Definiowanie i planowanie zadań typu P 1.  Planowanie zadań typu P  Zadania typu P to zadania unikalne służące zwykle dokonaniu jednorazowej, konkretnej.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Moduł III Definiowanie i planowanie zadań typu P 1.
Advertisements

Temat 2: Podstawy programowania Algorytmy – 1 z 2 _________________________________________________________________________________________________________________.
Proces doboru próby. Badana populacja – (zbiorowość generalna, populacja generalna) ogół rzeczywistych jednostek, o których chcemy uzyskać informacje.
Aplikacja MS Project w branży budowlanej Łukasz Jabłoński Katedra Konstrukcji Budowlanych Politechnika Lubelska.
Zarządzanie Projektami w Mieście Poznaniu. Wstęp i podstawowe założenia Cykl życia projektu – zarys metodyki zarządzania projektami Dalsze działania wdrożeniowe.
Witam na szkoleniu Colway. SZKOLENIE Z PREZENTOWANIA PIERWSZEGO PLANU FINANSOWEGO COLWAY.
Plan Czym się zajmiemy: 1.Bilans przepływów międzygałęziowych 2.Model Leontiefa.
1. 2 Przed sprawdzianem/egzaminem 3 Przygotowania do sprawdzianu/egzaminu Przygotowania Styczeń – ostatnie zmiany w danych przekazanych OKE Luty – powołanie.
Zasady przygotowania wniosku o dofinansowanie projektu Gdańsk, r. Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata
Jak złożyć wniosek ? (GWA) Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata
Rekrutacja Rok szkolny 2016/2017. Postanowienie Śląskiego Kuratora Oświaty Nr OP-DO z dnia 29 stycznia 2016 r. w sprawie terminów przeprowadzania.
Tworzenie odwołania zewnętrznego (łącza) do zakresu komórek w innym skoroszycie Możliwości efektywnego stosowania odwołań zewnętrznych Odwołania zewnętrzne.
PRACA Z APLIKACJAMI SYSTEM PRZEMIESZCZANIA oraz NADZORU WYROBÓW AKCYZOWYCH EMCS PL 1.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Benchmarking – narzędzie efektywnej kontroli zarządczej.
Ekonomika i projektowanie przedsięwzięć przedsiębiorstw – plan marketingowy oraz plan zarządzania Michał Suchanek Katedra Ekonomiki i Funkcjonowania Przedsiębiorstw.
Pomoc publiczna i pomoc de minimis w ramach konkursu RPLU IZ /15 - Programy typu outplacement Oddział Monitoringu i Ewaluacji Departament.
Sprawozdawczość. Podstawowe terminy Okres sprawozdawczy  3 kolejne miesiące, licząc od daty zawarcia umowy o dofinansowanie projektu Rodzaje raportów.
„Program dofinansowania zakupu i montażu odnawialnych źródeł energii ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Opolu”
Umowy Partnerskie w projektach zbiór najważniejszych składników Uwaga! Poniżej znajdują się jedynie praktyczne wskazówki dotyczące tworzenia umów. Dokładne.
Przygotowanie projektu w ramach Programu Interreg V-A Polska-Słowacja Wspólny Sekretariat Techniczny Programu Interreg V-A Polska-Słowacja
Dr Magdalena Arczewska.  Fundusz Inicjatyw Obywatelskich powstał w 2005 r. w celu pobudzania oraz wspierania rozwoju inicjatyw obywatelskich. W okresie.
Olsztyn, 27 czerwca 2012 Propozycja zmian kryteriów merytorycznych dla Osi I Przedsiębiorczość RPO WiM w ramach Poddziałania
Finansowanie wybranych działań w parkach narodowych przy udziale środków funduszu leśnego - zakres finansowy Warszawa, 06 kwietnia 2016r.
Połączenie towarzystw budownictwa społecznego Opracowano w BNW UMP 2008.
Wnioskowanie o płatność Sektorowy Program Operacyjny TRANSPORT Zintegrowany Program Operacyjny Rozwoju Regionalnego.
Wniosek o dofinansowanie projektu w ramach RPO WP na lata wraz z załącznikami Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata
Literary Reference Center Przewodnik
Jeśli chcesz przejść do konkretnego zagadnienia, wybierz je z listy: Dopisanie narzędzia Modyfikacja narzędzia Usunięcia narzędzia Lokalizacja domyślna.
Projekt Regulaminu Działania Komitetu Monitorującego Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata
EWALUACJA PROJEKTU WSPÓŁFINANSOWANEGO ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIE J „Wyrównywanie dysproporcji w dostępie do przedszkoli dzieci z terenów wiejskich, w.
