Regionalny Program Operacyjny Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata 2007-2013 1.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Rozwój infrastruktury sportowej w Gminie Wyszków Analiza wariantowa.
Advertisements

Departament Zarządzania Programami Rozwoju Regionalnego Emilii Plater 1, Olsztyn Tel. (0-89) , Fax. (0-89) Urząd Marszałkowski.
1 Zaopatrzenie w gaz ziemny podmiotów funkcjonujących w północnej części gminy Pełczyce Prezentacja projektu 24 marca 2010.
Zintegrowane Inwestycje Terytorialne. ( ZIT ). Dofinansowanie :ZIT 11,4 mln euro WRPO 8,0 mln euro Beneficjenci :- Uniwersytet im. A. Mickiewicza, - Politechnika.
Remont Szkoły Podstawowej Nr 2 wraz z budową przyszkolnej infrastruktury sportowej Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach.
Spotkanie informacyjne PRZEDMIOT DOFINANSOWANIA W RAMACH DZIAŁANIA 11.4 OCHRONA RÓŻNORODNOŚCI BIOLOGICZNEJ REGIONALNEGO PROGRAMU OPERACYJNEGO.
Działania w zakresie rewitalizacji służące realizacji Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego na lata 2014 – 2020 Urząd Marszałkowski.
Budżet Miasta Gdańska na rok Wskaźniki przyjęte w projektowaniu budżetu na rok Realne tempo wzrostu PKB – 3,8% Średnioroczna dynamika cen.
Wykorzystanie funduszy unijnych przez Miasto Leszno Tomasz Malepszy Prezydent Miasta Leszna.
Budżet miasta Gdańska na rok 2004 Opracowanie Uchwały Nr XIX/553/04 RMG z dn. 24 stycznia 2004.
PRZEDSIĘWZIĘCIA EURO 2012 REALIZOWANE PRZEZ Gdańskie Inwestycje Komunalne Euro 2012 Sp. z o.o. Lp. Nazwa Przedsięwzięcia Szacunkowa wartość (wg listy indykatywnej.
11. KULTURA I OCHRONA DZIEDZICTWA NARODOWEGO WYDZIAŁ KULTURY > WROCŁAW, GRUDZIEŃ 2011 ROK PROJEKT BUDŻETU NA 2012 ROK.
„e-Gdańsk – europejska metropolia on-line” Projekt Współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego.
„Program dofinansowania zakupu i montażu odnawialnych źródeł energii ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Opolu”
OPERATORZY LOGISTYCZNI 3 PL I 4PL NA TLE RYNKU TSL Prof. zw.dr hab. Włodzimierz Rydzkowski Uniwersytet Gdańsk, Katedra Polityki Transportowej.
Nazwa projektodawcy: Powiat Szczecinecki „Rozbudowa i modernizacja Centrum Rehabilitacji Chorych na Stwardnienie Rozsiane – nowa powierzchnia – nowe możliwości”
Program Operacyjny „Rybactwo i Morze” PO RYBY Warszawa, 4 listopada 2015 r.
SSPW woj. Warmińsko-Mazurskiego Parametry infrastruktury: ponad 2273 km szkieletowej i dystrybucyjnej sieci światłowodowej oraz 226 węzłów.
Olsztyn, 27 czerwca 2012 Propozycja zmian kryteriów merytorycznych dla Osi I Przedsiębiorczość RPO WiM w ramach Poddziałania
Rola Regionalnych Ośrodków EFS w przygotowaniu województwa kujawsko-pomorskiego do sprawnej absorpcji EFS Polskie Towarzystwo Ekonomiczne w Bydgoszczy.
Organizacja miejskiego transportu zbiorowego na przykładzie Komunikacyjnego Związku Komunalnego Górnośląskiego Okręgu Przemysłowego Przewodniczący Zarządu.
PROGRAM OPERACYJNY „ROZWOJU WOJEWÓDZTW POLSKI WSCHODNIEJ" Warszawa, 30 marca 2006.
2 UNIA EUROPEJSKA EUROPEJSKI FUNDUSZ ROZWOJU REGIONALNEGO Podsumowanie wdrażania Osi priorytetowej 6 Środowisko przyrodnicze REGIONALNY PROGRAM OPERACYJNY.
Podsumowanie wdrażania Regionalnego Programu Operacyjnego Warmia i Mazury na lata 2007 – 2013 Stan na dzień (KSI SIMIK) Urząd Marszałkowski.
Departament Zarządzania Funduszami i Projektami Unijnymi GRUPA ROBOCZA WSPIERAJĄCA PRZYGOTOWANIE KUJAWSKO – POMORSKIEGO REGIONALNEGO PROGRAMU OPERACYJNEGO.
Kwalifikowalność wydatków w RPO Działanie 8.3. Materialne i niematerialne dziedzictwo kulturowe Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego.
EWALUACJA PROJEKTU WSPÓŁFINANSOWANEGO ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIE J „Wyrównywanie dysproporcji w dostępie do przedszkoli dzieci z terenów wiejskich, w.
INFRASTRUKTURA SPORTOWA W LATACH OBIEKTÓW SPORTOWYCH.
Ogólne uwarunkowania i doświadczenia współpracy z samorządami na terenie Regionalnej Dyrekcji Lasów Państwowych w Radomiu Konferencja „Współpraca Lasów.
Budowa komunikacji pomiędzy terenami Parku Przemysłowego Nowoczesnych Technologii w Stargardzie Szczecińskim, a krajowym systemem dróg wraz z uzbrojeniem.
Ekoefektywność – możliwości ubiegania się o wsparcie z programów EWT Marta Bocianowska Urząd Marszałkowski Województwa Pomorskiego Departament Rozwoju.
Projekt współfinansowany ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna Wsparcie jst w procesie przygotowania.
PRZYJAZNY KLIMAT INWESTYCYJNY KLUCZEM DO TWOJEGO SUKCESU Urząd Miasta Włocławek.
Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską z Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna Środa z Funduszami dla.
Dworzec Łódź – Fabryczna dziś Węzeł Multimodalny Łódź – Fabryczna - po przebudowie Koncepcja funkcjonalno – przestrzenna Opracowanie: SYSTRA/AREP/BBF.
GIŻYCKO ŻEGLARSKA STOLICA POLSKI GIŻYCKO – 30 tysięczne mazurskie miasto położone na wąskim przesmyku pomiędzy jeziorami Niegocin i Kisajno w centrum Krainy.
Podsumowanie wdrażania Regionalnego Programu Operacyjnego Warmia i Mazury na lata Stan na dzień wg KSI SIMIK Urząd Marszałkowski Województwa.
Remont Przedszkola Miejskiego nr 4 w Kolnie wraz z wyposażeniem dydaktycznym i adaptacją niewykorzystanych pomieszczeń na potrzeby edukacji przedszkolnej.
Agnieszka Pidek-Klepacz Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego w Lublinie Lublin, 6 luty 2014 r. Wsparcie edukacji zawodowej w ramach Regionalnego.
Copyright (c) 2007 DGA S.A. | All rights reserved. Jak powinniśmy rozumieć INNOWACYJNOŚĆ w aspekcie środków unijnych? Poznań, 14 stycznia 2008 r.
NABÓR WNIOSKÓW NA WYBÓR STOWARZYSZENIA DO REALIZACJI LSROR W RAMACH OSI PRIORYTETOWEJ 4 Termin: od 30 października 2009 r. do 30 marca 2010 r. Wysokość.
UM Gdańsk, Wydział Programów Rozwojowych Wieloletni Plan Inwestycyjny Miasta Gdańska na lata – edycja V (projekt)
PROJEKT BUDŻETU MIASTA NA 2016 ROK ORAZ WIELOLETNIEJ PROGNOZY FNANSOWEJ.
Stan wdrażania IV Osi priorytetowej Rozwój infrastruktury społeczeństwa informacyjnego Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko – Pomorskiego.
DOZAMEL Sp. z o.o. – Zarządca WPP Spotkanie Rady Parku Rozwój i integracja infrastruktury WPP etap I oraz dalsze zamierzenia Zarządcy WPP.
Projekty PPP w Poznaniu Koncesja na roboty budowlane Ustawa o koncesji na roboty budowlane lub usługi Większość ryzyk po stronie partnera prywatnego.
Stan wdrażania Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko – Pomorskiego na lata Instytucja Zarządzająca Regionalny Program Operacyjny.
AKCJA LATO 2016 Gdański Inkubator Przedsiębiorczości STARTER.
„Korzyści dla inwestorów oraz regionów i gmin z funkcjonowania w Kostrzyńsko-Słubickiej Specjalnej Strefie Ekonomicznej” Zielona Góra, Krzysztof.
Kryteria formalne specyficzne i kryteria premiujące w ramach konkursu nr RPLU IZ /16 Ewa Pachowska – Kurzepa Departament Wdrażania EFS.
Podsumowanie wdrażania Regionalnego Programu Operacyjnego Warmia i Mazury na lata 2007 – 2013 Stan na dzień (KSI SIMIK) Urząd Marszałkowski.
Dokumenty potrzebne do złożenia wniosku o dofinansowanie projektu w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata
Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich w Lesznie Planujesz rozpoczęcie lub rozwój działalności? Chcesz być konkurencyjny na rynku? Masz innowacyjny pomysł.
ZAKRES I FORMY ZAANGAŻOWANIA LOKALNYCH GRUP DZIAŁANIA WE WDRAŻANIE REGIONALNEGO PROGRAMU OPERACYJNEGO WOJEWÓDZTWA KUJAWSKO-POMORSKIEGO NA LATA
Stan wdrażania projektów kluczowych w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Warmia i Mazury na lata 2007 – 2013 Departament Zarządzania Programami.
Działanie 321 „Podstawowe usługi dla gospodarki i ludności wiejskiej” TARGOWISKA STAŁE Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich Europejski.
Informacja na temat procedury wyboru projektów indywidualnych umieszczonych w Indykatywnym wykazie indywidualnych projektów kluczowych Regionalnego Programu.
Realizacja działań w sferze nauki w ramach PO KL PRIORYTET IV – komponent centralny Działania w ramach Priorytetu IV koncentrują się na podwyższaniu.
Działania rewitalizacyjne na Pradze do 2014 r. i Zintegrowany Program Rewitalizacji Pragi na lata
Zapraszam na wycieczkę po Toruniu. Toruń jest jednym z najstarszych miast polskich.
Jak to z przedszkolami w Piastowie bywało Od Skorupki do Godebskiego.
Podsumowanie wdrażania części Osi „Przedsiębiorczość” RPO Warmia i Mazury 2007–2013 w 2008 roku.
Departament Rozwoju Regionalnego, Wydział Zarządzania RPO Informacja sprawozdawcza w zakresie ewaluacji RPO WK-P na lata Jolanta Rudnicka Biuro.
Stan wdrażania Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko – Pomorskiego na lata Instytucja Zarządzająca Regionalny Program Operacyjny.
Środki na szkolnictwo zawodowe w nowej perspektywie finansowej Iwona Nakielska Dyrektor Departamentu EFS Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego.
Lokalny Program Rewitalizacji Gminy Sanok na lata
Dofinansowanie UE [PLN]
Ekologiczna Dziesiątka
Rozwój współpracy pomiędzy sektorem badawczo-naukowym a biznesem na przykładzie Projektu: GUM
w kontekście zobowiązań Instytucji Zarządzającej
Zapis prezentacji:

