Propozycja programowa „Mam szczerą wolę…” Ruch harcerski musi się rozwijać i rosnąć nie tylko wszerz, przez pozyskiwanie nowych zwolenników, ale i w głąb.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Zjazd Programowy ZHP 1–3 czerwca 2007 r.. Zjazd Programowy ZHP W dniach 1-3 czerwca 2007 r. w Nadwarciańskim Grodzie w Załęczu Wielkim odbędzie się Zjazd.
Advertisements

Propozycja programowa dla gromad zuchowych i drużyn „MAM SZCZERĄ WOLĘ”
Struktura ZHP To nie takie straszne .
Prezentację przygotowała: Pwd. Małgorzata Stępień Propozycja programowa dla gromad zuchowych i drużyn PONAD GRANICAMI.
Temat 2: Podstawy programowania Algorytmy – 1 z 2 _________________________________________________________________________________________________________________.
ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO- DYDAKTYCZNE NA MIESIĄC WRZESIEŃ GRUPA II TEMATYKA:  NASZE PRZEDSZKOLE  WSZYSCY RAZEM  JESTEM PRZEDSZKOLAKIEM  WITAMY PANIĄ.
WSPIERANIE ROZWOJU DZIECKA NA PIERWSZYM I KOLEJNYCH ETAPACH EDUKACYJNYCH W ZWIĄZKU Z OBNIŻENIEM WIEKU REALIZACJI OBOWIĄZKU SZKOLNEGO.
PRAWO W SIECI. Utwór Przedmiot prawa autorskiego Każdy przejaw działalności twórczej o indywidualnym charakterze, np.. Serwis WWW Serwis WWW Pojedyncza.
Głównym założeniem pracy w Miejskim Przedszkolu Nr 9 w Częstochowie są priorytety zawarte w Koncepcji Pracy Przedszkola wg których prowadzone są liczne.
1. 2 Przed sprawdzianem/egzaminem 3 Przygotowania do sprawdzianu/egzaminu Przygotowania Styczeń – ostatnie zmiany w danych przekazanych OKE Luty – powołanie.
Jak złożyć wniosek ? (GWA) Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata
FORMY WYPOCZYNKU -BIERNY -CZYNNY. -BIERNY - OGLĄDANIE TELEWIZJI - GRANIE NA KOMPUTERZE - CZYTANIE KSIĄŻEK - MALOWANIE - GRANIE NA INSTRUMENTACH.
Hufiec Kostrzyn nad Odrą Chorągwi Ziemi Lubuskiej Związku Harcerstwa Polskiego Hufcowa Kapituła Stopni Wędrowniczych -wycinki z regulaminu HKSW -realizowane.
GRUPY I ZESPOŁY © dr E.Kuczmera-Ludwiczyńska, mgr D.Ludwiczyński.
PROJEKT „Doskonalenie szansą na rozwój” _____________________________________________________________________ Dorota Kamińska – Poradnia Psychologiczno.
Pionierka ogół umiejętności związanych z budowaniem przez harcerzy.
Teoria gry organizacyjnej Każdy człowiek wciąż jest uczestnikiem wielu różnych gier. Teoria gier zajmuje się wyborami podejmowanymi przez ludzi w warunkach.
„Zabawy i gry w procesie nauczania pływania” Opracował: Rafał Szatkowski.
ZASTOSOWANIE FUNKCJI WYKŁADNICZEJ I LOGARYTMICZNEJ DO OPISU RUCHU DRGAJĄCEGO Agnieszka Wlocka Agnieszka Szota.
Mazowieckie Samorządowe Centrum Doskonalenia Nauczycieli Wydział w Ciechanowie Ciechanów ul. Wyzwolenia 10 A Tel/fax.:
