System stopni instruktorskich w oparciu o Uchwałę nr 40/XXXVI Rady Naczelnej ZHP z dnia 6 marca 2011 r. Komisja Stopni Instruktorskich Chorągwi Białostockiej.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
RADA NACZELNA SYSTEM STOPNI INSTRUKTORSKICH MARCA 2009.
Advertisements

ORGANIZACJA KONTROLI OZNAKOWANIA CE W ŚRODOWISKU PRACY – OMÓWIENIE PODSTAWOWYCH PROBLEMÓW POJAWIAJĄCYCH SIĘ W TOKU KONTROLI Warszawa - czerwiec 2005.
Anonimizacja danych adresowych pokrzywdzonego i świadka w procedurze wykroczeniowej w świetle ustawy z dnia 28 listopada 2014 r. o ochronie i pomocy dla.
Obowiązki pracodawcy dotyczące zapewnienia pracownikom profilaktycznej ochrony zdrowia, właściwego postępowania w sprawach wypadków przy pracy oraz chorób.
„Pewnie i bez lęku do egzaminów potwierdzających kwalifikacje zawodowe w letniej sesji 2006 r."
Światowy Dzień Zdrowia 2016 Pokonaj cukrzycę. Światowy Dzień Zdrowia 7 kwietnia 2016.
Głównym założeniem pracy w Miejskim Przedszkolu Nr 9 w Częstochowie są priorytety zawarte w Koncepcji Pracy Przedszkola wg których prowadzone są liczne.
1. 2 Przed sprawdzianem/egzaminem 3 Przygotowania do sprawdzianu/egzaminu Przygotowania Styczeń – ostatnie zmiany w danych przekazanych OKE Luty – powołanie.
Rekrutacja Rok szkolny 2016/2017. Postanowienie Śląskiego Kuratora Oświaty Nr OP-DO z dnia 29 stycznia 2016 r. w sprawie terminów przeprowadzania.
Postanowienie Śląskiego Kuratora Oświaty w Katowicach z dnia 29 stycznia 2016 r. w sprawie terminów składania dokumentów i terminów rekrutacji uczniów.
Hufiec Kostrzyn nad Odrą Chorągwi Ziemi Lubuskiej Związku Harcerstwa Polskiego Hufcowa Kapituła Stopni Wędrowniczych -wycinki z regulaminu HKSW -realizowane.
PROJEKT „Doskonalenie szansą na rozwój” _____________________________________________________________________ Dorota Kamińska – Poradnia Psychologiczno.
Pionierka ogół umiejętności związanych z budowaniem przez harcerzy.
Sprawozdawczość. Podstawowe terminy Okres sprawozdawczy  3 kolejne miesiące, licząc od daty zawarcia umowy o dofinansowanie projektu Rodzaje raportów.
Wizja rozwoju Uczelni Prof. Wiesław Józef Piekarski SPÓJRZ W PRZYSZŁOŚĆ z Uniwersytetem Przyrodniczym w Lublinie.
KOMENDA GŁÓWNA POLICJI REALIZACJA ZMIAN REALIZACJA ZMIAN ORGANIZACYJNO – FUNKCJONALNYCH W POLICJI.
Urząd Transportu Kolejowego, Al. Jerozolimskie 134, Warszawa, Polityka regulacyjna państwa w zakresie dostępu do infrastruktury na.
Regulamin Komisji Rewizyjnej. Regulamin Komisji REGULAMIN GŁÓWNEJ KOMISJI REWIZYJNEJ ZWIĄZKU NAUCZYCIELSTWA POLSKIEGO § 1 Główna Komisja Rewizyjna, zwana.
Model współpracy NGO – Miasto Łódź Prezentacja projektu partnerskiego Centrum OPUS i Urzędu Miasta Łodzi Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej.
Awans zawodowy nauczycieli.
