ZMIANY ZWIĄZANE Z FORMUŁOWANIEM OCEN DLA UCZNIÓW Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ INTELEKTUALNĄ W STOPNIU UMIARKOWANYM I ZNACZNYM NA WSZYSTKICH ETAPACH EDUKACYJNYCH.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
ZMIANY W SZKOLNICTWIE PODNADGIMNAZJALNYM. GIMNAZJUM – 3 lata nauki Liceum Ogólnokształcące dla Dorosłych 3 lata LO 3 lata Technikum 4 lata Egzaminy potwierdzające.
Advertisements

WSPIERANIE ROZWOJU DZIECKA NA PIERWSZYM I KOLEJNYCH ETAPACH EDUKACYJNYCH W ZWIĄZKU Z OBNIŻENIEM WIEKU REALIZACJI OBOWIĄZKU SZKOLNEGO.
POŁĄCZENIE SIŁ TO POCZĄTEK, POZOSTANIE RAZEM TO POSTĘP, WSPÓLNA PRACA TO SUKCES. HENRY FORD ROLA I ZADANIA DORADCY ZAWODOWEGO W REALIZACJI ZADAŃ EDUKACYJNO-DORADCZYCH.
Placówki prowadzone przez Miasto Poznań z oferta dla dzieci i młodzieży o specjalnych potrzebach edukacyjnych Miasto Poznań jest organem prowadzącym dla.
TEORIA I PRAKTYKA EDUKACJI UCZNIÓW ZDOLNYCH Realizacja przez szkoły zadań związanych z kształceniem i promowaniem uczniów szczególnie uzdolnionych w latach.
Raport z badania rezultatów Program ów „ Czytające Szkoły” i „Czytające Przedszkola”
Głównym założeniem pracy w Miejskim Przedszkolu Nr 9 w Częstochowie są priorytety zawarte w Koncepcji Pracy Przedszkola wg których prowadzone są liczne.
1. 2 Przed sprawdzianem/egzaminem 3 Przygotowania do sprawdzianu/egzaminu Przygotowania Styczeń – ostatnie zmiany w danych przekazanych OKE Luty – powołanie.
Rekrutacja Rok szkolny 2016/2017. Postanowienie Śląskiego Kuratora Oświaty Nr OP-DO z dnia 29 stycznia 2016 r. w sprawie terminów przeprowadzania.
„Małopolski program stypendialny dla uczniów szczególnie uzdolnionych”
Postanowienie Śląskiego Kuratora Oświaty w Katowicach z dnia 29 stycznia 2016 r. w sprawie terminów składania dokumentów i terminów rekrutacji uczniów.
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ. Edukacja: Poziom: Temat: Czas realizacji: społeczna klasa I bezpieczeństwo na drogach 1 godz. lekcyjna.
Jak zapobiegać przemocy domowej wobec dzieci i młodzieży. Iwona Czerwoniuk psychoterapeuta BSFT (Terapia Krótkoterminowa Skoncentrowana na Rozwiązaniu)
Objawy wskazujące na występowanie dysleksji Obniżona sprawność ruchowa. Obniżona sprawność manualna. Zaburzenia koordynacji wzrokowo–ruchowej. Trudności.
Mgr Justyna Prokocka-Kasjaniuk. Przedszkole (2,5) 3 – 5 lat Szkoła Podstawowa kl. I 6 lat (5 lat) Kl. IV 9 lat Gimnazjum kl. I 12 lat Szkoły ponadgimnazjalne.
Awans zawodowy nauczycieli.
Zarządzanie jakością kształcenia. Poznajmy się Imię i nazwisko Skąd przyjechałaś/-eś? Podaj 3 informacje na swój temat: 2 prawdziwe i 1 fałszywą- informacje.
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ. Edukacja: Poziom: Temat: Czas realizacji: polonistyczna klasa III Unia Europejska 1 godz. lekcyjna.
Biuro Edukacji Urzędu m.st. Warszawy Warszawa, 24 luty 2016 r. Elektroniczny system rekrutacji do gimnazjów na rok szkolny 2016/2017.
Harmonogram działań KANDYDATA do samorządowego gimnazjum w ramach elektronicznej rekrutacji na rok szkolny 2016/2017 Szkolenie dla Rodziców uczniów Szkoła.
Reorganizacja oświaty w gminie Inowrocław. Gmina Inowrocław, jak wszystkie inne gminy w kraju, w wyniku przeprowadzonej reformy oświaty, przejęła obowiązek.
I.Efekty II.Procesy III.Funkcjonowanie szkoły IV.Zarządzanie szkołą.
Metodologia tworzenia strategii wg Mirosława Gębskiego Euroinvestment.
ŻYJ z PASJĄ ! Program wspierania uzdolnień i zdrowego stylu życia dzieci i młodzieży Projekt współfinansowany przez Ministerstwo Edukacji Narodowej.
2015/2016.  określenie poziomu i rodzaju aktywności dzieci  pozyskanie informacji potrzebnych do pracy nad zwiększeniem aktywności dzieci podczas zajęć.
Program ZDROWIE – MŁODOŚĆ - TRZEŹWOŚĆ r. – r. Dla młodzieży uczęszczającej do świetlicy specjalistycznej NASZA WYSPA oraz uczniów Zespołu.
Harmonogram rekrutacji do szkół ponadgimnazjalnych oraz kryteria przeliczania punktów.
Bariery w rozwoju edukacyjnym ucznia Wicemarszałek Województwa Małopolskiego Leszek Zegzda Kraków, 13 czerwca 2008 r.
