapomnienia. Pozwala to na skuteczne utrwalenie w pamięci przerobionego materiału jednocześnie minimalizując czas spędzony na naukę.

Zalety systemu supermemo.net 24- godzinny dostęp do materiałów szkoleniowych uczniowie swobodnie wybierają czas i miejsce nauki możliwość organizowania nauki samodzielnej i w grupach indywidualny system powtórek stały monitoring i kontrola postępów ucznia nowoczesne technologie multimedialne możliwość samodzielnego tworzenia kursów funkcjonalność forum

Przygotowania do realizacji projektu Pierwszym krokiem w fazie przygotowawczej było uczestnictwo opiekuna projektu w szkoleniu zorganizowanym przez biuro projektu, które pozwoliło na zapoznanie się z: Ogólnymi zasadami realizacji projektu. Wymogami formalnymi stawianymi wobec szkoły, opiekuna i uczestników projektu. Zakresem zadań i obowiązków opiekuna (w tym sprawozdawczości) i uczniów. Zasadami rekrutacji uczestników. Zasadami działania platformy e-learningowej i możliwościami wykorzystania jej do realizacji zadań projektu. Po powrocie ze szkolenia, w listopadzie 2010 przystąpiłam do rekrutacji uczestników projektu, zapoznałam ich z jego celami i zadaniami oraz ustaliłam harmonogram zajęć.

Uczestnicy projektu Uczestnikami projektu było 12 uczniów klasy pierwszej Technikum Informatycznego Zespołu Szkół nr3 w Wiskitkach. Zrekrutowana młodzież miała ogromne zaległości z matematyki z wcześniejszych etapów kształcenia. Nadrzędnym celem stało się nadrabianie zaległości i utrwalanie oraz doskonalenie bieżącego materiału na dodatkowych zajęciach z matematyki w ramach projektu. Uczniowie chętnie brali udział w zajęciach w pracowni matematycznej oraz w pracowni informatycznej na platformie supermemo.net. Wspólna praca w ramach projektu i nowoczesne metody e-learningowe przyczyniały się do aktywności uczniów, integracji grupy a to sprzyjało uzyskiwaniu lepszych ocen z matematyki i motywowało ich do dalszej systematycznej, wytężonej pracy.

Zadania dla uczniów Zadania dla uczestników projektu to: udział w dodatkowych zajęciach szkolnych z matematyki– 2 godz. w tygodniu nauka na platformie tworzenie własnych kursów – 6 kursów w całym okresie realizacji projektu udział w wycieczkach naukowych na wyższe uczelnie Uczniowie mieli również możliwość udziału w konkursie na najlepszy kurs w obozie naukowym dla najlepszych uczniów (Z pierwszej grupy wzięło w nim udział 2 uczniów)

Zadania dla szkolnego opiekuna projektu Zadania dla opiekuna koła naukowego: przygotowanie planu pracy koła naukowego prowadzenie rekrutacji uczniów do szkolnego koła naukowego nadzór nad wypełnianiem dokumentów rekrutacyjnych przez uczniów prowadzenie zajęć dydaktycznych w ramach szkolnego koła naukowego opracowanie scenariuszy zajęć pozalekcyjnych prowadzonych w ramach projektu (minimum 1 scenariusz w semestrze) współpraca z koordynatorem merytorycznym koła matematyczno- fizycznego w zakresie wszelkich działań prowadzonych w ramach szkolnego koła naukowego uczestnictwo w szkoleniach dla opiekunów szkolnych kół naukowych nadzór nad publikowaniem przez uczniów materiałów multimedialnych na platformie supermemo.net uczestniczenie w wyjazdach na wyższe uczelnie prowadzenie dokumentacji prowadzonych zajęć (dziennik) w wersji papierowej i elektronicznej

Formy realizacji zadań Nauczanie matematyki Praca na platformie supermemo.net Udział w wycieczkach na wyższe uczelnie Udział w obozie naukowym W ramach projektu uczniowie z grupy pierwszej, w latach wzięli udział w 230 godzinach zajęć dydaktycznych.

