Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Raport z ewaluacji wewnętrznej przedszkola   PUBLICZNE PRZEDSZKOLE NR 3 NIEZAPOMIANAJKA W ŚWIEBODZICACH   Ewaluacja wewnętrzna, wymaganie 3: Dzieci.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Raport z ewaluacji wewnętrznej przedszkola   PUBLICZNE PRZEDSZKOLE NR 3 NIEZAPOMIANAJKA W ŚWIEBODZICACH   Ewaluacja wewnętrzna, wymaganie 3: Dzieci."— Zapis prezentacji:

1 Raport z ewaluacji wewnętrznej przedszkola   PUBLICZNE PRZEDSZKOLE NR 3 NIEZAPOMIANAJKA W ŚWIEBODZICACH   Ewaluacja wewnętrzna, wymaganie 3: Dzieci są aktywne Osoby odpowiedzialne:   Zespół ewaluacyjny: Ilona Mikulec, Justyna Szczepańska, Izabela Zawadzka – Żyłka

2 Przedmiot ewaluacji: dzieci są zaangażowane w zajęcia prowadzone w przedszkolu i chętnie w nich uczestniczą, nauczyciele stwarzają sytuacje, które zachęcają dzieci do podejmowania różnorodnych aktywności, dzieci są wdrażane do samodzielności, w przedszkolu skutecznie zachęca się dzieci do podejmowania różnorodnych aktywności, w przedszkolu skutecznie zachęca się dzieci do samodzielności, przedszkole umożliwia dzieciom inicjowanie i realizowanie działań na rzecz własnego rozwoju oraz uczestniczenie w działaniach na rzecz społeczności lokalnej.

3 Cele i zakres ewaluacji wewnętrznej:
Ustalenie czy nauczyciele stwarzają sytuacje, które zachęcają dzieci do podejmowania różnorodnych aktywności. Zakres diagnozowania: Obszar: Efekty działalności dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej. Wymaganie: Dzieci są aktywne

4 Sformułowane pytania kluczowe (badawcze):
W jaki sposób nauczyciele angażują dzieci do podejmowania różnorodnych aktywności? Czy dzieci chętnie uczestniczą w zajęciach prowadzonych w przedszkolu? W jaki sposób nauczyciele wdrażają dzieci do samodzielności? Jakie działania na rzecz własnego rozwoju są realizowane przez dzieci w przedszkolu? Które z inicjatyw dzieci pozwalają im uczestniczyć w działaniach na rzecz społeczności lokalnej?

5 II. Charakterystyka przeprowadzonego badania:
Źródła informacji - dokumentacja przedszkola, nauczyciele, dyrektor Próba badawcza - rodzice Metody i techniki gromadzenia danych - ankiety dla rodziców

6 Harmonogram ewaluacji:
Opracowanie koncepcji ewaluacji - określenie przedmiotu ewaluacji, kryteriów, pytań kluczowych Przygotowanie narzędzi badawczych i opracowanie metod badawczych przez zespół ds. ewaluacji Wykonanie zadań (zgodnie z Planem Nadzoru Pedagogicznego) przez zespół do spraw ewaluacji Przekazanie dyrektorowi ankiet wraz z opracowaniem zbiorczym oraz arkuszy analiz dokumentów Podsumowania ewaluacji - ustalenie wyników i wniosków Określenie, ustalenie rekomendacji Przygotowanie raportu, prezentacji Power Point, przedstawienie raportu i omówienie na posiedzeniu Rady Pedagogicznej wyników i wniosków z przeprowadzonej ewaluacji, opublikowanie ich na stronie internetowej przedszkola.

7 Analiza wyników przeprowadzonych badań:
W ankiecie uczestniczyło 33 rodziców. Analiza przeprowadzonych anonimowych ankiet pisemnych dla rodziców pozwoliła pozyskać informacje, opinie na temat aktywności dziecka w przedszkolu.

8 1. Czy Państwa zdaniem dziecko chętnie uczęszcza do naszego przedszkola?
Tak – 31 Dlaczego?/ Ciekawe zajęcia, zabawa z rówieśnikami, pyszne jedzenie, poczucie bezpieczeństwa. Nie – 0 Dlaczego?/ Czasami – 2 Dlaczego?/ Woli spędzać czas w domu z mamą i tatą.

