OGÓLNOPOLSKIE SEMINARIUM PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNE SZKOLNICTWA ARTYSTYCZNEGO ROLA PSYCHOLOGA I PEDAGOGA W SZKOLNICTWIE ARTYSTYCZNYM Centrum Edukacji.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
TEORIA I PRAKTYKA EDUKACJI UCZNIÓW ZDOLNYCH Realizacja przez szkoły zadań związanych z kształceniem i promowaniem uczniów szczególnie uzdolnionych w latach.
Advertisements

 Reorganizacja sieci szkół w Gdańsku - optymalizacja siatki.
„Małopolski program stypendialny dla uczniów szczególnie uzdolnionych”
Postanowienie Śląskiego Kuratora Oświaty w Katowicach z dnia 29 stycznia 2016 r. w sprawie terminów składania dokumentów i terminów rekrutacji uczniów.
Działalność Lokalnych Centrów Nauczania Kreatywnego w Gdańsku Małgorzata Mroczkowska, koordynator LCNK 1 Jakub Rodowski, koordynator LCNK 2 Gdańska Rada.
„Bezpośrednie wspomaganie szkół poprzez kompleksowe doskonalenie nauczycieli - drogą do sukcesu edukacyjnego uczniów Powiatu Tarnowskiego” Realizowany.
PROJEKT „Doskonalenie szansą na rozwój” _____________________________________________________________________ Dorota Kamińska – Poradnia Psychologiczno.
Opiekun osób starszych
Liczba placówek, uczniów i oddziałów 2014/2015 cz.1 Rok szkolny 2014/2015 Rok szkolny 2013/2014 stan na Typ placówkiLiczba uczniów Liczba oddziałów.
Awans zawodowy nauczycieli.
Technik bezpieczeństwa i higieny pracy Czas trwania nauki: 1,5 roku.
Europejski Fundusz Społeczny (EFS), to nie inwestowanie w budowę dróg, świetlic, boisk sportowych, szkół czy tworzenie linii produkcyjnych - to INWESTYCJA.
Harmonogram działań KANDYDATA do samorządowego gimnazjum w ramach elektronicznej rekrutacji na rok szkolny 2016/2017 Szkolenie dla Rodziców uczniów Szkoła.
„Razem możemy wiele” PO KL III. Wysoka jakość systemu oświaty 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół.
Rola przedszkola w przygotowaniu dzieci 6 –letnich do podjęcia nauki w szkole Spotkanie z Rodzicami Przedszkole nr 8 w Nysie.
I.Efekty II.Procesy III.Funkcjonowanie szkoły IV.Zarządzanie szkołą.
Priorytetowe kierunki działania gdańskich poradni psychologiczno-pedagogicznych Materiał opracowany przez dyrektorów gdańskich poradni psychologiczno-
Zmiany dotyczące zasad kierowania uczniów do Młodzieżowych Ośrodków Socjoterapii (MOS) Konferencja dla dyrektorów, doradców zawodowych i pedagogów gimnazjów.
ŻYJ z PASJĄ ! Program wspierania uzdolnień i zdrowego stylu życia dzieci i młodzieży Projekt współfinansowany przez Ministerstwo Edukacji Narodowej.
Ul. Żeromskiego Szkoła przyjazna i otwarta dla każdego ucznia!
KONCEPCJA PRACY Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Nisku na lata
Program Aktywizacja i Integracja Poznań, styczeń 2015r.
Tytuł Projektu: „Kompleksowy Program Wspomagania Rozwoju Szkół oraz Przedszkoli na terenie Powiatu Ostrowskiego” Projekt współfinansowany przez Unię Europejską.
Projekt: „Poznań stawia na zdrowie – profilaktyka wad postawy wśród dzieci uczęszczających do klas I-IV szkół podstawowych w Poznaniu” Wsparcie udzielone.
Rewitalizacja Społeczna Dolnego Miasta w Gdańsku.
Publiczne Gimnazjum nr 3 w Łodzi im. Fryderyka Chopina ul. Zacisze 7/ 9 MISJĄ SZKOŁY JEST ABY UCZEŃ GIMNAZJUM NR 3 OSIĄGNĄŁ SUKCES NA MIARĘ SWOICH MOŻLIWOŚCI.
Wybrane wyniki okresowej analizy realizowania przez szkołę zadań związanych z kształceniem i promowaniem uczniów szczególnie uzdolnionych w latach 2006/2007.
