Z - Zainteresowanie drugim człowiekiem S - Szacunek dla drugiego człowieka U - Uwaga poświęcona drugiemu człowiekowi.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
ZMIANY W SZKOLNICTWIE PODNADGIMNAZJALNYM. GIMNAZJUM – 3 lata nauki Liceum Ogólnokształcące dla Dorosłych 3 lata LO 3 lata Technikum 4 lata Egzaminy potwierdzające.
Advertisements

WSPIERANIE ROZWOJU DZIECKA NA PIERWSZYM I KOLEJNYCH ETAPACH EDUKACYJNYCH W ZWIĄZKU Z OBNIŻENIEM WIEKU REALIZACJI OBOWIĄZKU SZKOLNEGO.
Jaka jesteś szkoło ? Uczniowie Czy wiesz, jakie zajęcia pozalekcyjne są organizowane w szkole? Tak – 12.
TEORIA I PRAKTYKA EDUKACJI UCZNIÓW ZDOLNYCH Realizacja przez szkoły zadań związanych z kształceniem i promowaniem uczniów szczególnie uzdolnionych w latach.
Postanowienie Śląskiego Kuratora Oświaty w Katowicach z dnia 29 stycznia 2016 r. w sprawie terminów składania dokumentów i terminów rekrutacji uczniów.
PROJEKT „Doskonalenie szansą na rozwój” _____________________________________________________________________ Dorota Kamińska – Poradnia Psychologiczno.
Teoria gry organizacyjnej Każdy człowiek wciąż jest uczestnikiem wielu różnych gier. Teoria gier zajmuje się wyborami podejmowanymi przez ludzi w warunkach.
Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna Nr 6 ul. Rzgowska 25 PPP 6 Łódź.
Awans zawodowy nauczycieli.
 ROK SZKOLNY 2014/15  REALIZACJA PROJEKTU EDUKACYJNEGO : - W RAMACH WSPÓŁPRACY Z AMNESTY INTERNATIONAL  "Prawa człowieka: TERAZ! To jest w Twoich rękach’’
Europejski Fundusz Społeczny (EFS), to nie inwestowanie w budowę dróg, świetlic, boisk sportowych, szkół czy tworzenie linii produkcyjnych - to INWESTYCJA.
Biuro Edukacji Urzędu m.st. Warszawy Warszawa, 24 luty 2016 r. Elektroniczny system rekrutacji do gimnazjów na rok szkolny 2016/2017.
„Razem możemy wiele” PO KL III. Wysoka jakość systemu oświaty 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół.
Rok szkolny 2016/2017 w świetle nowych przepisów Referat Oświaty UMM.
I.Efekty II.Procesy III.Funkcjonowanie szkoły IV.Zarządzanie szkołą.
ŻYJ z PASJĄ ! Program wspierania uzdolnień i zdrowego stylu życia dzieci i młodzieży Projekt współfinansowany przez Ministerstwo Edukacji Narodowej.
MAŁOPOLSKA OFERTA EDUKACYJNA 1 URZĄD MARSZAŁKOWSKI WOJEWÓDZTWA MAŁOPOLKIEGO Kraków, 2 października 2009 r.
KONCEPCJA PRACY Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Nisku na lata
Program ZDROWIE – MŁODOŚĆ - TRZEŹWOŚĆ r. – r. Dla młodzieży uczęszczającej do świetlicy specjalistycznej NASZA WYSPA oraz uczniów Zespołu.
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
„Kapitał Ludzki” - zasób wiedzy, umiejętności oraz potencjału zawartego w każdym człowieku Kraków, 3 czerwca 2009 r. Projekt współfinansowany przez Unię.
Szkoła Podstawowa nr 56 im. Bronisława Czecha w Łodzi „Szkoła powinna dążyć do tego, by młody człowiek opuszczał ją jako harmonijna osobowość, a nie jako.
1 kwietnia aula widowiskowa ICDS wypełniła się do ostatniego miejsca podczas Dnia Otwartego naszego gimnazjum. Licznie przybyli rodzice oraz przyszli.
Tytuł Projektu: „Kompleksowy Program Wspomagania Rozwoju Szkół oraz Przedszkoli na terenie Powiatu Ostrowskiego” Projekt współfinansowany przez Unię Europejską.
Pro-ekologiczny Konstantynów Ł ódzki „Dofinansowano ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Łodzi”
Ul. Gliniana 2, Ruda Śląska Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 2 w Rudzie Śląskiej.
Wybrane wyniki okresowej analizy realizowania przez szkołę zadań związanych z kształceniem i promowaniem uczniów szczególnie uzdolnionych w latach 2006/2007.
Kuratorium Oświaty w Lublinie Wnioski dotyczące przyznawania nauczycielom nagród i odznaczeń 1 Lublin, r.
Egzamin Gimnazjalny Podstawa prawna Rozdział 3b Ustawy z dnia r. o systemie oświaty z późniejszymi zmianamiUstawy Rozporządzenie MEN z.