Regionalny Program Operacyjny Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata

Do najciekawszych inwestycji zrealizowanych przy zaangażowaniu środków pochodzących z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata z pewnością można zakwalifikować projekty mające na celu Zagospodarowanie obszaru Śródmieścia w Bydgoszczy. Do najciekawszych inwestycji zrealizowanych przy zaangażowaniu środków pochodzących z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata z pewnością można zakwalifikować projekty mające na celu Zagospodarowanie obszaru Śródmieścia w Bydgoszczy. Inwestycje realizowane w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata

W skład projektów mających na celu zagospodarowanie terenów obszaru Śródmieścia w Bydgoszczy wchodzą przede wszystkim: „Wyspa Młyńska III etap – Budowa infrastruktury rekreacyjnej Wyspy Młyńskiej i jej najbliższego otoczenia” „Rewitalizacja zdegradowanych terenów sportowych na terenie Wyspy Młyńskiej, polegająca na budowie: przystani jachtowej z bazą noclegową, niezbędnej infrastruktury oraz zjazdów z ul. Tamka” „Bydgoski Węzeł Wodny – rewitalizacja bulwarów i nabrzeży, polegająca na przebudowie i budowie umocnień nabrzeży, przebudowie oświetlenia, przebudowie ścieżek rowerowych i pieszych, budowie obiektów małej architektury, przebudowie układu komunikacyjnego i budowie przystanków tramwaju wodnego – I etap„ „ Budowa linii tramwajowej z centrum miasta do dworca kolejowego Bydgoszcz Główna z rozbudową ulic: Marszałka Focha, Naruszewicza, Dworcowa i Zygmunta Augusta w Bydgoszczy” „Bydgoski Park Przemysłowy” W skład projektów mających na celu zagospodarowanie terenów obszaru Śródmieścia w Bydgoszczy wchodzą przede wszystkim: „Wyspa Młyńska III etap – Budowa infrastruktury rekreacyjnej Wyspy Młyńskiej i jej najbliższego otoczenia” „Rewitalizacja zdegradowanych terenów sportowych na terenie Wyspy Młyńskiej, polegająca na budowie: przystani jachtowej z bazą noclegową, niezbędnej infrastruktury oraz zjazdów z ul. Tamka” „Bydgoski Węzeł Wodny – rewitalizacja bulwarów i nabrzeży, polegająca na przebudowie i budowie umocnień nabrzeży, przebudowie oświetlenia, przebudowie ścieżek rowerowych i pieszych, budowie obiektów małej architektury, przebudowie układu komunikacyjnego i budowie przystanków tramwaju wodnego – I etap„ „ Budowa linii tramwajowej z centrum miasta do dworca kolejowego Bydgoszcz Główna z rozbudową ulic: Marszałka Focha, Naruszewicza, Dworcowa i Zygmunta Augusta w Bydgoszczy” „Bydgoski Park Przemysłowy” Inwestycje realizowane w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata Inwestycje realizowane w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata

Bydgoszcz jest największym Beneficjentem wojewódzkich środków przeznaczonych na rewitalizację zdegradowanych obszarów. Łączna pula środków przeznaczonych dla miasta nad Brdą wynosi 76 milionów złotych. Bydgoszcz jest największym Beneficjentem wojewódzkich środków przeznaczonych na rewitalizację zdegradowanych obszarów. Łączna pula środków przeznaczonych dla miasta nad Brdą wynosi 76 milionów złotych. Wyspa Młyńska III etap – Budowa infrastruktury rekreacyjnej Wyspy Młyńskiej i jej najbliższego otoczenia 4

