Zespół Ośrodków Wsparcia w Piastowie Obszary Działalności.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
LOKALNA KOALICJA ROZWIĄZYWANIA PROBLEMÓW PRZEMOCY W RODZINIE
Advertisements

Lucyna Maculewicz - Dyrektor Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej Nr 3
Stereotypy, uprzedzenia i przesądy w sądach w sprawach związanych z przemocą wobec kobiet Temida pod lupą : stereotypy, Warszawa 28 kwietnia 2016.
Głównym założeniem pracy w Miejskim Przedszkolu Nr 9 w Częstochowie są priorytety zawarte w Koncepcji Pracy Przedszkola wg których prowadzone są liczne.
WCZESNA INTERWENCJA W ODNIESIENIU DO NIEPEŁNOSPRAWNOŚCI SŁUCHOWEJ. INTERDYSCYPLINARNY CHARAKTER DZIAŁAŃ Mgr Dorota Szubstarska.
1 Projekt pn. „Kurs języka migowego” GMINA JEDLICZE.
Podstawa prawna Ustawa z dnia 29 lipca 2005 roku o przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie (Dz.U. Nr 180, poz z późn. zm.). Ustawa z dnia 12 marca.
PROJEKT „Doskonalenie szansą na rozwój” _____________________________________________________________________ Dorota Kamińska – Poradnia Psychologiczno.
Pionierka ogół umiejętności związanych z budowaniem przez harcerzy.
Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna Nr 6 ul. Rzgowska 25 PPP 6 Łódź.
Sytuacja na rynku pracy – bezrobocie na terenie miasta Zawiercie Zawiercie, r.
Dziecko z zaburzeniami rozwoju w szkole masowej – uwagi praktyczne.
SPRAWOZDANIE Z PRACY Z MŁODZIEŻĄ ZA ROK 2015 KOŁO PZW KOLEJARZ-OFAMA OPOLE.
1 Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego w Poznaniu EUROPEJSKI FUNDUSZ SPOŁECZNY W RAMACH WIELKOPOLSKIEGO REGIONALNEGO PROGRAMU OPERACYJNEGO
KOMENDA GŁÓWNA POLICJI REALIZACJA ZMIAN REALIZACJA ZMIAN ORGANIZACYJNO – FUNKCJONALNYCH W POLICJI.
Anna Karaś-Kierownik PCPR w Ciechanowie. Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w okresie czerwiec – grudzień 2008 roku realizowało: - Projekt „Aktywność szansą.
WOLONTARIAT w MIEJSKIM OŚRODKU POMOCY SPOŁECZNEJ W DOBRYM MIEŚCIE Dobre Miasto
Projekt „Wola aktywnej integracji” Ośrodek Pomocy Społecznej Dzielnicy Wola m. st. Warszawy.
„Aktywni zawodowo” program promocji zatrudnienia osób z niepełnosprawnością intelektualną i zaburzeniami psychicznymi w Gdyni.
I.Efekty II.Procesy III.Funkcjonowanie szkoły IV.Zarządzanie szkołą.
Priorytetowe kierunki działania gdańskich poradni psychologiczno-pedagogicznych Materiał opracowany przez dyrektorów gdańskich poradni psychologiczno-
Zmiany dotyczące zasad kierowania uczniów do Młodzieżowych Ośrodków Socjoterapii (MOS) Konferencja dla dyrektorów, doradców zawodowych i pedagogów gimnazjów.
KONCEPCJA PRACY Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Nisku na lata
ZNAM SWOJE PRAWA !!. Po raz pierwszy w historii prawa dziecka zostały zapisane w Konwencji Genewskiej w 1924r. Pierwszy pełny zbiór praw dziecka ukazał.
Program ZDROWIE – MŁODOŚĆ - TRZEŹWOŚĆ r. – r. Dla młodzieży uczęszczającej do świetlicy specjalistycznej NASZA WYSPA oraz uczniów Zespołu.
Spotkanie informacyjne. NIE WYKLUCZAJ SIĘ Z SUKCESU!
EWALUACJA PROJEKTU WSPÓŁFINANSOWANEGO ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIE J „Wyrównywanie dysproporcji w dostępie do przedszkoli dzieci z terenów wiejskich, w.
Ul. Lermontowa Łódź
Usługi socjalne dla osób starszych w Helsinkach Päivi Riikonen Satu Vihersaari-Virtanen
Program Aktywizacja i Integracja Poznań, styczeń 2015r.
Działania Powiatowego Urzędu Pracy w Człuchowie na rzecz aktywizacji bezrobotnych Powiatowy Urząd Pracy w Człuchowie.
ZABRZAŃSKI RYNEK PRACY – FORMY AKTYWIZACJI OSÓB BEZROBOTNYCH I POSZUKUJĄCYCH PRACY Zabrze, Powiatowy Urząd Pracy w Zabrzu.
