7 cudów Mazur – promocja gospodarcza obszaru Wielkich Jezior Mazurskich 17 grudnia 2015 roku.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Oferta nieruchomości nierolnych dla inwestycji zagranicznych dr Tomasz Nawrocki Prezes Agencji Nieruchomości Rolnych Warszawa, 28 kwietnia 2011 roku.
Advertisements

Największy potencjał gruntów inwestycyjnych w ofercie ANR Leszek Świętochowski Prezes ANR Warszawa, 15 kwietnia 2015 roku.
Łukasz Małecki Ministerstwo Rozwoju Wsparcie projektów technologicznych firm w latach
Departament Zarządzania Programami Rozwoju Regionalnego Emilii Plater 1, Olsztyn Tel. (0-89) , Fax. (0-89) Urząd Marszałkowski.
1. Plan prezentacji 1.Misja firmy 2.Model biznesu i działalność firmy 3.Forma organizacyjno-prawna 4.Formy zatrudnienia 5.Analiza rynku 6.Reklama i marketing.
Komitet Gospodarki Miejskiej Projekt Wschodni Zenon Kiczka Przewodniczący Komitetu Gospodarki Miejskiej Krajowa Izba Gospodarcza Warszawa, maj 2014 Regiony.
Realizacja wspólnych przedsięwzięć Lasów Państwowych i samorządów współfinansowanych ze środków zewnętrznych w perspektywie kwiecień 2015.
Działania w zakresie rewitalizacji służące realizacji Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego na lata 2014 – 2020 Urząd Marszałkowski.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa.
Program Operacyjny „Rybactwo i Morze” PO RYBY Warszawa, 4 listopada 2015 r.
Olsztyn, 27 czerwca 2012 Propozycja zmian kryteriów merytorycznych dla Osi I Przedsiębiorczość RPO WiM w ramach Poddziałania
Europejski Fundusz Społeczny (EFS), to nie inwestowanie w budowę dróg, świetlic, boisk sportowych, szkół czy tworzenie linii produkcyjnych - to INWESTYCJA.
I.Efekty II.Procesy III.Funkcjonowanie szkoły IV.Zarządzanie szkołą.
1 Fundacja Rozwoju Lubelszczyzny -Lider Lubelskiego Energetycznego Partnerstwa Naturowego Lubelskie Energetyczne Partnerstwo Naturowe Małgorzata Gałczyńska.
PROGRAM OPERACYJNY „ROZWOJU WOJEWÓDZTW POLSKI WSCHODNIEJ" Warszawa, 30 marca 2006.
„Wdrażanie elektronicznych usług dla ludności woj. podlaskiego – część II, administracja samorządowa”
Karolina Kozłowska Ekspert w ramach usługi Pro-Biz Agencja Rozwoju Mazowsza S.A. Centrum Obsługi Inwestora i Eksportera Zakres usług świadczonych.
Wniosek o dofinansowanie projektu w ramach RPO WP na lata wraz z załącznikami Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata
Podsumowanie wdrażania Regionalnego Programu Operacyjnego Warmia i Mazury na lata 2007 – 2013 Stan na dzień (KSI SIMIK) Urząd Marszałkowski.
„Środki unijne na rozwój przedsiębiorczości.” Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich w Pile Łobżenica, r.
Program Operacyjny Inteligentny Rozwój Marcin Łata Dyrektor Departamentu Konkurencyjności i Innowacyjności Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju.
Harmonogram i program prac związanych ze sporządzeniem planów gospodarowania wodami dla obszarów dorzeczy wraz z zestawieniem działań, które należy przeprowadzić.
„Promocja zrównoważonego rozwoju turystyki” Projekt indywidualny POT Działanie V.1 PO RPW.
Dokumenty potrzebne do złożenia wniosku o dofinansowanie projektu w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata
Budowa komunikacji pomiędzy terenami Parku Przemysłowego Nowoczesnych Technologii w Stargardzie Szczecińskim, a krajowym systemem dróg wraz z uzbrojeniem.
Ekoefektywność – możliwości ubiegania się o wsparcie z programów EWT Marta Bocianowska Urząd Marszałkowski Województwa Pomorskiego Departament Rozwoju.
Projekt współfinansowany ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna Wsparcie jst w procesie przygotowania.
STRATEGIA DZIAŁANIA NA ROK 2012 REGIONALNA SIEĆ TEMATYCZNA DLA WOJEWÓDZTWA WARMIŃSKO-MAZURSKIEGO.
Celem Konkursu jest wsparcie małopolskich przedsiębiorstw społecznych - firm, których działalność gospodarcza służy realizacji celów społecznych, a także.
Prezentacja Analizy SWOT Gminy Nysa. Analiza strategiczna Gminy Nysa obejmuje rozpoznanie sił i słabości, czyli mocnych i słabych stron (analiza wewnętrzna)
Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską z Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna Środa z Funduszami dla.
Projekt Centrum Współpracy Nauki i Gospodarki Szczecin, r.
Nazwa projektu: „Polepszenie warunków prowadzenia działalności gospodarczej w obrębie ulic Różana - Lniana w Koszalinie” GMINA MIASTO KOSZALIN.
Podsumowanie wdrażania Regionalnego Programu Operacyjnego Warmia i Mazury na lata Stan na dzień wg KSI SIMIK Urząd Marszałkowski Województwa.