Agnieszka Pidek-Klepacz Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego w Lublinie Lublin, 6 luty 2014 r. Wsparcie edukacji zawodowej w ramach Regionalnego.
RAPORT Z BADAŃ opartych na analizie wyników testów kompetencyjnych przeprowadzonych wśród uczestników szkoleń w związku z realizacją.
SZKOŁA ŚRODOWISKIEM ROZWOJU UCZNIA. Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego PRIORYTET IX. ROZWÓJ KOMPETENCJI.
„Wilanowski Program Aktywności Lokalnej ” Dzielnica Wilanów m. st. Warszawy.
W dniu 30 maja 2015 roku odbył się Piknik Rodzinny w parku- przy ul. Wieniawskiego. Organizatorem była Szkoła Podstawowa nr 24 w Rzeszowie. Trwał on.
Ul. Napoleońska 7/ Łódź tel./fax tel
Ideą projektu jest polepszanie jakości życia osób niepełnosprawnych oraz wyrównywanie szans w dostępie do pełnego uczestnictwa w życiu społecznym jak.
Edukacja skuteczna, przyjazna i nowoczesna Reforma systemu oświaty.
? ? ? ? ? ? ? ? ? ?. Podstawowe informacje Ogólnopolski program Od r. do r. 5 edycja „Czytamy i odkrywamy” Wykorzystanie technologii.
URZĄD MARSZAŁKOWSKI WOJEWÓDZTWA LUBELSKIEGO W LUBLINIE Departament Europejskiego Funduszu Społecznego „Możliwości pozyskania funduszy strukturalnych UE.
Wkład III sektora w polską edukację po 1989 roku Raport obywatelski Podsumujmy razem debaty o oświacie Warszawa, 20 czerwca 2016 r.
MINISTERSTWO OBRONY NARODOWEJ
Młodzieżowe miniprzedsiębiorstwo Augustowskie Centrum Edukacyjne Al. Kardynała Wyszyńskiego Augustów.
Środki na szkolnictwo zawodowe w nowej perspektywie finansowej Iwona Nakielska Dyrektor Departamentu EFS Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego.
MINIPRZEDSIĘBIORSTWO „PRZERWA NA SOK” z I Liceum Ogólnokształcącego im. Generała Józefa Bema w Ostrołęce maj 2016r.
Projekt Śląskie. Inwestujemy w talenty – II edycja realizowany w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata Urząd.
System edukacji w Polsce
Spotkanie z rodzicami- inauguracja roku szkolnego 2016/
Bielski Model Doradztwa Zawodowego
I Ogólnopolska Konferencja Naukowo–Szkoleniowa
Urząd Marszałkowski Województwa Śląskiego
Prowadzonych przez MIASTO BIAŁYSTOK na rok szkolny 2017/2018
Szkoła Podstawowa im. Tadeusza Kościuszki w Wawrzeńczycach
Sześciolatek w obliczu zmian
„Od dziś pracuję na swój sukces”
Dzielnicowe Biuro Finansów Oświaty – Wola m.st. Warszawy
Dzielnicowe Biuro Finansów Oświaty – Wola m.st. Warszawy
Dzielnicowe Biuro Finansów Oświaty – Wola m.st. Warszawy
Dzielnicowe Biuro Finansów Oświaty – Wola m.st. Warszawy
KONFERENCJA „Ogólnopolski Dzień Tornistra”
Marszałek Województwa Podkarpackiego
Prezentomania.
Dzielnicowe Biuro Finansów Oświaty – Wola m.st. Warszawy
„Opracowanie przedmiotowego programu nauczania, ze szczególnym uwzględnieniem kształtowania kompetencji kluczowych u uczniów” Opracowanie Alina Szeloch.
Informacja w zakresie stanu wdrażania Europejskiego Funduszu Społecznego Grudziądz, 11 września 2017 r.
Szkoła podstawowa i co dalej?. Szkoła podstawowa i co dalej?
Dzielnicowe Biuro Finansów Oświaty – Wola m.st. Warszawy
Dzielnicowe Biuro Finansów Oświaty – Wola m.st. Warszawy
Wspomaganie pracy szkół
w świetle Ustawy „Za Życiem”
Ramowy program szkolenia w zakresie wspomagania szkół w wykorzystywaniu nowoczesnych technologii w procesie nauczania/uczenia się Kompetencje informatyczne.
Ramowy program szkolenia w zakresie wspomagania szkół w wykorzystywaniu nowoczesnych technologii w procesie nauczania/uczenia się Kompetencje informatyczne.
Zapis prezentacji:

OGÓLNOPOLSKIE SEMINARIUM PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNE SZKOLNICTWA ARTYSTYCZNEGO ROLA PSYCHOLOGA I PEDAGOGA W SZKOLNICTWIE ARTYSTYCZNYM Centrum Edukacji Artystycznej Specjalistyczna Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna CEA w Poznaniu Poznańska Ogólnokształcąca Szkoła Muzyczna II stopnia w Poznaniu Państwowa Bursa Szkół Artystycznych w Poznaniu 04 marca 2016, Poznań

dr Urszula Bissinger-Ćwierz ROLA I ZADANIA PSYCHOLOGA I PEDAGOGA SZKOLNEGO WE WSPÓŁCZESNEJ SZKOLE ARTYSTYCZNEJ -MODEL PRACY- Nie ma takiego problemu, odnoszącego się do nauczania, który by nie miał warstwy psychologicznej Andrzej Jurkowski

I. SPECJALISTA SZKOLNICTWA ARTYSTYCZNEGO I. SPECJALISTA SZKOLNICTWA ARTYSTYCZNEGO I.1. EKSPERT I.2. PROPAGATOR I.2. PROPAGATOR II. DZIAŁALNOŚĆ II. 1. PORADNIANIA II. 1. PORADNIANIA II.2. DIAGNOSTYCZNA II.3. WYCHOWAWCZA II.4. OPIEKUŃCZA II.5. PSYCHOEDUKACYJNA II.5. PSYCHOEDUKACYJNA II.6. PROFILAKTYCZNA dr Urszula Bissinger - Ćwierz Starszy Wizytator ds. Poradnictwa Psychologiczno – Pedagogicznego

III. ZADANIA III.1. ZADANIA NIESPECYFICZNE III.2. ZADANIA SPECYFICZNE IV. FORMY REALIZACJI ZADAŃ V. WSPÓŁPRACA Z INSTYTUCJAMI I ORGANIZACJAMI V. WSPÓŁPRACA Z INSTYTUCJAMI I ORGANIZACJAMI VI. DOKUMENTACJA PRACY dr Urszula Bissinger - Ćwierz Starszy Wizytator ds. Poradnictwa Psychologiczno – Pedagogicznego

Agnieszka Olszańska KREATYWNE METODY PRACY PSYCHOLOGA Z UCZNIAMI SZKÓŁ ARTYSTYCZNYCH

Agnieszka Olszańska ARTYSTYCZNE PROJEKTY BSA W WARSZAWIE Drzewo marzeń Komnata mocy Gra psychologiczna „Zwierciadło duszy”

Agnieszka Olszańska

Barbara Wojtanowska-Janusz BUDOWANIE ODPORNOŚCI PSYCHICZNEJ UCZNIÓW SZKÓŁ MUZYCZNYCH PRZED WYSTĘPEM

Barbara Wojtanowska-Janusz

dr n. med. Anna Bukowska-Posadzy OBJAWY SOMATYCZNE ZABURZEŃ NERWICOWYCH U UCZNIÓW SZKÓŁ ARTYSTYCZNYCH

dr n. med. Anna Bukowska-Posadzy PSYCHOLOGICZNE SPOJRZENIE NA CHOROBY SOMATYCZNE 1. Choroby somatyczne 2. Choroby psychosomatyczne 3. Zespoły psychopatologiczne występujące pod postacią somatyczną 4. Zaburzenia pozorowane i symulacja

prof. dr hab. Anna Brzezińska BUDOWANIE TOŻSAMOŚCI W OKRESIE DORASTANIA A FUNKCJONOWANIE W DOROSŁOŚCI

Budowanie tożsamości w okresie dorastania a funkcjonowanie w dorosłości Prof. dr hab.Anna Izabela Brzezińska Instytut Psychologii Uniwerytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu lwww.psychologia.amu.edu.p

prof. dr hab. Anna Brzezińska PSYCHOLOGICZNE SPOJRZENIE NA CHOROBY SOMATYCZNE 1. Choroby somatyczne 2. Choroby psychosomatyczne 3. Zespoły psychopatologiczne występujące pod postacią somatyczną 4. Zaburzenia pozorowane i symulacja 0 – lat10 - lat lat 30 - lat lat lat lat lat lat 90 - lat100 O kim mówimy? dzieciństwo dorastanie wkraczanie w dorosłość wczesna dorosłość młodsi średniacy starsi średniacy młodsi starsi starsi najstarsi starsi SENIORZY

zmiany etapu edukacji pierwsze związki pre-intymne edukacja wyższa / praca związki intymne praca, opuszczenie domu bliskie związki, rodzicielstwo, małżeństwo, POLIS Co jest ważne dla kształtowania się tożsamości? Wczesna adolescencja / lat Późna adolescencja 18 - lata22 Wschodząca dorosłość 23– lat30 osiągnięcie dojrzałości płciowej wzrost siły i sprawności zakończenie fazy wzrostu pierwsze oznaki starzenia się organizmu SOMA autonomia przynależność do grupy autonomia intymność plany na przyszłość intymność gotowość do opiekowania się PSYCHE

Obciążenia: wymagania, wyzwania Posiadane kompetencje i możliwości System wsparcia społecznego Kompetencje dziecka / nastolatka Równowaga

20