Narodowy Program Przebudowy Dróg Lokalnych 2008-2011 Małopolska 2010-2011.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Narodowy Program Przebudowy Dróg Lokalnych Małopolska
Advertisements

Narodowy Program Przebudowy Dróg Lokalnych edycja
Narodowy Program Przebudowy Dróg Lokalnych Małopolska
Narodowy Program Przebudowy Dróg Lokalnych
Program rozwoju gminnej i powiatowej infrastruktury drogowej na lata Ocena wniosków pod kątem merytorycznym Kraków, 14 października 2015 r.
Dofinansowanie zadań związanych z efektywnością energetyczną z uwzględnieniem OŹE ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej.
Największy potencjał gruntów inwestycyjnych w ofercie ANR Leszek Świętochowski Prezes ANR Warszawa, 15 kwietnia 2015 roku.
Regionalna Sieć Szerokopasmowa Województwa Podlaskiego „ INTERNET BLIŻEJ WSZYSTKICH Departament Społeczeństwa Informacyjnego Urząd Marszałkowski Województwa.
OBOWIĄZKI INFORMACYJNE BENEFICJENTA Zintegrowane Inwestycje Terytorialne Aglomeracji Wałbrzyskiej.
Działania w zakresie rewitalizacji służące realizacji Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego na lata 2014 – 2020 Urząd Marszałkowski.
Jak złożyć wniosek ? (GWA) Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata
TERYT 2 Współdziałanie w zakresie objęcia nadzorem wstępnej weryfikacji danych inicjalnej bazy danych PRG w zakresie granic jednostek i obrębów ewidencyjnych.
BO! Małopolska czeka na Twój pomysł i głos!. Zasady Składanie Wniosków WeryfikacjaGłosowanie Ogłoszenie Wyników Ewaluacja ZADANIA POWIATOWE ZADANIA SUBREGIONALNE.
Sprawozdawczość. Podstawowe terminy Okres sprawozdawczy  3 kolejne miesiące, licząc od daty zawarcia umowy o dofinansowanie projektu Rodzaje raportów.
„Program dofinansowania zakupu i montażu odnawialnych źródeł energii ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Opolu”
2 * dane z Głównego Urzędu Statystycznego - stan na 31.XII.2009 Drogi krajowe o długości:Drogi wojewódzkie o długości: Drogi powiatowe o twardej nawierzchni.
Urząd Transportu Kolejowego, Al. Jerozolimskie 134, Warszawa, Polityka regulacyjna państwa w zakresie dostępu do infrastruktury na.
Program Operacyjny „Rybactwo i Morze” PO RYBY Warszawa, 4 listopada 2015 r.
Przygotowanie projektu w ramach Programu Interreg V-A Polska-Słowacja Wspólny Sekretariat Techniczny Programu Interreg V-A Polska-Słowacja
Olsztyn, 27 czerwca 2012 Propozycja zmian kryteriów merytorycznych dla Osi I Przedsiębiorczość RPO WiM w ramach Poddziałania
Organizacja miejskiego transportu zbiorowego na przykładzie Komunikacyjnego Związku Komunalnego Górnośląskiego Okręgu Przemysłowego Przewodniczący Zarządu.
Biuro Edukacji Urzędu m.st. Warszawy Warszawa, 24 luty 2016 r. Elektroniczny system rekrutacji do gimnazjów na rok szkolny 2016/2017.
PAŹDZIERNIK LpParagrafOpis średnia wartość dochodów Skumulowany udział wartości poszczególnych paragrafów dochodów % całości dochodów
Program rozwoju gminnej i powiatowej infrastruktury drogowej na lata Opole, 2 października 2015 r.
Finansowanie wybranych działań w parkach narodowych przy udziale środków funduszu leśnego - zakres finansowy Warszawa, 06 kwietnia 2016r.
2 UNIA EUROPEJSKA EUROPEJSKI FUNDUSZ ROZWOJU REGIONALNEGO Podsumowanie wdrażania Osi priorytetowej 6 Środowisko przyrodnicze REGIONALNY PROGRAM OPERACYJNY.
Wnioskowanie o płatność Sektorowy Program Operacyjny TRANSPORT Zintegrowany Program Operacyjny Rozwoju Regionalnego.
 Czasem pracy jest czas, w którym pracownik pozostaje w dyspozycji pracodawcy w zakładzie pracy lub w innym miejscu wyznaczonym do wykonywania pracy.
Wniosek o dofinansowanie projektu w ramach RPO WP na lata wraz z załącznikami Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata
Departament Zarządzania Funduszami i Projektami Unijnymi GRUPA ROBOCZA WSPIERAJĄCA PRZYGOTOWANIE KUJAWSKO – POMORSKIEGO REGIONALNEGO PROGRAMU OPERACYJNEGO.
Projekt Regulaminu Działania Komitetu Monitorującego Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata
Budowa komunikacji pomiędzy terenami Parku Przemysłowego Nowoczesnych Technologii w Stargardzie Szczecińskim, a krajowym systemem dróg wraz z uzbrojeniem.
Fundusze unijne Rozplanowanie działań i środków w budżecie.
Projekt współfinansowany ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna Wsparcie jst w procesie przygotowania.