Olsztyn, 27 czerwca 2012 Propozycja zmian kryteriów merytorycznych dla Osi I Przedsiębiorczość RPO WiM w ramach Poddziałania
Technik bezpieczeństwa i higieny pracy Czas trwania nauki: 1,5 roku.
Biuro Edukacji Urzędu m.st. Warszawy Warszawa, 24 luty 2016 r. Elektroniczny system rekrutacji do gimnazjów na rok szkolny 2016/2017.
Przyjmowanie i obsługa wniosków LGD Lokalna Grupa Działania Wadoviana 8 września 2009.
I.Efekty II.Procesy III.Funkcjonowanie szkoły IV.Zarządzanie szkołą.
Metodologia tworzenia strategii wg Mirosława Gębskiego Euroinvestment.
Zmiany dotyczące zasad kierowania uczniów do Młodzieżowych Ośrodków Socjoterapii (MOS) Konferencja dla dyrektorów, doradców zawodowych i pedagogów gimnazjów.
Ekologia i ochrona zwierząt oraz ochrona dziedzictwa przyrodniczego.
Spotkanie informacyjne. NIE WYKLUCZAJ SIĘ Z SUKCESU!
Wniosek o dofinansowanie projektu w ramach RPO WP na lata wraz z załącznikami Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata
Departament Zarządzania Funduszami i Projektami Unijnymi GRUPA ROBOCZA WSPIERAJĄCA PRZYGOTOWANIE KUJAWSKO – POMORSKIEGO REGIONALNEGO PROGRAMU OPERACYJNEGO.
Sprawozdanie roczne z działalności Uczelnianej Komisji ds. Zapewnienia Jakości Kształcenia na PG w roku akademickim 2013/2014 Senat PG, r. Opracowała:
Projekt Regulaminu Działania Komitetu Monitorującego Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata
EWALUACJA PROJEKTU WSPÓŁFINANSOWANEGO ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIE J „Wyrównywanie dysproporcji w dostępie do przedszkoli dzieci z terenów wiejskich, w.
Bezpieczeństwo i zdrowie w pracy dotyczy każdego. Jest dobre dla ciebie. Dobre dla firmy. Partnerstwo dla prewencji Co badanie ESENER może nam powiedzieć.
REKRUTACJA –KROK PO KROKU Przygotowano na podstawie Zarządzenia nr 12/2016 Kujawsko-Pomorskiego Kuratora Oświaty z dnia 29 stycznia 2016 r. w sprawie ustalenia.
Propozycja programowa „Mam szczerą wolę…” Ruch harcerski musi się rozwijać i rosnąć nie tylko wszerz, przez pozyskiwanie nowych zwolenników, ale i w głąb.
Główne etapy procedury administracyjnej związanej z uzyskaniem stopnia doktora nauk chemicznych Uzyskanie kompetencji merytorycznych wynikających realizacji.
Prawo telekomunikacyjne Ewa Galewska CBKE. Sektor telekomunikacyjny Monopole naturalne Operatorzy zasiedziali Brak równowagi pomiędzy podmiotami Wysokie.
Audyt rachunkowości w jsfp (podsumowanie) oraz audyt projektów UE Ministerstwo Finansów 25 czerwca 2015 r. 1.
Najnowsze technologie – Profesjonalni wykonawcy. Geneza Stowarzyszenie powstało 9 kwietnia 2011 roku w miejscowości Rochna, położonej w centralnej Polsce,
„Rozwój multimediów od XIX do XXI wieku” Zespół Szkół Specjalnych w Oławie ul. Broniewskiego Oława.
OPTYMALNY CEL I PODSTAWY ROZWOJU SZKOŁY. PRZEDE WSZYSTKIM DZISIEJSZA SZKOŁA POWINNA PRZYGOTOWYWAĆ DO ŻYCIA W DRUGIEJ POŁOWIE XXI WIEKU.
