Ideą projektu jest polepszanie jakości życia osób niepełnosprawnych oraz wyrównywanie szans w dostępie do pełnego uczestnictwa w życiu społecznym jak.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
60 + NIE DYSKRYMINUJ MNIE Warsztat antydyskryminacyjny.
Advertisements

TEORIA I PRAKTYKA EDUKACJI UCZNIÓW ZDOLNYCH Realizacja przez szkoły zadań związanych z kształceniem i promowaniem uczniów szczególnie uzdolnionych w latach.
1 Projekt pn. „Kurs języka migowego” GMINA JEDLICZE.
Postanowienie Śląskiego Kuratora Oświaty w Katowicach z dnia 29 stycznia 2016 r. w sprawie terminów składania dokumentów i terminów rekrutacji uczniów.
PROJEKT „Doskonalenie szansą na rozwój” _____________________________________________________________________ Dorota Kamińska – Poradnia Psychologiczno.
Opiekun osób starszych
Anna Karaś-Kierownik PCPR w Ciechanowie. Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w okresie czerwiec – grudzień 2008 roku realizowało: - Projekt „Aktywność szansą.
Model współpracy NGO – Miasto Łódź Prezentacja projektu partnerskiego Centrum OPUS i Urzędu Miasta Łodzi Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej.
Projekt „Poznański Rockefeller – promocja i rozwój przedsiębiorczości na terenie Miasta Poznania” współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach.
Autor: Karolina Piwczyk Chorzów 2013r.. W czasie trwania projektu wszyscy przygotowywaliśmy się do założenia i późniejszej działalności w stowarzyszeniu.
Europejski Fundusz Społeczny (EFS), to nie inwestowanie w budowę dróg, świetlic, boisk sportowych, szkół czy tworzenie linii produkcyjnych - to INWESTYCJA.
„Aktywni zawodowo” program promocji zatrudnienia osób z niepełnosprawnością intelektualną i zaburzeniami psychicznymi w Gdyni.
Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Przasnyszu „W spojrzeniu innych, właśnie tego, kto potrzebuje naszej pomocy, doświadczamy konkretnej potrzeby miłości”
I.Efekty II.Procesy III.Funkcjonowanie szkoły IV.Zarządzanie szkołą.
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 5 im. M. Dąbrowskiej w Radomiu ul. J. Gen. Sowińskiego 1 tel./fax:
Metodologia tworzenia strategii wg Mirosława Gębskiego Euroinvestment.
Priorytetowe kierunki działania gdańskich poradni psychologiczno-pedagogicznych Materiał opracowany przez dyrektorów gdańskich poradni psychologiczno-
ŻYJ z PASJĄ ! Program wspierania uzdolnień i zdrowego stylu życia dzieci i młodzieży Projekt współfinansowany przez Ministerstwo Edukacji Narodowej.
Ul. Żeromskiego Szkoła przyjazna i otwarta dla każdego ucznia!
MAŁOPOLSKA OFERTA EDUKACYJNA 1 URZĄD MARSZAŁKOWSKI WOJEWÓDZTWA MAŁOPOLKIEGO Kraków, 2 października 2009 r.
KONCEPCJA PRACY Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Nisku na lata
Spotkanie informacyjne. NIE WYKLUCZAJ SIĘ Z SUKCESU!
Bariery w rozwoju edukacyjnym ucznia Wicemarszałek Województwa Małopolskiego Leszek Zegzda Kraków, 13 czerwca 2008 r.
„Kapitał Ludzki” - zasób wiedzy, umiejętności oraz potencjału zawartego w każdym człowieku Kraków, 3 czerwca 2009 r. Projekt współfinansowany przez Unię.
Regionalny Ośrodek Europejskiego Funduszu Społecznego w Lesznie prowadzony przez: Stowarzyszenie Centrum Promocji i Rozwoju Inicjatyw.
Projekt Regulaminu Działania Komitetu Monitorującego Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata
EWALUACJA PROJEKTU WSPÓŁFINANSOWANEGO ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIE J „Wyrównywanie dysproporcji w dostępie do przedszkoli dzieci z terenów wiejskich, w.
Ul. Lermontowa Łódź
Usługi socjalne dla osób starszych w Helsinkach Päivi Riikonen Satu Vihersaari-Virtanen
Działania Powiatowego Urzędu Pracy w Człuchowie na rzecz aktywizacji bezrobotnych Powiatowy Urząd Pracy w Człuchowie.
ZABRZAŃSKI RYNEK PRACY – FORMY AKTYWIZACJI OSÓB BEZROBOTNYCH I POSZUKUJĄCYCH PRACY Zabrze, Powiatowy Urząd Pracy w Zabrzu.
Współdziałanie podmiotu ekonomii społecznej i jednostki organizacyjnej samorządu powiatowego na rzecz środowiska lokalnego, w szczególności i na rzecz.
Rewitalizacja Społeczna Dolnego Miasta w Gdańsku.
