SPECYFIKA KONKURSU W RAMACH PODDZIAŁANIA 3.3.1. RPO WP 2014-2020 Gdańsk, 15.04.2016 r. Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata 2014-2020.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Doskonalenie jakości kształcenia zawodowego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Lubuskie 2020.
Advertisements

Zasady współpracy w projektach dofinansowanych w ramach RPO WP (partnerstwo) Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata
Przedstawienie założeń konkursu RPWM IZ /15 Olsztyn, 14 grudnia 2015 r.
„Pewnie i bez lęku do egzaminów potwierdzających kwalifikacje zawodowe w letniej sesji 2006 r."
Spotkanie informacyjne PRZEDMIOT DOFINANSOWANIA W RAMACH DZIAŁANIA 11.4 OCHRONA RÓŻNORODNOŚCI BIOLOGICZNEJ REGIONALNEGO PROGRAMU OPERACYJNEGO.
Działania w zakresie rewitalizacji służące realizacji Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego na lata 2014 – 2020 Urząd Marszałkowski.
Zasady przygotowania wniosku o dofinansowanie projektu Gdańsk, r. Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata
15 grudnia 2015 r..  Programowanie perspektywy finansowej Umowa Partnerstwa  Regionalny Program Operacyjny Województwa Warmińsko-Mazurskiego.
Jak złożyć wniosek ? (GWA) Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata
Pomoc publiczna i pomoc de minimis w ramach konkursu RPLU IZ /15 - Programy typu outplacement Oddział Monitoringu i Ewaluacji Departament.
Poddziałanie Podniesienie jakości oferty edukacyjnej ukierunkowanej na rozwój kompetencji kluczowych uczniów – projekty ZIT bis Elbląg KONKURS RPWM IZ /16.
1 Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego w Poznaniu EUROPEJSKI FUNDUSZ SPOŁECZNY W RAMACH WIELKOPOLSKIEGO REGIONALNEGO PROGRAMU OPERACYJNEGO
Szczegółowy Opis Osi Priorytetowej Kadry dla gospodarki RPO WiM Podziałanie II i III typ projektów Olsztyn, 15 grudnia 2015 r.
System oceny i kryteria wyboru dla projektów zintegrowanych w ramach Podziałania Jakość edukacji zawodowej Konkurs numer: RPPM IZ /16.
Olsztyn, 27 czerwca 2012 Propozycja zmian kryteriów merytorycznych dla Osi I Przedsiębiorczość RPO WiM w ramach Poddziałania
Mazowieckie Samorządowe Centrum Doskonalenia Nauczycieli Wydział w Ciechanowie Ciechanów ul. Wyzwolenia 10 A Tel/fax.:
Europejski Fundusz Społeczny (EFS), to nie inwestowanie w budowę dróg, świetlic, boisk sportowych, szkół czy tworzenie linii produkcyjnych - to INWESTYCJA.
Biuro Edukacji Urzędu m.st. Warszawy Warszawa, 24 luty 2016 r. Elektroniczny system rekrutacji do gimnazjów na rok szkolny 2016/2017.
Metodologia tworzenia strategii wg Mirosława Gębskiego Euroinvestment.
System oceny i kryteria wyboru projektów w ramach Działania 3.1 Edukacja przedszkolna Konkurs numer: RPPM IZ /16 Regionalny Program Operacyjny.
Zasady przygotowania wniosku o dofinansowanie projektu Gdańsk, r. Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata
SPECYFIKA I CEL KONKURSU W RAMACH PODDZIAŁANIA RPO WP Gdańsk, r. Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata.
System oceny i kryteria wyboru projektów w ramach Działania 5.7 Nowe Mikroprzedsiębiorstwa Konkurs numer: RPPM IZ /16 Regionalny Program.
1 Po pierwsze praca… Krajowe i regionalne programy operacyjne w kontekście przedsiębiorczości i miejsc pracy.
System oceny i kryteria wyboru projektów w ramach RPO WP Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata
Wniosek o dofinansowanie projektu w ramach RPO WP na lata wraz z załącznikami Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata
Departament Zarządzania Funduszami i Projektami Unijnymi GRUPA ROBOCZA WSPIERAJĄCA PRZYGOTOWANIE KUJAWSKO – POMORSKIEGO REGIONALNEGO PROGRAMU OPERACYJNEGO.
Kwalifikowalność wydatków w RPO Działanie 8.3. Materialne i niematerialne dziedzictwo kulturowe Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego.
Regionalny Ośrodek Europejskiego Funduszu Społecznego w Lesznie prowadzony przez: Stowarzyszenie Centrum Promocji i Rozwoju Inicjatyw.
Regionalny Program Operacyjny Województwa Lubelskiego na lata Iwona Nakielska Dyrektor Departamentu Wdrażania EFS Urząd Marszałkowski Województwa.
Projekt Regulaminu Działania Komitetu Monitorującego Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata
SPRAWOZDANIE O STANIE REALIZACJI ZADA Ń O Ś WIATOWYCH W ROKU SZKOLNYM 2014/2015 W GMINIE NOWE SAMORZ Ą DOWA ADMINISTRACJA PLACÓWEK O Ś WIATOWYCH Załącznik.