Oprac: Wydział Wdarażania Programów UE PFRON 1 Sektorowy Program Operacyjny Rozwój Zasobów Ludzkich Działanie 1.4 „Integracja zawodowa i społeczna osób.
Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej Kryteria wyboru projektów dla operacji wspieranych w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura.
Metodologia opracowywania powiatowej mapy zagrożeń oraz powiatowego programu poprawy bezpieczeństwa – warsztaty Wrocław, 28 października 2010 r. Projekt.
DOZAMEL Sp. z o.o. – Zarządca WPP Spotkanie Rady Parku Rozwój i integracja infrastruktury WPP etap I oraz dalsze zamierzenia Zarządcy WPP.
UŻYTKOWANIE WIECZYSTE Literatura: red. E. Gniewek, P. Machnikowski, Zarys prawa cywilnego, Warszawa 2014 red. E Gniewek, Kodeks Cywilny. Komentarz, Wydanie.
Zmienione kryteria formalne dla poszczególnych działań/poddziałań EFS w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata 2014.
Organizacja, przepisy i procedury Na przykładzie Śląskiego OW NFZ Dr n. med. Z Klosa.
Powódź maj-czerwiec Na terenie województwa dotknięte powodzią zostały 153 gminy Liczba ofiar śmiertelnych powodzi: 4 Ewakuacji poddano ponad 3600.
Propozycje kryteriów wyboru finansowanych operacji dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na.
Działalność konsultantów wojewódzkich zmiany w ustawie o konsultantach w ochronie zdrowia oświadczenia składane przez konsultantów kontrola podmiotów leczniczych.
Białystok, 10 sierpnia 2010 r. Wdrażanie elektronicznych usług dla ludności województwa podlaskiego – część II, administracja samorządowa 1.
Kryteria formalne specyficzne i kryteria premiujące w ramach konkursu nr RPLU IZ /16 Ewa Pachowska – Kurzepa Departament Wdrażania EFS.
Ocena oddziaływania na środowisko jako warunek uzyskania funduszy unijnych w ramach I i II osi priorytetowej Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
Dokumenty potrzebne do złożenia wniosku o dofinansowanie projektu w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata
SPOTKANIE Z ORGANIZACJAMI POZARZĄDOWYMI Z TERENU POWIATU GLIWICKIEGO KONKURS OFERT – POWIAT GLIWICKI.
Działanie 321 „Podstawowe usługi dla gospodarki i ludności wiejskiej” TARGOWISKA STAŁE Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich Europejski.
Informacja na temat procedury wyboru projektów indywidualnych umieszczonych w Indykatywnym wykazie indywidualnych projektów kluczowych Regionalnego Programu.
Zasady realizacji przedsięwzięć OC przez instytucje państwowe, przedsiębiorców i inne jednostki organizacyjne oraz organizacje społeczne działające na.
Gdańsk, 13 maja 2016 r. Koncepcje delimitacji Obszaru Metropolitalnego Warszawy.
Najczęściej popełniane błędy w przygotowywanych wnioskach o dofinasowanie Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata Gdańsk,
Podsumowanie wdrażania części Osi „Przedsiębiorczość” RPO Warmia i Mazury 2007–2013 w 2008 roku.
Unia Europejska Fundusz Spójności Unia Europejska Fundusz Spójności Kryteria wyboru przedsięwzięć Program Operacyjny Infrastruktura i Środowisko I oś priorytetowa.
Definiowanie i planowanie zadań typu P 1.  Planowanie zadań typu P  Zadania typu P to zadania unikalne służące zwykle dokonaniu jednorazowej, konkretnej.
Informacja o wykonaniu budżetu powiatu kluczborskiego za 2013 rok.
BEZPIECZNA+ Jest to Rządowy program wspomagania w latach 2015–2018 organów prowadzących szkół w zapewnieniu bezpiecznych warunków nauki, wychowania i.
Zespół trenerów FAOW – Janina Jaszczur, Inga Kawałek, Ryszard Kamiński, Ryszard Zarudzki Zasady kontroli Wnioskodawców w PPLeader+
Ustalenia z misji audytowych przeprowadzonych przez Europejski Trybunał Obrachunkowy w ramach PROW w obszarze zamówień publicznych.
Stan wdrażania Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko – Pomorskiego na lata Instytucja Zarządzająca Regionalny Program Operacyjny.
Biznesplan – jak LGD może wesprzeć wnioskujących
BUDŻET POWIATU MIELECKIEGO NA ROK 2018
Zasady szacowania strat
Rządowy Program na rzecz Rozwoju oraz Konkurencyjności Regionów
FUNDUSZ DRÓG SAMORZĄDOWYCH
Otwarty konkurs ofert na dofinansowanie w roku 2018 zadań własnych realizowanych przez organizacje z udziałem środków zewnętrznych Rzeszów, 8 marca 2018.
Program rozwoju gminnej
Podstawowe informacje o programie WiFi4EU
Zapis prezentacji:

Narodowy Program Przebudowy Dróg Lokalnych Małopolska

CELE PROGRAMU Wsparcie przebudowy, budowy lub remontu kluczowych odcinków dróg gminnych i powiatowych prowadzące do zwiększenia płynności ruchu i poprawy bezpieczeństwa komunikacyjnego Wsparcie tworzenia powiązań sieci dróg powiatowych i gminnych z siecią dróg wojewódzkich i krajowych, prowadzące do zwiększenia dostępności lokalnych ośrodków gospodarczych.

Harmonogram na lata r.Ogłoszenie w Internecie o naborze wniosków w ramach Programu Wieloletniego na 2010 r. 1 – r.Nabór wniosków na rok 2010 do r.Rozpatrywanie i ocena wniosków przez komisje wojewódzkie; Ogłoszenie przez wojewodów list rankingowych wniosków do r.Zgłaszanie przez wnioskodawców zastrzeżeń do list rankingowych do r.Rozpatrywanie ich przez komisje wojewódzkie. do r.Zatwierdzenie list rankingowych 2010 r. przez ministra właściwego do spraw administracji publicznej do r.Rozstrzygnięcie przetargów na realizację inwestycji 2011 r. do r.Realizacja inwestycji 2011 r. do r.Rozliczenie inwestycji 2011 r.

Przyjęcie wniosków Od 1 do 30 września br. pok. 62, parter Godziny przyjmowania wniosków: poniedziałek od 9.00 – wtorek – piątek od 7.30 – 15.30

Główne założenia programu Program dotyczy dróg gminnych i powiatowych Rodzaje zadań inwestycyjnych realizowanych w ramach programu:  przebudowa i remont dróg  budowa drogi W ramach kwot przyznanych dla województwa, dokonuje się podziału środków pomiędzy gminy a powiaty po 50 % - w uzasadnionych przypadkach wojewoda może dokonać zmian proporcji nie więcej jednak niż o 15 %. Przedmiotem dofinansowania może być w danym roku budżetowym 1 projekt inwestycyjny zgłoszony przez zarządcę drogi gminnej i 2 projekty zgłoszone przez powiat.

