PREZENTACJA FIRMY Katowice, 29.03.2010 r. ŠKODA TRANSPORTATION a.s.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Polskie 10 lat w Unii. Polityczne aspekty członkostwa - jak Polska zmieniła Europę.
Advertisements

Wykonały: Joanna Kazimierowicz Zuzanna Kazimierowicz.
Warszawa, Tytuł prezentacji Warszawa, Rejestracja pojazdów kolejowych oraz zmiana danych rejestrowych w NVR Warszawa,
Fotowoltaika inwestycje w oparciu o 80% datacji. Co to jest fotowoltaika? Fotowoltaika jest technologią umożliwiającą produkcję Energii elektrycznej ze.
Rozwój infrastruktury sportowej w Gminie Wyszków Analiza wariantowa.
© IEn Gdańsk 2011 Technika fazorów synchronicznych Łukasz Kajda Instytut Energetyki Oddział Gdańsk Zakład OGA Gdańsk r.
Regionalna Sieć Szerokopasmowa Województwa Podlaskiego „ INTERNET BLIŻEJ WSZYSTKICH Departament Społeczeństwa Informacyjnego Urząd Marszałkowski Województwa.
Doświadczenia z pracy ze schładzarką szybową w fabryce Szerencs Zakopane, Zoltán TÓTH Mátra Cukor.
Blok I: PODSTAWY TECHNIKI Lekcja 7: Charakterystyka pojęć: energia, praca, moc, sprawność, wydajność maszyn (1 godz.) 1. Energia mechaniczna 2. Praca 3.
Niedoceniane tło – stabilny partner w trudnych czasach.
Stowarzyszenie Wspierania Małej Przedsiębiorczości z siedzibą w Dobiegniewie Zielona Góra 20 kwiecień 2016.
FREIGHTLINER PL SP. Z O.O.. Freightliner PL (skrót FPL) - to prywatny przewoźnik kolejowy. Członek brytyjskiej grupy Freightliner Group, wiodącego operatora.
„e-Gdańsk – europejska metropolia on-line” Projekt Współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego.
1 Środki transportu Transport kolejowy lokomotywy Klasyfikacja lokomotyw Opracował: Kazimierz Rudnicki.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Benchmarking – narzędzie efektywnej kontroli zarządczej.
„Program dofinansowania zakupu i montażu odnawialnych źródeł energii ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Opolu”
Budowa Instalacji Prosumenckich. Program prezentacji  Definicje  Instalacje prosumenckie – fotowoltaika i kolektory słoneczne  Doświadczenia, realizacje.
OPERATORZY LOGISTYCZNI 3 PL I 4PL NA TLE RYNKU TSL Prof. zw.dr hab. Włodzimierz Rydzkowski Uniwersytet Gdańsk, Katedra Polityki Transportowej.
Urząd Transportu Kolejowego, Al. Jerozolimskie 134, Warszawa, Polityka regulacyjna państwa w zakresie dostępu do infrastruktury na.
POLSKO CZESKIE SPOTKANIE BRANŻY KOLEJOWEJ Nasze motto:,,Nawet sprawdzone dotychczas działania należy usprawniać“ Innowacje na bocznicach kolejowych Automatyzacja.
Olsztyn, 27 czerwca 2012 Propozycja zmian kryteriów merytorycznych dla Osi I Przedsiębiorczość RPO WiM w ramach Poddziałania
Organizacja miejskiego transportu zbiorowego na przykładzie Komunikacyjnego Związku Komunalnego Górnośląskiego Okręgu Przemysłowego Przewodniczący Zarządu.
| Centra Usług Wspólnych (CUW) w jednostkach samorządu terytorialnego Wojciech Lachiewicz, Ryszard Grobelny, Mateusz Klupczyński Poznań, 30 maja 2016 r.
Cel analizy statystycznej. „Człowiek –najlepsza inwestycja”
„Wdrażanie elektronicznych usług dla ludności woj. podlaskiego – część II, administracja samorządowa”
Czy spalanie biomasy jest neutralne w kontekście CO 2 ? Wydział Przyrodniczo-Technologiczny Instytut Inżynierii Rolniczej Studenckie Koło Naukowe BioEnergia.
Przepisy dotyczące rowerzystów Agata Lewandowska.
Połączenie towarzystw budownictwa społecznego Opracowano w BNW UMP 2008.
31 maja 2016r. 1 Regionalne badanie nastrojów społecznych wokół UEFA EURO 2012™ Prezentacja wyników badania z mieszkańcami Gdańska, Poznania,
FUNDUSZ AZYLU, MIGRACJI I INTEGRACJI ZASADY KWALIFIKOWALNOŚCI WYDATKÓW Centrum Obsługi Projektów Europejskich MSW ul. Rakowiecka 2a, Warszawa tel.
„Środki unijne na rozwój przedsiębiorczości.” Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich w Pile Łobżenica, r.
do przewozów pasażerskich