Nauczanie matematyki Na dodatkowych zajęciach z matematyki zrealizowałam następujące tematy: Potęgi, działania na potęgach. Wyrażenia algebraiczne. Wzory skróconego mnożenia i ich zastosowanie. Pierwiastki i działania na nich. Logarytmy i działania na nich. Działania w zbiorze liczb N, C, W, NW. Procenty, obliczenia procentowe. Rozwiązywanie równań i nierówności liniowych. Wartość bezwzględna, równania i nierówności z wartością bezwzględną. Funkcje trygonometryczne kąta ostrego w trójkącie prostokątnym. Funkcje i ich własności. Przekształcenia wykresów funkcji. Funkcje liniowe. Warunek prostopadłości i równoległości prostych.

Nauczanie matematyki – c.d. Graficzne i algebraiczne rozwiązywanie układów równań liniowych. Funkcja kwadratowa. Rozwiązywanie równań i nierówności kwadratowych. Wielomiany. Rozwiązywanie równań wielomianowych. Funkcje wymierne. Rozwiązywanie równań wymiernych. Ciągi, ciąg arytmetyczny, ciąg geometryczny. Wielokąty, pola i obwody wielokątów. Geometria analityczna – odległość między dwoma punktami, współrzędne środka odcinka, równanie okręgu. Elementy kombinatoryki. Rachunek prawdopodobieństwa – klasyczna definicja prawdopodobieństwa, określenie prawdopodobieństwa za pomocą „drzewa.” Elementy statystyki – średnia arytmetyczna, średnia ważona, mediana, moda, wariancja, odchylenie standardowe.

Zajęcia w pracowni matematycznej

Prawda, jaka jestem grzeczna, pilna i pracowita ? I nie tylko ja…

Na zajęciach w pracowni matematycznej często korzystaliśmy z możliwości jakie daje nowoczesny sprzęt multimedialny

technika ułatwia życie…

Technika nie zastąpi jednak w pełni tablicy…

Praca na platformie e-learningowej Na początku projektu zapoznałam uczniów z platformą, metodami pracy na niej i jej możliwościami. Umożliwiło to ich samodzielną pracę na platformie. Uczniowie tworzyli kursy matematyczne z różnych działów matematyki. Kursy te dawały możliwość sprawdzenia i doskonalenia wiedzy matematycznej innym użytkownikom platformy. Praca przy tworzeniu kursów wymagała od ucznia dogłębnego poznania określonego działu matematyki a tym samym przyczyniała się do utrwalenia wiedzy lub uzupełnienia braków. Uczniowie mieli możliwość korzystania z kursów utworzonych przez innych użytkowników platformy. Uczniowie mieli również możliwość korzystania z kursów udostępnionych przez supermemo.net

Zajęcia w pracowni komputerowej

Uczniowie chętnie pracowali na platformie e-learningowej, tworzyli własne kursy

Wycieczki na wyższe uczelnie Uczniowie uczestniczyli w następujących wycieczkach: Do Warszawy dnia – zajęcia zorganizowane w Szkole Wyższej Psychologii Społecznej – wykład „Konflikty Międzynarodowe” Do Torunia dnia – zajęcia na Uniwersytecie Mikołaja Kopernika Do Kalisza dnia – zajęcia na UAM – „Wisława Szymborska (nie) poważna”

Wycieczka do Warszawy dnia do Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej

Pamiątkowe zdjęcie po wykładzie „Konflikty Międzynarodowe”…

Czas na chwilę relaksu… Pamiątkowe zdjęcie przy kolumnie Zygmunta

Fajna wycieczka…

Po zwiedzaniu starówki – czas na chwilę odpoczynku

Wszystko co fajne kiedyś się kończy…

Wycieczka na Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu w dniu Uczniowie wzięli udział w zwiedzaniu uczelni, zajęciach dydaktycznych, w prezentacjach i doświadczeniach chemicznych

Wycieczka na Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Kaliszu Budynek uczelni

Sala wykładowa UAM w Kaliszu Uczestnicy wycieczki słuchają wykładu „Wisława Szymborska (nie) poważna”