Projekt: „Poznań stawia na zdrowie – profilaktyka wad postawy wśród dzieci uczęszczających do klas I-IV szkół podstawowych w Poznaniu” Wsparcie udzielone.
„Jak uczyć dzieci na temat przemocy i wykorzystywania”
Poradnia Psychologiczno- Pedagogiczna nr 2 w Łodzi ul. Motylowa 3 tel
Agnieszka Pidek-Klepacz Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego w Lublinie Lublin, 6 luty 2014 r. Wsparcie edukacji zawodowej w ramach Regionalnego.
Specjalistyczna Poradnia Wspierania Rozwoju i Terapii ul. Hipoteczna 3/5 Łódź tel
SYSTEM PRZECIWDZIAŁANIA PRZEMOCY W RODZINIE W POLSCE.
„Uszczęśliwianie innych jest marzeniem ludzi szczęśliwych” Henry Dawid Thoreau NR KRS
RAPORT Z BADAŃ opartych na analizie wyników testów kompetencyjnych przeprowadzonych wśród uczestników szkoleń w związku z realizacją.
Bądź Aktywny - Bądź Najlepszy szkolenia oraz specjalistyczne doradztwo dla kadry instytucji pomocy społecznej Projekt systemowy Regionalnego Ośrodka Polityki.
SZKOŁA ŚRODOWISKIEM ROZWOJU UCZNIA. Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego PRIORYTET IX. ROZWÓJ KOMPETENCJI.
„Wilanowski Program Aktywności Lokalnej ” Dzielnica Wilanów m. st. Warszawy.
Młodzieżowy Ośrodek Socjoterapii nr 2 w Szczecinie jest placówką koedukacyjną - dla dziewcząt i chłopców - uczęszczających do Gimnazjum i szkół ponadgimnazjalnych.
„Oparcie społeczne dla osób z zaburzeniami psychicznymi z terenu Gminy Nysa” projekt realizowany w ramach programu Ministerstwa Pracy i Polityki Społecznej.
Szkoła Podstawowa nr 45 im. Jana Matejki Łódź ul. Bojowników Getta Warszawskiego 3 tel. / fax (0-42)
SPRAWOZDANIE Z DZIAŁALNOŚCI KOMISARIATU POLICJI W CHEŁMŻY ZA 2012r.
Procedura „NIEBIESKIE KARTY" w świetle obowiązujących przepisów prawa.
Budżet rodzinny Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Ideą projektu jest polepszanie jakości życia osób niepełnosprawnych oraz wyrównywanie szans w dostępie do pełnego uczestnictwa w życiu społecznym jak.
WYNIKI EWALUACJI WEWNĄTRZSZKOLNEJ ROK SZKOLNY
NIE BÓJMY SIĘ INTEGRACJI! W dzisiejszych czasach widać jak pod mikroskopem ile jest jeszcze uprzedzeń i nietolerancji w stosunku do osób niepełnosprawnych.
? ? ? ? ? ? ? ? ? ?. Podstawowe informacje Ogólnopolski program Od r. do r. 5 edycja „Czytamy i odkrywamy” Wykorzystanie technologii.
Gdy myślę „ SZKOŁA”: nauka, przyjaźń, bezpieczeństwo, moja przyszłość … Szkoła Podstawowa Nr 142 w Łodzi im. Zawiszy Czarnego Łódź, ul. Łupkowa.
Łódź ul. Bojowników Getta Warszawskiego 3 tel. / fax (0-42)
Centrum Wsparcia Dziecka i Rodziny w Zakopanem ul. Tetmajera 31, Zakopane tel./fax. (018)
Moc Dialogu i Transformacji Konfliktu, w oparciu o doświadczenie Dayton Mediation Center Michelle Zaremba & Aaron Primm.
Wkład III sektora w polską edukację po 1989 roku Raport obywatelski Podsumujmy razem debaty o oświacie Warszawa, 20 czerwca 2016 r.
Rozwiązywanie problemów alkoholowych w gminie
Działalność Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Kętach
KATEDRA DYDAKTYKI SPORTU
SZANSA Stowarzyszenie dla Dzieci i Młodzieży
Ochrona dzieci przed krzywdzeniem w Specjalistycznych Placówkach Wsparcia Dziennego na przykładzie działalności ELEOS Prawosławnego Ośrodka Miłosierdzia.
Termin realizacji: r. – r.
Poradnia jest czynna od poniedziałku do piątku w godz.:
SPRAWOZDANIE Z DZIAŁALNOŚCI
OŚRODEK KOORDYNACYJNO- REHABILITACYJNO- OPIEKUŃCZY W SPECJALNYM OŚRODKU SZKOLNO-WYCHOWAWCZYM NR 2 W GDAŃSKU.
Rozwijanie kompetencji kluczowych uczniów – szkolenia i doradztwo dla JST w województwie lubelskim Wsparcie kadry jednostek samorządu terytorialnego w.
Zapis prezentacji:

Zespół Ośrodków Wsparcia w Piastowie Obszary Działalności

Zasoby Ośrodka Baza lokalowa i noclegowa -3 pokoje mieszkalne. W praktyce do 9 miejsc noclegowych. Przy maksymalnym wykorzystaniu powierzchni 12 miejsc. -Kuchnia -Świetlica -Pokój terapeutyczny do spotkań indywidualnych. Możliwe odbycie spotkania niewielkiej grupy -Plac zabaw dla dzieci

Zasoby Ośrodka Personel merytoryczny na etacie stałym -3 psychologów -Pedagog -Pracownik socjalny -2 radców prawnych Osoby współpracujące w niepełnym wymiarze godzin -Psychiatra -Internista dziecięcy -Koordynator projektów -Superwizor pracy terapeutycznej

Główne obszary działalności Interwencja kryzysowa dla klientów ambulatoryjnych: -Spotkania konsultacyjne indywidualne i rodzinne -Konsultacje pedagogiczne -Terapia indywidualna dla osób w kryzysie, głównie dla ofiar przemocy -Grupa wsparcia dla ofiar przemocy w rodzinie -Interwencja kryzysowa w przypadkach nagłych – zespół interdyscyplinarny -Konsultacje prawne -Konsultacje psychiatryczne Warsztaty psychoedukacyjne dla społeczności lokalnej. -Projekt pt. Pedagogizacja Rodziny Wyrazem Troski o Wychowanie -Organizacja szkoleń dla nauczycieli z przeciwdziałania przemocy rówieśniczej -Organizacja warsztatów psychologicznej i fizycznej samoobrony dla dziewcząt w wieku gimnazjalnym

Główne obszary działalności Praca na rzecz osób korzystających ze schronienia w hostelu -Udzielanie schronienia ofiarom przemocy w rodzinie -współpraca z Fundacją LaStrada – udzielanie schronienia ofiarom handlu ludźmi Zajęcia korekcyjno edukacyjne dla osób skazanych z artykułu 207 kk. na terenie zakładów karnych -Zajęcia grupowe na terenie ZK Białołęka – 2 grupy mężczyzn – 3 miesięczny cykl spotkań -Zajęcia grupowe na terenie Aresztu Śledczego Warszawa Służewiec – 1 grupa w cyklu 3 miesięcznym