System, który łączy Tomasz Stępień, Prezes Zarządu Operator Gazociągów Przesyłowych GAZ-SYSTEM S.A. Strategia GAZ-SYSTEM S.A. do 2025 roku.
Motywy i bariery ekspansji zagranicznej polskich przedsiębiorstw Rafał Tuziak, Instytut Rynków i Konkurencji SGH.
Ekoefektywność – możliwości ubiegania się o wsparcie z programów EWT Marta Bocianowska Urząd Marszałkowski Województwa Pomorskiego Departament Rozwoju.
INNOWACJE I PATENTY Innowacje i nowe technologie - przykład - Gepardy Biznesu Spotkania lokalne organizowane są w ramach projektu systemowego Urzędu Marszałkowskiego.
Transport Międzynarodowy i Spedycja. Historia firmy Powstanie firmy 2009 Zakup 2 ha gruntów pod budowę 2010 Rozpoczęcie budowy parkingu i serwisu 2011.
MAZURKAS TRAVEL TRANSPORT SP. Z O.O.. Adres www: Siedziba: WARSZAWA, Wojska Polskiego 27 Aktualna nazwa: MAZURKAS.
MOŻLIWOŚCI EKSPERYMENTALNO- TEORETYCZNEGO MODELOWANIA PROCESU SPALANIA ODPADÓW W WARSTWIE RUCHOMEJ ORAZ OPTYMALIZACJI PRACY SPALARNI ODPADÓW Realizowane.
IEN 2010 © wszelkie prawa zastrzeżone SEMINARIUM Pakiet MATLAB w Zakładzie OGM Możliwości posiadanych produktów.
Dworzec Łódź – Fabryczna dziś Węzeł Multimodalny Łódź – Fabryczna - po przebudowie Koncepcja funkcjonalno – przestrzenna Opracowanie: SYSTRA/AREP/BBF.
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
ENERGIA to podstawowa wielkość fizyczna, opisująca zdolność danego ciała do wykonania jakiejś pracy, ruchu.fizyczna Energię w równaniach fizycznych zapisuje.
Wydział Transportu CHARAKTERYSTYKA DZIAŁALNOŚCI NAUKOWEJ.
DOZAMEL Sp. z o.o. – Zarządca WPP Spotkanie Rady Parku Rozwój i integracja infrastruktury WPP etap I oraz dalsze zamierzenia Zarządcy WPP.
 Elektrownia wiatrowa to zespół urządzeń produkujących energię elektryczną, wykorzystujących do tego turbiny wiatrowe. Energia elektryczna uzyskana.
Projekt II. Rozwiązanie Komunikacyjne Na Rzecz Rewitalizacji Funkcjonalnej Ulicy Piotrkowskiej Europejski Tramwaj Kultury 2016 Sztab Piotrkowska Łódź,
Białystok, 10 sierpnia 2010 r. Wdrażanie elektronicznych usług dla ludności województwa podlaskiego – część II, administracja samorządowa 1.
Zakład Utylizacyjny Sp. z o.o. w Gdańsku Czyste Miasto Gdańsk ① Zwolnienia/zatrudnienia w 2013 roku ( - 50 osób +51 ) ② Najczęściej występujące powody.
Wsparcie nauki i biznesu w POIR Łukasz Jasek. POIR – ogólne informacje I oś POIR – przegląd i alokacja IV oś POIR – przegląd i alokacja Instrumenty I.
m.st. Warszawa | Warszawska Polityka Mobilności
Rozbudowa Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej przez Samorząd Województwa Małopolskiego 30 czerwca 2016r. Jacek Krupa Marszałek Województwa Małopolskiego.
POP i SIR POK1 i POK2.
„Poprawa bezpieczeństwa na Centralnej Magistrali Kolejowej poprzez likwidację przejazdów w poziomie szyn w km 127 i 147 oraz budowę skrzyżowań dwupoziomowych”
CRR ČR, Společný technický sekretariát, Olomouc, ul. Jeremenkova 40B, , | tel.: | fax: +420.
Prezentacja platformy inwestycyjnej StartStartup.pl.
Zespół telematyczny ERA Warszawa, r.
Poznań – Warszawa: sprawna komunikacja podczas modernizacji
Specjalność: KONSTRUKCJA I EKSPLOATACJA POJAZDÓW
INFORMACJA na temat przedsięwzięć kolejowych w RPO WP
EKOD – firma związana ze spawalnictwem od 1991r
INWESTUJEMY W KOMFORT I BEZPIECZEŃSTWO NA LATA
Konferencja „Stacje Kontroli Pojazdów – 2005” Zakopane, kwietnia 2005 Polityka Transportowa Polski w Unii Europejskiej Horyzont czasowy.
Kierunki rozwoju kolei dużych prędkości w Polsce
Zarządca narodowej sieci linii kolejowych
Obecne i przyszłe wyzwania dla uczestników łańcucha dostaw w branży automotive Janusz Sobon, Prezes Zarządu KIRCHHOFF Polska Sp. z o.o.
DROGA PRZYJAZNA SPOŁECZEŃSTWU
EKOLOGICZNY, ZASILANY ENERGIĄ ELEKTRYCZNĄ
Opracowanie dokumentacji przygotowawczej dla projektu „Rewitalizacja infrastruktury regionalnego systemu transportowego Żuławskiej Kolei Dojazdowej na.
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Zakład Linii Kolejowych w Nowym Sączu
Zapis prezentacji:

PREZENTACJA FIRMY Katowice, r. ŠKODA TRANSPORTATION a.s.

ŠKODA TRANSPORTATION s.r.o. jest kontynuatorem wieloletniej tradycji rozwoju i produkcji pojazdów szynowych z napędem elektrycznym w zakładach ŠKODA

ZNACZĄCE WYDARZENIA założenie fabryki maszyn przez hrabiego Wallensteina właścicielem fabryki zostaje Emil Škoda wyprodukowano pierwszą lokomotywę elektryczną 1 Elo pierwsze testy z lokomotywą elektryczną o prędkości 200 km/h rozszerzenie zakresu produkcji o jednostki komunikacji miejskiej rozpoczęto produkcję tramwajów niskopodłogowych 03T dostarczono pierwszą jednostkę EZT typu 471 dla Czeskich Koleji rozpoczęcie rozwoju nowoczesnej lokomotywy wielosystemowej zakończono rozwój nowego wagonu metra oraz tramwaju niskopodłogowego o zwiększonej pojemności typu VEKTRA rozpoczęcie budowy nowych mocy produkcyjnych w Pilźnie XII dostawa pierwszego tramwaju do Wrocławia rozpoczęcie badań na wyprodukowanym 100% niskopodłogowym tramwaju typu 15T ze skrętnymi wózkami i silnikami synchronicznymi podpisanie umowy na dostawę 31 tramwajów dwukierunkowych do Wrocławia

ŠKODA HOLDING a.s. POWER TRANSPORTATION ŠKODA ELECTRIC a.s. SIBELEKTROPRIVOD Russia VÚKV, a.s. GANZ – ŠKODA K.Zrt Hungary ŠKODA VAGONKA a.s. Pars nova a.s. ŠKODA TRANSPORTATION a.s. MOVO s.r.o.POLL s.r.o. ŠKODA POLSKA Sp. z o.o. ŠKODA GENERAL TRADING LLC

OTRZYMANE ZAMÓWIENA 578 mln EUR PRZYCHODY 506 mln EUR R&D INVESTMENT ZA OSTATNIE 3 LATA 77 mln EUR ILOŚĆ PRACOWNIKÓW ILOŚĆ TECHNIKÓW 672 DYWIZJA TRANSPORTATION – 2008 ROZWÓJ I PRODUKCJA W NASTĘPUJĄCYCH SEKTORACH :  lokomotywy i EZT-y  metro  tramwaje  trolejbusy  napędy i silniki trakcyjne

DYWIZJA TRANSPORTATION ROZWÓJ I PRODUKCJA W NASTĘPUJĄCYCH SEKTORACH :  lokomotywy elektryczne i EZT-y  spalinowe autobusy szynowe  metro  tramwaje  trolejbusy  komponenty pojazdów szynowych (wózki, napędy i silniki trakcyjne)

NOWE MOCE PRODUKCYJNE od 2008 r. Koszt inwestycji – 70 mln EUR

KOLEJOWE POJAZDY SZYNOWE Lokomotywy elektryczne Modernizacja pojazdów szynowych Elektryczne Zestawy Trakcyjne

Długoleta tradycja, wysoka gotowość techniczna, niskie LCC, długa żywotność Referencje z eksploatacji od przewoźników przede wszystkich ze Środkowej i Wschodniej Europy oraz Azji, Współczesna ŠKODA TRANSPORTATION w ramach swojej grupy rozwija i realizuje wszystkie decydujące subsytemy lokomytywy (część mechaniczna, aparatura elektryczna, systemy sterowania) LOKOMOTYWY ELEKTRYCZNE

