Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Innowacja pedagogiczna „ Mierzymy daleko, sięgamy wysoko” prowadzona w Szkole Podstawowej nr 21 w Lublinie w roku szkolnym 2016/2017 Autorki innowacji:

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Innowacja pedagogiczna „ Mierzymy daleko, sięgamy wysoko” prowadzona w Szkole Podstawowej nr 21 w Lublinie w roku szkolnym 2016/2017 Autorki innowacji:"— Zapis prezentacji:

1 Innowacja pedagogiczna „ Mierzymy daleko, sięgamy wysoko” prowadzona w Szkole Podstawowej nr 21 w Lublinie w roku szkolnym 2016/2017 Autorki innowacji: Joanna Kustra, Jolanta Brzozowska, Dorota Szczepańska

2 „Mierzymy daleko – sięgamy wysoko”
Program „Mierzymy daleko – sięgamy wysoko” przeznaczony jest do pracy z uczniami klas I – III szkoły podstawowej na zajęciach dodatkowych rozwijających umiejętności matematyczne.

3 „Mierzymy daleko – sięgamy wysoko”
Innowacyjność przygotowanego programu polega na planowaniu zajęć ze zwróceniem szczególnej uwagi na kształtowanie umiejętności myślenia matematycznego z wykorzystaniem aktywizujących metod nauczania (w tym koncepcji pedagogicznej F. Froebla).

4 „Mierzymy daleko – sięgamy wysoko”
Na zajęciach wykorzystywane były elementy koncepcji pedagogicznej F. Froebla, które zwiększają umiejętności myślenia matematycznego u dzieci. Takie elementy manipulacyjne jak dary freblowskie zachęcają dziecko do odkrywania, kojarzenia, doświadczania. Dziecko zaczynając naukę od operacji konkretnych powoli przechodzi w świat symboli, algorytmów, osiągając poziom operacji formalnych.

5 „Mierzymy daleko – sięgamy wysoko”
Program realizowany był w wymiarze jednej godziny tygodniowo w ramach dodatkowych spotkań kółka matematycznego oraz w trakcie zajęć lekcyjnych klas II c i II e. Dzieci z zaangażowaniem i zainteresowaniem brały udział w zajęciach. Zgodnie z zaplanowanymi działaniami innowacyjnymi przeprowadzono konkurs dla klas drugich „Trójwymiarowy świat matematyki” z wykorzystaniem darów froeblowskich.

6 „Mierzymy daleko – sięgamy wysoko”
W trakcie realizacji programu uczniowie: Poszerzali i utrwalali wiedzę w zakresie treści ponadpodstawowych z matematyki oraz opanowali umiejętności posługiwania się nią w toku czynności praktycznych. Udoskonalali umiejętności rozwiązywania zadań różnymi sposobami. Wykształcali twórcze i logiczne myślenie. Poszerzali zainteresowania matematyczne. Wzmacniali poczucie własnej wartości. Brali udział w konkursach matematycznych szkolnych i międzynarodowych. Rozwijali umiejętność pracy w grupie.

7 „Mierzymy daleko – sięgamy wysoko”
Uczniowie, którzy brali udział w programie innowacyjnym „Mierzymy wysoko, sięgamy daleko” odnieśli następujące sukcesy w konkursach matematycznych: III miejsce w międzynarodowym konkursie informatyczno-matematycznym „Bóbr”, Wynik bardzo dobry w międzynarodowym konkursie matematycznym „Kangur”, Dwa wyróżnienia w międzynarodowym konkursie matematycznym „Kangur”, I miejsce w szkolnym konkursie matematycznym z wykorzystaniem darów freblowskich, I i III miejsce w szkolnym konkursie matematycznym „Mistrz matematyki” w poziomie klas drugich, I miejsce w szkolnym konkursie matematycznym w poziomie klas trzecich.

8 „Mierzymy daleko – sięgamy wysoko”
Wszystkie zadania z harmonogramu działań innowacji pedagogicznej „Mierzymy daleko, sięgamy wysoko” zrealizowano zgodnie z planem, a oczekiwane efekty zostały osiągnięte. Podsumowaniem innowacji była przeprowadzona ankietę wśród uczniów i rodziców, w której wysoko oceniono walory wdrożonych działań innowacyjnych.

9 „Mierzymy daleko – sięgamy wysoko”
Rodzice zadowoleni są z nabywania przez dzieci umiejętności matematycznych. Większość rodziców dostrzega rozwój tych umiejętności u swoich dzieci i oczekuje kontynuacji innowacji pedagogicznej w następnym roku szkolnym.


Pobierz ppt "Innowacja pedagogiczna „ Mierzymy daleko, sięgamy wysoko” prowadzona w Szkole Podstawowej nr 21 w Lublinie w roku szkolnym 2016/2017 Autorki innowacji:"

Podobne prezentacje


Reklamy Google