Najczęściej popełniane błędy formalne we wnioskach o dofinansowanie I edycji NPPDL Brak wskazania finansowania wnioskowanego zadania w projekcie budżetu (zbyt ogólny zapis – np. remont dróg) Brak aktualnego zgłoszenia lub pozwolenia na budowę Zgłoszenie zawierające inny zakres robót niż wniosek Dołączone do wniosku dokumenty potwierdzały wykonanie robót stanowiących przedmiot wniosku i objętych przedstawionym pozwoleniem na budowę Wniosek dotyczył przebudowy drogi krajowej Brak wystarczających środków własnych Brak podpisu skarbnika, wniosek przysłany pocztą (brak możliwości weryfikacji wniosku przy składaniu dokumentów) Niedokładne wskazanie wnioskowanego projektu na dołączonej mapie Kwoty podawane w zł. a nie w tys. zł.

Rodzaje zadań inwestycyjnych realizowanych w ramach programu przebudowa i remont dróg wykonanie robót budowlanych polegających na odtworzeniu stanu pierwotnego, a niestanowiących bieżącej konserwacji, przy czym dopuszcza się stosowanie wyrobów budowlanych innych niż użyto w stanie pierwotnym wykonywanie robót budowlanych, w wyniku których następuje zmiana parametrów użytkowych lub technicznych istniejącego obiektu budowlanego, w przypadku dróg są dopuszczalne zmiany charakterystycznych parametrów w zakresie niewymagającym zmiany granic pasa drogowego budowa drogi wykonywanie obiektu budowlanego w określonym miejscu, a także odbudowę, rozbudowę, nadbudowę obiektu budowlanego dołączenie do wniosku zgłoszenia lub pozwolenia na budowę dołączenie do wniosku pozwolenia na budowę

Ustawa z dnia 21 marca 1985 o drogach publicznych (Dz. U r. Nr 19, poz. 115-tekst jednolity) Art. 19 § 4. Zarządzanie drogami publicznymi może być przekazywane między zarządcami w trybie porozumienia, regulującego w szczególności wzajemne rozliczenia finansowe.

Merytoryczne obszary oceny wniosków 1.Wpływ projektu na poprawę bezpieczeństwa 2.Spójność drogi objętej wnioskiem z siecią dróg na obszarze województwa 3.Współpraca między jednostkami samorządu terytorialnego i innymi partnerami

1. Wpływ projektu na poprawę bezpieczeństwa Kryterium wprowadzenie oświetlenia ulicznego budowa chodników podniesienie parametrów technicznych i użytkowych przebudowa skrzyżowań (w tym instalacja sygnalizacji świetlnej) inne urządzenia bezpieczeństwa (np. oświetlone przejścia dla pieszych, budowa zatok) opis także za przebudowę oświetlenia (doprowadzenie do spełnienie wymogów technicznych) 1 - za remont lub przebudowę, w niezabudowanym terenie - pobocze zgodne z obowiązującymi warunkami techn. 2 - za budowę (w tym rozbudowę do min. parametrów wynikających z przep. techn.), np. podniesienie nośności, normatywne szerokości, podniesienie parametrów odwodnienia, normatywne łuki, likwidacja lokalnych zwężeń (przepusty, mostki) – oceniane korelacje np. skanalizowanie wlotów (poszerzenie), sygnalizacja, rondo np. separacja ruchu pieszego, bariery ochronne, zatoki przystankowe, wyznaczenie nowych przejść, oznakowanie poziome grubowarstwowe, punktowe oświetlenie przejść punkty