Założenia dla poddziałania Efektywność energetyczna - mechanizm ZIT - wsparcie dotacyjne w ramach RPO WP Regionalny Program Operacyjny.
Urząd Marszałkowski Województwa Podlaskiego Departament Europejskiego Funduszu Społecznego Białystok, 26 października 2011 r. „Wniosek o dofinansowanie.
Dokumenty potrzebne do złożenia wniosku o dofinansowanie projektu w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata
Agnieszka Pidek-Klepacz Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego w Lublinie Lublin, 6 luty 2014 r. Wsparcie edukacji zawodowej w ramach Regionalnego.
Cyfrowa Polska szansą dla rozwoju sektora ICT 1 Agnieszka Suska Naczelnik Departament Funduszy Strukturalnych Ministerstwo Administracji i Cyfryzacji Gdańsk,
Zmienione kryteria formalne dla poszczególnych działań/poddziałań EFS w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata 2014.
Propozycje kryteriów wyboru finansowanych operacji dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na.
Zintegrowane Inwestycje Terytorialne Aglomeracji Jeleniogórskiej Wydział Zarządzania Zintegrowanymi Inwestycjami Terytorialnymi Aglomeracji Jeleniogórskiej.
Kryteria formalne specyficzne i kryteria premiujące w ramach konkursu nr RPLU IZ /16 Ewa Pachowska – Kurzepa Departament Wdrażania EFS.
Dokumenty potrzebne do złożenia wniosku o dofinansowanie projektu w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata
System wyboru i propozycje kryteriów oceny projektów pozakonkursowych dla wszystkich działań współfinansowanych z EFRR RPO WL w ramach Zintegrowanych.
CAPS LOCK - CERTYFIKOWANE SZKOLENIA JĘZYKOWE I KOMPUTEROWE
System oceny i kryteria wyboru projektów w ramach Poddziałania Jakość edukacji ogólnej Konkurs numer: RPPM IZ /15 Regionalny Program.
Realizacja działań w sferze nauki w ramach PO KL PRIORYTET IV – komponent centralny Działania w ramach Priorytetu IV koncentrują się na podwyższaniu.
Najczęściej popełniane błędy w przygotowywanych wnioskach o dofinasowanie Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata Gdańsk,
Podsumowanie wdrażania części Osi „Przedsiębiorczość” RPO Warmia i Mazury 2007–2013 w 2008 roku.
URZĄD MARSZAŁKOWSKI WOJEWÓDZTWA LUBELSKIEGO W LUBLINIE Departament Europejskiego Funduszu Społecznego „Możliwości pozyskania funduszy strukturalnych UE.
Departament Rozwoju Regionalnego Uwagi Komisji Europejskiej oraz autopoprawki IZ Poddziałanie Edukacja dorosłych w zakresie kompetencji cyfrowych.
Definiowanie i planowanie zadań typu P 1.  Planowanie zadań typu P  Zadania typu P to zadania unikalne służące zwykle dokonaniu jednorazowej, konkretnej.
Posiedzenie Komitetu Monitorującego RPO WP Gdańsk, 20 maja 2016r. Kryteria wyboru projektów w ramach RPO WP Regionalny Program Operacyjny.
BEZPIECZNA+ Jest to Rządowy program wspomagania w latach 2015–2018 organów prowadzących szkół w zapewnieniu bezpiecznych warunków nauki, wychowania i.
Departament Rozwoju Regionalnego, Wydział Zarządzania RPO Informacja sprawozdawcza w zakresie ewaluacji RPO WK-P na lata Jolanta Rudnicka Biuro.
1 Definiowanie i planowanie zadań budżetowych typu B.
Środki na szkolnictwo zawodowe w nowej perspektywie finansowej Iwona Nakielska Dyrektor Departamentu EFS Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego.
Bielski Model Doradztwa Zawodowego
ZINTEGROWANE INWESTYCJE TERYTORIALNE AGLOMERACJI WAŁBRZYSKIEJ ZAŁĄCZNIKI DO WNIOSKU O DOFINASOWANIE PROJEKTU W RAMACH RPO WD EFRR Wałbrzych.
WSPARCIE ROZWOJU POMORSKIEJ EDUKACJI przez Samorząd Województwa Pomorskiego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach RPO WP na lata
Dofinansowanie UE [PLN]
Spotkanie informacyjne Główne założenia konkursu
Informacja w zakresie stanu wdrażania Europejskiego Funduszu Społecznego Toruń, 3 sierpnia 2017 r.
Informacja w zakresie stanu wdrażania Europejskiego Funduszu Społecznego Toruń, 27 października 2016 r.
Stan wdrażania programów operacyjnych na lata
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Stan wykonania celów rzeczowo – finansowych
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
w kontekście zobowiązań Instytucji Zarządzającej
Informacja w zakresie stanu wdrażania Europejskiego Funduszu Społecznego Grudziądz, 11 września 2017 r.
Zapis prezentacji:

SPECYFIKA KONKURSU W RAMACH PODDZIAŁANIA RPO WP Gdańsk, r. Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata

PODSTAWOWE INFORMACJE O KONKURSIE OŚ PRIORYTETOWA 3 EDUKACJA Poddziałanie Jakość edukacji zawodowej  Alokacja: ,82 PLN  Maksymalny poziom dofinansowania projektu wynosi 90% wydatków kwalifikowalnych projektu  Wymagany wkład własny beneficjenta  Wymagany wkład własny beneficjenta do projektu wynosi 10% wydatków kwalifikowalnych projektu  Minimalna wartość projektu wynosi PLN 2

PODSTAWOWE INFORMACJE O KONKURSIE KONKURS NA PROJEKTY ZINTEGROWANE z projektami realizowanymi w ramach Działania 4.1. Infrastruktura ponadgimnazjalnych szkół zawodowych (EFRR) ZGODNOŚĆ Z PRZEDSIĘWZIĘCIEM SPTRATEGICZNYM pn. Kształtowanie sieci ponadgimnazjalnych szkół zawodowych uwzględniającej potrzeby subregionalnych i regionalnego rynków pracy (zgodnie z Regionalnym Programem Strategicznym „Aktywni Pomorzanie”) 3

TYPY BENEFICJENTÓW WNIOSKODAWCA Do konkursu, jako wnioskodawcy, mogą przystąpić wyłącznie organy prowadzące szkoły lub placówki systemu oświaty, których koncepcje zostały uwzględnione w przedsięwzięciu strategicznym pn. Kształtowanie sieci ponadgimnazjalnych szkół zawodowych uwzględniającej potrzeby subregionalnych i regionalnego rynków pracy (zgodnie z Regionalnym Programem Strategicznym „Aktywni Pomorzanie”), zatwierdzonym przez Zarząd Województwa Pomorskiego. Warunek ten uznaje się za spełniony w odniesieniu do tych wniosków, które uzyskają pozytywną ocenę zgodności z zakresem ww. przedsięwzięcia strategicznego, poprzez ujęcie na zbiorczej liście pozytywnie zweryfikowanych wniosków opracowanej przez Kierownika RPS „Aktywni Pomorzanie”. W ramach niniejszego konkursu organ prowadzący składa jeden wniosek o dofinansowanie projektu. Jednocześnie organ prowadzący może występować jako partner w innym projekcie/projektach, złożonym w tym konkursie, jednakże wyłącznie w zakresie realizacji działań wspierających (bez możliwości objęcia wsparciem szkół lub placówek, dla których jest organem prowadzącym). 4

5 PODSTAWOWE INFORMACJE O KONKURSIE Ogłoszenie konkursu – r. Rozpoczęcie naboru – r. Zakończenie naboru – r. Wysłanie wniosku w GWA– r.

6 PODMIOT REALIZUJĄCY PROJEKT Podmiot, powiązany z Wnioskodawcą organizacyjnie, któremu została powierzona realizacja projektu, tj. m.in. zarządzanie projektem, w tym jego rozliczanie. Podmiot wskazany w WND – sekcja B.4 oraz sekcji H – Zarządzanie projektem. Przykładowo gdy Wnioskodawcą jest jednostka samorządu terytorialnego to podmiotem realizującym projekt może być jednostka organizacyjnie powiązana, nieposiadająca osobowości prawnej np. szkoła lub zespół ekonomiczno-administracyjny szkół. Wnioskodawca może wskazać tylko jedną jednostkę organizacyjną powiązaną z nim, która będzie pełniła rolę/funkcję podmiotu realizującego projekt.