EWALUACJA PROJEKTU WSPÓŁFINANSOWANEGO ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIE J „Wyrównywanie dysproporcji w dostępie do przedszkoli dzieci z terenów wiejskich, w.
SPRAWOZDANIE O STANIE REALIZACJI ZADA Ń O Ś WIATOWYCH W ROKU SZKOLNYM 2014/2015 W GMINIE NOWE SAMORZ Ą DOWA ADMINISTRACJA PLACÓWEK O Ś WIATOWYCH Załącznik.
Ul. Lermontowa Łódź
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ. Edukacja: Poziom: Temat: Czas realizacji: matematyczna klasa I liczymy do 8 1 godz. lekcyjna.
Realizatorzy: uczniowie gimnazjum z klasy 1a, 1b, 2a i 2b Opiekun: nauczyciel chemii – Agata Kula.
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ. Edukacja: Poziom: Temat: Czas realizacji: polonistyczna klasa II ortograficzny miszmasz 1 godz. lekcyjna.
Historia to świadek czasu, światło prawdy, życie pamięci, nauczycielka życia, zwiastunka przyszłości...
Wybrane wyniki okresowej analizy realizowania przez szkołę zadań związanych z kształceniem i promowaniem uczniów szczególnie uzdolnionych w latach 2006/2007.
Wyższa Szkoła Pedagogiczna im. Janusza Korczaka w Warszawie Wojciech Duranowski Karolina Geletta Joanna Lizut RAPORT EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ.
Egzamin Gimnazjalny Podstawa prawna Rozdział 3b Ustawy z dnia r. o systemie oświaty z późniejszymi zmianamiUstawy Rozporządzenie MEN z.
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ. Edukacja: Poziom: Temat: Czas realizacji: polonistyczna klasa I poznajemy litery 1 godz. lekcyjna.
CZŁOWIEK JAKO ISTOTA SPOŁECZNA
Dzieci i szkolnictwo w Mali. Warunki życia dzieci Jednym z największych problemów w kraju jest bardzo wysoki współczynnik umieralności dzieci do 5. roku.
Gimnazjum nr 2 z Oddziałami Integracyjnymi w Woli Gimnazjum i co dalej?
Szkoła Podstawowa nr 45 im. Jana Matejki Łódź ul. Bojowników Getta Warszawskiego 3 tel. / fax (0-42)
Egzamin gimnazjalny 2016 Gimnazjum im. J.B.Solfy w Trzebielu.
„Cztery pory roku” PRZYKŁADY WEBQUESTÓW
„SAMORZĄD UCZNIOWSKI -
WYNIKI EWALUACJI WEWNĄTRZSZKOLNEJ ROK SZKOLNY
NIE BÓJMY SIĘ INTEGRACJI! W dzisiejszych czasach widać jak pod mikroskopem ile jest jeszcze uprzedzeń i nietolerancji w stosunku do osób niepełnosprawnych.
Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Priorytet IX – Rozwój wykształcenia.
Edukacja skuteczna, przyjazna i nowoczesna Reforma systemu oświaty.
REKRUTACJA DO SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH NA ROK SZKOLNY 2016/2017.
Edukacja w badaniach - podstawowe dane Michał Sitek Warszawa,
Prezentację przygotował:
BEZPIECZNA+ Jest to Rządowy program wspomagania w latach 2015–2018 organów prowadzących szkół w zapewnieniu bezpiecznych warunków nauki, wychowania i.
Od 7.30 do 8.30 dzieci schodzą się do przedszkola. W tym czasie swobodnie bawią się w dowolnych kącikach zabaw. Nauczyciel prowadzi z dziećmi rozmowy indywidualne.
5 KROKÓW DO SZKOŁY PONADGIMNAZJALNEJ Jak dostać się do szkoły ponadgimnazjalnej? Instrukcja dla uczniów, którzy uczą się w gimnazjach które przekazują.
SOSW jest placówką przeznaczoną dla dzieci i młodzieży z upośledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym, znacznym i głębokim. Szkoła Podstawowa Specjalna.
System edukacji w Polsce
Projekt „Lekki tornister”
Prowadzonych przez MIASTO BIAŁYSTOK na rok szkolny 2017/2018
Cele działania:  -rozwijanie zainteresowań uczniów  -umożliwienie uczniom prezentacji ich pasji i zdolności  -rozwijanie umiejętności autoprezentacji.
INFORMACJE DLA RODZICÓW ODDZIAŁ PRZEDSZKOLNY
KONFERENCJA „Ogólnopolski Dzień Tornistra”
ZAWODOWCY Konkurs pt.”Zawodowcy” realizowany w ramach programu z zakresu doradztwa zawodowego w SP nr 370 w Warszawie.
Uczeń na progu II etapu edukacyjnego. Cz.2
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków
Zmiany w ustawie o systemie oświaty
SPECJALNE POTRZEBY EDUKACYJNE
Punkty konsultacyjne w ramach projektu Świętokrzyskiego Kuratora Oświaty Wsparcie szkół ogólnodostępnych w realizacji zadań związanych.
Zapis prezentacji:

ZMIANY ZWIĄZANE Z FORMUŁOWANIEM OCEN DLA UCZNIÓW Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ INTELEKTUALNĄ W STOPNIU UMIARKOWANYM I ZNACZNYM NA WSZYSTKICH ETAPACH EDUKACYJNYCH. ZMIANY DOTYCZĄ TAKŻE UCZNIÓW NAUCZANYCH INDYWIDUALNIE.

TO, CO ZA NAMI…

1) OPRACOWALIŚMY NOWY WEWNĄTRZSZKOLNY SYSTEM OCENIANIA UCZNIÓW Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ INTELEKTUALNĄ W STOPNIU UMIARKOWANYM I ZNACZNYM. 2) OPRACOWALIŚMY KARTY OBSERWACJI UCZNIA ZE WSZYSTKICH ZAJĘĆ EDUKACYJNYCH ORAZ KWESTIONARIUSZ OCENY ZACHOWANIA UCZNIA.

NA ZAKOŃCZENIE I PÓŁROCZA WSZYSCY WYSTAWIALIŚMY UCZNIOM OCENY WEDŁUG NOWYCH KART OBSERWACJI ORAZ NOWYCH KWESTIONARIUSZY OCENIAJĄCYCH ZACHOWANIE UCZNIÓW ( „PODKREŚLANKI” ). „PODKREŚLANKI” STOSUJEMY OD WIELU LAT, ZOSTAŁY ONE TYLKO USZCZEGÓŁOWIONE I ZAKTUALIZOWANE.

UWAGA!!! 1) KARTY OBSERWACJI UCZNIÓW ORAZ KWESTIONARIUSZE OCEN Z ZACHOWANIA MUSZĄ ZNAJDOWAĆ SIĘ W SEGREGATORACH RAZEM Z INDYWIDUALNYMI PROGRAMAMI EDUKACYJNO – TERAPEUTYCZNYMI.

CO JEST PRZED NAMI?