Poznań, dnia 17 maja 2007r. KOORDYNACJA AUDYTÓW ZEWNĘTRZNYCH i MONITOROWANIE PROJEKTÓW UNIJNYCH Agnieszka Purgat Daniel Majewski Dominika Piechocka Biuro.
Reorganizacja oświaty w gminie Inowrocław. Gmina Inowrocław, jak wszystkie inne gminy w kraju, w wyniku przeprowadzonej reformy oświaty, przejęła obowiązek.
Rola przedszkola w przygotowaniu dzieci 6 –letnich do podjęcia nauki w szkole Spotkanie z Rodzicami Przedszkole nr 8 w Nysie.
Metodologia tworzenia strategii wg Mirosława Gębskiego Euroinvestment.
Zajęcia dodatkowe realizowane przez przedszkola dla których organem prowadzącym jest Miasto Poznań Poznań, 9 września 2013 roku.
2015/2016.  określenie poziomu i rodzaju aktywności dzieci  pozyskanie informacji potrzebnych do pracy nad zwiększeniem aktywności dzieci podczas zajęć.
Departament Zarządzania Funduszami i Projektami Unijnymi GRUPA ROBOCZA WSPIERAJĄCA PRZYGOTOWANIE KUJAWSKO – POMORSKIEGO REGIONALNEGO PROGRAMU OPERACYJNEGO.
Instytucjonalne uwarunkowania realizacji koncepcji CSR w obszarze merchandisingu – zarys problemu Dr Jarosław Plichta Katedra Handlu i Instytucji Rynkowych.
EWALUACJA PROJEKTU WSPÓŁFINANSOWANEGO ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIE J „Wyrównywanie dysproporcji w dostępie do przedszkoli dzieci z terenów wiejskich, w.
Międzynarodowa konferencja naukowo-dydaktyczna Zrównoważony rozwój, zrównoważone społeczeństwo. Wyzwania edukacyjne Sustainable development, sustainable.
Innowacje i konkurencyjność łańcuchów dostaw we współczesnej gospodarce Dr hab. Grażyna Śmigielska, Prof. UEK.
OPTYMALNY CEL I PODSTAWY ROZWOJU SZKOŁY. PRZEDE WSZYSTKIM DZISIEJSZA SZKOŁA POWINNA PRZYGOTOWYWAĆ DO ŻYCIA W DRUGIEJ POŁOWIE XXI WIEKU.
1 Pomyślne zarządzanie projektami z zastosowaniem metody PCM przez Partnerstwa na rzecz Rozwoju Inicjatywy Wspólnotowej Equal Bartosz Grucza – Szkoła Główna.
Zapraszamy na naszą stronę. Zależy nam na kontakcie z Wami. Czytajcie, komentujcie i dyskutujcie na forum. Nic o Was bez Was Zapraszamy na naszą stronę.
WYDZIAŁ NAUK O SPORCIE SPECJALNOŚĆ ODNOWA BIOLOGICZNA W SPORCIE WYDZIAŁ NAUK O SPORCIE SPECJALNOŚĆ ODNOWA BIOLOGICZNA W SPORCIE II stopień studiów.
RAPORT Z BADAŃ opartych na analizie wyników testów kompetencyjnych przeprowadzonych wśród uczestników szkoleń w związku z realizacją.
Wyższa Szkoła Informatyki i Zarządzania w Bielsku-Białej Wydział Informatyki Kierunek: Informatyka Specjalność: Systemy Informatyczne PRACA DYPLOMOWA INŻYNIERSKA.
Ustawa z dnia r. o powszechnym obowiązku obrony Rzeczpospolitej Polskiej: art Podstawowymi jednostkami organizacyjnymi do wykonywania.
Ocena poziomu kompetencji i umiejętności administracji publicznej w zakresie zarządzania rozwojem i kreowania innowacji Urząd Marszałkowski Województwa.
