SZKOŁA ŚRODOWISKIEM ROZWOJU UCZNIA. Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego PRIORYTET IX. ROZWÓJ KOMPETENCJI.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Czy umiesz się uczyć? Strategia wdrażania projektu innowacyjnego pt.: „Umiem się uczyć”
Advertisements

POŁĄCZENIE SIŁ TO POCZĄTEK, POZOSTANIE RAZEM TO POSTĘP, WSPÓLNA PRACA TO SUKCES. HENRY FORD ROLA I ZADANIA DORADCY ZAWODOWEGO W REALIZACJI ZADAŃ EDUKACYJNO-DORADCZYCH.
TEORIA I PRAKTYKA EDUKACJI UCZNIÓW ZDOLNYCH Realizacja przez szkoły zadań związanych z kształceniem i promowaniem uczniów szczególnie uzdolnionych w latach.
5 godz. 1 klasa gimnazjum Liczba godzin do przeprowadzenia przez nauczyciela Matematyka – 40 godz. (I semestr – 20 godz.; II semestr 20 godz.) Liczba godzin.
Prywatne Gimnazjum Informatyczne Szkoła pod patronatem Wyższej Szkoły Informatyki i Zarządzania w Bielsku-Białej Nowy wymiar nauki.
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
Postanowienie Śląskiego Kuratora Oświaty w Katowicach z dnia 29 stycznia 2016 r. w sprawie terminów składania dokumentów i terminów rekrutacji uczniów.
Tytuł Projektu: „Kompleksowy Program Wspomagania Rozwoju Szkół oraz Przedszkoli na terenie Powiatu Ostrowskiego” Projekt współfinansowany przez Unię Europejską.
„Bezpośrednie wspomaganie szkół poprzez kompleksowe doskonalenie nauczycieli - drogą do sukcesu edukacyjnego uczniów Powiatu Tarnowskiego” Realizowany.
PROJEKT „Doskonalenie szansą na rozwój” _____________________________________________________________________ Dorota Kamińska – Poradnia Psychologiczno.
Dziecko z zaburzeniami rozwoju w szkole masowej – uwagi praktyczne.
1 Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego w Poznaniu EUROPEJSKI FUNDUSZ SPOŁECZNY W RAMACH WIELKOPOLSKIEGO REGIONALNEGO PROGRAMU OPERACYJNEGO
Specyfika projektów systemowych w zakresie pomocy społecznej realizowanych w ramach PO KL na przykładzie Miejskiego Ośrodka Pomocy Rodzinie w Zabrzu Informacje.
 584 uczniów,  60 nauczycieli różnych specjalności – (mi.: surdopedagog, tyflopedagog, logopeda, psycholog, pedagog, rehabilitant),  20 dobrze wyposażonych.
POWIATOWE CENTRUM KSZTAŁCENIA USTAWICZNEGO I PRAKTYCZNEGO W BĘDZINIE ul. I. Krasickiego 17, 42 – 500 Będzin tel , fax www:
Zarządzanie jakością kształcenia. Poznajmy się Imię i nazwisko Skąd przyjechałaś/-eś? Podaj 3 informacje na swój temat: 2 prawdziwe i 1 fałszywą- informacje.
Mazowieckie Samorządowe Centrum Doskonalenia Nauczycieli Wydział w Ciechanowie Ciechanów ul. Wyzwolenia 10 A Tel/fax.:
Europejski Fundusz Społeczny (EFS), to nie inwestowanie w budowę dróg, świetlic, boisk sportowych, szkół czy tworzenie linii produkcyjnych - to INWESTYCJA.
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 5 im. M. Dąbrowskiej w Radomiu ul. J. Gen. Sowińskiego 1 tel./fax:
Priorytetowe kierunki działania gdańskich poradni psychologiczno-pedagogicznych Materiał opracowany przez dyrektorów gdańskich poradni psychologiczno-
Zmiany dotyczące zasad kierowania uczniów do Młodzieżowych Ośrodków Socjoterapii (MOS) Konferencja dla dyrektorów, doradców zawodowych i pedagogów gimnazjów.
ŻYJ z PASJĄ ! Program wspierania uzdolnień i zdrowego stylu życia dzieci i młodzieży Projekt współfinansowany przez Ministerstwo Edukacji Narodowej.
KONCEPCJA PRACY Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Nisku na lata
Harmonogram rekrutacji do szkół ponadgimnazjalnych oraz kryteria przeliczania punktów.
Bariery w rozwoju edukacyjnym ucznia Wicemarszałek Województwa Małopolskiego Leszek Zegzda Kraków, 13 czerwca 2008 r.
„Kapitał Ludzki” - zasób wiedzy, umiejętności oraz potencjału zawartego w każdym człowieku Kraków, 3 czerwca 2009 r. Projekt współfinansowany przez Unię.
Regionalny Ośrodek Europejskiego Funduszu Społecznego w Lesznie prowadzony przez: Stowarzyszenie Centrum Promocji i Rozwoju Inicjatyw.
EWALUACJA PROJEKTU WSPÓŁFINANSOWANEGO ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIE J „Wyrównywanie dysproporcji w dostępie do przedszkoli dzieci z terenów wiejskich, w.
Ul. Lermontowa Łódź
Łódź, ul. Syrenki 19a tel
1 Konferencja dyrektorów szkół z terenu działania OKE w Krakowie październik 2008 roku część II.