7 PODMIOT UPOWAŻNIONY DO PONOSZENIA WYDATKÓW KTO MOŻE PONOSIĆ WYDATKI W PROJEKCIE? -Wnioskodawca, -Partner/Partnerzy, -podmiot realizujący projekt, -jednostki organizacyjne Wnioskodawcy i Partnera nieposiadające osobowości prawnej np. szkoły, które w ramach projektu wykonują zadania merytoryczne i ponoszą związane z nimi wydatki np.: na wynagrodzenia dla nauczycieli, dokonywanie zakupów itp. pod warunkiem wskazania ich we wniosku o dofinansowanie realizacji projektu – sekcja H

8 Projekty ukierunkowane na uruchamianie/poszerzanie oferty kształcenia zawodowego i ustawicznego odpowiadającej potrzebom pracodawców/ przedsiębiorców w kluczowych branżach o największym potencjale rozwoju dla regionu, realizowane w oparciu o diagnozę potrzeb, m.in. obejmujące tworzenie i rozwój CKZiU, w szczególności poprzez: podnoszenie umiejętności oraz uzyskiwanie kwalifikacji zawodowych przez uczniów szkół i placówek prowadzących kształcenie zawodowe oraz uczestników pozaszkolnych form kształcenia zawodowego, doskonalenie kompetencji zawodowych nauczycieli oraz instruktorów praktycznej nauki zawodu, wsparcie realizacji zadań w zakresie rozszerzonej i zaktualizowanej oferty edukacyjnej, w tym poprzez prowadzenie współpracy z placówkami doskonalenia nauczycieli w zakresie doskonalenia zawodowego nauczycieli realizujących zadania z zakresu doradztwa edukacyjno-zawodowego, wdrażanie mechanizmów włączania pracodawców/ przedsiębiorców (w tym prowadzących działalność w ramach Specjalnych Stref Ekonomicznych) i środowiska akademickiego w proces kształcenia. TYP PROJEKTU

GRUPA DOCELOWA  uczniowie i nauczyciele ponadgimnazjalnych szkół zawodowych  instruktorzy praktycznej nauki zawodu  pracodawcy/przedsiębiorcy 9

10 Standardy realizacji wsparcia w zakresie Poddziałania Jakość edukacji zawodowej RPO WP w ramach konkursu nr RRPM IZ /16 Załącznik nr 2 do regulaminu konkursu Wnioskodawca zobligowany jest do opracowania projektu w oparciu o zasady, warunki i elementy wymienione w Standardach. Oświadczenie wnioskodawcy o realizacji projektu zgodnie ze standardami wsparcia określonymi w regulaminie konkursu - generowane jest w aplikacji GWA. STANDARDY REALIZACJI WSPARCIA

11 STANDARDY REALIZACJI WSPARCIA – DIAGNOZA Podstawą zaplanowania przez organ prowadzący działań w ramach wsparcia szkół lub placówek systemu oświaty jest przeprowadzenie DIAGNOZY odnoszącej się do trzech lat szkolnych poprzedzających złożenie wniosku o dofinansowanie i obejmującej następujące etapy: Etap I (przygotowany i przeprowadzany przez szkoły lub placówki systemu oświaty i zatwierdzany przez organ prowadzący) - analiza sytuacji każdej szkoły lub placówki systemu oświaty, służąca identyfikacji zarówno problemów, jak i potencjałów tych szkół i placówek systemu oświaty w obszarze kształcenia zawodowego; Etap II (przygotowany i przeprowadzany przez organ prowadzący) - analiza założeń polityki danego organu prowadzącego w obszarze kształcenia zawodowego; Etap III (przygotowany i przeprowadzany przez organ prowadzący) - analiza planowanego zakresu wsparcia: - ustalać hierarchię potrzeb wszystkich szkół i placówek systemu oświaty z uwzględnieniem analiz przeprowadzonych w ramach I i II etapu, - określać zakres planowanego wsparcia w poszczególnych szkołach i placówkach systemu oświaty skierowanego zarówno do uczniów, jak i do nauczycieli kształcenia zawodowego oraz instruktorów praktycznej nauki zawodu wraz z uzasadnieniem wyboru.

