Postępowanie z materiałami egzaminacyjnymi po zakończeniu danej części sprawdzianu w terminie głównym w roku szkolnym 2015/2016 Prezentacja z animacją.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Organizacja i przeprowadzanie
Advertisements

1. 2 Przepisy w sprawie egzaminu maturalnego 3 Najważniejsze terminy egzaminu maturalnego w 2016 roku.
Instrukcja protokołowania zawodów piłki siatkowej Wybrane zagadnienia.
1 Organizacja i przeprowadzenie sprawdzianu i egzaminu gimnazjalnego w 2007 roku.
Okręgowa Komisja Egzaminacyjna w Krakowie ORGANIZACJA EGZAMINÓW ZAWODOWYCH W SESJI STYCZEŃ−LUTY 2015 R. 1.
„Pewnie i bez lęku do egzaminów potwierdzających kwalifikacje zawodowe w letniej sesji 2006 r."
OBOWIĄZKI INFORMACYJNE BENEFICJENTA Zintegrowane Inwestycje Terytorialne Aglomeracji Wałbrzyskiej.
Również, jeśli minął okres 5 lat i zaczyna zdawanie od nowa Opłaty wys. 50 zł za egzamin wnoszą absolwenci, którzy przystępują do egzaminu: z tego samego.
Część humanistyczna (poniedziałek) Część mat.-przyrod (wtorek) Część językowa (środa) 1)Historia i wos- godz
1. 2 Przed sprawdzianem/egzaminem 3 Przygotowania do sprawdzianu/egzaminu Przygotowania Styczeń – ostatnie zmiany w danych przekazanych OKE Luty – powołanie.
Rekrutacja Rok szkolny 2016/2017. Postanowienie Śląskiego Kuratora Oświaty Nr OP-DO z dnia 29 stycznia 2016 r. w sprawie terminów przeprowadzania.
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
Tworzenie odwołania zewnętrznego (łącza) do zakresu komórek w innym skoroszycie Możliwości efektywnego stosowania odwołań zewnętrznych Odwołania zewnętrzne.
Informacje dla zdających. Podstawa Prawna: Ustawa z dnia 7 września 1991 o systemie oświaty z późn. zmianami Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej.
Okręgowa Komisja Egzaminacyjna w Krakowie Egzamin potwierdzający kwalifikacje w zawodzie maj/czerwiec 2013 r.
Sprawozdawczość. Podstawowe terminy Okres sprawozdawczy  3 kolejne miesiące, licząc od daty zawarcia umowy o dofinansowanie projektu Rodzaje raportów.
Objawy wskazujące na występowanie dysleksji Obniżona sprawność ruchowa. Obniżona sprawność manualna. Zaburzenia koordynacji wzrokowo–ruchowej. Trudności.
Powiatowy Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 1 im. Mikołaja Kopernika w Środzie Śląskiej NOWY EGZAMIN Powiatowy Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 1 im.
Egzamin potwierdzający kwalifikacje w zawodzie sesja czerwiec – lipiec 2016.
Gimnazjum im. św. Franciszka z Asyżu w Teresinie 1 INFORMACJA DLA UCZNIÓW I RODZICÓW (PRAWNYCH OPIEKUNÓW) DOTYCZĄCA EGZAMINU GIMNAZJALNEGO W ROKU SZKOLNYM.
Sposób oraz zakres gromadzonych informacji regulują następujące przepisy prawne: 1.ustawa z dnia 19 lutego 2004 r. o systemie informacji oświatowej (Dz.
 rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 kwietnia 2007 r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i.
18 kwietnia 2016 (poniedziałek) Część humanistyczna 19 kwietnia 2016 (wtorek) Część matematyczno – przyrodnicza 20 kwietnia 2016 (środa) Język obcy nowożytny.
PROCEDURY ORGANIZOWANIA I PRZEPROWADZANIA SPRAWDZIANU I EGZAMINU W ROKU SZKOLNYM 2015/ 2016.
Sesja czerwcowa 2010 Organizacja etapu praktycznego egzaminu potwierdzającego kwalifikacje zawodowe.
Okręgowa Komisja Egzaminacyjna w Krakowie „Szkolenie osób upoważnionych do odbioru prac zdających w Punktach Odbioru Prac (POP)” Wydział Organizacyjno-Administracyjny.
Okręgowa Komisja Egzaminacyjna w Krakowie Jak przeprowadzić część praktyczną egzaminu zawodowego w kwalifikacjach? Szkolenie dla przewodniczących zespołów.
Harmonogram rekrutacji do szkół ponadgimnazjalnych oraz kryteria przeliczania punktów.
