„Rozwój szkolnictwa zawodowego w Białymstoku w dostosowaniu do potrzeb rynku pracy” Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Doskonalenie jakości kształcenia zawodowego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Lubuskie 2020.
Advertisements

Realizacja wspólnych przedsięwzięć Lasów Państwowych i samorządów współfinansowanych ze środków zewnętrznych w perspektywie kwiecień 2015.
2014 r. Podkarpacie stawia na zawodowców – projekt systemowy Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Rzeszowie w ramach Działania 9.2 Programu Operacyjnego Kapitał.
TEORIA I PRAKTYKA EDUKACJI UCZNIÓW ZDOLNYCH Realizacja przez szkoły zadań związanych z kształceniem i promowaniem uczniów szczególnie uzdolnionych w latach.
Krajowa produkcja leków jako niezbędny warunek skutecznej polityki lekowej państwa dr Bohdan Wyżnikiewicz Instytut Badań nad Gospodarką Rynkową Katowice,
Podstawy Przedsiębiorczości Wykład 4h + Ćwiczenia 4h Rafał Paśko PWSW Przemyśl.

„Bezpośrednie wspomaganie szkół poprzez kompleksowe doskonalenie nauczycieli - drogą do sukcesu edukacyjnego uczniów Powiatu Tarnowskiego” Realizowany.
Innowacyjna Warszawa 2020 Program wspierania przedsiębiorczości.
1 Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego w Poznaniu EUROPEJSKI FUNDUSZ SPOŁECZNY W RAMACH WIELKOPOLSKIEGO REGIONALNEGO PROGRAMU OPERACYJNEGO
Program Operacyjny Kapitał Ludzki w latach
Wizja rozwoju Uczelni Prof. Wiesław Józef Piekarski SPÓJRZ W PRZYSZŁOŚĆ z Uniwersytetem Przyrodniczym w Lublinie.
Anna Karaś-Kierownik PCPR w Ciechanowie. Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w okresie czerwiec – grudzień 2008 roku realizowało: - Projekt „Aktywność szansą.
Model współpracy NGO – Miasto Łódź Prezentacja projektu partnerskiego Centrum OPUS i Urzędu Miasta Łodzi Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej.
1 Zajęcia I Młodzież na rynku pracy Regionalne i lokalne rynki pracy, rok akad. 2013/2014.
Program Operacyjny „Rybactwo i Morze” PO RYBY Warszawa, 4 listopada 2015 r.
2013 Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości – Narzędzia wsparcia prowadzenia działalności międzynarodowej Kaliningrad, 24 czerwca 2013 r. Aleksandra.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Białystok, 24 września 2010 r. e-Podlaskie – kierunki.
Rola Regionalnych Ośrodków EFS w przygotowaniu województwa kujawsko-pomorskiego do sprawnej absorpcji EFS Polskie Towarzystwo Ekonomiczne w Bydgoszczy.
POWIATOWE CENTRUM KSZTAŁCENIA USTAWICZNEGO I PRAKTYCZNEGO W BĘDZINIE ul. I. Krasickiego 17, 42 – 500 Będzin tel , fax www:
Mazowieckie Samorządowe Centrum Doskonalenia Nauczycieli Wydział w Ciechanowie Ciechanów ul. Wyzwolenia 10 A Tel/fax.:
Europejski Fundusz Społeczny (EFS), to nie inwestowanie w budowę dróg, świetlic, boisk sportowych, szkół czy tworzenie linii produkcyjnych - to INWESTYCJA.
1 Rozwój obszarów wiejskich przez pryzmat Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki na lata 2007 – 2013 Małgorzata Bobryk DEPARTAMENT EUROPEJSKIEGO FUNDUSZU.
Zajęcia dodatkowe realizowane przez przedszkola dla których organem prowadzącym jest Miasto Poznań Poznań, 9 września 2013 roku.
Zmiany dotyczące zasad kierowania uczniów do Młodzieżowych Ośrodków Socjoterapii (MOS) Konferencja dla dyrektorów, doradców zawodowych i pedagogów gimnazjów.
1 Po pierwsze praca… Krajowe i regionalne programy operacyjne w kontekście przedsiębiorczości i miejsc pracy.
Bariery w rozwoju edukacyjnym ucznia Wicemarszałek Województwa Małopolskiego Leszek Zegzda Kraków, 13 czerwca 2008 r.
„Kapitał Ludzki” - zasób wiedzy, umiejętności oraz potencjału zawartego w każdym człowieku Kraków, 3 czerwca 2009 r. Projekt współfinansowany przez Unię.
Regionalny Ośrodek Europejskiego Funduszu Społecznego w Lesznie prowadzony przez: Stowarzyszenie Centrum Promocji i Rozwoju Inicjatyw.
SPRAWOZDANIE O STANIE REALIZACJI ZADA Ń O Ś WIATOWYCH W ROKU SZKOLNYM 2014/2015 W GMINIE NOWE SAMORZ Ą DOWA ADMINISTRACJA PLACÓWEK O Ś WIATOWYCH Załącznik.
Program Aktywizacja i Integracja Poznań, styczeń 2015r.
Działania Powiatowego Urzędu Pracy w Człuchowie na rzecz aktywizacji bezrobotnych Powiatowy Urząd Pracy w Człuchowie.
Wydział Technologii Materiałowych i Wzornictwa Tekstyliów Dr inż. Barbara Niekraszewicz.
