2015/2016.  określenie poziomu i rodzaju aktywności dzieci  pozyskanie informacji potrzebnych do pracy nad zwiększeniem aktywności dzieci podczas zajęć.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
WSPIERANIE ROZWOJU DZIECKA NA PIERWSZYM I KOLEJNYCH ETAPACH EDUKACYJNYCH W ZWIĄZKU Z OBNIŻENIEM WIEKU REALIZACJI OBOWIĄZKU SZKOLNEGO.
Advertisements

Głównym założeniem pracy w Miejskim Przedszkolu Nr 9 w Częstochowie są priorytety zawarte w Koncepcji Pracy Przedszkola wg których prowadzone są liczne.
Plan Czym się zajmiemy: 1.Bilans przepływów międzygałęziowych 2.Model Leontiefa.
Nowoczesne zarzadzanie placówka oświatową Dlaczego warto wprowadzać narzędzia informatyczne do zarządzania.
1. 2 Przed sprawdzianem/egzaminem 3 Przygotowania do sprawdzianu/egzaminu Przygotowania Styczeń – ostatnie zmiany w danych przekazanych OKE Luty – powołanie.
Przyjaciele Zippiego 2015/2016. Ogłosiliśmy konkurs dla rodziców na uszycie patyczaka.
Jak złożyć wniosek ? (GWA) Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata
PROJEKT „Doskonalenie szansą na rozwój” _____________________________________________________________________ Dorota Kamińska – Poradnia Psychologiczno.
KOMENDA GŁÓWNA POLICJI REALIZACJA ZMIAN REALIZACJA ZMIAN ORGANIZACYJNO – FUNKCJONALNYCH W POLICJI.
Z ASADY AMORTYZACJI SKŁADNIKÓW MAJĄTKU TRWAŁEGO 1.
Awans zawodowy nauczycieli.
ZASTOSOWANIE FUNKCJI WYKŁADNICZEJ I LOGARYTMICZNEJ DO OPISU RUCHU DRGAJĄCEGO Agnieszka Wlocka Agnieszka Szota.
Zarządzanie jakością kształcenia. Poznajmy się Imię i nazwisko Skąd przyjechałaś/-eś? Podaj 3 informacje na swój temat: 2 prawdziwe i 1 fałszywą- informacje.
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ. Edukacja: Poziom: Temat: Czas realizacji: polonistyczna klasa III Unia Europejska 1 godz. lekcyjna.
Rola przedszkola w przygotowaniu dzieci 6 –letnich do podjęcia nauki w szkole Spotkanie z Rodzicami Przedszkole nr 8 w Nysie.
I.Efekty II.Procesy III.Funkcjonowanie szkoły IV.Zarządzanie szkołą.
Sytuacje problemowe w Grupach Partnerskich na podstawie materiałów dla FPŚ.
ŻYJ z PASJĄ ! Program wspierania uzdolnień i zdrowego stylu życia dzieci i młodzieży Projekt współfinansowany przez Ministerstwo Edukacji Narodowej.
.,,Aby mierzyć drogę przyszłą, trzeba wiedzieć skąd się wyszło” C. K. Norwid.
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
EWALUACJA PROJEKTU WSPÓŁFINANSOWANEGO ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIE J „Wyrównywanie dysproporcji w dostępie do przedszkoli dzieci z terenów wiejskich, w.
Bezpieczeństwo i zdrowie w pracy dotyczy każdego. Jest dobre dla ciebie. Dobre dla firmy. Partnerstwo dla prewencji Co badanie ESENER może nam powiedzieć.
EWALUACJA JAKO ISTOTNY ELEMENT PROJEKTÓW SYSTEMOWYCH Sonia Rzeczkowska.
Szkoła Podstawowa im. Kornela Makuszyńskiego w Pniewie.
Audyt rachunkowości w jsfp (podsumowanie) oraz audyt projektów UE Ministerstwo Finansów 25 czerwca 2015 r. 1.
Najnowsze technologie – Profesjonalni wykonawcy. Geneza Stowarzyszenie powstało 9 kwietnia 2011 roku w miejscowości Rochna, położonej w centralnej Polsce,
… przemy ś lenia pedagogiczne. „Najważniejszym okresem w życiu nie są lata studiowania na wyższej uczelni, ale te najwcześniejsze, czyli okres od narodzenia.
OPTYMALNY CEL I PODSTAWY ROZWOJU SZKOŁY. PRZEDE WSZYSTKIM DZISIEJSZA SZKOŁA POWINNA PRZYGOTOWYWAĆ DO ŻYCIA W DRUGIEJ POŁOWIE XXI WIEKU.
Rachunkowość w jsfp Audyt prowadzenia ksiąg rachunkowych w jednostkach sektora publicznego Ministerstwo Finansów 30 kwietnia 2015 r. 1.
Konferencja nt. „Nowy wizerunek szkół zawodowych w Lublinie i Chełmie – większe szanse na rynku pracy” w ramach projektu współfinansowanego ze środków.
Sesja 6 Planowanie wdrożenia: Mapa Procesu Zmian
ZSB im. Powstańców Śląskich realizuje program
SZKOŁA PRZYJAZNA 6-LATKOM Troska o dziecko jest pierwszym i podstawowym sprawdzianem stosunku człowieka do człowieka J. Paweł II.