REKRUTACJA DO GIMNAZJÓW NA ROK SZKOLNY 2015/2016.
Poczta elektroniczna – e- mail Gmail zakładanie konta. Wysyłanie wiadomości.
SPRAWOZDANIE O STANIE REALIZACJI ZADA Ń O Ś WIATOWYCH W ROKU SZKOLNYM 2014/2015 W GMINIE NOWE SAMORZ Ą DOWA ADMINISTRACJA PLACÓWEK O Ś WIATOWYCH Załącznik.
1 Konferencja dyrektorów szkół z terenu działania OKE w Krakowie październik 2008 roku część II.
EGZAMIN USTNY ZGŁASZANIE SIĘ NA EGZAMIN Zdający winien zgłosić się ok. 20 minut przed wyznaczonym czasem zdawania egzaminu.
Sprawdzian szóstoklasisty w pigułce. Witaj szóstoklasisto! 5 kwietnia 2016 roku napiszecie sprawdzian szóstoklasisty złożony z dwóch części : 1.Część.
Egzamin Gimnazjalny Podstawa prawna Rozdział 3b Ustawy z dnia r. o systemie oświaty z późniejszymi zmianamiUstawy Rozporządzenie MEN z.
Sprawdzian 2016r. Informacje dla uczniów i rodziców.
Spotkanie z dyrektorami szkół zawodowych
INFORMACJE DLA ZASTĘPCÓW PRZEWODNICZĄCYCH I PRZEWODNICZĄCYCH SZKOLNYCH ZESPOŁÓW EGZAMINACYJNYCH W GIMNAZJACH ORGANIZACJA I PRZEPROWADZANIE EGZAMINU W KLASIE.
5 kwietnia 2016 r. (wtorek) część 1. – język polski i matematyka – godz. 9:00 (80 minut – arkusz standardowy lub 120 minut – czas wydłużony) część 2. –
Działalność konsultantów wojewódzkich zmiany w ustawie o konsultantach w ochronie zdrowia oświadczenia składane przez konsultantów kontrola podmiotów leczniczych.
WEZ egzamin potwierdzający kwalifikacje zawodowe sesja letnia 2007.
SPOTKANIE DLA ZN SZKÓŁ PODSTAWOWYCH PRZED SESJĄ SPRAWDZIANU 2016 ZESPÓŁ SZKÓŁ NR 7 – SZKOŁA PODSTAWOWA NR 48 luty 2016.
ZMIANY ZWIĄZANE Z FORMUŁOWANIEM OCEN DLA UCZNIÓW Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ INTELEKTUALNĄ W STOPNIU UMIARKOWANYM I ZNACZNYM NA WSZYSTKICH ETAPACH EDUKACYJNYCH.
Szkolenie przewodniczących zespołów nadzorujących przebieg części praktycznej(PZNCP) Warszawa, sesja maj-lipiec 2016 r. 1.
Egzamin gimnazjalny 2016 Gimnazjum im. J.B.Solfy w Trzebielu.
MATURA 2007 podstawowe informacje o zmianach w egzaminie.
XIII Liceum Ogólnokształcące Szczecin 2016 KOMUNIKATY DLA MATURZYSTÓW.
REKRUTACJA DO SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH NA ROK SZKOLNY 2016/2017.
CENTRALNA KOMISJA EGZAMINACYJNA ul. Łucka Warszawa tel. (022)
WYDZIAŁ OSWIATY URZEDU MIASTA POZNANIA REKRUTACJA ZASADY REKRUTACJI DO SZKÓŁ PONADGIMAZJALNYCH WSPOMAGANEJ SYSTEMEM KOMPUTEROWYM.
Ustalenia z misji audytowych przeprowadzonych przez Europejski Trybunał Obrachunkowy w ramach PROW w obszarze zamówień publicznych.
5 KROKÓW DO SZKOŁY PONADGIMNAZJALNEJ Jak dostać się do szkoły ponadgimnazjalnej? Instrukcja dla uczniów, którzy uczą się w gimnazjach które przekazują.
PORADNIK WPROWADZANIA AKCJI. OGÓLNIE: Akcja musi zostać utworzona i opublikowana co najmniej tydzień przed jej rozpoczęciem. W opisie muszą znajdować.
Ucz i ucz się z TIK!.
Schematy blokowe.
Postępowanie z materiałami egzaminacyjnymi po zakończeniu danej części sprawdzianu w terminie głównym w roku szkolnym 2015/2016 Prezentacja z animacją.
Egzamin ucznia klasy ósmej
Egzamin gimnazjalny w roku szkolnym 2017/2018
TERMIN EGZAMINU 18 KWIETNIA (ŚRODA) – HISTORIA I WOS; JĘZYK POLSKI 19 KWIETNIA (CZWARTEK) – PRZEDMIOTY PRZYRODNICZE; MATEMATYKA 20 KWIETNIA (PIĄTEK) –
Egzamin gimnazjalny w roku szkolnym 2016/2017
Organizacja i przeprowadzenie egzaminu maturalnego
EGZAMIN GIMNAZJALNY 2018 ROK
Gimnazjum nr 2 im. Komisji Edukacji Narodowej w Lublinie
Informacje o organizacji i przebiegu
organizacji i przeprowadzenia egzaminu gimnazjalnego
Przygotowanie egzaminu
Egzamin ósmoklasisty Rok szkolny 2018/2019.
EGZAMIN I REKRUTACJA 2019/2020.
E G Z A M I N GIMNAZJALNY.
INFORMACJE DLA MATURZYSTÓW
Zapis prezentacji:

Postępowanie z materiałami egzaminacyjnymi po zakończeniu danej części sprawdzianu w terminie głównym w roku szkolnym 2015/2016 Prezentacja z animacją do odczytu przez pokaz 1

Szczególne informacje Zespół nadzorujący ma obowiązek przenieść adnotację o danym uprawnieniu z Wykazu uczniów na arkusz. Jest to jedyny sposób przekazania egzaminatorowi informacji, że musi on przenieść odpowiedzi ucznia z arkusza na kartę i/lub zastosować odrębne kryteria oceniania Po zakończeniu danej części sprawdzianu materiały egzaminacyjne (S-1) wszystkich uczniów w danej sali należy zapakować do jednej zwrotnej koperty Do kopert zwrotnych należy spakować tylko same prace i/lub karty Prace z różnymi symbolami należy pakować do oddzielnych zwrotnych kopert 2

Postępowanie z materiałami egzaminacyjnymi po zakończeniu pierwszej części sprawdzianu w sali Po zakończeniu czynności związanych ze sprawdzeniem kompletności materiałów i opuszczeniu sali przez uczniów, w obecności przedstawiciela uczniów należy: 1. Posegregować prace egzaminacyjne w przypadku, gdy na sali pisali wspólnie uczniowie z arkuszami standardowymi (S-1) i uczniowie z arkuszami dostosowanymi (S-2, S-4, S-5, S-6, S-7, S-8). 2. Odnotować na Wykazie uczniów w sali oddanie prac egzaminacyjnych przez zdających: 3 L √ √ √