9 2. Czy Państwa zdaniem przedszkole stwarza dziecku warunki do poszerzania jego wiedzy i nabycia nowych umiejętności? Tak – 31 Dlaczego?/ Po przez zajęcia tematyczne, muzyczne, plastyczne, występy przedszkolne i wycieczki. Nie – 0 Dlaczego?/ Czasami – 2

10 3. Czy Państwa zdaniem dzieci w przedszkolu są zachęcane do aktywności w czasie pobytu w przedszkolu?         Tak – 31 Nie – 0 Czasami – 2 4. W jaki sposób nauczyciele angażują dzieci do podejmowania różnorodnych aktywności? Konkursy, wystawy, tablice z pracami, zabawy na placu przedszkolnym, występy przed rodzicami, wycieczki, spacery, gimnastyka.

11 5. Czy Państwa zdaniem nasze Przedszkole stwarza warunki do rozwoju zdolności dzieci?
Tak – 32 Dlaczego?/ Zdolności manualnych, plastycznych, muzycznych, rytmicznych, artystycznych. Nie – 0 Dlaczego?/ Czasami – 1

12 6. Czy dzieci chętnie uczestniczą w zajęciach prowadzonych w przedszkolu?
Tak – 32 Dlaczego?/ Ćwiczenia fizyczne, zabawy ruchowe, zajęcia plastyczne, rytmika. Nie – 0 Dlaczego?/ Czasami – 1

13  7. Czy oferta zajęć dodatkowych w przedszkolu wydaje się Państwu wystarczająca? Jeśli nie, proszę wskazać inne propozycje. Tak – 26 Nie – 6 Zumba, język angielski, taniec, zajęcia techniczne, zajęcia sportowe. Inne – 1

14 8. Czy Państwa zdaniem dziecko może rozwijać swoje zainteresowania na zajęciach dodatkowych organizowanych w przedszkolu? Tak – 28 Nie – 2 Czasami – 3

15 9.  W jaki sposób nauczyciele wdrażają dzieci do samodzielności?
Nauka samodzielnego rozbierania i ubierania się, czynności higieniczne (mycie zębów, mycie rąk), posługiwanie się sztućcami, zabawy dydaktyczne, metody twórczego myślenia, sprzątania po sobie, umiejętne nauczanie i zachęcanie do dobrych i pożytecznych działań oraz przestrzegania zasad panujących w grupie.  10. Jakie działania według Państwa na rzecz własnego rozwoju są realizowane w przez dzieci w przedszkolu? Przedstawienia teatralne, występy przed publicznością na scenie, taniec i śpiew, recytacja wierszy.  11. Proszę wymienić, jakie inicjatywy dzieci pozwalają im uczestniczyć w działaniach na rzecz społeczności lokalnej? Działanie na rzecz innych, wzajemne pomaganie sobie nawzajem, podejmowanie działań na rzecz ochrony środowiska, akcje charytatywne, zbieranie karmy dla zwierząt ze schroniska, zbieranie nakrętek, baterii, kasztanów dla zwierząt, sadzenie kwiatów, Góra Grosza, Sprzątanie Świata.

16 Wnioski: dzieci chętnie uczęszczają do przedszkola, są zaangażowane w zajęcia prowadzone w przedszkolu i biorą w nich aktywny udział, nauczyciele stwarzają sytuacje, które zachęcają dzieci do podejmowania różnorodnych aktywności, przedszkole stwarza dziecku warunki do poszerzenia jego wiedzy i nabycia nowych umiejętności, zdaniem rodziców dzieci rozwijają swoje zainteresowania na zajęciach dodatkowych organizowanych przez przedszkole, a oferta tych zajęć jest wystarczająca, dzieci są wdrażane do samodzielności, dzieci aktywnie uczestniczą w działaniach na rzecz społeczności lokalnej poprzez udział na rzecz innych osób, w akcjach charytatywnych, w działaniach na rzecz środowiska, dokarmianiu zwierząt.

17 Rekomendacje: Należy kontynuować podejmowane, różnorodne, działania celem wszechstronnego rozwoju osobowości dziecka. W dalszym ciągu należy pracować nad rozwijaniem u dzieci samodzielności. Do uzyskiwania coraz lepszych efektów dydaktyczno – wychowawczych zaleca się integrację środowiska przedszkolnego i lokalnego.


Pobierz ppt "Raport z ewaluacji wewnętrznej przedszkola   PUBLICZNE PRZEDSZKOLE NR 3 NIEZAPOMIANAJKA W ŚWIEBODZICACH   Ewaluacja wewnętrzna, wymaganie 3: Dzieci."

Podobne prezentacje


Reklamy Google