Szanowna Pani Dyrektor, Szanowny Panie Dyrektorze, Pragniemy zaprosić Pani/Pana szkołę do udziału w Ogólnopolskim Projekcie Edukacyjnym „Przekonujemy się.
1 Organizacje a kontrakt psychologiczny We współczesnym świecie człowiek otoczony jest szeregiem kontraktowych zobowiązań. To pewien rodzaj powiązań, zależności,
KOSZTY W UJĘCIU ZARZĄDCZYM. POJĘCIE KOSZTU Koszt stanowi wyrażone w pieniądzu celowe zużycie majątku trwałego i obrotowego, usług obcych, nakładów pracy.
Dzieci i szkolnictwo w Mali. Warunki życia dzieci Jednym z największych problemów w kraju jest bardzo wysoki współczynnik umieralności dzieci do 5. roku.
„Gdański model aktywizacji społeczności lokalnych” Gdańsk, 27 kwietnia 2009.
„Rozwój szkolnictwa zawodowego w Białymstoku w dostosowaniu do potrzeb rynku pracy” Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
MOST - Międzysemestralne Otwarte Spotkanie TIK Debata: Profil Szkoły.
ZMIANY ZWIĄZANE Z FORMUŁOWANIEM OCEN DLA UCZNIÓW Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ INTELEKTUALNĄ W STOPNIU UMIARKOWANYM I ZNACZNYM NA WSZYSTKICH ETAPACH EDUKACYJNYCH.
„Jak zwiększyć bezpieczeństwo uczestników ruchu drogowego?” Co nam dała realizacja projektu?
„SAMORZĄD UCZNIOWSKI -
OCENA PRACY DYREKTORA Siła ducha, poczucie własnej wartości i pewność siebie, jak również niezachwiana postawa humanistyczna są podstawowymi cechami osobowości,
WYNIKI EWALUACJI WEWNĄTRZSZKOLNEJ ROK SZKOLNY
NIE BÓJMY SIĘ INTEGRACJI! W dzisiejszych czasach widać jak pod mikroskopem ile jest jeszcze uprzedzeń i nietolerancji w stosunku do osób niepełnosprawnych.
Proces transakcyjny Podsumowanie Rafał Tuzimek. Typy transakcji M&A 2 SprzedażprzedsiębiorstwZakupprzedsiębiorstw FuzjeprzedsiębiorstwPoszukiwaniefinansowaniawłaścicielskiego/doradztwofinansoweLBO/MBO.
Edukacja skuteczna, przyjazna i nowoczesna Reforma systemu oświaty.
Edukacja w badaniach - podstawowe dane Michał Sitek Warszawa,
Definiowanie i planowanie zadań typu P 1.  Planowanie zadań typu P  Zadania typu P to zadania unikalne służące zwykle dokonaniu jednorazowej, konkretnej.
Departament Rozwoju Regionalnego, Wydział Zarządzania RPO Informacja sprawozdawcza w zakresie ewaluacji RPO WK-P na lata Jolanta Rudnicka Biuro.
Działania ewaluacyjne prowadzone przez IZ RPO WK-P w roku 2014 Jolanta Rudnicka Biuro Ewaluacji Posiedzenie Komitetu Monitorującego RPO r. Departament.
Od recesji do koniunktury.. Podstawowe pojęcia. Recesja – zjawisko makroekonomiczne polegające na znacznym zahamowaniu tempa wzrostu gospodarczego, skutkujące.
VIII Liceum Ogólnokształcące im. Komisji Edukacji Narodowej w Gdańsku.
Od 7.30 do 8.30 dzieci schodzą się do przedszkola. W tym czasie swobodnie bawią się w dowolnych kącikach zabaw. Nauczyciel prowadzi z dziećmi rozmowy indywidualne.
Job shadowing Rozwój metod nauczania i uczenia si ę Nova Dubnica
Spotkanie z rodzicami- inauguracja roku szkolnego 2016/
WYNIKI EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ W ZESPOLE SZKÓŁ ZAWODOWYCH IM. MJRA H
Sześciolatek w obliczu zmian
Czy według Państwa potrzebne są w szkole zajęcia dodatkowe?
Edukacja matematyczna i przyrodnicza
”Nowoczesna rehabilitacja kluczem do zwiększenia samodzielności osób z dysfunkcjami wzroku” Projekt współfinansowany ze środków PFRON Czas trwania projektu:
Szkoła Podstawowa nr 11 im. Henryka Sienkiewicza
Przedszkole Promujące Zdrowie
Zmiany w ustawie o systemie oświaty
Zgłoszenia do nagrody specjalnej Najlepszy praCCodawca
KONCEPCJA PRACY SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 12 W GDAŃSKU
EWALUACJA WEWNĘTRZNA SIEWNA Rodzic jako partner przedszkola wymaganie 9 czerwiec 2019 r.
EWALUACJA WEWNĘTRZNA POLONIJNA Rodzic jako partner przedszkola wymaganie 9 czerwiec 2019 r.
Raport z ewaluacji wewnętrznej przedszkola   PUBLICZNE PRZEDSZKOLE NR 3 NIEZAPOMIANAJKA W ŚWIEBODZICACH   Ewaluacja wewnętrzna, wymaganie 3: Dzieci.
Zapis prezentacji:

2015/2016

 określenie poziomu i rodzaju aktywności dzieci  pozyskanie informacji potrzebnych do pracy nad zwiększeniem aktywności dzieci podczas zajęć przedszkolnych  rozwijanie aktywności własnej dzieci  pozyskanie informacji o stwarzaniu warunków sprzyjających podejmowaniu przez dzieci różnorodnych aktywności na rzecz własnego rozwoju

 Trafność i częstotliwość stosowania różnorodnych metod i form pracy w aktywizowaniu dzieci;  Możliwości przedszkola w zwiększaniu aktywności dzieci;  Akceptowalność proponowanych form aktywności przez dzieci;  Aktywność dzieci we wszystkich sferach rozwojowych;

PYTANIA KLUCZOWE :

INFORMACJE DOTYCZĄCE EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ

OPRACOWANIE ZBIORCZE WYNIKÓW ANKIETY PRZEPROWADZONEJ WŚRÓD NAUCZYCIELI:

1.CZY DZIECI W PANI GRUPIE CHĘTNIE UCZĘSZCZAJĄ DO PRZEDSZKOLA ?

2. JAKIE FORMY AKTYWNOŚCI PREFEROWANE SĄ PRZEZ DZIECI ?

3. JAKIE FORMY PRACY STOSUJE PANI W CELU AKTYWIZACJI DZIECI ?

4. PROSZĘ PODKREŚLIĆ LUB WYMIENIĆ PREFEROWANE PRZEZ PANIĄ METODY PRACY Z DZIEĆMI

5. KTÓRE Z WYKORZYSTYWANYCH PODCZAS ZAJĘĆ METOD NAJBARDZIEJ ANGAŻUJĄ DZIECI DO DZIAŁANIA ?

6. CZY WEDŁUG PANI WYMIENIONE CZYNNIKI MAJĄ WPŁYW NA AKTYWNOŚĆ DZIECI ?

7. CZY WEDŁUG PANI DZIECI W GRUPIE PRZEJAWIAJĄ DZIAŁANIA ŚWIADCZĄCE O ICH WSZECHSTRONNEJ AKTYWNOŚCI ?

8. CO WEDŁUG PANI AKTYWIZUJE WYCHOWANKÓW DO PODEJMOWANIA DZIAŁAŃ ? Nauczyciele twierdzą, żestarannie opracowany przebieg zajęć dostosowany do możliwości dziecka, atrakcyjne pomoce dydaktyczne i odpowiednio dobrane metody aktywizujące najbardziej aktywizują dzieci do działania ( 4 nauczycieli ). Istotne znaczenie ma. również życzliwa atmosfera na zajęciach i ciekawy temat ( 3 nauczycieli) 0 0,5 1 1,5 2 2,5 3 3,5 4 4,5 Ciekawy tematStarannie opracowany przebieg zajęć dostosowany do możliwości dziecka Atrakcyjne pomoce dydaktyczne Życzliwa atmosfera na zajęciach Odpowiednio dobrane metody aktywizujace

9. W JAKI SPOSÓB WSPIERA PANI, ROZWIJA I MOTYWUJE AKTYWNOŚĆ DZIECI ? W celu wspierania aktywnośc i dzieci wszystkie nauczycielki :  stosują cie kawe formy i metody pracy (5)  wprowadzają elementy zabawy  organizują ciekawe zajęcia (4 )  stosują odpowiedni e środki i pomoce dydaktyczne w celu uatrakcyjnienia zajęć (3 ) Ciekawe zajęcia Zajęcia plastyczno - muzyczne konkursów Organizowanie i metody pracy Ciekawe formy Dobór środków dydaktycznych i pomocy Poprzez zabawę (5)

10. W JAKI SPOSÓB WSPÓŁPRACUJE PANI Z RODZICAMI W CELU ROZWIJANIA AKTYWNOŚCI DZIECI ?

11. W JAKI SPOSÓB WSPÓŁPRACUJE PANI Z INNYMI NAUCZYCIELAMI W CELU ROZWIJANIA AKTYWNOŚCI DZIECI ?

Analiza dokumentacji przedszkola pokazała, że nauczycielki planując pracę wychowawczo- dydaktyczną uwzględniają i systematycznie planują oraz przeprowadzają różnorodne działania, sprzyjające rozwijaniu aktywności dzieci, a także stwarzają warunki do bycia aktywnym i samodzielnym. Świadczą o tym między innymi zapisy: w dziennikach zajęć, miesięcznych planach pracy wychowawczo-dydaktycznej w poszczególnych grupach, rocznym planie pracy przedszkola.

SFORMUŁOWANIE ODPOWIEDZI NA PYTANIA KLUCZOWE