OCENIANIE KOŃCOWOROCZNE! NA ŚWIADECTWIE, W DZIENNIKACH LEKCYJNYCH ORAZ W ARKUSZACH OCEN OCENA OPISOWA MUSI BYĆ JEDNAKOWA. PROPONUJEMY TZW. „SKRÓTY”, KTÓRE BĘDĄ ZAPISYWANE NA ŚWIADECTWIE, W DZIENIKACH ORAZ W ARKUSZACH OCEN.

I ETAP EDUKACYJNY (KLASY I-III U i A) Zachowanie: W sytuacjach pełnego nadzoru uczeń/uczennica nigdy/czasami/często nie sprawia problemów wychowawczych/sprawia problemy wychowawcze.

Kształcenie zintegrowane: W znanych dla niego/niej sytuacjach społecznych uczeń/uczennica nigdy/czasami/często/zawsze funkcjonuje właściwie. Treści ustalonego dla niej/niego programu uczeń/uczennica nie opanował/a/opanował/a w niewielkim stopniu/prawie całkowicie/całkowicie.

II ORAZ III ETAP EDUKACYJNY (KLASY IV-VI U ORAZ I-III GIMNAZJUM) Zachowanie: W sytuacjach pełnego nadzoru uczeń/uczennica nigdy/czasami/często nie sprawia problemów wychowawczych/sprawia problemy wychowawcze.

II i III ETAP EDUKACYJNY CD. Funkcjonowanie w środowisku: W znanych dla niego/niej sytuacjach społecznych uczeń/uczennica nigdy/czasami/często/zawsze funkcjonuje właściwie. Treści ustalonego dla niej/niego programu uczeń/uczennica nie opanował/a/opanował/a w niewielkim stopniu/prawie całkowicie/całkowicie.

II i III ETAP EDUKACYJNY CD. Technika, plastyka, muzyka z rytmiką, wychowanie fizyczne: Treści ustalonego dla niej/niego programu uczeń/uczennica nie opanował/a/opanował/a w niewielkim stopniu/prawie całkowicie/całkowicie.

IV ETAP EDUKACYJNY ( SZKOŁA PRZYSPOSABIAJĄCA DO PRACY) Zachowanie: W sytuacjach pełnego nadzoru uczeń/uczennica nigdy/czasami/często nie sprawia problemów wychowawczych/sprawia problemy wychowawcze.

IV ETAP EDUKACYJNY CD. Funkcjonowanie osobiste i społeczne: Treści ustalonego dla niej/niego programu uczeń/uczennica utrwalił i/lub poszerzył zakres posiadanej wiedzy w niewielkim stopniu/częściowo/prawie całkowicie/całkowicie oraz nabył/nabyła/nie nabył/nie nabyła nowe/nowych umiejętności w niewielkim stopniu/prawie całkowicie/całkowicie.

IV ETAP EDUKACYJNY CD. PRZYSPOSOBIENIE DO PRACY: Treści ustalonego dla niej/niego programu uczeń/uczennica opanował/opanowała w następujących obszarach: - Kształtowanie właściwych postaw wobec pracy uczeń/uczennica nie przyswoił-a/przyswoił-a w niewielkim stopniu/prawie całkowicie/całkowicie;

IV ETAP EDUKACYJNY CD. -Przyswojenie podstawowej wiedzy o pracy i poznanie nowych sytuacji związanych z pracą uczeń/uczennica nie opanował-a/opanował-a w niewielkim stopniu/prawie całkowicie/całkowicie; -Wykonywanie różnych prac w tym porządkowych i pomocniczych uczeń/uczennica nie opanował-a/opanował-a w niewielkim stopniu/prawie całkowicie/całkowicie.

IV ETAP EDUKACYJNY CD. WYCHOWANIE FIZYCZNE: Treści ustalonego dla niej/niego programu uczeń/uczennica nie opanował-a/opanował-a w niewielkim stopniu/prawie całkowicie/całkowicie.