Sprawozdanie roczne z działalności Uczelnianej Komisji ds. Zapewnienia Jakości Kształcenia na PG w roku akademickim 2012/2013 Senat PG, r. Opracowała:
Koncepcja powołania Rady Działalności Pożytku Publicznego Miasta Lublin spotkanie wewnętrzne 1 czerwca 2011 r.
Sprawdzian 2016r. Informacje dla uczniów i rodziców.
SYSTEM PRZECIWDZIAŁANIA PRZEMOCY W RODZINIE W POLSCE.
Szanowna Pani Dyrektor, Szanowny Panie Dyrektorze, Pragniemy zaprosić Pani/Pana szkołę do udziału w Ogólnopolskim Projekcie Edukacyjnym „Przekonujemy się.
RAPORT Z BADAŃ opartych na analizie wyników testów kompetencyjnych przeprowadzonych wśród uczestników szkoleń w związku z realizacją.
Działalność konsultantów wojewódzkich zmiany w ustawie o konsultantach w ochronie zdrowia oświadczenia składane przez konsultantów kontrola podmiotów leczniczych.
Kryteria formalne specyficzne i kryteria premiujące w ramach konkursu nr RPLU IZ /16 Ewa Pachowska – Kurzepa Departament Wdrażania EFS.
Ocena oddziaływania na środowisko jako warunek uzyskania funduszy unijnych w ramach I i II osi priorytetowej Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
Dokumenty potrzebne do złożenia wniosku o dofinansowanie projektu w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata
SPOTKANIE Z ORGANIZACJAMI POZARZĄDOWYMI Z TERENU POWIATU GLIWICKIEGO KONKURS OFERT – POWIAT GLIWICKI.
Procedura „NIEBIESKIE KARTY" w świetle obowiązujących przepisów prawa.
Egzamin gimnazjalny 2016 Gimnazjum im. J.B.Solfy w Trzebielu.
„SAMORZĄD UCZNIOWSKI -
Ideą projektu jest polepszanie jakości życia osób niepełnosprawnych oraz wyrównywanie szans w dostępie do pełnego uczestnictwa w życiu społecznym jak.
CAPS LOCK - CERTYFIKOWANE SZKOLENIA JĘZYKOWE I KOMPUTEROWE
Podsumowanie wdrażania części Osi „Przedsiębiorczość” RPO Warmia i Mazury 2007–2013 w 2008 roku.
WZMOCNIENIE POTENCJAŁU SIŁ ZBROJNYCH W PRZYPADKACH UZASADNIONYCH POTRZEBAMI OBRONY PAŃSTWA, POTRZEBAMI SIŁ ZBROJNYCH LUB ZARZĄDZANIA KRYZYSOWEGO (art.
BEZPIECZNA+ Jest to Rządowy program wspomagania w latach 2015–2018 organów prowadzących szkół w zapewnieniu bezpiecznych warunków nauki, wychowania i.
Obóz V Szczepu Harcerskiego „Czarna Piątka” i 15 DGZ „Stowarzyszenie Przyjaciół Brykniętego Prosiaczka” baza ZHP Bałdy Piec V Szczep Harcerski „ Czarna.
Ustalenia z misji audytowych przeprowadzonych przez Europejski Trybunał Obrachunkowy w ramach PROW w obszarze zamówień publicznych.
Wkład III sektora w polską edukację po 1989 roku Raport obywatelski Podsumujmy razem debaty o oświacie Warszawa, 20 czerwca 2016 r.
Statut Szkoły art. 98 ustęp 1.
Zmiany w przepisach ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r
Otwarty konkurs ofert na dofinansowanie w roku 2018 zadań własnych realizowanych przez organizacje z udziałem środków zewnętrznych Rzeszów, 8 marca 2018.
Forum Komisji Dialogu Społecznego
Zapis prezentacji:

System stopni instruktorskich w oparciu o Uchwałę nr 40/XXXVI Rady Naczelnej ZHP z dnia 6 marca 2011 r. Komisja Stopni Instruktorskich Chorągwi Białostockiej ZHP

Uchwała nr 40/XXXVI Rady Naczelnej ZHP z dnia 6 marca 2011 r.w sprawie systemu stopni instruktorskich Struktura Uchwały: I.Postanowienia ogólne II.Zasady zdobywania stopni instruktorskich III.Tryb zdobywania stopni instruktorskich IV.Wymagania na stopnie V.Zobowiązanie instruktorskie VI.Zasady działania komisji stopni instruktorskich VII.Postanowienia końcowe

Komisja Stopni Instruktorskich Chorągwi Białostockiej ZHP Uchwała nr 40/XXXVI Rady Naczelnej ZHP z dnia 6 marca 2011 r.w sprawie systemu stopni instruktorskich I.Postanowienia ogólne definiuje pojęcia zawarte w Uchwale; określa właściwość komisji: hufcowej, międzyhufcowej, chorągwianej, przy Głównej Kwaterze ZHP.

Komisja Stopni Instruktorskich Chorągwi Białostockiej ZHP Uchwała nr 40/XXXVI Rady Naczelnej ZHP z dnia 6 marca 2011 r.w sprawie systemu stopni instruktorskich II Zasady zdobywania stopni instruktorskich – określają: stopnie instruktorskie, warunki, które spełniać musi opiekun próby.

Komisja Stopni Instruktorskich Chorągwi Białostockiej ZHP Uchwała nr 40/XXXVI Rady Naczelnej ZHP z dnia 6 marca 2011 r.w sprawie systemu stopni instruktorskich III Tryb zdobywania stopni instruktorskich otwarcie próby, realizacja zadań próby, zamknięcie próby.

Komisja Stopni Instruktorskich Chorągwi Białostockiej ZHP Uchwała nr 40/XXXVI Rady Naczelnej ZHP z dnia 6 marca 2011 r.w sprawie systemu stopni instruktorskich III Tryb zdobywania stopni instruktorskich Otwarcie: kto (wędrownik, członek starszyzny, instruktor), przed kim ( właściwa KSI), z kim (opiekun próby), program próby (zadania zgodne z ideą stopnia i w oparciu o wymagania, termin realizacji), rozkaz właściwego komendanta.

Komisja Stopni Instruktorskich Chorągwi Białostockiej ZHP Uchwała nr 40/XXXVI Rady Naczelnej ZHP z dnia 6 marca 2011 r.w sprawie systemu stopni instruktorskich III Tryb zdobywania stopni instruktorskich Realizacja programu próby: realizacja zadań (zgodnie z przyjętym harmonogramem), potwierdzenia realizacji zadań, wniosek kandydata dotyczący zmiany zadań i terminu realizacji programu próby (tylko za zgodą właściwej KSI i zgodnie z przyjętym regulaminem).

Komisja Stopni Instruktorskich Chorągwi Białostockiej ZHP Uchwała nr 40/XXXVI Rady Naczelnej ZHP z dnia 6 marca 2011 r.w sprawie systemu stopni instruktorskich III Tryb zdobywania stopni instruktorskich Zamknięcie próby: dokumentacja na zamknięcie próby w terminie ustalonym przez właściwą komisję ( wniosek, karta próby z potwierdzeniem realizacji zadań, raport z przebiegu, powstała dokumentacja z realizacji zadań, opinia przełożonego, zaliczenie służby instruktorskiej), rozmowa kandydata i opiekuna próby z KSI, zamknięcie próby (z wynikiem pozytywnym/negatywnym), rozkaz właściwego komendanta.

Komisja Stopni Instruktorskich Chorągwi Białostockiej ZHP Uchwała nr 40/XXXVI Rady Naczelnej ZHP z dnia 6 marca 2011 r.w sprawie systemu stopni instruktorskich IV Wymagania na stopnie idea stopnia (krótka charakterystyka wzorca osobowego kandydata), warunki otwarcia próby (warunki wstępne otwarcia próby), wymagania (na nich muszą być oparte zadania próby), warunki zamknięcia próby (wszystkie muszą być spełnione), oznaka stopnia (podkładka i lilijka w określonym kolorze).

Komisja Stopni Instruktorskich Chorągwi Białostockiej ZHP Uchwała nr 40/XXXVI Rady Naczelnej ZHP z dnia 6 marca 2011 r.w sprawie systemu stopni instruktorskich V Zobowiązanie instruktorskie Kto odpowiada za przyjęcie w poczet instruktorów (właściwy komendant). Termin złożenia Zobowiązania Instruktorskiego (nie później niż 3 miesiące od zdobycia stopnia pwd).