Postępowanie z materiałami egzaminacyjnymi po zakończeniu pierwszej części sprawdzianu w sali Postępowanie w przypadku arkuszy standardowych (S-1) Krok 1. Ułożyć prace według Wykazu uczniów w sali. Krok 2. Wypełnić Wykaz uczniów w sali: 4 O O O O N O O O O Mazur Mazur Mazur Mazur Mazur Kruk Kruk Kruk Kruk Julia Mazur J Mazur Alicja Kruk AliKruk L Wykaz uczniów w sali egzaminacyjnej nr 1 Sprawdzian Część pierwsza

Postępowanie z materiałami egzaminacyjnymi po zakończeniu pierwszej części sprawdzianu w sali Krok 3. Zamalować odpowiednie pole z uprawnieniem na zeszycie zadań egzaminacyjnych i karcie odpowiedzi. W przypadku uczniów mających opinie o dysgrafii i/lub dyskalkulii zapisać słownie dysgrafia i/lub dyskalkulia na pierwszej stronie zeszytu zadań. 5 X X dysgrafia

Postępowanie z materiałami egzaminacyjnymi po zakończeniu pierwszej części sprawdzianu w sali Krok 4. Przeliczyć prace. Krok 5. Opisać zwrotną kopertę dla prac standardowych według wzoru: UWAGA: Należy dokładnie opisać zwrotną kopertę, obowiązkowo wpisując liczbę prac i kody uczniów. Krok 6. Włożyć prace do tak opisanej koperty i zakleić ją. 6 Prace język polski i matematyka Kod szkoły S01 Symbol arkusza SP Liczba prac - 8 Kody uczniów A02-A05, A07, B08, B09, B12 Nr sali 1

1. Ułożyć prace według Wykazu uczniów w sali. 2. Wypełnić Wykaz uczniów w sali. 3. Podzielić prace egzaminacyjne na: prace uczniów, którzy mieli obowiązek zaznaczenia odpowiedzi na karcie, prace uczniów, którzy mieli prawo do nieprzenoszenia odpowiedzi na kartę i/lub którzy nie zdążyli przenieść odpowiedzi. 7 Postępowanie z materiałami egzaminacyjnymi po zakończeniu drugiej części sprawdzianu w sali

8 B12 B08 A07 A05 B09 A04 A02 A03

Postępowanie z materiałami egzaminacyjnymi po zakończeniu drugiej części sprawdzianu w sali 4. Postępowanie w przypadku Krok 1. Oderwać karty odpowiedzi od zeszytów zadań. 9 A03

Postępowanie z materiałami egzaminacyjnymi po zakończeniu drugiej części sprawdzianu w sali Krok 2. Ułożyć karty rosnąco kodami uczniów. Krok 3. Przeliczyć karty odpowiedzi i zeszyty zadań, aby upewnić się, że liczba kart jest taka sama jak liczba zeszytów zadań. Krok 4. Karty odpowiedzi przygotować do włożenia do zwrotnej koperty. Zeszyty zadań przygotować do przekazania przewodniczącemu zespołu egzaminacyjnego. 10 = B12 B08 A07 A05 A03 B12 B08 A07 A05 A03

Postępowanie z materiałami egzaminacyjnymi po zakończeniu drugiej części sprawdzianu w sali 5. Postępowanie w przypadku Krok 1. Ułożyć prace rosnąco kodami uczniów. Krok 2. Zamalować odpowiednie pole z uprawnieniem do nieprzenoszenia odpowiedzi na kartę na zeszycie zadań egzaminacyjnych i karcie odpowiedzi. Krok 4. Przygotować prace do włożenia do zwrotnej koperty. 11 A02 A04 B09 X X X X X X Krok 3. Przeliczyć prace.