„Wilanowski Program Aktywności Lokalnej ” Dzielnica Wilanów m. st. Warszawy.
„Oparcie społeczne dla osób z zaburzeniami psychicznymi z terenu Gminy Nysa” projekt realizowany w ramach programu Ministerstwa Pracy i Polityki Społecznej.
Finansowanie wybranych działań w parkach narodowych przy udziale środków funduszu leśnego - zakres merytoryczny Warszawa, 06 kwietnia 2016 r.
„Jak zwiększyć bezpieczeństwo uczestników ruchu drogowego?” Co nam dała realizacja projektu?
BADANIA STATYSTYCZNE. WARUNKI BADANIA STATYSTYCZNEGO musi dotyczyć zbiorowościstatystycznej musi określać prawidłowościcharakteryzujące całą zbiorowość.
WYNIKI EWALUACJI WEWNĄTRZSZKOLNEJ ROK SZKOLNY
Andrzej Feterowski Dyrektor Wydziału Informatyki Urząd Miasta Szczecin BEZPIECZNI RAZEM, czyli zachodniopomorski portal o bezpieczeństwie.
Edukacja skuteczna, przyjazna i nowoczesna Reforma systemu oświaty.
System stopni instruktorskich w oparciu o Uchwałę nr 40/XXXVI Rady Naczelnej ZHP z dnia 6 marca 2011 r. Komisja Stopni Instruktorskich Chorągwi Białostockiej.
Zasady realizacji przedsięwzięć OC przez instytucje państwowe, przedsiębiorców i inne jednostki organizacyjne oraz organizacje społeczne działające na.
? ? ? ? ? ? ? ? ? ?. Podstawowe informacje Ogólnopolski program Od r. do r. 5 edycja „Czytamy i odkrywamy” Wykorzystanie technologii.
Podsumowanie wdrażania części Osi „Przedsiębiorczość” RPO Warmia i Mazury 2007–2013 w 2008 roku.
BURZA MÓZGÓW  Pierwszym etapem w pracy nad filmem były długie godziny rozmyślań nad doświadczeniem, które by nas naprawdę zaciekawiło i spełniało wymogi.
Jak projektować doświadczenia w klasie, żeby nauka była zabawą, a materiał wymagany w podstawie programowej był realizowany w formie gry?
Publiczne Gimnazjum im. Ziemi Kujawskiej w Osięcinach.
Obóz V Szczepu Harcerskiego „Czarna Piątka” i 15 DGZ „Stowarzyszenie Przyjaciół Brykniętego Prosiaczka” baza ZHP Bałdy Piec V Szczep Harcerski „ Czarna.
1 Definiowanie i planowanie zadań budżetowych typu B.
Harmonogram prac nad projektem Kujawsko-Pomorskiego Regionalnego Programu Operacyjnego Toruń, styczeń 2013 r. Departament Zarządzania Funduszami.
CRR ČR, Společný technický sekretariát, Olomouc, ul. Jeremenkova 40B, , | tel.: | fax: +420.
Załącznik nr 9 do SIWZ Nazwa i adres firmy: ………………………………………….………….
Młodzieżowe miniprzedsiębiorstwo
Zajęcia pozalekcyjne w ramach działalności Szkolnych Klubów Sportowych
Co to jest spacer edukacyjny?
46 Wrocławska Drużyna Harcerska
Świętokrzyscy hotelarze dla rynku pracy
Federacja Szkół Doktorskich Instytutów Polskiej Akademii Nauk
Uczeń na progu II etapu edukacyjnego. Cz.2
INSTRUKCJA.
Realizacja PROGRAMU ROZWOJU HUFCA
Instrukcja.
Zapis prezentacji:

Propozycja programowa „Mam szczerą wolę…” Ruch harcerski musi się rozwijać i rosnąć nie tylko wszerz, przez pozyskiwanie nowych zwolenników, ale i w głąb przez rozwijanie swych zasad, ulepszanie metod pracy. hm. RP Stanisław Sedlaczek Naczelnik Harcerzy 1919–1921

Propozycja programowa „Mam szczerą wolę…” Kilka słów o propozycji, czyli CO?

Propozycja programowa „Mam szczerą wolę…” Chcemy, by propozycja „Mam szczerą wolę…”: weszła do kanonu pracy podstawowych jednostek organizacyjnych ZHP i wszystkich harcerskich komend jako wsparcie w zakresie pracy z wartościami w ZHP, znalazła swoje miejsce w próbach na stopnie i sprawności, była obecna w planach pracy podstawowych jednostek organizacyjnych, stała się dobrym narzędziem metodycznym dla drużynowych i instruktorów, stała się elementem realizacji Podstaw wychowawczych ZHP w gromadach i drużynach.

Propozycja programowa „Mam szczerą wolę…” Cel, czyli PO CO?

Propozycja programowa „Mam szczerą wolę…” Podstawowe cele propozycji to: Upowszechnienie Podstaw wychowawczych ZHP wśród wszystkich członków Związku Harcerstwa Polskiego, Podjęcie działań w zakresie pracy z wartościami — z Prawem i Obietnicą Zucha, Prawem i Przyrzeczeniem Harcerskim oraz Zobowiązaniem Instruktorskim, Samoocena własnych postaw - wyznaczenie zmian, które chcemy osiągnąć realizując harcerskie ideały w codziennej służbie.

Propozycja programowa „Mam szczerą wolę…” Kto będzie realizatorem, czyli DLA KOGO?

Propozycja programowa „Mam szczerą wolę…” Propozycja programowa kierowana jest do gromad zuchowych, drużyn harcerskich, starszoharcerskich i wędrowniczych oraz kręgów. Propozycja dla gromad zuchowych — „Mam szczerą wolę, obiecuję…” Propozycja dla drużyn harcerskich — „Mam szczerą wolę, przyrzekam…” Propozycja dla drużyn starszoharcerskich — „Mam szczerą wolę, poszukuję…” Propozycja dla drużyn wędrowniczych — „Mam szczerą wolę, służę…” Propozycja dla kręgów — Materiały do dyskusji instruktorskich „Przed Zjazdem Programowym ZHP”

Propozycja programowa „Mam szczerą wolę…” Formy realizacji, czyli JAK?

Propozycja programowa „Mam szczerą wolę…” GROMADY ZUCHOWE

Propozycja programowa „Mam szczerą wolę…” GROMADY ZUCHOWE konspekty zbiórek i konspekty cykli sprawnościowych do poszczególnych punktów Prawa Zucha, gawędy do Prawa Zucha, konspekty zajęć do wykorzystania w pracy z gromadą z uwzględnieniem różnych form typowych dla zuchów (gry i zabawy, pląsy, piosenki, majsterka, teatr samorodny), książeczka do indywidualnej pracy dla zuchów „Prawo Zucha”.

Propozycja programowa „Mam szczerą wolę…” DRUŻYNY HARCERSKIE

Propozycja programowa „Mam szczerą wolę…” DRUŻYNY HARCERSKIE gra planszowa o wartościach, gawędy o Prawie Harcerskim dla harcerek i harcerzy, pomysły na realizację poszczególnych punktów Prawa Harcerskiego na co dzień, różne formy typowe dla harcerek i harcerzy zajęcia do wykorzystania w pracy drużyny (gry w harcówce i terenowe, piosenki, wycieczki, zwiady), książeczka do indywidualnej pracy dla harcerek i harcerzy „Sekretnik”.

Propozycja programowa „Mam szczerą wolę…” DRUŻYNY STARSZOHARCERSKIE

Propozycja programowa „Mam szczerą wolę…” DRUŻYNY STARSZOHARCERSKIE gawędy do Prawa Harcerskiego dla harcerek i harcerzy starszych, propozycje do projektów starszoharcerskich w zakresie pracy z wartościami, różne formy typowe dla harcerek i harcerzy starszych do pracy z wartościami do wykorzystania w pracy drużyny.