Komisja Stopni Instruktorskich Chorągwi Białostockiej ZHP Uchwała nr 40/XXXVI Rady Naczelnej ZHP z dnia 6 marca 2011 r.w sprawie systemu stopni instruktorskich VI Zasady działania komisji stopni instruktorskich Zadania komisji: stymulowanie rozwoju instruktorów, prowadzenie i monitorowanie prób na stopnie, praca z opiekunami prób, zbieranie i upowszechnienie materiałów wypracowanych przez kandydatów, potwierdzanie stopni osobom ubiegającym się o ponowne członkostwo w ZHP oraz osobom, które uzyskały stopnie w innych organizacjach harcerskich współpraca z innymi zespołami (np. Zespołem Kadry Kształcącej, namiestnictwami, referatami itp.)

Komisja Stopni Instruktorskich Chorągwi Białostockiej ZHP Uchwała nr 40/XXXVI Rady Naczelnej ZHP z dnia 6 marca 2011 r.w sprawie systemu stopni instruktorskich VI Zasady działania komisji stopni instruktorskich Powoływanie i zadania KSI hufca: komendant hufca (rozkazem), skład komisji (min. 3 osoby - w stopniu phm. i hm. z czego co najmniej połowa to hm.), prowadzi próby na stopień pwd. (dla kandydatów ze swojego hufca). Powoływanie i zadania międzyhufcowej KSI: komendant chorągwi (rozkazem), skład komisji (min. 3 osoby - w stopniu phm. i hm. z czego co najmniej połowa to hm.), prowadzi próby na stopień pwd. (dla kandydatów z hufców, które obejmuje działaniem międzyhufcowa KSI).

Komisja Stopni Instruktorskich Chorągwi Białostockiej ZHP Uchwała nr 40/XXXVI Rady Naczelnej ZHP z dnia 6 marca 2011 r.w sprawie systemu stopni instruktorskich VI Zasady działania komisji stopni instruktorskich Nadawanie prawa do prowadzenia prób na stopień podharcmistrza: hufcowa (międzyhufcowa) KSI występuje z wnioskiem do komendanta chorągwi, komendant chorągwi zasięga opinii chorągwianej KSI, chorągwiana KSI wydaje opinie w oparciu o: poziom dotychczas prowadzonych prób, jakość pracy z opiekunami prób, doskonalenie pracy KSI (m. in. udział w szkoleniach), wniosek o ponowne nadanie uprawnień do prowadzenia prób na stopień phm. – najpóźniej na 2 miesiące przed wygaśnięciem poprzednich uprawnień, rozkaz komendanta chorągwi, komendant chorągwi może odebrać uprawnienia do prowadzenia prób na stopień phm.

Komisja Stopni Instruktorskich Chorągwi Białostockiej ZHP Uchwała nr 40/XXXVI Rady Naczelnej ZHP z dnia 6 marca 2011 r.w sprawie systemu stopni instruktorskich VI Zasady działania komisji stopni instruktorskich Tryb pracy KSI: opracowuje regulamin (zatwierdza komenda, ogłasza komendant hufca/chorągwi w rozkazie), komendant hufca/chorągwi mianuje przewodniczącego (w stopniu hm.) i zastępców, członkowie KSI muszą mieć przeszkolenie do pełnienia funkcji lub uzyskać je w przeciągu roku, komisja działa tak, aby: kandydaci mieli do niej łatwy dostęp, zachować wysoki poziom prowadzonych prób, dbać o wysoki poziom merytoryczny spotkań kandydatów z komisją, budować dobry wizerunek komisji.