Postępowanie z materiałami egzaminacyjnymi po zakończeniu drugiej części sprawdzianu w sali 6. Opisać zwrotną kopertę dla materiałów egzaminacyjnych standardowych według wzoru: UWAGA: Należy dokładnie opisać zwrotną kopertę, obowiązkowo wpisując liczbę prac i kart oraz kody uczniów. 12 Materiały egzaminacyjne język angielski Kod szkoły S01 Symbol arkusza SA Liczba prac – 3 Liczba kart odpowiedzi – 5 Kody uczniów A02-A05, A07, B08, B09, B12 Nr sali 1

A02 X Postępowanie z materiałami egzaminacyjnymi po zakończeniu drugiej części sprawdzianu w sali 8. Zakleić zwrotną kopertę z materiałami egzaminacyjnymi. 13 A03 Materiały egzaminacyjne język angielski Kod szkoły S01 Symbol arkusza SA Liczba prac -3 Liczba kart odpowiedzi - 5 Kody uczniów A02-A05, A07, B08, B09, B12 Nr sali 1 7. Włożyć do tak opisanej koperty prace uczniów i karty uczniów

Pakowanie dostosowanych prac (S-2, S-4, S-5, S-6, S-7, S-8) po zakończeniu każdej części sprawdzianu w danej sali Krok 1. Podzielić prace ze względu na typ (symbol) arkusza, oddzielnie S-4, oddzielnie S-8 itd. Krok 2. Ułożyć prace według Wykazów uczniów w sali. Krok 3. Wypełnić Wykazy uczniów. Krok 4. Przeliczyć prace. Krok 5. Opisać zwrotne koperty według wzoru: 14 Prace język polski i matematyka Kod szkoły S01 Symbol arkusza Liczba prac - 2 Kody uczniów A30, C08 Nr sali 3 Praca język polski i matematyka Kod szkoły S01 Symbol arkusza Liczba prac - 1 Kod ucznia C12 Nr sali 3 SP SP Krok 6. Włożyć do tak opisanych kopert prace i zakleić koperty.

Kompletowanie materiałów egzaminacyjnych przez Przewodniczącego Zespołu Egzaminacyjnego (PZE) Przewodniczący Zespołu Egzaminacyjnego po każdej części sprawdzianu, w obecności przewodniczącego zespołu nadzorującego: 1. Sprawdza kompletność materiałów z danej sali: liczbę prac/kart wg Wykazu uczniów w danej sali. Po zakończeniu części drugiej weryfikuje zgodność opisu na kopercie z jej zawartością poprzez sprawdzenie zeszytów zadań – upewnia się czy wszystkie karty odpowiedzi zostały oderwane i spakowane do koperty. Zabezpiecza zeszyty zadań przed nieuprawnionym ujawnieniem danych osobowych uczniów. 2. Porządkuje zwrotne koperty z materiałami egzaminacyjnymi. Następnie numeruje wszystkie koperty, stosując oddzielną numerację dla każdego symbolu arkusza. 3. Po zakończeniu drugiej części wypełnia w systemie OBIEG i drukuje w dwóch egzemplarzach Protokół zbiorczy. W protokole obowiązkowo wpisuje wszystkich uczniów nieobecnych na każdej części sprawdzianu oraz uczniów, którym przerwano i/lub unieważniono daną część sprawdzianu. Wpisuje w uwagach wszelkie zdarzenia losowe lub niezgodności z procedurami. 15

Kompletowanie materiałów egzaminacyjnych przez Przewodniczącego Zespołu Egzaminacyjnego (PZE) 4. Przekazuje do Punktu Odbioru Prac: a) koperty z pracami z pierwszej części, koperty z materiałami egzaminacyjnymi z drugiej części sprawdzianu 16 Materiały egzaminacyjne język angielski Kod szkoły S01 Symbol arkusza SA Liczba prac - 3 Liczba kart odpowiedzi - 5 Kody uczniów A02-A05, A07, B08, B09, B12 Nr sali 1 1 z 5 Prace język polski i matematyka Kod szkoły S01 Symbol arkusza SP Liczba prac- 8 Kody uczniów A02-A05, A07, B08, B09, B12 Nr sali 1 1 z 3