Celem Konkursu jest wsparcie małopolskich przedsiębiorstw społecznych - firm, których działalność gospodarcza służy realizacji celów społecznych, a także.
ŁÓDŹ – strategia rozwoju Aleksandra Suszczewicz, Z – ca Dyrektora, Biuro Rozwoju Przedsiębiorczości i Obsługi Inwestora Urząd Miasta Łodzi 19 kwietnia.
„Rozwój multimediów od XIX do XXI wieku” Zespół Szkół Specjalnych w Oławie ul. Broniewskiego Oława.
Wybrane wyniki okresowej analizy realizowania przez szkołę zadań związanych z kształceniem i promowaniem uczniów szczególnie uzdolnionych w latach 2006/2007.
Agnieszka Pidek-Klepacz Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego w Lublinie Lublin, 6 luty 2014 r. Wsparcie edukacji zawodowej w ramach Regionalnego.
Cyfrowa Polska szansą dla rozwoju sektora ICT 1 Agnieszka Suska Naczelnik Departament Funduszy Strukturalnych Ministerstwo Administracji i Cyfryzacji Gdańsk,
Copyright (c) 2007 DGA S.A. | All rights reserved. Jak powinniśmy rozumieć INNOWACYJNOŚĆ w aspekcie środków unijnych? Poznań, 14 stycznia 2008 r.
Konferencja nt. „Nowy wizerunek szkół zawodowych w Lublinie i Chełmie – większe szanse na rynku pracy” w ramach projektu współfinansowanego ze środków.
ZBADANIE POTENCJAŁU INNOWACYJNEGO SUBREGIONU RADOMSKIEGO Projekt realizowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach działania 2.6 Regionalne.
Wsparcie zasady partnerstwa oraz procesu koordynacji we wdrażaniu Europejskiego Funduszu Społecznego w Polsce w latach Konkursu dotacji Instytucji.
Projekt InMoST InMoST: Wielkopolska sieć współpracy w zakresie innowacyjnych metod wytwarzania oprogramowania Termin realizacji: –
Bądź Aktywny - Bądź Najlepszy szkolenia oraz specjalistyczne doradztwo dla kadry instytucji pomocy społecznej Projekt systemowy Regionalnego Ośrodka Polityki.
SZKOŁA ŚRODOWISKIEM ROZWOJU UCZNIA. Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego PRIORYTET IX. ROZWÓJ KOMPETENCJI.
Aktywizacja zawodowa osób zagrożonych marginalizacją i wykluczeniem społecznym Mrągowo, 5 czerwca 2008 r.
Propozycje kryteriów wyboru projektów w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata Posiedzenie Komitetu Monitorującego.
Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich w Lesznie Planujesz rozpoczęcie lub rozwój działalności? Chcesz być konkurencyjny na rynku? Masz innowacyjny pomysł.
Ideą projektu jest polepszanie jakości życia osób niepełnosprawnych oraz wyrównywanie szans w dostępie do pełnego uczestnictwa w życiu społecznym jak.
CAPS LOCK - CERTYFIKOWANE SZKOLENIA JĘZYKOWE I KOMPUTEROWE
Realizacja działań w sferze nauki w ramach PO KL PRIORYTET IV – komponent centralny Działania w ramach Priorytetu IV koncentrują się na podwyższaniu.
Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 18 im. Mikołaja Reja w Łodzi ul. Edwarda 41 „POLIGRAFIK”
URZĄD MARSZAŁKOWSKI WOJEWÓDZTWA LUBELSKIEGO W LUBLINIE Departament Europejskiego Funduszu Społecznego „Możliwości pozyskania funduszy strukturalnych UE.
BEZPIECZNA+ Jest to Rządowy program wspomagania w latach 2015–2018 organów prowadzących szkół w zapewnieniu bezpiecznych warunków nauki, wychowania i.
Bankowość i finanse międzynarodowe. Charakterystyka specjalności Stanowi konkretną odpowiedź na wyzwania stawiane przez globalną gospodarkę światową.
MINISTERSTWO OBRONY NARODOWEJ
Akredytacje Łódzkiego Kuratora Oświaty dla placówki doskonalenia i pozaszkolnych form kształcenia ustawicznego ŁCDNiKP 824/rz Certyfikat ISO 9001 (od 2002)
Środki na szkolnictwo zawodowe w nowej perspektywie finansowej Iwona Nakielska Dyrektor Departamentu EFS Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego.
1 Studia o profilu praktycznym. Aspekty prawne i organizacyjne KONFERENCJA „PO PIERWSZE PRACA…” Konin, 18 września 2014 r. Artur Zimny Państwowa Wyższa.
Bielski Model Doradztwa Zawodowego
Świętokrzyscy hotelarze dla rynku pracy
Wizyty Studyjne Wizyty studyjne Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji
„Od dziś pracuję na swój sukces”
kształcących w zawodach
Człowiek – najlepsza inwestycja
„Rola organizacji rzemiosła i MŚP w kształceniu zawodowym”
BIZNES DLA SZKÓŁ SZKOŁY DLA BIZNESU
odbudowa prestiżu kształcenia zawodowego
KRAJOWY FUNDUSZ SZKOLENIOWY
Zapis prezentacji:

„Rozwój szkolnictwa zawodowego w Białymstoku w dostosowaniu do potrzeb rynku pracy” Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego oraz środków budżetu państwa Realizowany przez Instytut Badań Rynku, Konsumpcji i Koniunktur, Miejski Ośrodek Doradztwa Metodycznego w Białymstoku oraz Stowarzyszenie Rozwoju Aktywności Społecznej „Triada” w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet IX Działanie 9.2 Maria Jolanta Ambrożej

„Rozwój szkolnictwa zawodowego w Białymstoku w dostosowaniu do potrzeb rynku pracy” Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego oraz środków budżetu państwa Realizowany przez Instytut Badań Rynku, Konsumpcji i Koniunktur, Miejski Ośrodek Doradztwa Metodycznego w Białymstoku oraz Stowarzyszenie Rozwoju Aktywności Społecznej „Triada” w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet IX Działanie 9.2 PODMIOTY RYNKU PRAC W BIAŁYMSTOKU: Przedsiębiorstwa Urzędy Pracy Agencje Zatrudnienia Doradcy Zawodowi Izba Przemysłowo-Handlowa Cech Rzemiosł Ochotniczy Hufiec Pracy Instytucje Szkoleniowe Instytucje dialogu społecznego

„Rozwój szkolnictwa zawodowego w Białymstoku w dostosowaniu do potrzeb rynku pracy” Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego oraz środków budżetu państwa Realizowany przez Instytut Badań Rynku, Konsumpcji i Koniunktur, Miejski Ośrodek Doradztwa Metodycznego w Białymstoku oraz Stowarzyszenie Rozwoju Aktywności Społecznej „Triada” w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet IX Działanie 9.2 FORMY WSPÓŁPRACY : SPECJALISTYCZNE ZAJĘCIA PRAKTYCZNE WŁĄCZANIE I ZATRUDNIANIE SPECJALISTÓW DO PROWADZENIA ZAJĘĆ W SZKOLE DOSKONALENIE NAUCZYCIELI W RAMACH PRAKTYK, SEMINARIÓW I WARSZTATÓW PROWADZONYCH PRZEZ PODMIOTY GOSPODARCZE REALIZACJA PROGRAMÓW STAŻY I PRAKTYK UCZNIOWSKICH WYKŁADY I POKAZY DLA UCZNIÓW ORGANIZOWANE W PRZEDSIĘBIORSTWACH REALIZACJA PROJEKTÓW UNIJNYCH Z WYKORZYSTANIEM POTENCJAŁU PRZEDSIĘBIORCÓW SPOTKANIA BRANŻOWE Z UDZIAŁEM SZKOL ZAWODOWYCH I PRZEDSIĘBIORSTW WSPARCIE SZKÓŁ ZAWODOWYCH PRZEZ PRACODAWCÓW W NOWOCZESNE TECHNOLOGIE (ZAOPATRYWANIE W SPECJALISTYCZNY SPRZĘT)