2.Spójność drogi objętej wnioskiem z siecią dróg na obszarze województwa 1234 KryteriumDługość odcinka Łączność z drogami wyższej kategorii zamierzenie etapowe czy droga objęta projektem jest wykorzystywana przez zbiorową komunikacje opis 0-2km - 1, 2-4km - 2, pow.4km - 3 bezpośrednia łączność z drogami wyższej kategorii – do 2, bezpośrednia łączność przebudowanego lub remontowanego odcinka z drogą wyższej kategorii – 0-2 pow.6 km- 1, pow.10km- 2. droga objęta projektem wykorzystywana przez komunikację zbiorową punkty

3.Współpraca między jednostkami samorządu terytorialnego i innymi partnerami 123 Kryterium współfinansowanie projektu przez parterów Inne formy współpracy z parterami kontynuacja projektu objętego odrębnymi wnioskami opis współpraca miedzy jednostkami samorządu terytorialnego, w jednym ciągu drogowym o łącznej długości: do 2 km – 1 pkt, powyżej 2 km – 2 pkt partnerstwo z podmiotami gospodarczymi –(tylko finansowe), punkty zależne od wkładu finansowego: Do 5% - 1 pkt, powyżej 5% - 2 pkt Kontynuacja projektu odrębnymi wnioskami – 1 pkt, punkty0-2 1

Dodatkowe 10 pkt Dodatkowe punkty zostaną przyznane, po podpisaniu przez Prezesa Rady Ministrów uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie ustanowienia programu wieloletniego pod nazwą „Narodowy Program Przebudowy Dróg Lokalnych ”, za wniosek dotyczący drogi zniszczonej bądź uszkodzonej w 2010 r. w wyniku powodzi lub osunięć ziemi wywołanych opadami atmosferycznymi.

Wymagania dodatkowe dotyczące wniosku NPPDL do edycji Wypełnienie karty informacyjnej zadania Wskazanie przedmiotowej drogi na mapie, w skali min.1:5000 poświadczona za zgodność z oryginałem, kserokopia dokumentu, potwierdzającego ujęcie danego odcinka drogi w protokole Komisji Wojewódzkiej ds. weryfikowania szacunku strat spowodowanych przez klęski żywiołowe w infrastrukturze komunalnej.

Karta informacyjna zadania I Obszar oceny 1 Wprowadzenie oświetlenia ulicznego tak/nie* Budowa na odcinku ……….km Przebudowa, remont, podniesienie parametrów technicznych*, na odcinku ………….km Spełnienie obowiązujących warunków technicznych tak/nie* Oświetlenie uliczne w sztukach (lub natężenie oświetlenia w lx) było …..…będzie……., 2 Wprowadzenie chodników tak/nie* Obszar zabudowany/niezabudowany* - wg ustawy Prawo o ruchu drogowym Budowa, przebudowa, remont* chodnika, na odcinku……… Wykonanie pobocza zgodne z obowiązującymi warunkami technicznymi tak/nie*, na odcinku Podniesienie parametrów technicznych tak/nie* Podniesienie nośności tak/nie* było……, będzie…… Wprowadzenie normatywnej szerokość tak/nie* było……., będzie…….. Podniesienie parametrów odwodnienia tak/nie* Wprowadzenie normatywnych łuków tak/nie* Likwidacja zwężeń tak/nie* Inne……………………………………………..……………………………………

I Obszar oceny cd. 4 Przebudowa skrzyżowań tak/nie* Skanalizowanie, poszerzenie wlotów tak/nie* Budowa sygnalizacji tak/nie* Budowa ronda tak/nie* Inne……………………………….………………………………………………… 5 Inne urządzenia bezpieczeństwa tak/nie* Separacja ruchu pieszego tak/nie* na długości…….. Bariery ochronne tak/nie* na długości…….. Budowa zatok tak/nie* ile…… Nowe przejścia dla pieszych tak/nie* ile…… Punktowe oświetlenie przejść tak/nie* ile……. Oznakowanie poziome grubowarstwowe tak/nie* Inne urządzenia techniczne………………………………………………………… Karta informacyjna zadania