Kompletowanie materiałów egzaminacyjnych przez Przewodniczącego Zespołu Egzaminacyjnego (PZE) b) papierową, niezaklejoną kopertę z napisem „Dokumentacja” i opisaną kodem szkoły, w której są: protokół zbiorczy przebiegu sprawdzianu, wydrukowany z systemu OBIEG wykazy uczniów z każdej sali egzaminacyjnej kopie zaświadczeń o tytule laureata decyzje o przerwaniu i unieważnieniu danej części sprawdzianu jeśli taka sytuacja zaistnieje (załącznik 11.), wraz z arkuszami egzaminacyjnymi uczniów arkusze egzaminacyjne uczniów, którzy przerwali daną część sprawdzianu z przyczyn losowych lub zdrowotnych oryginał arkusza obserwacji kopia wykazu zawartości przesyłki z materiałami egzaminacyjnymi dostarczonej przez dystrybutora 17

Kompletowanie materiałów egzaminacyjnych przez Przewodniczącego Zespołu Egzaminacyjnego (PZE) c) papierową niezaklejoną kopertę z opisem „Niewykorzystane materiały egzaminacyjne”, i kodem szkoły, w której są: niewykorzystane arkusze egzaminacyjne, w tym arkusze, które były wykorzystane do odczytania tekstu liczącego po 250 słów lub więcej wadliwe arkusze egzaminacyjne wadliwe płyty CD niewykorzystane zwrotne koperty UWAGA: Wadliwe materiały egzaminacyjne należy opisać kodem szkoły. Materiały egzaminacyjne będą przyjmowane w Punktach Odbioru Prac w godzinach: (lista POP na stronie od do 16.30

Najczęściej zadawane pytania 1.Co zrobić w przypadku gdy zabraknie foliowej koperty zwrotnej lub gdy zostanie ona uszkodzona w danej sali? W razie braku koperty lub jej uszkodzeniu należy wykorzystać kopertę papierową. Zaleca się przekazać każdemu przewodniczącemu zespołu nadzorującego koperty papierowe. 2. Czy nie ma Protokołów sprawdzania? Nie ma Protokołów sprawdzania, dlatego należy zwrócić szczególną uwagę na: - zaznaczenie uprawnień na zeszycie zadań egzaminacyjnych i karcie odpowiedzi, - właściwe opisanie zwrotnych kopert z materiałami egzaminacyjnymi. 3.Czy należy odcinać róg koperty? Nie odcina się rogu koperty. 4. Czy jeżeli w dwóch salach obok siebie pisze kilku uczniów z tym samym symbolem arkusza, to czy można po zakończeniu sprawdzianu połączyć prace tych uczniów do jednej koperty? Nie można. Materiały egzaminacyjne zdających muszą być zapakowane do koperty w tej sali, w której odbywał się sprawdzian. Koperty z materiałami egzaminacyjnymi muszą być bezwarunkowo zaklejone w sali, w której pisali zdający. 19