Tytuł Projektu: „Kompleksowy Program Wspomagania Rozwoju Szkół oraz Przedszkoli na terenie Powiatu Ostrowskiego” Projekt współfinansowany przez Unię Europejską.
Tytuł Projektu: „Kompleksowy Program Wspomagania Rozwoju Szkół oraz Przedszkoli na terenie Powiatu Ostrowskiego” Projekt współfinansowany przez Unię Europejską.
Poradnia Psychologiczno- Pedagogiczna nr 2 w Łodzi ul. Motylowa 3 tel
Wybrane wyniki okresowej analizy realizowania przez szkołę zadań związanych z kształceniem i promowaniem uczniów szczególnie uzdolnionych w latach 2006/2007.
Agnieszka Pidek-Klepacz Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego w Lublinie Lublin, 6 luty 2014 r. Wsparcie edukacji zawodowej w ramach Regionalnego.
Szkoła Podstawowa nr 192 im. prof. Heleny Radlińskiej ul. Krzemieniecka 24a Łódź tel./fax Dyrektor szkoły Violetta Gortat Oferta naszej.
Objęta patronatem dwóch uczelni wyższych: *Politechniki Śląskiej w Katowicach Wydziału Inżynierii Materiałowej i Metalurgii oraz * Wyższej szkoły Biznesu.
„Wilanowski Program Aktywności Lokalnej ” Dzielnica Wilanów m. st. Warszawy.
„Rozwój szkolnictwa zawodowego w Białymstoku w dostosowaniu do potrzeb rynku pracy” Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
Ul. Lermontowa Łódź ssss.... pppp llll oooo dddd zzzz iiii nnnn tttt eeee rrrr iiii aaaa.... pppp llllwww.sp33.org.
WYNIKI EWALUACJI WEWNĄTRZSZKOLNEJ ROK SZKOLNY
CAPS LOCK - CERTYFIKOWANE SZKOLENIA JĘZYKOWE I KOMPUTEROWE
NIE BÓJMY SIĘ INTEGRACJI! W dzisiejszych czasach widać jak pod mikroskopem ile jest jeszcze uprzedzeń i nietolerancji w stosunku do osób niepełnosprawnych.
Edukacja skuteczna, przyjazna i nowoczesna Reforma systemu oświaty.
Edukacja w badaniach - podstawowe dane Michał Sitek Warszawa,
URZĄD MARSZAŁKOWSKI WOJEWÓDZTWA LUBELSKIEGO W LUBLINIE Departament Europejskiego Funduszu Społecznego „Możliwości pozyskania funduszy strukturalnych UE.
PUBLICZNE GIMNAZJUM NR 39 PUBLICZNE GIMNAZJUM NR 39 W ZESPOLE SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCĄCYCH NR 5 IM. JULIANA TUWIMA W ŁODZI ŁÓDŹ, UL. KRÓLEWSKA 13/15.
Akredytacje Łódzkiego Kuratora Oświaty dla placówki doskonalenia i pozaszkolnych form kształcenia ustawicznego ŁCDNiKP 824/rz Certyfikat ISO 9001 (od 2002)
Środki na szkolnictwo zawodowe w nowej perspektywie finansowej Iwona Nakielska Dyrektor Departamentu EFS Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego.
PLANOWANE INWESTYCJE W EDUKACJI FINANSOWANE Z FUNDUSZY UNIJNYCH Wydział Inwestycji i Funduszy Europejskich Milicz, r.
Bielski Model Doradztwa Zawodowego
WSPARCIE ROZWOJU POMORSKIEJ EDUKACJI przez Samorząd Województwa Pomorskiego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach RPO WP na lata
Świętokrzyscy hotelarze dla rynku pracy
Szkoła Podstawowa Nr 2 w Dąbrowie Leśnej
Edukacja matematyczna i przyrodnicza
„Od dziś pracuję na swój sukces”
kształcących w zawodach
Informacja w zakresie stanu wdrażania Europejskiego Funduszu Społecznego Toruń, 27 października 2016 r.
Projekt pn. Uczeń na 6 w Szkole Podstawowej nr 4 z Oddziałami Integracyjnymi im. ks. Jana Twardowskiego w Olecku współfinansowany z EFS w ramach Regionalnego.
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków
Termin realizacji projektu
Priorytet III. Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3. 5
Priorytet III. Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3. 5
„Opracowanie przedmiotowego programu nauczania, ze szczególnym uwzględnieniem kształtowania kompetencji kluczowych u uczniów” Opracowanie Alina Szeloch.
Rozwijanie kompetencji kluczowych uczniów – szkolenia i doradztwo dla JST w województwie lubelskim Wsparcie kadry jednostek samorządu terytorialnego w.
Ramowy program szkolenia w zakresie wspomagania szkół w wykorzystywaniu nowoczesnych technologii w procesie nauczania/uczenia się Kompetencje informatyczne.
Projekt realizowany pod nadzorem Ministerstwa Edukacji Narodowej VULCAN kompetencji w ŚLĄSKICH SAMORZĄDACH Zadać pytanie uczestnikom czym jest dla.
Ramowy program szkolenia w zakresie wspomagania szkół w wykorzystywaniu nowoczesnych technologii w procesie nauczania/uczenia się Kompetencje informatyczne.
Zapis prezentacji:

