2015/2016
określenie poziomu i rodzaju aktywności dzieci pozyskanie informacji potrzebnych do pracy nad zwiększeniem aktywności dzieci podczas zajęć przedszkolnych rozwijanie aktywności własnej dzieci pozyskanie informacji o stwarzaniu warunków sprzyjających podejmowaniu przez dzieci różnorodnych aktywności na rzecz własnego rozwoju
Trafność i częstotliwość stosowania różnorodnych metod i form pracy w aktywizowaniu dzieci; Możliwości przedszkola w zwiększaniu aktywności dzieci; Akceptowalność proponowanych form aktywności przez dzieci; Aktywność dzieci we wszystkich sferach rozwojowych;
PYTANIA KLUCZOWE :
INFORMACJE DOTYCZĄCE EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
OPRACOWANIE ZBIORCZE WYNIKÓW ANKIETY PRZEPROWADZONEJ WŚRÓD NAUCZYCIELI:
1.CZY DZIECI W PANI GRUPIE CHĘTNIE UCZĘSZCZAJĄ DO PRZEDSZKOLA ?
2. JAKIE FORMY AKTYWNOŚCI PREFEROWANE SĄ PRZEZ DZIECI ?
3. JAKIE FORMY PRACY STOSUJE PANI W CELU AKTYWIZACJI DZIECI ?
4. PROSZĘ PODKREŚLIĆ LUB WYMIENIĆ PREFEROWANE PRZEZ PANIĄ METODY PRACY Z DZIEĆMI
5. KTÓRE Z WYKORZYSTYWANYCH PODCZAS ZAJĘĆ METOD NAJBARDZIEJ ANGAŻUJĄ DZIECI DO DZIAŁANIA ?
6. CZY WEDŁUG PANI WYMIENIONE CZYNNIKI MAJĄ WPŁYW NA AKTYWNOŚĆ DZIECI ?
7. CZY WEDŁUG PANI DZIECI W GRUPIE PRZEJAWIAJĄ DZIAŁANIA ŚWIADCZĄCE O ICH WSZECHSTRONNEJ AKTYWNOŚCI ?
8. CO WEDŁUG PANI AKTYWIZUJE WYCHOWANKÓW DO PODEJMOWANIA DZIAŁAŃ ? Nauczyciele twierdzą, żestarannie opracowany przebieg zajęć dostosowany do możliwości dziecka, atrakcyjne pomoce dydaktyczne i odpowiednio dobrane metody aktywizujące najbardziej aktywizują dzieci do działania ( 4 nauczycieli ). Istotne znaczenie ma. również życzliwa atmosfera na zajęciach i ciekawy temat ( 3 nauczycieli) 0 0,5 1 1,5 2 2,5 3 3,5 4 4,5 Ciekawy tematStarannie opracowany przebieg zajęć dostosowany do możliwości dziecka Atrakcyjne pomoce dydaktyczne Życzliwa atmosfera na zajęciach Odpowiednio dobrane metody aktywizujace
9. W JAKI SPOSÓB WSPIERA PANI, ROZWIJA I MOTYWUJE AKTYWNOŚĆ DZIECI ? W celu wspierania aktywnośc i dzieci wszystkie nauczycielki : stosują cie kawe formy i metody pracy (5) wprowadzają elementy zabawy organizują ciekawe zajęcia (4 ) stosują odpowiedni e środki i pomoce dydaktyczne w celu uatrakcyjnienia zajęć (3 ) Ciekawe zajęcia Zajęcia plastyczno - muzyczne konkursów Organizowanie i metody pracy Ciekawe formy Dobór środków dydaktycznych i pomocy Poprzez zabawę (5)
10. W JAKI SPOSÓB WSPÓŁPRACUJE PANI Z RODZICAMI W CELU ROZWIJANIA AKTYWNOŚCI DZIECI ?
11. W JAKI SPOSÓB WSPÓŁPRACUJE PANI Z INNYMI NAUCZYCIELAMI W CELU ROZWIJANIA AKTYWNOŚCI DZIECI ?
Analiza dokumentacji przedszkola pokazała, że nauczycielki planując pracę wychowawczo- dydaktyczną uwzględniają i systematycznie planują oraz przeprowadzają różnorodne działania, sprzyjające rozwijaniu aktywności dzieci, a także stwarzają warunki do bycia aktywnym i samodzielnym. Świadczą o tym między innymi zapisy: w dziennikach zajęć, miesięcznych planach pracy wychowawczo-dydaktycznej w poszczególnych grupach, rocznym planie pracy przedszkola.
SFORMUŁOWANIE ODPOWIEDZI NA PYTANIA KLUCZOWE