Copyright (c) 2007 DGA S.A. | All rights reserved. Jak powinniśmy rozumieć INNOWACYJNOŚĆ w aspekcie środków unijnych? Poznań, 14 stycznia 2008 r.
Rok Samorządności plany Ministerstwa Spraw Zagranicznych
Zmienione kryteria formalne dla poszczególnych działań/poddziałań EFS w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata 2014.
Strategia rozwoju kierowanego przez społeczność na lata Lokalna Grupa Działania Ziemia Gotyku.
Ocena poziomu kompetencji i umiejętności administracji publicznej w zakresie zarządzania rozwojem i kreowania innowacji Urząd Marszałkowski Województwa.
Kryteria formalne specyficzne i kryteria premiujące w ramach konkursu nr RPLU IZ /16 Ewa Pachowska – Kurzepa Departament Wdrażania EFS.
Ocena oddziaływania na środowisko jako warunek uzyskania funduszy unijnych w ramach I i II osi priorytetowej Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
Dokumenty potrzebne do złożenia wniosku o dofinansowanie projektu w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata
Lokalne Podstawy Światowej Strategii Innowacji Tadeusz Baczko Lubuska Rada Innowacji Czerwińsk, 26 września 2012 r.
Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich w Lesznie Planujesz rozpoczęcie lub rozwój działalności? Chcesz być konkurencyjny na rynku? Masz innowacyjny pomysł.
ZAKRES I FORMY ZAANGAŻOWANIA LOKALNYCH GRUP DZIAŁANIA WE WDRAŻANIE REGIONALNEGO PROGRAMU OPERACYJNEGO WOJEWÓDZTWA KUJAWSKO-POMORSKIEGO NA LATA
Stan wdrażania projektów kluczowych w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Warmia i Mazury na lata 2007 – 2013 Departament Zarządzania Programami.
Konferencja Społeczeństwo Informacyjne Warmii i Mazur - kierunki rozwoju infrastruktury i e-usług w ramach Programów Operacyjnych współfinansowanych.
Informacja na temat procedury wyboru projektów indywidualnych umieszczonych w Indykatywnym wykazie indywidualnych projektów kluczowych Regionalnego Programu.
Realizacja działań w sferze nauki w ramach PO KL PRIORYTET IV – komponent centralny Działania w ramach Priorytetu IV koncentrują się na podwyższaniu.
Strategia Rozwoju Powiatu Kluczborskiego planowanie strategiczne w JST Małgorzata Ziółkowska tel kom
Wsparcie nauki i biznesu w POIR Łukasz Jasek. POIR – ogólne informacje I oś POIR – przegląd i alokacja IV oś POIR – przegląd i alokacja Instrumenty I.
Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich w Toruniu Spotkanie informacyjne pt. „Środa z Funduszami dla osób zainteresowanych założeniem działalności gospodarczej”
Program na rzecz Przedsiębiorczości i Innowacji (EIP) Aleksander Bąkowski Krajowy Punkt Kontaktowy Programów Badawczych UE Instytut Podstawowych Problemów.
Podsumowanie wdrażania części Osi „Przedsiębiorczość” RPO Warmia i Mazury 2007–2013 w 2008 roku.
Departament Rozwoju Regionalnego Poddziałanie Wsparcie procesów badawczo- rozwojowych w przedsiębiorstwach akademickich Schemat: wsparcie doradcze.
Promocja gospodarcza regionu realizowana przez województwo (Schemat A)
Posiedzenie Komitetu Monitorującego RPO WP Gdańsk, 20 maja 2016r. Kryteria wyboru projektów w ramach RPO WP Regionalny Program Operacyjny.
WIELKOPOLSKI REGIONALNY PROGRAM OPERACYJNY NA LATA HARMONOGRAM NABORÓW WNIOSKÓW O DOFINANSOWANIE W TRYBIE KONKURSOWYM NA 2016 ROK.
Departament Rozwoju Regionalnego, Wydział Zarządzania RPO Informacja sprawozdawcza w zakresie ewaluacji RPO WK-P na lata Jolanta Rudnicka Biuro.
Działania ewaluacyjne prowadzone przez IZ RPO WK-P w roku 2014 Jolanta Rudnicka Biuro Ewaluacji Posiedzenie Komitetu Monitorującego RPO r. Departament.
Biznes Wielkopolska to magazyn, który ukazuje się od 2003 roku. Magazyn powstał jako element promocji firm wyróżnionych certyfikatem „Najwyższa Jakość”
Harmonogram prac nad projektem Kujawsko-Pomorskiego Regionalnego Programu Operacyjnego Toruń, styczeń 2013 r. Departament Zarządzania Funduszami.
Środki na szkolnictwo zawodowe w nowej perspektywie finansowej Iwona Nakielska Dyrektor Departamentu EFS Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego.
Lokalna Strategia Rozwoju dla obszaru działania LGR „Mòrénka” Adam Rogala Dyrektor Biura Stowarzyszenia Wdzydzko-Charzykowska Lokalna Grupa Rybacka „Mòrénka”
Pomorski Broker Eksportowy
Wykorzystanie środków unijnych przez powiat działdowski w ramach RPO WiM na lata Planowane nabory w nowej perspektywie Departament.
Formy wspierania przedsiębiorców przez Gminę Wałbrzych
Harmonogram i zasady konkursu dla działania 8. 4
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Zapis prezentacji:

7 cudów Mazur – promocja gospodarcza obszaru Wielkich Jezior Mazurskich 17 grudnia 2015 roku

7 cudów Mazur – promocja gospodarcza obszaru Wielkich Jezior Mazurskich Projekt zidentyfikowany do wdrożenia w trybie pozakonkursowym w ramach:  osi priorytetowej: 1. Inteligentna Gospodarka Warmii i Mazur,  działania: 1.4 Nowe modele biznesowe i ekspansja:,  poddziałania: Promocja gospodarcza regionu Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Warmińsko-Mazurskiego na lata

7 cudów Mazur – promocja gospodarcza obszaru Wielkich Jezior Mazurskich Beneficjent: Stowarzyszenie Wielkie Jeziora Mazurskie – 2020 Projekt będzie realizowany na podstawie umowy partnerskiej miedzy Stowarzyszeniem Wielkie Jeziora Mazurskie 2020, Gminami i Powiatami uczestniczącymi w projekcie. Całkowite koszty realizacji Projektu: 11, 5 mln zł Wysokość dofinansowania ze środków Programu: Euro, do 85 % rzeczywistej kwoty wydatków kwalifikowalnych

Stowarzyszenie Wielkie Jeziora Mazurskie ZAMIAST ZE SOBĄ KONKUROWAĆ ZACZNIJMY WSPÓŁPRACOWAĆ ! Samorządy Krainy Wielkich Jezior Mazurskich, które podjęły współpracę Gmina Miejska Giżycko Gmina Giżycko Gmina Mrągowo Gmina Miasto Mrągowo Gmina Pisz Gmina Ruciane – Nida Gmina Mikołajki Gmina Ryn Gmina Węgorzewo Gmina Orzysz Gmina Miłki Gmina Pozezdrze Powiat Giżycki Powiat Piski Powiat Węgorzewski

MAZURY – gdzie one są? MAZURY – dlaczego tutaj…?