Urząd Marszałkowski Województwa Podlaskiego Departament Europejskiego Funduszu Społecznego Białystok, 26 października 2011 r. „Wniosek o dofinansowanie.
PROJEKT BUDŻETU MIASTA ŁODZI NA ROK PROCEDURA BUDŻETOWA I etap – wyłączna właściwość Prezydenta Miasta od r. – przyjęcie założeń do projektu.
Fundusze unijne Rozplanowanie działań i środków w budżecie.
EWALUACJA JAKO ISTOTNY ELEMENT PROJEKTÓW SYSTEMOWYCH Sonia Rzeczkowska.
OBSŁUGA KARTY DILO. Karta diagnostyki i leczenia onkologicznego zawiera: - oznaczenie pacjenta, pozwalające na ustalenie jego tożsamości, - oznaczenie.
Umowy o dofinansowanie projektów, umowy partnerskie - na co warto zwrócić szczególną uwagę Grzegorz Gołda PWT PL-SK.
Wiem czego chcę!!!.  Każdy z Nas staje przed różnymi wyborami. Jednym z najważniejszych jest wybór ścieżki kształcenia.  Twoja Kariera jest w twoich.
Cyfrowa Polska szansą dla rozwoju sektora ICT 1 Agnieszka Suska Naczelnik Departament Funduszy Strukturalnych Ministerstwo Administracji i Cyfryzacji Gdańsk,
Porównywarki cen leków w Polsce i na świecie. Porównywarki w Polsce.
Zarządzanie systemami dystrybucji
KOSZTY W UJĘCIU ZARZĄDCZYM. POJĘCIE KOSZTU Koszt stanowi wyrażone w pieniądzu celowe zużycie majątku trwałego i obrotowego, usług obcych, nakładów pracy.
Zintegrowane Inwestycje Terytorialne Aglomeracji Jeleniogórskiej Wydział Zarządzania Zintegrowanymi Inwestycjami Terytorialnymi Aglomeracji Jeleniogórskiej.
Model Przejść Międzyoperatorskich (na podstawie uwag i rekomendacji izb oraz operatorów) Warszawa, 16 czerwca 2008 r.
CELE WPROWADZENIA INDYWIDUALNEGO WSKAŹNIKA 1. WZÓR OBLICZENIA INDYWIDUALNEGO WSKAŹNIKA SPŁATY ZOBOWIĄZAŃ gdzie poszczególne symbole oznaczają: R -planowaną.
Model warstwowy OSI Model OSI (Open Systems Interconnection) opisuje sposób przepływu informacji między aplikacjami programowymi w jednej stacji sieciowej.
Finansowanie wybranych działań w parkach narodowych przy udziale środków funduszu leśnego - zakres merytoryczny Warszawa, 06 kwietnia 2016 r.
Ocena oddziaływania na środowisko jako warunek uzyskania funduszy unijnych w ramach I i II osi priorytetowej Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
Dokumenty potrzebne do złożenia wniosku o dofinansowanie projektu w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata
FUNDUSZ AZYLU, MIGRACJI I INTEGRACJI B ŁĘDY NAJCZĘŚCIEJ POPEŁNIANE WE WNIOSKACH Centrum Obsługi Projektów Europejskich MSW ul. Rakowiecka 2a, Warszawa.
WEZ 1 Wyniki egzaminu zawodowego absolwentów techników i szkół policealnych październik 2006 r.
CAPS LOCK - CERTYFIKOWANE SZKOLENIA JĘZYKOWE I KOMPUTEROWE
Instalacja nienadzorowana windows xp Jakub klafta.
Wieloaspektowa analiza czasowo- kosztowa projektów ze szczególnym uwzględnieniem kryterium jakości rozwiązań projektowych AUTOR: ANNA MARCINKOWSKA PROMOTOR:
Strategia Rozwoju Powiatu Kluczborskiego planowanie strategiczne w JST Małgorzata Ziółkowska tel kom
Najczęściej popełniane błędy w przygotowywanych wnioskach o dofinasowanie Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata Gdańsk,
Posiedzenie Komitetu Monitorującego RPO WP Gdańsk, 20 maja 2016r. Kryteria wyboru projektów w ramach RPO WP Regionalny Program Operacyjny.
Działania ewaluacyjne prowadzone przez IZ RPO WK-P w roku 2014 Jolanta Rudnicka Biuro Ewaluacji Posiedzenie Komitetu Monitorującego RPO r. Departament.
1 Definiowanie i planowanie zadań budżetowych typu B.
Budżetowanie kapitałowe cz. III. NIEPEWNOŚĆ senesu lago NIEPEWNOŚĆ NIEMIERZALNA senesu strice RYZYKO (niepewność mierzalna)
Moduł II. Obszar formułowania Programów i Projektów.
PORADNIK WPROWADZANIA AKCJI. OGÓLNIE: Akcja musi zostać utworzona i opublikowana co najmniej tydzień przed jej rozpoczęciem. W opisie muszą znajdować.
Kluczowe elementy skutecznej strategii analizy danych internetowych
[Tytuł – najlepiej aby jak najtrafniej oddawał opisywane rozwiązanie ]
Zintegrowane Inwestycje Terytorialne Aglomeracji Jeleniogórskiej
Nazwa firmy Plan biznesowy.
Prezentacja planu biznesowego
Prawo Finansów Publicznych Sektora Samorządowego Cz. I
Nazwa firmy Biznesplan.
Forum Komisji Dialogu Społecznego
Zapis prezentacji:

Definiowanie i planowanie zadań typu P 1

 Planowanie zadań typu P  Zadania typu P to zadania unikalne służące zwykle dokonaniu jednorazowej, konkretnej zmiany,  Każde zadanie jest wyznaczone do przygotowania i gdy dane do planowania są zgromadzone koordynator definiuje zadanie w systemie.  W strukturze zadań typu P określamy kolejne Etapy, a dodatkowo, w ramach etapów, możemy zdefiniować Kamienie Milowe, użyteczne dla monitorowania 2 KM – pozwolenie Zadanie P/1 Etap 1 – Przygotowanie inwestycji „budowa węzła przesiadkowego” Zadanie P/1 Etap 2 – Budowa węzła przesiadkowego KM – Umowa KM - Produkt projektu – węzeł przesiadkowy Rok 1 Rok 2 KM – kamień milowy KM – (…)

Możliwość wyboru zadań typu P na podstawie analizy wariantów zadań i WPF Krok 1. Możliwość wyboru zadań typu P na podstawie analizy wariantów zadań i WPF Przy opracowaniu budżetu na kolejny rok w pierwszej kolejności wybiera się zadania typu P, które są już ujęte w budżecie i WPF (zasada kontynuacji) oraz zadania nowe, posiadające źródła finansowania ze środków bezzwrotnych. W przypadku zadań inwestycyjnych pierwszeństwo mają zadania strategiczne. Dla zadań inwestycyjnych programowych oraz nowych zadań opracowuje się listy hierarchiczne, z których wybiera się zadania najbardziej zaawansowane w procesie inwestycyjnym oraz najbardziej odpowiadające celom rozwojowym miasta w poszczególnych dziedzinach zarządzania. W Systemie STRADOM wybór zadań typu P może ułatwić Obszar funkcjonalny Tworzenie scenariuszy WPF, który pozwala na tworzenie wariantów zadań ujętych w budżecie i WPF (warianty zakresu rzeczowego i nakładów finansowych, horyzontu czasowego) oraz dodawanie nowych zadań do wariantów WPF, a następnie analizowanie wpływu tych zmian na prognozę przez porównywanie wariantów wieloletniej prognozy. 3

 Warianty zadań ujętych w WPF 4

 Porównanie WPF (wariant „0”) z wybranym wariantem WPF 5

Definiowanie zadań typu P Krok 2. Definiowanie zadań typu P Definicja zadania typu P obejmuje:  ustalenie numeru i nazwy zadania  wprowadzenie danych sytuujących zadanie w strukturze organizacyjnej JST,  określenie daty rozpoczęcia realizacji zadania i daty jego zakończenia  powiązanie zadania z programem strategicznym, projektem, przedsięwzięciem wieloletnim, odpowiednią fazą projektu,  Zapis 1 członu deklaracji wyniku – cel ogólny Zależnie od organizacji numer i nazwa zadania mogą być wprowadzone bezpośrednio do systemu STRADOM lub mogą być importowane z systemu referencyjnego JST wraz z właściwymi słownikami. Kolejnym krokiem jest zapis pierwszych dwóch zdań deklaracji wyniku oraz zapisanie zakresu rzeczowego zadania – etapów, ich produktów i kamieni milowych. Do zadania można dołączyć plik z szerszym opisem zakresu rzeczowego. 6