Po ciekawym wykładzie trzeba jednak coś zjeść…

Uczestnictwo w obozie naukowym w Białym Dunajcu W obozie naukowym w Białym Dunajcu w dniach sierpnia 2011 uczestniczyło dwóch moich uczniów. W trakcie obozu uczestniczyli w warsztatowych zajęciach edukacyjnych w grupach z różnych przedmiotów (matematyka, chemia, fizyka). Uczestniczyli również w wielu atrakcyjnych wycieczkach (Kraków, Zakopane, Morskie Oko, Słowacja Uczestniczyli w pieszych wycieczkach w góry Nie zabrakło także rozrywki – dyskoteki, ogniska

Zajęcia z matematyki

Zajęcia z chemii

Wycieczka do Krakowa

Wycieczki górskie

Efekty realizacji projektu Realizacja projektu związana była z dużym zaangażowaniem wielu osób i instytucji. Korzyści wynikające z jego realizacji były wieloaspektowe i perspektywiczne Dla szkoły Dla ucznia Dla opiekuna

Pozyskanie sprzętu dla szkoły W grudniu 2010r. otrzymaliśmy sprzęt dla szkoły do wykorzystania i uatrakcyjnienia zajęć w ramach projektu: Kamera Aparat fotograficzny Dyktafon Urządzenie wielofunkcyjne – drukarka, skaner, ksero Projektor Netbook W 2012 roku otrzymaliśmy tablet

Gadżety dla uczniów Każdy uczeń- uczestnik projektu- otrzymał: podkładkę pod mysz z wejściami USB komplet przyborów do pisania – długopis i ołówek USB 2 GB z bransoletką

Efekty dydaktyczne dla uczniów Poprzez udział w projekcie uczniowie uzyskali dostęp do najnowocześniejszych technologii e-learningowych wspierających naukę uczniów. Uczniowie poznali zasady i zalety funkcjonowania platformy, nauczyli się z niej korzystać i dzięki niej podnosili swoje umiejętności matematyczne co przyczyniało się również do uzyskania lepszych ocen z matematyki. Udział uczniów w naukowych wycieczkach na wyższe uczelnie dał im możliwość poszerzenia horyzontów myślowych, zdobycia różnorodnych elementów wiedzy, także z innych dziedzin nauki i innej problematyki oraz rozwijania indywidualnych zainteresowań. Uczniowie mieli możliwość zapoznania się ze specyfiką funkcjonowania wyższych uczelni. Wizyty w wyższych uczelniach przyczyniały się niewątpliwie do wzmacniania aspiracji edukacyjnych uczniów. Dodatkowe zajęcia z matematyki umożliwiły uczniom nadrobienie zaległości z wcześniejszych etapów edukacyjnych, doskonalenie umiejętności z bieżącego materiału a tym samym uzyskanie lepszych wyników w nauce matematyki. Zajęcia te stanowiły wzmacniający element procesu przygotowania do matury.

Efekty dla szkoły Pozyskanie nowoczesnego sprzętu Lepsze wyniki uczniów z matematyki Zdobycie doświadczenia w poznaniu procedur, wdrażaniu i realizacji projektów unijnych Promocja szkoły w regionie i w całym kraju, poprzez podkreślenie aktywnego udziału w inicjatywach finansowanych ze środków Unii Europejskiej i zdobywanie doświadczeń przydatnych w realizacji kolejnych projektów

Efekty dla nauczyciela - opiekuna projektu Zapoznałam się z pracą na platformie e- learningowej Zdobyłam nowe doświadczenia przy realizacji projektów unijnych zarówno od strony formalnej jak też merytorycznej Miałam możliwość wymiany doświadczeń z innymi nauczycielami – uczestnikami projektu

Wręczenie dyplomów za udział w projekcie przez panią dyrektor

Za dobrą pracę należy się nagroda, czyż nie? Tym miłym akcentem zakończyliśmy realizację projektu

Opracowała: Barbara Melon opiekun projektu w Zespole Szkół nr3 w Wiskitkach listopad 2013