5 Największym i najsłynniejszym projektem bydgoskim finansowanym z EFRR jest zdecydowanie odnowa Wyspy Młyńskiej, która stała się chętnie odwiedzaną enklawą rekreacyjną w samym centrum miasta i jednym z najbardziej rozpoznawalnych bydgoskich miejsc. Teraz, gdy wieloletni proces inwestowania zwieńczyło oddanie do dyspozycji bydgoszczan wizjonersko zaprojektowanej mariny, dopięty projekt budzi entuzjazm w kraju i za granicą. Największym i najsłynniejszym projektem bydgoskim finansowanym z EFRR jest zdecydowanie odnowa Wyspy Młyńskiej, która stała się chętnie odwiedzaną enklawą rekreacyjną w samym centrum miasta i jednym z najbardziej rozpoznawalnych bydgoskich miejsc. Teraz, gdy wieloletni proces inwestowania zwieńczyło oddanie do dyspozycji bydgoszczan wizjonersko zaprojektowanej mariny, dopięty projekt budzi entuzjazm w kraju i za granicą.

Bydgoska Marina powstała w ramach czwartego etapu rewitalizacji Wyspy Młyńskiej. Etapami projektu były m.in.: rozbiórka starej przystani klubu sportowego „Zawisza”, a następnie postanie na jej miejscu nowoczesnego obiektu nawiązującego do motywu wodno-portowego, harmonizującego ten zakątek Wyspy Młyńskiej. Z jednej strony budynek odzwierciedla falę wdzierającą się na ląd. Z drugiej symbolizuje łupinę jachtu unoszącego się na wodzie. Projekt składa się z: budowy przystani jachtowej oraz bazy noclegowej z zapleczem gastronomicznym, sali edukacyjnej oraz studia odnowy biologicznej, a także umocnienia nabrzeży od zachodniej strony ulicy Mennica do rzeki Brdy i nabrzeża od ul. Focha do młynów Rothera. Bydgoska Marina powstała w ramach czwartego etapu rewitalizacji Wyspy Młyńskiej. Etapami projektu były m.in.: rozbiórka starej przystani klubu sportowego „Zawisza”, a następnie postanie na jej miejscu nowoczesnego obiektu nawiązującego do motywu wodno-portowego, harmonizującego ten zakątek Wyspy Młyńskiej. Z jednej strony budynek odzwierciedla falę wdzierającą się na ląd. Z drugiej symbolizuje łupinę jachtu unoszącego się na wodzie. Projekt składa się z: budowy przystani jachtowej oraz bazy noclegowej z zapleczem gastronomicznym, sali edukacyjnej oraz studia odnowy biologicznej, a także umocnienia nabrzeży od zachodniej strony ulicy Mennica do rzeki Brdy i nabrzeża od ul. Focha do młynów Rothera. Rewitalizacja zdegradowanych terenów sportowych na terenie Wyspy Młyńskiej, polegająca na budowie: przystani jachtowej z bazą noclegową, niezbędnej infrastruktury oraz zjazdów z ul. Tamka 6

Obiekt Przystań Bydgoszcz uznawany jest za jedną z ikon współczesnej architektury w Bydgoszczy. Co potwierdza fakt, iż został uhonorowany licznymi nagrodami: nagrodą The World Leisure International Innovation Prize 2012 – Światowej Organizacji ds. Wypoczynku drugim miejscem w VII edycji konkursu "Życie w architekturze" mianem Bryła Roku 2012 w konkursie organizowanym przez Gazetę Wyborczą wyróżnieniem w V edycji plebiscytu Polska Architektura XXL, organizowanego przez internetową Grupę Sztuka Architektury skupiającą wortale tematyczne skierowane do architektów nagrodą architektoniczną tygodnika Polityka Obiekt Przystań Bydgoszcz uznawany jest za jedną z ikon współczesnej architektury w Bydgoszczy. Co potwierdza fakt, iż został uhonorowany licznymi nagrodami: nagrodą The World Leisure International Innovation Prize 2012 – Światowej Organizacji ds. Wypoczynku drugim miejscem w VII edycji konkursu "Życie w architekturze" mianem Bryła Roku 2012 w konkursie organizowanym przez Gazetę Wyborczą wyróżnieniem w V edycji plebiscytu Polska Architektura XXL, organizowanego przez internetową Grupę Sztuka Architektury skupiającą wortale tematyczne skierowane do architektów nagrodą architektoniczną tygodnika Polityka Rewitalizacja zdegradowanych terenów sportowych na terenie Wyspy Młyńskiej, polegająca na budowie: przystani jachtowej z bazą noclegową, niezbędnej infrastruktury oraz zjazdów z ul. Tamka 7

Bydgoski Węzeł Wodny jest uznawany za jeden z najcenniejszych elementów środowiska naturalnego Bydgoszczy, stanowiący element międzynarodowych dróg wodnych: E70 łączącej wschód i zachód Europy oraz drogi E40 łączącej Morze Bałtyckie z Morzem Czarnym. Bydgoski Węzeł Wodny jest uznawany za jeden z najcenniejszych elementów środowiska naturalnego Bydgoszczy, stanowiący element międzynarodowych dróg wodnych: E70 łączącej wschód i zachód Europy oraz drogi E40 łączącej Morze Bałtyckie z Morzem Czarnym. Bydgoski Węzeł Wodny – rewitalizacja bulwarów i nabrzeży, polegająca na przebudowie i budowie umocnień nabrzeży, przebudowie oświetlenia, przebudowie ścieżek rowerowych i pieszych, budowie obiektów małej architektury, przebudowie układu komunikacyjnego i budowie przystanków tramwaju wodnego – I etap 8