MOJE CZYSTE MIASTO Relacja Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych nr 7 w Rudzie Śląskiej.
STRATEGIA DZIAŁANIA NA ROK 2012 REGIONALNA SIEĆ TEMATYCZNA DLA WOJEWÓDZTWA WARMIŃSKO-MAZURSKIEGO.
Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 2 w Koluszkach Dyrektor mgr inż. Waldemar Puczyński.
W województwie zachodniopomorskim nie mniej niż 13% tys. osób to osoby niepełnosprawne. Obecnie region cechuje się najniższym w Polsce poziomem zatrudnienia.
„Rozwój multimediów od XIX do XXI wieku” Zespół Szkół Specjalnych w Oławie ul. Broniewskiego Oława.
Prawa kobiet w XXI wieku
Agnieszka Pidek-Klepacz Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego w Lublinie Lublin, 6 luty 2014 r. Wsparcie edukacji zawodowej w ramach Regionalnego.
„Lokalne partnerstwa dzielnicowe” Gdańska Sieć Partnerstw Lokalnych - wnioski z drugiej edycji projektu - Monika Chabior Gdańsk, 10 maja 2010.
W KRAINIE TRAPEZÓW. W "Szkole Myślenia" stawiamy na umiejętność rozumowania, zadawania pytań badawczych, rozwiązywania problemów oraz wykorzystania wiedzy.
Klub Młodych Profesjonalistów Warsztaty Opracował: Marcin Adamczyk.
RAPORT Z BADAŃ opartych na analizie wyników testów kompetencyjnych przeprowadzonych wśród uczestników szkoleń w związku z realizacją.
SZKOŁA ŚRODOWISKIEM ROZWOJU UCZNIA. Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego PRIORYTET IX. ROZWÓJ KOMPETENCJI.
Dzieci i szkolnictwo w Mali. Warunki życia dzieci Jednym z największych problemów w kraju jest bardzo wysoki współczynnik umieralności dzieci do 5. roku.
„Gdański model aktywizacji społeczności lokalnych” Gdańsk, 27 kwietnia 2009.
„Wilanowski Program Aktywności Lokalnej ” Dzielnica Wilanów m. st. Warszawy.
„Rozwój szkolnictwa zawodowego w Białymstoku w dostosowaniu do potrzeb rynku pracy” Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
„Oparcie społeczne dla osób z zaburzeniami psychicznymi z terenu Gminy Nysa” projekt realizowany w ramach programu Ministerstwa Pracy i Polityki Społecznej.
Z - Zainteresowanie drugim człowiekiem S - Szacunek dla drugiego człowieka U - Uwaga poświęcona drugiemu człowiekowi.
„SAMORZĄD UCZNIOWSKI -
Ul. Lermontowa Łódź ssss.... pppp llll oooo dddd zzzz iiii nnnn tttt eeee rrrr iiii aaaa.... pppp llllwww.sp33.org.
NIE BÓJMY SIĘ INTEGRACJI! W dzisiejszych czasach widać jak pod mikroskopem ile jest jeszcze uprzedzeń i nietolerancji w stosunku do osób niepełnosprawnych.
Specjalny Ośrodek Szkolno - Wychowawczy Nr 1 im. Janusza Korczaka Łódź ul. Siedlecka 7/21 telefon: ,
Prezentacja projektu. Realizator projektu Stowarzyszenie Edukacja przez Internet ul. Olszewskiego Kielce
URZĄD MARSZAŁKOWSKI WOJEWÓDZTWA LUBELSKIEGO W LUBLINIE Departament Europejskiego Funduszu Społecznego „Możliwości pozyskania funduszy strukturalnych UE.
Konsekwencje wprowadzonych zmian Edukacja przedszkolna Teresa Ogrodzińska Fundacja Rozwoju Dzieci im. J. A. Komeńskiego.
Wkład III sektora w polską edukację po 1989 roku Raport obywatelski Podsumujmy razem debaty o oświacie Warszawa, 20 czerwca 2016 r.
VIII Liceum Ogólnokształcące im. Komisji Edukacji Narodowej w Gdańsku.
Środki na szkolnictwo zawodowe w nowej perspektywie finansowej Iwona Nakielska Dyrektor Departamentu EFS Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego.
MINIPRZEDSIĘBIORSTWO „PRZERWA NA SOK” z I Liceum Ogólnokształcącego im. Generała Józefa Bema w Ostrołęce maj 2016r.
SZKOLNE KOŁO WOLONTARIATU W ZESPOLE SZKÓŁ TECHNICZNYCH I OGÓLNOKSZTAŁCĄCYCH IM. S. ŻEROMSKIEGO W CZĘSTOCHOWIE Al. Niepodległości 16/18 Częstochowa
Punkty Konsultacyjno-Doradcze dla osób z zaburzeniami psychicznymi i ich rodzin PROMYKI 2017.
Dyrektor Naczelny: Jakub Stojek, ,
Koncepcja i strategia Szkoły Promującej Zdrowie
„Od dziś pracuję na swój sukces”
Rozwijanie kompetencji kluczowych uczniów – szkolenia i doradztwo dla JST w województwie lubelskim Wsparcie kadry jednostek samorządu terytorialnego w.
Możliwości uzyskania dofinansowania na utworzenie gospodarstwa opiekuńczego w ramach dostępnych źródeł- Lokalne Grupy Działania.
Zapis prezentacji:

Ideą projektu jest polepszanie jakości życia osób niepełnosprawnych oraz wyrównywanie szans w dostępie do pełnego uczestnictwa w życiu społecznym jak i wypracowanie właściwej płaszczyzny działań na rzecz osób z zaburzeniami psychicznymi i niepełnosprawnością intelektualną.

Beneficjenci projektu: - uczestnicy Środowiskowych Domów Samopomocy MOPS w Tczewie - młodzież szkolna z: Gimnazjum Katolickiego im. Św. Królowej Jadwigi, Gimnazjum nr 1 im. gen. J.H. Dąbrowskiego, Gimnazjum nr 3 im. Kardynała Stefana Wyszyńskiego, I Liceum Ogólnokształcącego im. Marii Skłodowskiej- Curie II Liceum Ogólnokształcącego im. Jana III Sobieskiego, Liceum Katolickiego im. Św. Królowej Jadwigi, Liceum Ekonomicznego im. ks. Janusza St. Pasierba, Ponadto: - przedstawiciele instytucji i organizacji pomocy społecznej, - przedstawiciele edukacji i szkolnictwa, - członkowie społeczności lokalnej

Działania projektu: I.Diagnoza zasobów i potrzeb działań antydyskryminacyjnych 1.Opracowanie, przekazanie i analiza ankiety w zakresie prowadzonych w szkołach działań edukacyjnych dotyczących antydyskryminacji, określenia możliwości i potrzeb wdrożenia do tczewskich szkół ponadpodstawowych programu szkolenia antydyskryminacyjnego. Respondenci: - Uczniowie ok. 210 os. ( 1 klasa z każdej szkoły) - Nauczyciele ok. 105 os. ( 15 pedagogów z każdej szkoły) Wnioski końcowe: Badanie jednoznacznie wykazało, że zarówno nauczyciele, jak i uczniowie nie są w pełni przygotowani na spotkanie z chorymi wykazują dystans, lęk, brak zaufania, odnoszą się do zaburzeń psychicznych jako zjawiska niezrozumiałego.

2. Seminarium „Równych szans” - zawarcie porozumień o partnerstwie pomiędzy przedstawicielami instytucji i organizacji pomocy społecznej oraz edukacji i szkolnictwa, deklarującym nawiązanie współpracy w zakresie wzajemnego wsparcia w podejmowaniu działań na rzecz osób z zaburzeniami psychicznymi i niepełnosprawnością intelektualną. Działania projektu:

IIPrzeprowadzenie szkoleń antydyskryminacyjnych - Program szkolenia ukierunkowany był na upowszechnienie wiedzy uczniów z zakresu problematyki zaburzeń psychicznych i funkcjonowania instytucjonalnego systemu oparcia społecznego – przeprowadzono je w 4 szkołach licealnych III.Realizacja warsztatów w pracowniach umiejętności dla uczestników projektu odbyła się w trzech Środowiskowych Domów Samopomocy MOPS w Tczewie. Uczestnicy projektu wspólnie doskonalili swoje umiejętności w następujących pracowniach: - ceramicznej, plastycznej, fotograficznej, teatralnej, decoupage, wyrobu świec, szkła artystycznego i witrażu, małej poligrafii, papieru czerpanego, florystyczno- ogrodniczej W sumie odbyło się 160 h warsztatowych. Uczestniczyło w nich ogółem 160 osób. Działania projektu:

Zajęcia warsztatowe

IV. Pilotaż stałej działalności pracowni umiejętności celem upowszechnienia osiedlowego charakteru Środowiskowych Domów Samopomocy jako miejsca twórczej pracy dla społeczności lokalnej, a nie tylko dla osób chorych. Spotkania mają ponadto inspirować tworzenie sieci wolontariatu na rzecz osób z zaburzeniami psychicznymi. Działania projektu:

Dziękuję uczestnikom projektu za wspólne pokonywanie drogi i dążenie do celu, gdzie słowa „Każdy inny – wszyscy równi” nabierają pełnego znaczenia. Julita Jakubowska „Każdy inny – wszyscy równi” Rozwój wolontariatu Przełamanie stereotypów Zawarcie partnerstwa Edukacja antydyskryminacyjna Dobre praktyki Aktywizacja Integracja