Komisja Stopni Instruktorskich Chorągwi Białostockiej ZHP Uchwała nr 40/XXXVI Rady Naczelnej ZHP z dnia 6 marca 2011 r.w sprawie systemu stopni instruktorskich VI Zasady działania komisji stopni instruktorskich Zadania – cd. Praca z opiekunami prób instruktorskich w szczególności poprzez: upowszechnianie materiałów dotyczących zdobywania stopni, organizowania seminariów, warsztatów, konsultacji.

Komisja Stopni Instruktorskich Chorągwi Białostockiej ZHP Uchwała nr 40/XXXVI Rady Naczelnej ZHP z dnia 6 marca 2011 r.w sprawie systemu stopni instruktorskich VI Zasady działania komisji stopni instruktorskich Zadania – cd. Prowadzenie dokumentacji pracy KSI protokoły z posiedzeń KSI, rejestr prowadzonych prób, kopie programów prób w trakcie realizacji oraz wnioski o otwarcie prób, dokumentację zamkniętych prób, dorobek prób instruktorskich z informacją o sposobie ich upowszechnienia, dokumentację pracy z opiekunami prób.

Komisja Stopni Instruktorskich Chorągwi Białostockiej ZHP Uchwała nr 40/XXXVI Rady Naczelnej ZHP z dnia 6 marca 2011 r.w sprawie systemu stopni instruktorskich VI Zasady działania komisji stopni instruktorskich Zadania – cd. Potwierdzanie stopni instruktorskich osobom ponownie ubiegającym się o członkostwo w ZHP oraz osobom, które stopień instruktorski zdobyły w innych organizacjach harcerskich: przebiega zgodnie z procedurami określonymi w Uchwale nr 20/XXXIII Rady Naczelnej ZHP z dnia 18 czerwca 2006 r. w sprawie zasad ponownego ubiegania się o członkostwo w ZHP, prawo do potwierdzania tylko tych stopni, do których przyznawania są uprawnione, ustalenie z zainteresowanym zasad uzupełnienia wiedzy (zwłaszcza dotyczącej Statutu ZHP), potwierdzenie stopnia: może trwać maksymalnie 3 miesiące, ogłasza właściwy komendant (w rozkazie).

Komisja Stopni Instruktorskich Chorągwi Białostockiej ZHP Uchwała nr 40/XXXVI Rady Naczelnej ZHP z dnia 6 marca 2011 r.w sprawie systemu stopni instruktorskich WYMAGANIA NA STOPIEŃ: przewodnik-przewodniczka Warunki otwarcia próby: Złożenie Przyrzeczenia Harcerskiego. Przedstawienie KSI programu swojej próby, zapewniającego realizację wymagań. Ukończone 16 lat.

Komisja Stopni Instruktorskich Chorągwi Białostockiej ZHP Uchwała nr 40/XXXVI Rady Naczelnej ZHP z dnia 6 marca 2011 r.w sprawie systemu stopni instruktorskich WYMAGANIA NA STOPIEŃ: przewodnik-przewodniczka Idea stopnia: Poznaje siebie i motywy swojego postępowania. Jest wzorem dla harcerzy. Ma uzdolnienia przywódcze. We współdziałaniu z dziećmi i młodzieżą znajduje radość, umie być starszym kolegą i przewodnikiem. Świadomie stosuje metodę harcerską od realizacji celów wychowawczych. Ma poczucie odpowiedzialności za pracę i powierzony zespół. Bierze aktywny udział w życiu hufcowej wspólnoty.

Komisja Stopni Instruktorskich Chorągwi Białostockiej ZHP Uchwała nr 40/XXXVI Rady Naczelnej ZHP z dnia 6 marca 2011 r.w sprawie systemu stopni instruktorskich WYMAGANIA NA STOPIEŃ: przewodnik-przewodniczka 1.Kształtuje własną osobowość zgodnie z Prawem Harcerskim, w tym ułożył i konsekwentnie realizował plan swojego rozwoju. 2.Pogłębia swoją wiedzę i rozwija zainteresowania. 3.Zachowuje właściwe proporcje w wypełnianiu obowiązków wynikających z przynależności do różnych grup społecznych (rodzina, szkoła, drużyna, środowisko zawodowe). 4.Ukończył kurs przewodnikowski. 5.Podejmuje stałą służbę w swoim harcerskim środowisku. 6.Bierze udział w życiu hufca.