W KRAINIE TRAPEZÓW. W "Szkole Myślenia" stawiamy na umiejętność rozumowania, zadawania pytań badawczych, rozwiązywania problemów oraz wykorzystania wiedzy.
SYSTEM PRZECIWDZIAŁANIA PRZEMOCY W RODZINIE W POLSCE.
SZKOŁA ŚRODOWISKIEM ROZWOJU UCZNIA. Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego PRIORYTET IX. ROZWÓJ KOMPETENCJI.
Dzieci i szkolnictwo w Mali. Warunki życia dzieci Jednym z największych problemów w kraju jest bardzo wysoki współczynnik umieralności dzieci do 5. roku.
„Wilanowski Program Aktywności Lokalnej ” Dzielnica Wilanów m. st. Warszawy.
MOST - Międzysemestralne Otwarte Spotkanie TIK Debata: Profil Szkoły.
ZMIANY ZWIĄZANE Z FORMUŁOWANIEM OCEN DLA UCZNIÓW Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ INTELEKTUALNĄ W STOPNIU UMIARKOWANYM I ZNACZNYM NA WSZYSTKICH ETAPACH EDUKACYJNYCH.
Procedura „NIEBIESKIE KARTY" w świetle obowiązujących przepisów prawa.
Egzamin gimnazjalny 2016 Gimnazjum im. J.B.Solfy w Trzebielu.
BEZPIECZEŃSTWO UCZNIÓW I KLIMAT SPOŁECZNY W POLSKICH SZKOŁACH Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
OCENA PRACY DYREKTORA Siła ducha, poczucie własnej wartości i pewność siebie, jak również niezachwiana postawa humanistyczna są podstawowymi cechami osobowości,
Ideą projektu jest polepszanie jakości życia osób niepełnosprawnych oraz wyrównywanie szans w dostępie do pełnego uczestnictwa w życiu społecznym jak.
Edukacja w badaniach - podstawowe dane Michał Sitek Warszawa,
Piątek Święto Ziemi Celem udziału w akcji związanej z obchodami Światowego Dnia Ziemi jest:  rozwijanie umiejętności dbania o otaczającą.
BEZPIECZNA+ Jest to Rządowy program wspomagania w latach 2015–2018 organów prowadzących szkół w zapewnieniu bezpiecznych warunków nauki, wychowania i.
WYDZIAŁ OSWIATY URZEDU MIASTA POZNANIA REKRUTACJA ZASADY REKRUTACJI DO SZKÓŁ PONADGIMAZJALNYCH WSPOMAGANEJ SYSTEMEM KOMPUTEROWYM.
Wkład III sektora w polską edukację po 1989 roku Raport obywatelski Podsumujmy razem debaty o oświacie Warszawa, 20 czerwca 2016 r.
Art. 42 ustawy – Karta Nauczyciela Organizacja pracy świetlicy szkolnej Pomoc psychologiczno-pedagogiczna.
Środki na szkolnictwo zawodowe w nowej perspektywie finansowej Iwona Nakielska Dyrektor Departamentu EFS Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego.
System edukacji w Polsce
Toruńskie Technikum Informatyczne
Innowacja pedagogiczna „ Mierzymy daleko, sięgamy wysoko” prowadzona w Szkole Podstawowej nr 21 w Lublinie w roku szkolnym 2016/2017 Autorki innowacji:
Szkoła Podstawowa im. Tadeusza Kościuszki w Wawrzeńczycach
Sylabusy.
Czy według Państwa potrzebne są w szkole zajęcia dodatkowe?
Cele działania:  -rozwijanie zainteresowań uczniów  -umożliwienie uczniom prezentacji ich pasji i zdolności  -rozwijanie umiejętności autoprezentacji.
Magdalena Milewska.
Młodzieżowa Rada Miejska Miasta Dąbrowa Górnicza
PRZYSZŁOŚĆ ŚWIATA ZALEŻY OD NAS
Zespół Szkół im. Elizy Orzeszkowej
„Prawdziwy nauczyciel powinien być zawsze
„Różnorodność przestrzenią dialogu”
SPECJALNE POTRZEBY EDUKACYJNE
Wiedzy o Społeczeństwie
ERASMUS+ Something old, something new,
Priorytet III. Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3. 5
Priorytet III. Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3. 5
DORADCA ZAWODOWY to osoba udzielająca pomocy, w formie grupowych i indywidualnych porad zawodowych, młodzieży i osobom dorosłym w wyborze zawodu, kierunku.
„Opracowanie przedmiotowego programu nauczania, ze szczególnym uwzględnieniem kształtowania kompetencji kluczowych u uczniów” Opracowanie Alina Szeloch.
Skuteczne kształtowanie kompetencji kluczowych
Ramowy program szkolenia w zakresie wspomagania szkół w wykorzystywaniu nowoczesnych technologii w procesie nauczania/uczenia się Kompetencje informatyczne.
Zapis prezentacji:

Z - Zainteresowanie drugim człowiekiem S - Szacunek dla drugiego człowieka U - Uwaga poświęcona drugiemu człowiekowi

1. Wzmocnienie wiedzy o przejawach dyskryminacji wśród uczniów w szkole, środowisku, rodzinie. 2. Podniesienie poziomu wiedzy na temat skutecznego rozwiązywania szkolnych sytuacji konfliktowych wynikających z dyskryminacji i związanej z nią przemocy. 3. Rozwijanie wśród uczniów umiejętności reagowania na przejawy dyskryminacji i związanej z nią przemocy, w tym kształtowanie umiejętności rozwiązywania konfliktów bez przemocy.

1. Zgłoszenie i zakwalifikowanie szkoły, jako jednej z kilkudziesięciu szkół w Polsce do programu SZKOŁA RÓWNEGO TRAKTOWANIA, organizowanego przez Fundację Profesora Bronisława Geremka przy współpracy ze Stowarzyszeniem Otwarta Rzeczpospolita.

2. Nauczyciele szkoły : Katarzyna Guździoł i Emilia Szkudlarz uczestniczyły w szkoleniach przygotowujących do pełnienia przez nauczycielki i nauczycieli roli multiplikatorów edukacji antydyskryminacyjnej w środowisku szkolnym i lokalnym. Podczas spotkań reprezentanci 60 szkół z całej Polski mieli możliwość nabycia wiedzy niezbędnej do walki z dyskryminacją oraz związanej z nią przemocą.

3.Przedstawienie projektu na Radzie Pedagogicznej ZSU i sporządzenie listy nauczycieli, którzy będą pracować w projekcie.

4. Przeprowadzenie ankiet w wytypowanych klasach na poziomie klas pierwszych, drugich i trzecich zawodowych oraz technikum. Po analizie ankiet został wybrany tytuł projektu i jego cele dla naszej szkoły.

5. Spotkanie warsztatowe dla nauczycieli wychowawców klas I i II zawodowych i technikum.

6. Wyłonienie wśród uczniów ambasadorów projektu – chętnych i zaangażowanych z klas pierwszych i drugich – 13 uczniów

7.Przeprowadzenie warsztatów i spotkań wśród uczniów ZSU – wszystkie klasy I i II zawodowe i technikum- związanych z tematyką projektu.