W skład węzła wchodzą łączące się ze sobą, skanalizowane, bądź spławne cieki wodne o łącznej długości nabrzeży ok. 100 km. Bydgoski Węzeł Wodny jest łącznikiem dorzeczy Wisły i Odry, a poprzez Kanał Górnonotecki, jezioro Gopło i Kanał Warta-Gopło łączy się również z dorzeczem Warty. W skład węzła wchodzą łączące się ze sobą, skanalizowane, bądź spławne cieki wodne o łącznej długości nabrzeży ok. 100 km. Bydgoski Węzeł Wodny jest łącznikiem dorzeczy Wisły i Odry, a poprzez Kanał Górnonotecki, jezioro Gopło i Kanał Warta-Gopło łączy się również z dorzeczem Warty. Bydgoski Węzeł Wodny – rewitalizacja bulwarów i nabrzeży, polegająca na przebudowie i budowie umocnień nabrzeży, przebudowie oświetlenia, przebudowie ścieżek rowerowych i pieszych, budowie obiektów małej architektury, przebudowie układu komunikacyjnego i budowie przystanków tramwaju wodnego – I etap 9

Kolejną niezwykle ważną dla Bydgoszczan inwestycją jest ukończona w listopadzie budowa linii tramwajowej z centrum miasta do dworca głównego. W projekcie wspartym sumą 34 milionów złotych uwzględniono modernizację ulicy Marszałka Focha oraz ulic Dworcowej, Naruszewicza i Zygmunta Augusta. Nowa linia tramwajowa ma długość 1750 metrów, ponadto przebudowane zostały chodniki, powstały ścieżki rowerowe oraz niezbędna Infrastruktura techniczna. Kolejną niezwykle ważną dla Bydgoszczan inwestycją jest ukończona w listopadzie budowa linii tramwajowej z centrum miasta do dworca głównego. W projekcie wspartym sumą 34 milionów złotych uwzględniono modernizację ulicy Marszałka Focha oraz ulic Dworcowej, Naruszewicza i Zygmunta Augusta. Nowa linia tramwajowa ma długość 1750 metrów, ponadto przebudowane zostały chodniki, powstały ścieżki rowerowe oraz niezbędna Infrastruktura techniczna. Budowa linii tramwajowej z centrum miasta do dworca kolejowego Bydgoszcz Główna z rozbudową ulic: Marszałka Focha, Naruszewicza, Dworcowa i Zygmunta Augusta w Bydgoszczy 10

Budowa linii tramwajowej z centrum miasta do dworca kolejowego Bydgoszcz Główna z rozbudową ulic: Marszałka Focha, Naruszewicza, Dworcowa i Zygmunta Augusta w Bydgoszczy 11

12 Bydgoski Park Przemysłowy Bydgoski Park Przemysłowo- Technologiczny jest jednym z największych parków tego typu w Polsce. Najważniejszą jego cechą jest jego lokalizacja, która mieści się w centralnej części kraju - województwie kujawsko- pomorskim i obejmuje tereny inwestycyjne o powierzchni 280 hektarów. Obszar ten jest uzbrojony w nowoczesną infrastrukturę techniczną i drogową oraz jest dogodnie skomunikowany. Został objęty w całości miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego i częściowo Strefą Ekonomiczną. Czyni go to jeszcze dogodniejszym miejscem pod inwestycje przemysłowe. Bydgoski Park Przemysłowo- Technologiczny jest jednym z największych parków tego typu w Polsce. Najważniejszą jego cechą jest jego lokalizacja, która mieści się w centralnej części kraju - województwie kujawsko- pomorskim i obejmuje tereny inwestycyjne o powierzchni 280 hektarów. Obszar ten jest uzbrojony w nowoczesną infrastrukturę techniczną i drogową oraz jest dogodnie skomunikowany. Został objęty w całości miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego i częściowo Strefą Ekonomiczną. Czyni go to jeszcze dogodniejszym miejscem pod inwestycje przemysłowe.