Propozycja programowa „Mam szczerą wolę…” DRUŻYNY WĘDROWNICZE

Propozycja programowa „Mam szczerą wolę…” DRUŻYNY WĘDROWNICZE gawędy do Prawa Harcerskiego dla wędrowniczek i wędrowników, propozycje zajęć dotyczące poszczególnych punktów Prawa Harcerskiego, zajęcia do wykorzystania do pracy z wartościami drużyny z uwzględnieniem różnych form typowych dla wędrowników (dyskusja, sąd nad poglądem, kuźnica).

Propozycja programowa „Mam szczerą wolę…” KRĘGI

Propozycja programowa „Mam szczerą wolę…” KRĘGI dyskusje o wypełnianiu w codziennej służbie oraz o aktualnym rozumieniu zapisów Prawa Harcerskiego, materiał „Przed Zjazdem Programowym ZHP” cz. I (zawierający: artykuły wprowadzające do dyskusji, tezy do dyskusji, redakcje Prawa Harcerskiego, komentarze do Prawa Harcerskiego, materiał dla organizatorów hufcowych konferencji instruktorskich, harmonogram przygotowań do Zjazdu Programowego ZHP) materiał „Przed Zjazdem Programowym ZHP” cz. II (zawierający tezy do dyskusji o programie wychowawczym ZHP, tezy do dyskusji o wartościach zawartych w Prawie i Przyrzeczeniu Harcerskim, tezy do stworzenia Kodeksu Instruktorskiego, materiał dla organizatorów chorągwianych konferencji instruktorskich).

Propozycja programowa „Mam szczerą wolę…” Harmonogram przygotowań, czyli KIEDY?

Propozycja programowa „Mam szczerą wolę…” maj 2006 r. — opracowanie koncepcji, celów programu i kluczowych zadań, czerwiec — listopad 2006 r. — gromadzenie materiałów ze środowisk harcerskich w Polsce, konsultacje, grudzień 2006 r. — redakcja merytoryczna i techniczna propozycji, opracowanie koncepcji graficznej materiału, styczeń 2007 r. — przygotowanie płyty CD z propozycją dla drużynowych, umieszczenie materiałów na stronach internetowych zespołów metodycznych (w późniejszym terminie wydanie propozycji drukiem).

Propozycja programowa „Mam szczerą wolę…” Autorzy, czyli KTO?

Propozycja programowa „Mam szczerą wolę…” Propozycja programowa „Mam szczerą wolę…” powstaje z wykorzystaniem wiedzy, umiejętności i doświadczenia w pracy z wartościami: Instruktorów Zespołu Zuchowego, Zespołu Harcerskiego, Zespołu Starszoharcerskiego i Zespołu Wędrowniczego Wydziału Metodycznego GK ZHP Środowisk harcerskich z chorągwi i hufców

Propozycja programowa „Mam szczerą wolę…” I na koniec morał, czyli PRZESŁANIE

Propozycja programowa „Mam szczerą wolę…” Uczmy się odpowiedzialności, pracujmy nad sobą, wspierajmy się wzajemnie. Wszystkim nam, instruktorom, jest to dziś bardzo potrzebne. Doskonalmy pracę metodą harcerską, stosujmy wszystkie jej elementy i cechy w codziennej praktyce. Wtedy na pewno będzie można powiedzieć, że metoda nie zestarzała się, że wciąż jest aktualna. Zagłębiajmy się jak najczęściej w sens naszych wartości, zastanówmy się nad własnym postępowaniem. „Mam szczerą wolę…” to pierwszy, ale jakże istotny krok do „rozwijania (…) zasad, ulepszania metod pracy”. Bo przecież siła Związku Harcerstwa Polskiego to jakość pracy każdego z nas...

Propozycja programowa „Mam szczerą wolę…” Dziękuję za uwagę