Jakie potrzeby przyświecają naszej współpracy? Dobrze rozwinięta gospodarka lokalna to jeden z ważniejszych elementów zrównoważanego rozwoju obszaru. Siła lokalnej gospodarki to nie tylko obiektywne atuty takie jak tereny inwestycyjne czy zasoby ludzkie, lecz także wymiar wizerunkowy, zdecydowane wyróżnienie spośród konkurencji, wyrazistość oferty, obecność w świadomości potencjalnych partnerów gospodarczych i ich pozytywne skojarzenia z miejscem czyli Mazurami. Budowa i promocja silnej marki miejsca – marki obszaru Wielkich Jezior Mazurskich – jest jednym z warunków sukcesu strategicznego w wymiarze gospodarczym.

Wielkie Jeziora Mazurskie 2020 – Strategia Wizja rozwoju: Wielkie Jeziora Mazurskie nowoczesnym i zintegrowanym obszarem ludzi przedsiębiorczych Cel główny Strategii: Wzrost konkurencyjności obszaru Wielkich Jezior Mazurskich w zakresie atrakcyjności turystycznej, warunków dla prowadzenia biznesu oraz wysokiej jakości środowiska przyrodniczego i warunków życia. Cel ten odnosi się do najważniejszych sił i wyzwań WJM, które można określić następująco:  atrakcyjność turystyczna  klimat przedsiębiorczości  jakość życia  środowisko przyrodnicze Wszystkie wymienione wyżej elementy składowe celu głównego są ściśle ze sobą powiązane. Samorządy lokalne WJM będą podążały w kierunku maksymalizacji potencjałów obszaru WJM i likwidacji barier rozwoju przedsiębiorczości, by wytworzyć obraz Wielkich Jezior Mazurskich jako nowoczesnego, konkurencyjnego, ale osadzonego w tradycji i najwyższej jakości środowisku przyrodniczym produktu turystycznego.

7 cudów Mazur – promocja gospodarcza obszaru Wielkich Jezior Mazurskich Słabe strony obszaru: brak spójnego wizerunku obszaru WJM w kontekście promocji gospodarczej (brak zdefiniowania marki parasolowej), niewystarczająco rozbudowana oferta inwestycyjna regionu oraz niedostatecznie rozwinięta oferta gospodarcza regionu pod kątem pożądanych specjalizacji branżowych. Szansa: wsparcie promocji inteligentnych specjalizacji tj.: „ekonomii wody”, „drewna i meblarstwa” oraz „żywności wysokiej jakości”, w ramach RPO Warmia i Mazury Działania te powinny być skoordynowane i uporządkowane – tj. realizowane w połączeniu i pod parasolem wizerunku i rozpoznawalności marki WJM. Projekt 7 cudów Mazur: oparcie promocji gospodarczej na promocji atrakcyjności gospodarczej WJM oznacza repozycjonowanie postrzegania wizerunku – WJM jako nie tylko obszaru atrakcyjnego turystycznie – lecz także dynamicznie rozwijającego się obszaru gospodarczego, posiadającego atrakcyjną ofertę inwestycyjną w szczególności w obszarach zdefiniowanych branż inteligentnych specjalizacji. promocja powinna być ukierunkowana przede wszystkim na wspieranie i podniesienie konkurencyjności przedsiębiorstw funkcjonujących na obszarze WJM.

7 cudów Mazur – promocja gospodarcza obszaru Wielkich Jezior Mazurskich Gospodarka Krainy Wielkich Jezior Mazurskich opiera się przede wszystkim na firmach małych i mikroprzedsiębiorstwach, które w dużej mierze skupione są na wykorzystywanych od lat potencjałach obszaru związanych ze środowiskiem przyrodniczym. Silnie rozwinięty sektor turystyczny, a także drzewny, jak również branże produkujące na rzecz tych sektorów lub kooperujące z nimi, stanowią podstawę dobrego wpisywania się WJM w inteligentne specjalizacje Warmii i Mazur. Cele projektu: wzmocnienie rangi gospodarczej WJM w Polsce i zagranicą poprzez organizowanie i udział w przedsięwzięciach gospodarczych; wzmocnienie kierunków i działań promocji gospodarczej branż oraz przedsiębiorstw funkcjonujących na obszarze WJM, realizowanych w sposób uporządkowany i konsekwentny, co przyczyni się do stworzenia silnego i jednolitego wizerunku MAZUR, a także szeroko pojętego wzrostu gospodarczego obszaru; repozycjonowanie postrzegania wizerunku WJM to nie tylko jako obszaru atrakcyjnego turystycznie – ale także tworzącego klimat dla inwestycji i rozwoju przedsiębiorczości; promocja potencjału gospodarczego, opartego na inteligentnych specjalizacjach Warmii i Mazur jako stymulowanie rozwoju przedsiębiorczości rodzimych przedsiębiorstw.