13 Bydgoski Park Przemysłowy Zaletą Bydgoskiego Parku Przemysłowo-Technologicznego jest to, że oddalony jest od centrum miasta o niespełna 5 km i leży w sąsiedztwie głównych tras komunikacyjnych: 3 km od drogi krajowej nr 5 łączącej Gdańsk z Poznaniem 3 km od drogi krajowej nr 25 łączącej Konin z Koszalinem 0,8 km od drogi krajowej nr 10 łączącej Warszawę ze Szczecinem, która stanowi jednocześnie obwodnicę miasta Odległość od międzynarodowego portu lotniczego wynosi 6 km, a od portu żeglugi śródlądowej 6,5 km. Na terenie Parku funkcjonują bocznice kolejowe połączone z międzynarodową linią tranzytu nr 131 (C-E 65/1) łączącą Śląsk z portami w Gdańsku i Gdyni. Zaletą Bydgoskiego Parku Przemysłowo-Technologicznego jest to, że oddalony jest od centrum miasta o niespełna 5 km i leży w sąsiedztwie głównych tras komunikacyjnych: 3 km od drogi krajowej nr 5 łączącej Gdańsk z Poznaniem 3 km od drogi krajowej nr 25 łączącej Konin z Koszalinem 0,8 km od drogi krajowej nr 10 łączącej Warszawę ze Szczecinem, która stanowi jednocześnie obwodnicę miasta Odległość od międzynarodowego portu lotniczego wynosi 6 km, a od portu żeglugi śródlądowej 6,5 km. Na terenie Parku funkcjonują bocznice kolejowe połączone z międzynarodową linią tranzytu nr 131 (C-E 65/1) łączącą Śląsk z portami w Gdańsku i Gdyni.

14

Wśród najciekawszych inwestycji wykonanych na obszarze Miasta Torunia zrealizowanych w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego na lata są: „Centrum Nowoczesności” „Toruński Inkubator Technologiczny” „Międzynarodowe Centrum Spotkań Młodzieży w Toruniu” „Interdyscyplinarne Centrum Nowoczesnych Technologii” „ Rozwój sieci komunikacji tramwajowej w Toruniu w latach ” Wśród najciekawszych inwestycji wykonanych na obszarze Miasta Torunia zrealizowanych w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego na lata są: „Centrum Nowoczesności” „Toruński Inkubator Technologiczny” „Międzynarodowe Centrum Spotkań Młodzieży w Toruniu” „Interdyscyplinarne Centrum Nowoczesnych Technologii” „ Rozwój sieci komunikacji tramwajowej w Toruniu w latach ” Inwestycje realizowane w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata

Dawne Młyny Toruńskie to obiekt wybudowany na przełomie XIX i XX wieku. Budynek posiada walory historyczne oraz krajobrazowe, które nadają niezwykły charakter dzielnicy i uzupełniają gotycki wizerunek Torunia. Młyny nie był używane od lat 90-tych. Za blisko 50 milionów złotych wsparcia z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego powstało: Centrum Nowoczesności, Toruński Inkubator Technologiczny oraz Międzynarodowe Centrum Spotkań Młodzieży. Dawne Młyny Toruńskie to obiekt wybudowany na przełomie XIX i XX wieku. Budynek posiada walory historyczne oraz krajobrazowe, które nadają niezwykły charakter dzielnicy i uzupełniają gotycki wizerunek Torunia. Młyny nie był używane od lat 90-tych. Za blisko 50 milionów złotych wsparcia z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego powstało: Centrum Nowoczesności, Toruński Inkubator Technologiczny oraz Międzynarodowe Centrum Spotkań Młodzieży. Centrum Nowoczesności, Toruński Inkubator Technologiczny oraz Międzynarodowe Centrum Spotkań Młodzieży Centrum Nowoczesności, Toruński Inkubator Technologiczny oraz Międzynarodowe Centrum Spotkań Młodzieży 16

Centrum Nowoczesności to interaktywne muzeum, w którym poprzez zabawę, eksperymenty, udział w doświadczeniach i samodzielnych obserwacjach gdzie zwiedzający mogą poznawać różne dziedziny nauki. Centrum ma upowszechniać przede wszystkim polski dorobek naukowy i techniczny. Instytucja kultury Centrum Nowoczesności Młyn Wiedzy, będąca organizatorem muzeum z powodzeniem przeprowadza również plenerowe warsztaty, oraz interaktywne wystawy objazdowe i zajęcia dla dzieci. Dofinansowanie na realizację projektu to prawie 13 milionów złotych. Centrum Nowoczesności to interaktywne muzeum, w którym poprzez zabawę, eksperymenty, udział w doświadczeniach i samodzielnych obserwacjach gdzie zwiedzający mogą poznawać różne dziedziny nauki. Centrum ma upowszechniać przede wszystkim polski dorobek naukowy i techniczny. Instytucja kultury Centrum Nowoczesności Młyn Wiedzy, będąca organizatorem muzeum z powodzeniem przeprowadza również plenerowe warsztaty, oraz interaktywne wystawy objazdowe i zajęcia dla dzieci. Dofinansowanie na realizację projektu to prawie 13 milionów złotych. Centrum Nowoczesności 17

Celem działalności Toruńskiego Inkubatora Technologicznego jest tworzenie warunków dla rozwoju innowacyjnych przedsiębiorstw, wykorzystujących najnowsze osiągnięcia naukowe i nowoczesne systemy informatyczne. Firmy korzystają ze specjalistycznego sprzętu, dostępu do szerokopasmowego łącza internetowego i fachowego doradztwa. Dofinansowanie z RPO WK-P na realizację tego projektu to prawie 11 milionów złotych. Celem działalności Toruńskiego Inkubatora Technologicznego jest tworzenie warunków dla rozwoju innowacyjnych przedsiębiorstw, wykorzystujących najnowsze osiągnięcia naukowe i nowoczesne systemy informatyczne. Firmy korzystają ze specjalistycznego sprzętu, dostępu do szerokopasmowego łącza internetowego i fachowego doradztwa. Dofinansowanie z RPO WK-P na realizację tego projektu to prawie 11 milionów złotych. Toruński Inkubator Technologiczny 18