Projekt „Pedagogizacja Rodziny”  Warsztat umiejętności wychowawczych dla rodziców - 16 spotkań dla grupy 15 osób, prowadzone przez 2 psychologów  Warsztaty dla nauczycieli dotyczące syndromu wypalenia zawodowego i trening modyfikacji trudnych zachowań dzieci i młodzieży – 10 nauczycieli ze szkół z terenu powiatu pruszkowskiego, spotkania prowadzone przez 2 psychologów  Grupa wsparcia dla nauczycieli  Grupa socjoterapeutyczna dla dzieci -9 dzieci z problemami wychowawczymi. Spotkania 2 razy w tygodniu po 2 godziny. Zajęcia prowadzone przez pedagoga i dwie wolontariuszki

Zajęcia korekcyjno edukacyjne dla osób skazanych z artykułu 207 kk. na terenie zakładów karnych  Prowadzi dwoje psychologów – kobieta i mężczyzna, przeszkoleni w pracy z osobami stosującymi przemoc według modelu Duluth i Partner (polska uproszczona wersja programu Duluth).  Modelem wyjściowym do pracy są materiały z ww. programów. Przebieg pracy modyfikowany jest w zależności od składu grupy – procent osób z problemem uzależnienia, tj. po jedynie formalnie odbytej terapii, procent osób z wyraźnymi zaburzeniami psychicznymi, poziom intelektualny uczestników.  Kontakt z rodzinami uczestników programu.  Psychoedukacja rodzin uczestników. Problematyka zapobiegania recydywie.

Potrzeba objęcia programem psychoedukacyjnym rodzin osób skazywanych z artykułu 207kk.  „…Moja partnerka odwiedza mnie w więzieniu. Dowodzi to, że zrozumiała, że byłem niewinny, natomiast ona była winna temu co się stało. Teraz ma kłopoty finansowe i zrozumiała jakich kłopotów sobie narobiła. Kiedy stąd wyjdę, zaskarżę dzielnicowego, a ona mi w tym pomoże. Już o tym rozmawialiśmy. Ale przemoc to straszna rzecz. Dobrze, że prowadzicie takie zajęcia. Niektórym by się przydały..”  „..Mąż już odsiedział swoje i na pewno zrozumiał co się stało i dlaczego. Odbył też leczenie odwykowe, więc myślę, że wszystko się zmieni kiedy wyjdzie…” (wypowiedź żony skazanego z zaawansowanym Zespołem Otella)  „..tak naprawdę chodziło tylko o to, żeby zaczął się leczyć. Żeby poszedł na odwyk. Chodziło o to, żeby go jakoś zmusić do tego. Z tą przemocą to nie był problem. Ważne, żeby nie pił. Dobrze, że tam nie może pić. Jak się trochę przetrzyma na sucho, to odwyknie i może nabierze rozsądku..”

Plany szkolenia dla Policji  Potrzeba zapoznania interwencyjnych funkcjonariuszy Policji z psychologicznymi uwarunkowaniami przemocy domowej (fazowość spostrzegania swojej sytuacji przez ofiarę, kołowy model oskarżeń, różne kryteria oceny skuteczności interwencji policji przez policję i przez ofiarę)  Wspólna analiza przypadków skutecznych i nieskutecznych interwencji

Kołowy model oskarżeń Piję bo on mnie bije Pchnąłem ją bo o nic nie dba i nie mogę tego wytrzymać Pchnął mnie bo przyszedł pijany Byłem pijany bo ona pije i nie mogę tego wytrzymać Próby rozsądzenia partnerów lub zrozumienia przyczyn konfliktu będą bezowocne. Jedynym wyjściem jest zgodne z prawem reagowanie na konkretne działania sprawcy.

Wezwanie nie kończące się zatrzymaniem sprawcy sprawca mści się za wezwanie sprawca nie mści się za wezwanie, ale nie zmienia zachowania Ofiara nie wzywa więcej Policji Ofiara wzywa powtórnie Policję Wezwanie nie kończące się zatrzymaniem sprawcy Ofiara nie wzywa więcej Policji