7 cudów Mazur – promocja gospodarcza obszaru Wielkich Jezior Mazurskich Podstawowe założenia promocji gospodarczej Promocja realizowana będzie pod parasolem marki miejsca obszaru WJM. Działania promocyjne będą skoncentrowane na promocji MŚP – stanowiących największy potencjał gospodarki WJM. Beneficjentem działań promocyjnych będą przedsiębiorstwa funkcjonujące na obszarze WJM. Koncepcja promocji gospodarczej skupi się w dużym stopniu na branżach najbardziej perspektywicznych i specyficznych z obszaru WJM. Wszystkie działania planowane do realizacji w ramach projektu oparte zostaną o prowadzoną diagnozę gospodarczą oraz przygotowywaną strategię marki obszaru.

7 cudów Mazur – promocja gospodarcza obszaru Wielkich Jezior Mazurskich W ramach projektu planowane są następujące działania: Kampania medialna oparta na zakupie mediów miedzy innymi internetowych, telewizyjnych i prasowych; Organizacja portalu gospodarczego WJM oraz jego promocja i pozycjonowanie. Pełna informacja i promocja gospodarcza marki, bazy usługodawców wg branż, w tym możliwość powiązania z serwisem Mazurskich Kart Turystycznych – Sailpass; Udział w targach polskich i zagranicznych – organizacja udziału przedsiębiorców - wspólne stoiska pod marką parasolową Mazur, dystrybucja materiałów, kampania (publikacja reklam na portalach branżowych oraz w prasie branżowej).; Eventy gospodarcze i regionalne prezentacje firm - rekomendowane w ramach eventów promocyjnych przy okazji wydarzeń sportowych, kulturalnych i turystycznych; PR oraz wizyty studyjne dziennikarzy zajmujących się tematyką gospodarczą oraz branżową Materiały promujące markę gospodarczą Mazur i jej przedsiębiorców miedzy innymi filmy, mobilne przewodniki i foldery wizerunkowe zawierające wyróżniki marki oraz dobre wzorce firm; Konferencje lokalne z udziałem firm MŚP obszaru służące kreowaniu rozwoju i współpracy poprzez nowe formy promocji gospodarczej.

7 cudów Mazur – promocja gospodarcza obszaru Wielkich Jezior Mazurskich Etapy przygotowania projektu Uwzględnienie przedsięwzięcia w dokumencie „Wielkie Jeziora Mazurskie – Strategia” – 2014 rok. Uwzględnienie przedsięwzięcia w Regionalnym Programie Operacyjnym Województwa Warmińsko – Mazurskiego na lata 2014 – luty 2015 roku. Opracowanie koncepcji promocji gospodarczej Krainy WJM w ramach projektu „Planowanie obszaru funkcjonalnego Krainy WJM” (Nr wniosku: 35/MOF/1/2013 w ramach Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna ) – maj 2015 roku. Analiza przedsiębiorstw z zakresu ich potencjału rozwojowego, w tym potrzeb z zakresu marketingu promocji gospodarczej – styczeń – kwiecień 2016 roku. Opracowanie strategii marki / Ekspertyza z zakresu kreowania marki obszaru Krainy Wielkich Jezior Mazurskich – kwiecień – sierpień 2017 roku. Opracowanie studium wykonalności projektu – wrzesień – listopad 2016 roku. Przewidywany termin złożenia dokumentacji projektowej wraz z wnioskiem o dofinansowanie - grudzień 2016 roku. Przewidywany termin rozpoczęcia realizacji projektu - marzec 2017 roku. Przewidywany termin zakończenia realizacji projektu - grudzień 2019 roku.

7 cudów Mazur – promocja gospodarcza obszaru Wielkich Jezior Mazurskich Planuje się, że w ramach projektu zrealizowane zostaną: Przedsięwzięcia informacyjno – promocyjne o charakterze międzynarodowym - 9 Przedsięwzięcia informacyjno – promocyjne o charakterze krajowym - 66

Dziękuję za uwagę! MAZURY – Warto tu być!!!