Komisja Stopni Instruktorskich Chorągwi Białostockiej ZHP Uchwała nr 40/XXXVI Rady Naczelnej ZHP z dnia 6 marca 2011 r.w sprawie systemu stopni instruktorskich WYMAGANIA NA STOPIEŃ: przewodnik-przewodniczka 7.W trakcie minimum półrocznej praktyki w gromadzie/drużynie wykazał się umiejętnością pracy wychowawczej z dziećmi lub młodzieżą w wybranej grupie wiekowej, w tym umiejętnościami: stosowania systemu małych grup, tworzenia panu pracy, jego realizacji i podsumowania, organizacji wyjazdowych form pracy, pozyskaniu środków na działalność drużyny/gromady, organizacji obozu (kolonii) lub zimowiska drużyny/gromady i pełnił na nim funkcje, prowadzeniu dokumentacji niezbędnej do działania drużyny/gromady, współpracy ze środowiskiem działania – rodzicami, szkołą itp. 8.Korzysta z harcerskiej literatury i mediów.

Komisja Stopni Instruktorskich Chorągwi Białostockiej ZHP Uchwała nr 40/XXXVI Rady Naczelnej ZHP z dnia 6 marca 2011 r.w sprawie systemu stopni instruktorskich WYMAGANIA NA STOPIEŃ: przewodnik-przewodniczka Warunki zamknięcia próby: 1.Osiągnięcie poziomu opisanego w idei stopnia i zrealizowanie wymagań próby. 2.Przestrzeganie przepisów dotyczących bezpieczeństwa w pracy z dziećmi i młodzieżą. 3.Posiadanie wiedzy i umiejętności na poziomie stopnia: harcerz orli/harcerka orla. 4.Ukończenie minimum 15 godzinnego kursu pierwszej pomocy. 5.Pozytywnie oceniona praca w okresie realizacji próby.

Komisja Stopni Instruktorskich Chorągwi Białostockiej ZHP Uchwała nr 40/XXXVI Rady Naczelnej ZHP z dnia 6 marca 2011 r.w sprawie systemu stopni instruktorskich WYMAGANIA NA STOPIEŃ: podharcmistrz-podharcmistrzyni Warunki otwarcia próby: Pozytywnie oceniona praca instruktorska przez co najmniej 12 miesięcy od przyznania stopnia przewodnika/przewodniczki. Zaliczona służba instruktorska. Ukończone 18 lat. Przedstawienie KSI programu swojej próby, zapewniającego realizację wymagań.

Komisja Stopni Instruktorskich Chorągwi Białostockiej ZHP Uchwała nr 40/XXXVI Rady Naczelnej ZHP z dnia 6 marca 2011 r.w sprawie systemu stopni instruktorskich WYMAGANIA NA STOPIEŃ: podharcmistrz-podharcmistrzyni Idea stopnia: Określa kierunki swojego rozwoju. Swoją postawą propaguje harcerski system wartości. Rozumie ludzi i otaczającą rzeczywistość-reaguje na ich potrzeby. Potrafi zauważyć sytuacje problemowe i je rozwiązywać. Umie spojrzeć na nie szerzej, nie tylko z perspektywy własnego środowiska. Buduje swój autorytet. Doskonali swoją wiedzę i umiejętności wychowawcze. Dzieli się nimi z kadrą. Pracuje w zespole instruktorskim. Ma własny pogląd na sprawy nurtujące jego środowisko harcerskie