Projekt pod nazwą Międzynarodowe Centrum Spotkań Młodzieży polega na stworzeniu warunków dla wzrostu znaczenia usług turystycznych jako czynnika stymulującego rozwój społeczno-gospodarczy województwa kujawsko-pomorskiego. Powyższy cel zostanie osiągnięty poprzez wykonanie kompleksowego remontu i adaptacji do nowych funkcji części obiektu przemysłowego tzw. „Młynów Toruńskich”, zakup wyposażenia oraz regulację Strugi Toruńskiej wraz remontem mostków na cieku. Projekt pod nazwą Międzynarodowe Centrum Spotkań Młodzieży polega na stworzeniu warunków dla wzrostu znaczenia usług turystycznych jako czynnika stymulującego rozwój społeczno-gospodarczy województwa kujawsko-pomorskiego. Powyższy cel zostanie osiągnięty poprzez wykonanie kompleksowego remontu i adaptacji do nowych funkcji części obiektu przemysłowego tzw. „Młynów Toruńskich”, zakup wyposażenia oraz regulację Strugi Toruńskiej wraz remontem mostków na cieku. Międzynarodowe Centrum Spotkań Młodzieży 19

Interdyscyplinarne Centrum Nowoczesnych Technologii to pierwsza jednostka UMK powołana wyłącznie w celach naukowych. Będą w niej prowadzone badania z dziedziny nauk ścisłych i przyrodniczych, m.in. chemii, fizyki i medycyny. Ich wyniki przyczynią się do rozwoju organizacji i stowarzyszeń naukowo-technicznych, parków przemysłowych oraz firm. Budynek mieści 60 nowoczesnych laboratoriów, które są obecnie wyposażane. Interdyscyplinarne Centrum Nowoczesnych Technologii to pierwsza jednostka UMK powołana wyłącznie w celach naukowych. Będą w niej prowadzone badania z dziedziny nauk ścisłych i przyrodniczych, m.in. chemii, fizyki i medycyny. Ich wyniki przyczynią się do rozwoju organizacji i stowarzyszeń naukowo-technicznych, parków przemysłowych oraz firm. Budynek mieści 60 nowoczesnych laboratoriów, które są obecnie wyposażane. Interdyscyplinarne Centrum Nowoczesnych Technologii 20

Projekt „Rozwój sieci komunikacji tramwajowej w Toruniu w latach ” składa się z 4 podstawowych etapów: 1. System zarządzania ruchem drogowym w Toruniu; 2.System informacji pasażerskiej w czasie rzeczywistym dla komunikacji tramwajowej w Toruniu; 3. Budowa linii tramwajowej na UMK w Toruniu (od skrzyżowania ul. Bema z ul. Sienkiewicza przez ul. Sienkiewicza, ul. Gagarina, ul. Szosę Okrężną do pętli Bielany przy ul. Szosie Okrężnej); 4.Modernizacja taboru do obsługi linii tramwajowej oraz pozostałe wydatki związane z procesem inwestycyjnym. Projekt „Rozwój sieci komunikacji tramwajowej w Toruniu w latach ” składa się z 4 podstawowych etapów: 1. System zarządzania ruchem drogowym w Toruniu; 2.System informacji pasażerskiej w czasie rzeczywistym dla komunikacji tramwajowej w Toruniu; 3. Budowa linii tramwajowej na UMK w Toruniu (od skrzyżowania ul. Bema z ul. Sienkiewicza przez ul. Sienkiewicza, ul. Gagarina, ul. Szosę Okrężną do pętli Bielany przy ul. Szosie Okrężnej); 4.Modernizacja taboru do obsługi linii tramwajowej oraz pozostałe wydatki związane z procesem inwestycyjnym. Rozwój sieci komunikacji tramwajowej w Toruniu w latach

22

23 Inwestycje realizowane w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata Dumą włocławian są przebudowane Bulwary im. Marszałka J. Piłsudskiego. Na budowę skwerków, alejek, placu zabaw oraz zagospodarowanie terenu wokół promenady trafiło w sumie 6,4 miliona złotych dofinansowania. Dumą włocławian są przebudowane Bulwary im. Marszałka J. Piłsudskiego. Na budowę skwerków, alejek, placu zabaw oraz zagospodarowanie terenu wokół promenady trafiło w sumie 6,4 miliona złotych dofinansowania.