STANDARDY REALIZACJI WSPARCIA - DIAGNOZA 12 Diagnoza Diagnoza nie jest finansowana ze środków RPO WP , stanowi jednak konieczny warunek zaplanowania działań w projektach. Wniosek o dofinansowanie realizacji projektu zawiera:  deklarację realizacji działań w projekcie w oparciu o wyniki przedmiotowej diagnozy,  wnioski z diagnozy, z przywołaniem danych wynikających z diagnozy oraz źródeł ich pozyskania,  konkluzje z analizy I etapu przeprowadzonej we wszystkich szkołach lub placówkach ze szczególnym uwzględnieniem tych szkół lub placówek, które zaplanowano do objęcia wsparciem w ramach projektu. We wniosku o dofinansowanie należy uzasadnić wybór OWP planowanych do objęcia wsparciem w ramach projektu. Diagnozę zatwierdza organ prowadzący np. w formie uchwały organu stanowiącego jst, zarządzenia organu wykonawczego jst, oświadczenia złożonego w innej formie przez osoby posiadające pełnomocnictwo do reprezentowania organu prowadzącego w czynnościach związanych z realizacją projektu. Organ prowadzący na wezwanie Instytucji Zarządzającej jest zobowiązany do udostępnienia diagnozy w formie pisemnej.

WSKAŹNIKI 13  Liczba uczniów szkół i placówek kształcenia zawodowego uczestniczących w stażach i praktykach u pracodawcy,  Liczba nauczycieli kształcenia zawodowego oraz instruktorów praktycznej nauki zawodu objętych wsparciem w Programie,  Liczba szkół i placówek kształcenia zawodowego doposażonych w Programie w sprzęt i materiały dydaktyczne niezbędne do realizacji kształcenia zawodowego. WSKAŹNIKI PRODUKTU

WSKAŹNIKI 14  Liczba nauczycieli kształcenia zawodowego oraz instruktorów praktycznej nauki zawodu, którzy uzyskali kwalifikacje lub nabyli kompetencje po opuszczeniu Programu,  Liczba szkół i placówek kształcenia zawodowego wykorzystujących doposażenie zakupione dzięki EFS. WSKAŹNIKI REZULTATU BEZPOŚREDNIEGO

WSKAŹNIKI 15  Liczba obiektów dostosowanych do potrzeb osób z niepełnosprawnościami,  Liczba osób objętych szkoleniami / doradztwem w zakresie kompetencji cyfrowych,  Liczba projektów, w których sfinansowano koszty racjonalnych usprawnień dla osób z niepełnosprawnościami. WSKAŹNIKI HORYZONTALNE

16 KWALIFIKACJE I KOMPETENCJE Spodziewanym efektem realizacji projektów, w przypadku objęcia wsparciem nauczycieli lub instruktorów praktycznej nauki zawodu jest uzyskanie kwalifikacji lub nabycie kompetencji przez nauczycieli lub instruktorów praktycznej nauki zawodu objętych wsparciem w ramach projektu (80% członków tej grupy). Kwalifikację należy rozumieć jako określony zestaw efektów uczenia się (kompetencji), których osiągnięcie zostało formalnie potwierdzone przez upoważnioną do tego instytucję zgodnie z ustalonymi standardami. Nadanie kwalifikacji następuje w wyniku walidacji i certyfikacji. kompetencji Wnioskodawca jest zobligowany do określenia, we wniosku o dofinansowanie projektu, kompetencji zawierających jasno określone warunki, które powinien spełnić uczestnik projektu, tj. wyczerpujących informacji o efektach uczenia się oraz kryteria i metody ich weryfikacji. Określenie efektów uczenia się, oznacza wskazanie co dana osoba powinna wiedzieć, co potrafić i jakie kompetencje posiadać po zakończeniu danej formy wsparcia.

17 KWALIFIKACJE I KOMPETENCJE Fakt nabycia kompetencji zgodnie z Wytycznymi w zakresie monitorowania postępu rzeczowego realizacji programów operacyjnych na lata będzie weryfikowany w ramach następujących etapów: Zakres ETAP I – Zakres – zdefiniowanie w ramach wniosku o dofinansowanie grupy docelowej do objęcia wsparciem oraz wybranie obszaru interwencji EFS, który będzie poddany ocenie (Sekcja C4 - grupa docelowa WND), Wzorzec ETAP II – Wzorzec – zdefiniowanie we wniosku o dofinansowanie standardu wymagań, tj. efektów uczenia się, które osiągną uczestnicy w wyniku przeprowadzonych działań projektowych, (Sekcja E1 - zakres zadań WND), Ocena ETAP III – Ocena – przeprowadzenie weryfikacji powyższych efektów na podstawie opracowanych kryteriów oceny po zakończeniu wsparcia udzielanego danej osobie (Sekcja E1 - zakres zadań WND), Porównanie ETAP IV – Porównanie – porównanie uzyskanych wyników etapu III (ocena) z przyjętymi wymaganiami (określonymi na etapie II efektami uczenia się) po zakończeniu wsparcia udzielanego danej osobie (Sekcja E1 - zakres zadań WND).

Dziękuję za uwagę.