PROMOWANIE LUB NIEPROMOWANIE UCZNIA NA II,III i IV ETAPIE EDUKACYJNYM OPIERAMY NA WIODĄCYM PRZEDMIOCIE, -FUNKCJONOWANIU W ŚRODOWISKU -FUNKCJONOWANIU OSOBISTYM I SPOŁECZNYM PROMOWANIE LUB NIEPROMOWANIE UCZNIA MUSI BYĆ ODZWIERCIEDLONE W WYBRANYM SKRÓCIE NA ŚWIADECTWIE.

TWORZĄC „SKRÓTY” NALEŻY PAMIĘTAĆ, ŻE SFORMUŁOWANIA: „NIE OPANOWAŁ” ORAZ „W NIEWIELKIM STOPNIU” – DOTYCZĄ UCZNIA NIEPROMOWANEGO „PRAWIE CAŁKOWICIE/CAŁKOWICIE” - DOTYCZĄ UCZNIA, KTÓRY BĘDZIE PROMOWANY.

NAUCZYCIELE UCZĄCY PRZEKAZUJĄ WYCHOWAWCY W WYZNACZONYM TERMINIE W FORMIE ELEKTRONICZNEJ WYBRANY „SKRÓT”, KTÓRY WYCHOWAWCA ZAMIEŚCI NA ŚWIADECTWIE, W ARKUSZU OCEN ORAZ W DZIENNIKU LEKCYJNYM.

OPRACOWANE „SKRÓTY” NIE ZASTĘPUJĄ OCENY OPISOWEJ. NAUCZYCIEL UCZĄCY BĘDZIE ZOBOWIĄZANY DO OPRACOWANIA OCENY OPISOWEJ NA PODSTAWIE KARTY OBSERWACJI (CZYLI „PODKREŚLANKI” OPRACOWYWANEJ NA I PÓŁROCZE). NAUCZYCIELE PRZESYŁAJĄ WYCHOWAWCOM OCENY OPISOWE Z ZACHOWANIE I ZAJĘĆ EDUKACYJNYCH RAZEM ZE „SKRÓTAMI”DO DNIA WYSTAWIANIA OCEN.

PO OTRZYMANIU WSZYSTKICH OCEN OPISOWYCH OD NAUCZYCIELI UCZĄCYCH WYCHOWAWCY WPISUJĄ OCENĘ OPISOWĄ ZE WSZYSTKICH ZAJĘĆ EDUKACYJNYCH ORAZ Z ZACHOWANIA W IPET.

` PUNKT W INDYWIDUALNYM PROGRAMIE EDUKACYJNO – TERAPEUTYCZNYM BRZMI NASTĘPUJĄCO: KOŃCOWOROCZNE PODSUMOWANIE EFEKTÓW POMOCY PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNEJ. (WYCHOWAWCY KLAS „U” DO TEGO PUNKTU WPISUJĄ OCENY OPISOWE OPRACOWANE PRZEZ NAUCZYCIELI UCZĄCYCH) WNIOSKI I ZALECENIA DO DALSZEJ PRACY, PLANOWANIE FORM POMOCY.

ZASADY FORMUŁOWANIA OCENY OPISOWEJ: 1)FORMA GRAMATYCZNA OCENY OPISOWEJ – 3 OSOBA CZASU TERAŹNIEJSZEGO np. uczeń lub uczennica: „rozpoznaje”, „aktywnie uczestniczy”, „wykazuje”, „odróżnia”. Uczeń samodzielnie posługuje się łyżką i widelcem. Uczennica wykazuje wzrost aktywności fizycznej.

2) PRZYKŁADOWE SFORMUŁOWANIA ŚWIADCZĄCE O ZMIANIE: „coraz lepiej radzi sobie…”, „jeszcze lepiej wykonuje…”, „chętniej poddaje się zmianom…”, „nastąpił duży postęp w zakresie…”, „zdecydowanie rzadziej…”, „chłopiec z coraz większym zaangażowaniem…”, „z większą starannością…”, itp. Uczeń z większą starannością myje i wyciera ręce.

3) PRZYKŁADOWE SFORMUŁOWANIA ŚWIADCZĄCE O BRAKU POSTĘPÓW: „nie zauważa się istotnych zmian w funkcjonowaniu w sferze…”, „nie zaobserwowano istotnych zmian w…”, „poziom tych umiejętności pozostaje niezmieniony…” itp.

DZIĘKUJEMY!