24 Inwestycje realizowane w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata Dzięki kolejnym ponad 6 milionom złotych wsparcia nowy blask zyskał też Zielony Rynek. Kolejne przedsięwzięcie to zaplanowany na kilka etapów projekt rewitalizacji Starego Miasta „Ku Wiśle” obejmujący między innymi przebudowę Starego Rynku oraz sąsiednich ulic. Remontu doczekał się Użytkowany przez Włocławskie Centrum Kultury gmach Starej Remizy przy Żabiej. Dzięki kolejnym ponad 6 milionom złotych wsparcia nowy blask zyskał też Zielony Rynek. Kolejne przedsięwzięcie to zaplanowany na kilka etapów projekt rewitalizacji Starego Miasta „Ku Wiśle” obejmujący między innymi przebudowę Starego Rynku oraz sąsiednich ulic. Remontu doczekał się Użytkowany przez Włocławskie Centrum Kultury gmach Starej Remizy przy Żabiej.

25 Inwestycje realizowane w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata Wsparcie trafiło też na instalację iluminacji świetlnej na terenie grudziądzkiej Starówki. W trakcie realizacji są kolejne inwestycje, a wśród nich renowacja Parku Miejskiego oraz budowa prawie 4-kilometrowej Wiślanej Trasy Rowerowej, która łączy osiedle Rządz i Cytadelę. Wsparcie trafiło też na instalację iluminacji świetlnej na terenie grudziądzkiej Starówki. W trakcie realizacji są kolejne inwestycje, a wśród nich renowacja Parku Miejskiego oraz budowa prawie 4-kilometrowej Wiślanej Trasy Rowerowej, która łączy osiedle Rządz i Cytadelę.

26 Inwestycje realizowane w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata Pierwszy etap szeroko zakrojonej inwestycji, której celem była rewitalizacja historycznej części uzdrowiskowej „miasta na soli”, zakończono jeszcze w maju Obejmował przede wszystkim rozbudowę Parku Solankowego, oraz remont głównego ciągu komunikacyjnego. W następnej kolejności były remont tężni, modernizacja alejek w starej części parku, budowa nowej pijalni wód z tarasem i palmiarnią oraz nowe ogrody i dywany kwiatowe. Uruchomiono również kompleks termalny złożony z basenu termalno-solankowego z rozsuwanym dachem, budynku mieszczącego mniejsze, przeznaczone do rehabilitacji niecki z wodą oraz pomieszczenia zaplecza, a także boisk do gier zespołowych, kręgielni i niewielkiego parkingu. Pierwszy etap szeroko zakrojonej inwestycji, której celem była rewitalizacja historycznej części uzdrowiskowej „miasta na soli”, zakończono jeszcze w maju Obejmował przede wszystkim rozbudowę Parku Solankowego, oraz remont głównego ciągu komunikacyjnego. W następnej kolejności były remont tężni, modernizacja alejek w starej części parku, budowa nowej pijalni wód z tarasem i palmiarnią oraz nowe ogrody i dywany kwiatowe. Uruchomiono również kompleks termalny złożony z basenu termalno-solankowego z rozsuwanym dachem, budynku mieszczącego mniejsze, przeznaczone do rehabilitacji niecki z wodą oraz pomieszczenia zaplecza, a także boisk do gier zespołowych, kręgielni i niewielkiego parkingu.

27 Inwestycje realizowane w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata Ekspozycja odsłoniętych i częściowo Zrekonstruowanych fundamentów zamku kruszwickiego, którego element stanowiła niegdyś znana wszystkim Mysia Wieża, i zbudowanie trzech przystani dla jednostek pływających na Gople, a także budowa i oznakowanie szlaków turystycznych i modernizacja amfiteatru nad jeziorem to elementy zorientowanego na rozwój przemysłu turystycznego przedsięwzięcia gminy Kruszwica. Ekspozycja odsłoniętych i częściowo Zrekonstruowanych fundamentów zamku kruszwickiego, którego element stanowiła niegdyś znana wszystkim Mysia Wieża, i zbudowanie trzech przystani dla jednostek pływających na Gople, a także budowa i oznakowanie szlaków turystycznych i modernizacja amfiteatru nad jeziorem to elementy zorientowanego na rozwój przemysłu turystycznego przedsięwzięcia gminy Kruszwica.

Całkowita wartość projektów mln PLN Kwota wydatków kwalifikowalnych mln PLN Dofinansowanie mln PLN Liczba zawartych umów Wykorzystanie środków 83,43% (na podstawie podpisanych umów) Całkowita wartość projektów mln PLN Kwota wydatków kwalifikowalnych mln PLN Dofinansowanie mln PLN Liczba zawartych umów Wykorzystanie środków 83,43% (na podstawie podpisanych umów) Stan wdrażania Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata wg stanu na dzień r. Stan wdrażania Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata wg stanu na dzień r. 28

W ramach RPO WK-P na rzecz Beneficjentów przekazano łączną kwotę dofinansowania w wysokości mln PLN Na kwotę tę składa się wniosków o płatność W ramach RPO WK-P na rzecz Beneficjentów przekazano łączną kwotę dofinansowania w wysokości mln PLN Na kwotę tę składa się wniosków o płatność Stan wdrażania Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata wg stanu na dzień r. Stan wdrażania Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata wg stanu na dzień r. 29

Łukasz Kościelski Łukasz Kościelski 30