SZKOŁA ŚRODOWISKIEM ROZWOJU UCZNIA

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego PRIORYTET IX. ROZWÓJ KOMPETENCJI W REGIONACH DZIAŁANIE 9.1 WYRÓWNYWANIE SZANS EDUKACYJNYCH I ZAPEWNIENIE WYSOKIEJ JAKOŚCI USŁUG EDUKACYJNYCH ŚWIADCZONYCH W SYSTEMIE OŚWIATY PODDZIAŁANIE 9.1.2WYRÓWNYWANIE SZANS EDUKACYJNYCH UCZNIÓW Z GRUP O UTRUDNIONYM DOSTĘPIE DO EDUKACJI ORAZ ZMNIEJSZANIE RÓŻNIC W JAKOŚCI USŁUG EDUKACYJNYCH

WNIOSKODAWCA: GMINA WAŁCZ KWOTA DOFINANSOWANIA: ,32 CZAS REALIZACJI PROJEKTU: IX 2009R- VI 2010R.

CEL OGÓLNY: PODNIESIENIE WYNIKÓW NAUCZANIA I WYNIKÓW EGZAMINÓW ZEWNĘTRZNYCH UCZNIÓW 4 SZKÓŁ PODSTAWOWYCH I 2 GIMNAZJÓW NA TERENIE GMINY WAŁCZ

CELE SZCZEGÓŁOWE: 1.WYRÓWNYWANIE BRAKÓW W WIEDZY I UMIEJETNOŚCIACH POPRZEZ ZORGANIZOWANIE ZAJĘĆ DYDAKTYCZNO- WYRÓWNAWCZYCH 2.POPRAWA DOSTĘPU DO POMOCY SPECJALISTYCZNEJ W TYM PEDAGOGICZNEJ, PSYCHOLOGICZNEJ, LOGOPEDYCZNEJ 3.POSZERZENIE OFERTY ZAJĘĆ POZALEKCYJNYCH ROZWIJAJACYCH ZAINTERESOWANIA I ZDOLNOŚCI ORAZ ROZBUDZAJĄCYCH ASPIRACJE 4.WZROST MOTYWACJI DO NAUKI 5.ROZWIJANIE UMIEJĘTNOŚCI ŚWIADOMEGO WYBORU DROGI EDUKACYJNEJ I ZAWODOWEJ POPRZEZ STWORZENIE SZKOLNEGO OŚRODKA KARIERY W LUBNIE