„Rozwój szkolnictwa zawodowego w Białymstoku w dostosowaniu do potrzeb rynku pracy” Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego oraz środków budżetu państwa Realizowany przez Instytut Badań Rynku, Konsumpcji i Koniunktur, Miejski Ośrodek Doradztwa Metodycznego w Białymstoku oraz Stowarzyszenie Rozwoju Aktywności Społecznej „Triada” w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet IX Działanie 9.2 Działania, które należy podjąć w celu nawiązania ściślejszej współpracy między pracodawcami a białostockimi szkołami zawodowymi: położyć nacisk na rozwijanie partnerstwa szkoła - CKP - zakład pracy, promować współpracę szkół z samorządami, z pracodawcami w zakresie pozyskiwania środków pomocowych (funduszy unijnych) na rozwój infrastruktury szkół, ich bazy dydaktycznej, kadry, programów - przygotowywanie wspólnych projektów (programów) przedsięwzięć, wykorzystywać lepiej potencjał Powiatowych Urzędów Pracy (docieranie do szkół, promowanie zawodów, szczególnie deficytowych, oraz tych, w których młodzi ludzie odnoszą sukcesy), zacieśniać współpracę z Izbami Przemysłowo-Handlowymi, prezentować oferty pracodawców w szkołach, prowadzić szeroką kampanię reklamowa poszukiwanych na rynku pracy zawodów.

„Rozwój szkolnictwa zawodowego w Białymstoku w dostosowaniu do potrzeb rynku pracy” Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego oraz środków budżetu państwa Realizowany przez Instytut Badań Rynku, Konsumpcji i Koniunktur, Miejski Ośrodek Doradztwa Metodycznego w Białymstoku oraz Stowarzyszenie Rozwoju Aktywności Społecznej „Triada” w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet IX Działanie 9.2 stworzyć uregulowania prawne zachęcające pracodawców do podejmowania kształcenia uczniów młodocianych (odpowiednie zachęty finansowe, fiskalne, promocyjne), ale także chroniących interesy młodych ludzi, zdecydowanie zwiększyć czas przeznaczony na zajęcia praktycznej nauki zawodu, również w klasie pierwszej, gdyż praktyka zawodowa jest nieodzownym elementem systemu kształcenia zawodowego, utrzymać możliwości realizacji nauki zawodu u pracodawców i dokształcania z teorii zawodowej w formach pozaszkolnych, bezpośrednio po gimnazjum lub po pierwszym semestrze nauki, w przypadku niezadowalających wyników ucznia w szkole zawodowej z zachowaniem warunków młodocianego pracownika zatrudnionego w oparciu o umowę o pracę w celu przygotowania zawodowego;

„Rozwój szkolnictwa zawodowego w Białymstoku w dostosowaniu do potrzeb rynku pracy” Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego oraz środków budżetu państwa Realizowany przez Instytut Badań Rynku, Konsumpcji i Koniunktur, Miejski Ośrodek Doradztwa Metodycznego w Białymstoku oraz Stowarzyszenie Rozwoju Aktywności Społecznej „Triada” w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet IX Działanie 9.2 tworzyć sieci zakładów pracy, w których uczniowie szkół ponadgimnazjalnych prowadzących kształcenie zawodowe będą odbywać praktyczną naukę zawodu (zajęcia praktyczne, praktyki zawodowe); wykorzystywać doświadczenia agencji zatrudnienia mających inne spojrzenie na rekrutację pracowników; Zwiększyć zakres tematyczny praktyk oparty o wykorzystanie nowoczesnych technologii Wynagradzać najzdolniejszych uczniów