II Obszar oceny 1 Długość odcinka 0-2km, 2-4 km, powyżej 4 km* 2 Bezpośrednia łączność drogi z (ilość) …….drogami wyższej kategorii – jakimi……………………… Bezpośrednia łączność przebudowanego lub remontowanego odcinka z (ilość) ……..drogami wyższej kategorii –jakimi………….………… 3 Zamierzenie etapowe tak/nie* Efekt końcowy powyżej 6km/ powyżej 10 km* 4 Droga wykorzystywana przez komunikację zbiorową tak/nie* Karta informacyjna zadania

III Obszar oceny 1 Współpraca z innymi jednostkami samorządu terytorialnego tak/nie* Wspólnie realizowany ciąg drogowy o długości ………………km. 2 Partnerstwo z innymi podmiotami gospodarczymi tak/nie* Wkład finansowy parterów-kwota …………………zł – co stanowi ……………% całkowitej kwoty inwestycji 3 Kontynuacja projektu objętego odrębnymi wnioskami tak/nie* - ilość wniosków odrębnych ……….. Karta informacyjna zadania

Czy wnioskiem została objęta droga zniszczona lub uszkodzona w wyniku powodzi lub osunięciu ziemi wywołanych opadami atmosferycznymi w 2010 r.? tak/nie* Jeżeli tak, proszę podać numer protokołu sporządzony przez Komisję Wojewódzką ds. weryfikowania szacunku strat spowodowanych przez klęski żywiołowe w infrastrukturze komunalnej. …………………………………………………… Dodatkowe punkty

Załączniki – ilość ……. szt. 1. mapka sytuacyjna z oznaczoną lokalizacją odcinka drogi będącego przedmiotem wniosku (skala min. 1:5000) 2. strona nr …. protokołu znak: (Pieczątki i podpisy osób upoważnionych z ramienia wnioskodawcy.) Karta informacyjna zadania

Jeżeli JST chce, by dotacją z budżetu państwa objęty został nadzór inwestorski, musi wpisać nadzór inwestorski w harmonogramie rzeczowo – finansowym we wniosku aplikacyjnym; Jeżeli JST chce wykorzystać różnicę pomiędzy wnioskowaną kwotą dotacji a kwotą dotacji po przetargu do sfinansowania II etapu projektu (zapisanego poprawnie we wniosku aplikacyjnym), musi mieć przewidzianą w SIWZ możliwość uwzględnienia robót uzupełniających; Prośba o precyzyjne, dokładne, szczegółowe i konkretne konstruowanie harmonogramów rzeczowo finansowych; Mając na uwadze zapewnienie trwałości projektów, uwzględniając występujące corocznie nawałnice i podtopienia prosimy o zwrócenie szczególnej uwagi na opracowanie właściwego odwodnienia dróg (rowy, przepusty), W przypadku większych inwestycji sugeruje się aby w SIWZ uwzględnić rozłożenie płatności dla wykonawcy w transzach, po zakończeniu kolejnych etapów realizacji zadania. Rozłożenie wniosków o płatność proporcjonalnie w ciągu realizacji zadania nie spowoduje skumulowania płatności w ostatnich miesiącach i może pozytywnie wpłynąć na obniżenie wartości zadania podczas przetargu (np. wykonawca otrzymujący płatności w transzach nie musi brać dużego kredytu – może chętniej podjąć się realizacji zadania). Uwagi i sugestie Wydziału Zarządzania Funduszami Europejskimi MUW do wniosków aplikacyjnych składanych przez gminy w ramach Programu:

Środki dotacji dla województwa małopolskiego 2009 r.2010 r.2011 r tys. zł tys. zł. Podział środków dotacji w latach uwzględnia parametry: -ludnościowo-obszarowy (procentowy udział liczby ludności województwa w liczbie ludności kraju oraz udział powierzchni ogólnej województwa w powierzchni ogólnej kraju), -drogowy (procentowy stosunek łącznej długości dróg gminnych i powiatowych o twardej nawierzchni na obszarze województwa do łącznej długości takich dróg na obszarze kraju).

Informacja dotycząca III edycji NPPDL w Małopolskim Urzędzie Wojewódzkim Barbara Gędźba Przemysław Trzepałka Sporządził: Przemysław Trzepałka