GRUPA DOCELOWA WSPARCIE KIEROWANE JEST DO DZIEWCZĄT I CHŁOPCÓW MAJĄCYCH MIEJSCE ZAMIESZKANIA NA TERENIE WIEJSKIEJ GMINY WAŁCZ, KTÓRZY OD DO BĘDĄ UCZYĆ SIĘ W SZKOŁACH PODSTAWOWYCH W GOSTOMI, RÓŻEWIE, KARSIBORZE, WITANKOWIE I GIMNAZJACH W LUBNIE I CHWIRAMIE

DZIAŁANIA 1.KLUCZ DO SUKCESU ZAJĘCIA DYDAKTYCZNO- WYRÓWNAWCZE DLA UCZNIÓW MAJĄCYCH TRUDNOŚCI W NAUCE CEL: POMOC W UZUPEŁNIANIU WIEDZY I UMIEJĘTNOŚCIACH

DZIAŁANIA 2.SZKOLNE OŚRODKI WSPARCIA ZAJĘCIA ZE SPECJALISTAMI PSYCHOLOGIEM, PEDAGOGIEM, LOGOPEDĄ LOGOPEDZI ZOSTANĄ ZATRUDNIENI TYLKO W SZKOŁACH PODSTAWOWYCH I POPRAWADZA ZAJĘCIA MAJĄCE NA CELU KORYGOWANIE WAD WYMOWY PEDAGODZY I PSYCHOLODZY POPROWADZA ZAJĘCIA INDYWIDUALNE I GRUPOWE W ZAKRESIE KOMUNIKOWANIA SIĘ, TECHNIK UCZENIA SIĘ, MOTYWACJI, RADZENIA SOBIE ZE STRESEM, WZMACNIANIA PEWNOŚCI SIEBIE

DZIAŁANIA 3.WYKRYWACZE TALENTÓW ZAJĘCIA POZALEKCYJNE UKIERUNKOWANE NA ROZWÓJ KOMPETENCJI KLUCZOWYCH W ZAKRESIE PRZEDMIOTÓW MATEMATYCZNYCH, PRZYRODNICZYCH, ICT, JĘZYKÓW OBCYCH PODSUMOWANIE ZAJĘĆ TO 2 GMINNE FETIWALE NAUKI – CZYLI CZEGO SIĘ NAUCZYŁEM

DZIAŁANIA 4.SZKOLNY OŚRODEK KARIERY W LUBNIE ZAJĘCIA INDYWIDUALNE I GRUPOWE Z DORADCĄ ZAWODOWYM DLA UCZNIÓW KLAS III GIMNAZJUM PRZYGOTOWUJĄCE DO ŚWIADOMEGO I TRAFNEGO WYBORU SZKOŁY PONADGIMNAZJALNEJ A W PRZYSZŁOŚCI ZAWODU

DZIAŁANIA 5. E-LEARNING ORGANIZACJA NOWOCZESNEJ FORMY KSZTAŁCENIA DLA UCZNIÓW KLAS VI SZKÓŁ PODSTAWOWYCH I KLAS I-III GIMNAZJÓW NA PLATFORMACH E-LEARNINGOWYCH ZAMIESZCZANE BĘDĄ ZADANIA, WSKAZÓWKI DO PRACY, MATERIAŁY DO POWTÓRZEŃ, ARTYKUŁY CEL: UMOŻLIWIENIE KONTAKTU Z NAUCZYCIELAMI POZA GODZINAMI ZAJĘĆ SZKOLNYCH

DZIAŁANIA 6.SPOTKANIA ZE SZTUKĄ ZORGANIZOWANIE JEDNODNIOWYCH WYJAZDÓW DO TEATRU, KINA, MUZEUM ITP. ZGODNIE Z OCZEKIWANIAMI UCZNIÓW UCZESTNICY TO UCZNIOWIE KTÓRZY PODWYŻSZĄ ŚREDNIĄ WYNIKÓW NAUCZANIA