 Definiowanie zadania typu P 7

 Przykładowe zadania typu P – inwestycje strategiczne powiązane z Programem strategicznym i WPF 8

Wstępny zapis celów szczegółowych Krok 3. Wstępny zapis celów szczegółowych Po zdefiniowaniu zadania trzeba uściślić jego cele. Cel ogólny zadania oraz etapy zostały określone przy definiowaniu zadania. Deklaracja wyniku zadania typu P określa najczęściej rodzaj i liczbę najważniejszych efektów zadania lub / i etapów – tj. produkty etapów i produkt zadania. Na tym etapie w formie opisowej, która pozwoli - po zaplanowaniu zadania - przypisać do celów miary – wskaźniki. Wybór odpowiedniego wskaźnika dla monitorowania realizacji celu będzie możliwy po zaplanowaniu zadania i określeniu produktów oraz wskaźników. 9

 Deklaracja wyników zadania typu P – cel szczegółowy 10

Definiowanie etapów zadań typu P Krok 4. Definiowanie etapów zadań typu P Definicja etapu zadania typu P obejmuje:  ustalenie numeru i nazwy etapu  określenie daty rozpoczęcia realizacji etapu i daty jego zakończenia  powiązanie etapu z  programami strategicznymi /projektami (automatycznie, jeśli taki jak dla zadania)  przedsięwzięciami wieloletnimi (automatycznie, jeśli taki jak dla zadania)  odpowiednią fazą procesu projektowego. Etapy zadań typu P inwestycyjnych mogą odpowiadać fazom procesu inwestycyjnego (np. przygotowanie, budowa, przygotowanie + budowa, rozliczenie finansowe, wykup terenów). W ten sposób w roku budżetowym etapowi finansowemu będzie odpowiadał najczęściej jeden etap funkcjonalny. Ww. dane dla etapu mogą być wprowadzone bezpośrednio w systemie STRADOM lub mogą być częściowo importowane z systemu referencyjnego JST wraz z właściwymi słownikami (w zależności od rozwiązań przyjętych w organizacji). 11

 Etapy zadania typu P 12

13  Etapy zadania typu P

Określenie kamieni milowych dla etapów zadania Krok 5. Określenie kamieni milowych dla etapów zadania Po zdefiniowaniu etapów i celu szczegółowego kolejnym krokiem jest określenie kamieni milowych. Kamienie milowe (KM) to wymierne efekty działań realizowanych w ramach etapów istotne z punktu widzenia harmonogramu zadania typu P. Kamienie milowe określa się dla etapów zadania. Każdemu KM możemy przypisać  Specyficzną nazwę,  Produkt,  Najważniejsze wymagania, tzw. plan jakości  Planowaną datę realizacji  Rzeczywistą datę realizacji  Komentarz Dla każdego Etapu możemy określić taką liczbę kamieni milowych, jaka jest niezbędna do zaplanowania i monitorowania zadania w wymaganej szczegółowości. 14

 Kamienie milowe dla etapu: „Rozbudowa linii tramwajowej KST…” 15

 Określanie kamienia milowego dla etapu 16

 Kamienie milowe dla etapu 17

Planowanie zadań typu P Krok 6. Planowanie zadań typu P Gdy:  zadanie jest zdefiniowane,  cele zapisane w sposób możliwy do rozliczenia, należy przystąpić do opracowania planu finansowo – rzeczowego (kosztorysu). Plany finansowo – rzeczowe zadań wieloletnich opracowuje się w wymiarze wieloletnim. Plan zadania typu P przygotowuje koordynator, który następnie będzie odpowiedzialny za realizację zadania. System zaprezentuje planiście zdefiniowaną wcześniej strukturę zadania (etapy). Dla każdego etapu należy nazwać produkty, przypisać je do jednej z kategorii. Do każdego etapu można zapisać potrzebną liczbę „poddziałań” z wydatkami ujętymi w odpowiednią klasyfikacją budżetową. 18

 Planowanie zadania typu P 19

20  Planowanie zadania typu P

 Podsumowanie zadania typu P – plan finansowy w ujęciu wieloletnim (dane dla BM) 21