Komisja Stopni Instruktorskich Chorągwi Białostockiej ZHP Uchwała nr 40/XXXVI Rady Naczelnej ZHP z dnia 6 marca 2011 r.w sprawie systemu stopni instruktorskich WYMAGANIA NA STOPIEŃ: podharcmistrz-podharcmistrzyni 1.Wykazał się umiejętnością stawiania celów w życiu, podejmowania działań (do ich realizacji), oceny i wyciągania wniosków. 2.Podnosi swoje umiejętności i kwalifikacje. 3.Bierze czynny udział w życiu otaczającego środowiska społecznego. 4.Wykazał się umiejętnością pracy w zespole, komunikowania się oraz motywowania innych. 5.Pogłębił znajomość harcerskiego systemu wychowawczego oraz zasad metodyki grup wiekowych. 6.Stosuje metodę harcerską w pracy z instruktorami. 7.Ukończył kurs podharcmistrzowski. 8.Doskonali swoje umiejętności harcerskie i instruktorskie na kursach, warsztatach i konferencjach. 9.Przygotował się do roli opiekuna próby na stopnie instruktorskie.

Komisja Stopni Instruktorskich Chorągwi Białostockiej ZHP Uchwała nr 40/XXXVI Rady Naczelnej ZHP z dnia 6 marca 2011 r.w sprawie systemu stopni instruktorskich WYMAGANIA NA STOPIEŃ: podharcmistrz-podharcmistrzyni 10.Opracował i upowszechnił, przynajmniej w swoim środowisku, materiały do wykorzystania przez kadrę ZHP. 11.Uczestniczy w pracach zespołu instruktorskiego. Zrealizował zadanie instruktorskie na poziomie hufca. 12.Pozyskał sojuszników do działalności harcerskiej. 13.Pełnił funkcję instruktorską w czasie roku harcerskiego i HAZ lub HAL. 14.Orientuje się w aktualnej sytuacji harcerstwa. Korzysta z harcerskiej literatury i mediów. 15.Wykazał się znajomością zasad prowadzenia obozu harcerskiego zgodnie z przepisami finansowymi i organizacyjnymi. 16.Wykazał się znajomością zasad prowadzenia instrukcji finansowo-gospodarczej ZHP na poziomie hufca i umiejętnością aplikowania o środki publiczne na szczeblu lokalnym.

Komisja Stopni Instruktorskich Chorągwi Białostockiej ZHP Uchwała nr 40/XXXVI Rady Naczelnej ZHP z dnia 6 marca 2011 r.w sprawie systemu stopni instruktorskich WYMAGANIA NA STOPIEŃ: podharcmistrz-podharcmistrzyni Warunki zamknięcia próby: 1.Osiągnięcie poziomu opisanego w idei stopnia i zrealizowanie wymagań próby. 2.Pozytywnie oceniona praca w okresie realizacji próby.

Komisja Stopni Instruktorskich Chorągwi Białostockiej ZHP Uchwała nr 40/XXXVI Rady Naczelnej ZHP z dnia 6 marca 2011 r.w sprawie systemu stopni instruktorskich Zadania na stopnie powinny: zawierać wszystkie wymagania na zdobywany stopień (jedno zadanie może obejmować kilka wymagań), być sformułowane tak, aby jednoznacznie określać czynność (rolę, funkcję), którą kandydat ma wykonać, zawierać termin ich realizacji,

Komisja Stopni Instruktorskich Chorągwi Białostockiej ZHP Uchwała nr 40/XXXVI Rady Naczelnej ZHP z dnia 6 marca 2011 r.w sprawie systemu stopni instruktorskich Przykład 1: „Będę członkiem kadry na obozie hufca w......” „Na obozie hufca.... w.... będę pełnić funkcję drużynowego (kwatermistrza, zastępcy komendanta ds. programowych, oboźnego) – termin: lipiec 2012”

Komisja Stopni Instruktorskich Chorągwi Białostockiej ZHP Uchwała nr 40/XXXVI Rady Naczelnej ZHP z dnia 6 marca 2011 r.w sprawie systemu stopni instruktorskich Przykład 2: „Będę członkiem kadry kursu przewodnikowskiego hufca „Na kursie przewodnikowskim hufca przeprowadzę zajęcia dotyczące...(systemu stopni, zasad organizacji biwaków drużyny itp.) – termin: maj 2012”

Komisja Stopni Instruktorskich Chorągwi Białostockiej ZHP CZUWAJ !