Najczęściej zadawane pytania 5. Jak PZE po zakończeniu drugiej części sprawdzianu może sprawdzić, czy w kopercie są karty odpowiedzi wszystkich uczniów, jeżeli koperta jest zaklejona? Należy sprawdzić każdy zeszyt zadań i upewnić się czy nie została w nim karta odpowiedzi ucznia. 6. Co zrobić w przypadku, gdy karta odpowiedzi pozostała nieoderwana od zeszytu zadań, a koperta jest zaklejona? Jeżeli powyższa sytuacja miała miejsce w sali, w której odbywała się druga część sprawdzianu, członkowie ZN w obecności ucznia otwierają kopertę i przepakowują materiały egzaminacyjne do nowej koperty. Koniecznie należy opisać sytuację w Protokole przebiegu sprawdzianu w sali oraz w Protokole zbiorczym w uwagach. Jeżeli karta odpowiedzi została znaleziona podczas sprawdzania przez PZE kompletności materiałów z danej sali należy opisać nową kopertę (foliową lub papierową) i włożyć do niej zaklejoną kopertę z materiałami egzaminacyjnymi oraz znalezioną kartę odpowiedzi. Koniecznie należy opisać sytuację w Protokole przebiegu sprawdzianu w sali oraz w Protokole zbiorczym. 7. Co zrobić z pracą ucznia, który nie zdążył przenieść odpowiedzi na kartę, pomimo tego, że nie ma uprawnienia do nieprzenoszenia odpowiedzi? Zamalować na zeszycie zadań i karcie ucznia pole z uprawnieniem do nieprzenoszenia zaznaczeń na kartę i odnotować w Protokole przebiegu sprawdzianu w sali oraz w Protokole zbiorczym w uwagach, że dany uczeń nie zdążył przenieść odpowiedzi. 20

Najczęściej zadawane pytania 8. Jeżeli uczeń nie zdążył przenieść odpowiedzi na kartę odpowiedzi, czy członek ZN musi zrobić to za niego? W żadnym wypadku nie wolno robić tego członkom ZN. Należy zamalować pole z uprawnieniem do nieprzenoszenia odpowiedzi na zeszycie zadań i karcie. Odpowiedzi ucznia na kartę przeniesie egzaminator. 9. Gdzie zapakować arkusz nauczyciela wspomagającego ucznia w pisaniu i/lub czytaniu? Arkusz nauczyciela wspomagającego w pisaniu i/lub czytaniu należy zapakować do koperty razem z pracą ucznia. Opisać kopertę: liczba prac - 1 oraz Arkusz nauczyciela wspomagającego w pisaniu i/lub czytaniu. 10. Gdzie zapakować rezerwowy arkusz, który był wykorzystany przez członka zespołu nadzorującego do odczytania tekstu liczącego po 250 słów lub więcej na pierwszej części sprawdzianu? Ten arkusz należy zapakować do koperty „Niewykorzystane materiały egzaminacyjne”. 21

Najczęściej zadawane pytania 11. Jak w Protokole zbiorczym rozliczyć arkusz nauczyciela wspomagającego w pisaniu i/lub czytaniu? Arkusz nauczyciela wspomagającego należy rozliczyć w kolumnie Łączna liczba arkuszy nie do oceny. 12. Czy pisać na kopercie literę D, jeżeli są w niej prace uczniów ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się? Nie należy opisywać koperty literą D. 13. Czy numeracja zwrotnych kopert z kartami (S-1) i kopert z pracami (S-1) z drugiej części sprawdzianu jest osobna czy łączna? Numeracja kopert z symbolem arkusza S-1 jest łączna, niezależenie od tego, jakie materiały egzaminacyjne są w nich spakowane. 22

Najczęściej zadawane pytania 14. Jak wypełnić tabelę Rozliczenie kopert w Protokole zbiorczym? W tabeli należy rozliczyć tylko zwrotne koperty foliowe, dostarczone w przesyłce z materiałami egzaminacyjnymi (przykład dla 10 kopert) 23 Obowiązkowe rozliczenie z bezpiecznych kopert Liczba otrzymanych kopert zwrotnych Liczba niewykorzystanych kopert zwrotnych Liczba uszkodzonych kopert zwrotnych Liczba kopert zwrotnych przekazanych do OKE TAK Wpisać ogólną liczbę kopert, które zostały dostarczone w przesyłce z materiałami egzaminacyjnymi – 10 Wpisać liczbę kopert, które zostały niewykorzystane – 2 Wpisać liczbę kopert, które zostały uszkodzone – 0 Wpisać ogólną liczbę kopert, które zostały dostarczone w przesyłce z materiałami egzaminacyjnymi – 10

Opracowanie: Julia Mazur Pracownia Organizacji Egzaminów OKE w Krakowie