Lokomotywa elektryczna 109 E (Koleje Czeskie ) - układ osi Bo’ Bo’ - długość mm - max. szerokość mm - wysokość mm - nacisk na oś 21,5 t - znamionowe napięcie zasilania 3 kV DC, 25 kV 50 Hz AC, 15 kV 16,7 Hz AC - moc silników trakcyjnych6 400 kW - max. prędkość 200 km/h ŠKODA TRANSPORTATION a.s.

asynchroniczny silnik trakcyjny z przetwornicą wykonaną w IGBT mikroprocesorowe sterowanie i diagnostyka system komunikacji kolejowej zgodny z normami UE nowoczesny design i duża pojemność maksymalna prędkość do 160 km/h dwupiętrowe aluminiowe pudło z obniżoną częścią środkową nowoczesne wnętrze Jednostka piętrowa EZT typu 471 „CityElefant“

„CityElefant“ EJ 575 je już w eksploatacji na Litwie na trasie Wilno – Kaunas

… 10 jednostek na Słowacji w aglomeracjach Žilina, Trenčín, Košice

Interier EPJ 671

Nowa jednstka jednopiętrowa

Jednopodłogowa jednostka dla transportu regionalnego lub międzyregionalnego Trakcja zależna lub niezależna DMU: 2-wagonowe pojemność 120 siedzących prędkość max. 120 km/h EMU: 2 – 4 wagonowe pojemność od 120 do 250 siedzących, prędkość max. 160 km/h Komfortowe wnętrze, pełna klimatyzacja Niskopodłogowe wejście dla pasażerów Przystosowany niepełnosprawnym. Transport rowaerów, wózków, itp. Budowa modularna Jdnopiętrowy EMU / DMU Study of single-deck unit

Warianty interieru JPJ

Możliwe warianty wnętrza JPJ

Regionova 3v Regionova 2v EJ 471 3v

TRANSPORTATION Trolejbusy  kompletne trolejbusy  części zamienne  serwis i utrzymanie  antykorozyjne materiały  budowa modułowa  możliwość niezależnej eksploatacji  bezutrzymaniowy napęd AC  niskie zużycie energii  modularne przetwornice napędu trakcyjnego

Składy wagonów metra Modernizacje pojazdów szynowych Tramwaje niskopodłogowe POJAZDY SZYNOWE MIEJSKIEJ KOMUNIKACJI

Metro typu 6 Mt Wykonane ze stali nierdzewnej Napęd asynchroniczny Nowoczesny system sterowania Zmiany zgodnie z życzeniem klienta Modernizacja wagonów metra typu Podniesienie poziomu bezpieczeństwa i bezusterkowości Wysoki komfort podróżujących i maszynisty Niskie koszty eksploatacyjne i utrzymania Masa pojazdu obniżona o 2 tony Oszczędność w zużyciu energi elektrycznej o ok.45% Przedłużony okres eksploatacyjny o 15 lat

 silniki asynchroniczne  wykonany w technologii IGBT  nowoczesny system kontroli  praktyczne i wygodne wnętrze  łatwy w obsłudze Skład wagonów metra dla Sankt Petersburga

asynchroniczny lub synchroniczny napęd z przetwornicą IGBT praktyczne i przyjemne wnętrze przyjazne środowisku ekologicznemu nowoczesny system sterowania wysoki poziom bezpieczeństwa i bezusterkowości długi okres eksploatacyjny niskie koszty eksploatacji i utrzymania niska podłoga 350 mm na więcej niż 50% TRAMWAJE NISKOPODŁOGOWE

 Plzeň - 03T 11  Ostrava - 03T 14  Olomouc - 03T 4  Most - 03T 2  Portland -10T 7  Tacoma - 10T 3  Brno- 03T17  Praha - 14T60  Cagliari I, II - 06T 9  Wroclaw I, II - 16T17 TRAM Business Story  Brno- 04T, 13T 100  Praha - 15T 250  Ryga 20  Wrocław III – 19T 31 Referencje i obecnie realizowane projekty:

- Układ osiBo’ Bo’ - Długość mm - Szerokość2 460 mm - Wysokość3 440 mm - Ilość miejsc siedzących i stojących (8 os/m 2 )42 / Masa (8 os/m 2 )40 t - Napięcie trakcyjne600 V - Moc silników trakcyjnych4 x 90 kW Tramwaj niskopodłogowy 03 T (Brno, Most, Ołomuniec, Ostrawa, Pilzno - Czechy)

- Układ osi Bo’ Bo’ - Długość mm - Szerokość mm - Wysokość mm - Ilość miejsc siedzących i stojących (7 os./m 2 ) 30 / Masa (7 os./m 2 ) 40 t - Napięcie trakcyjne 600 V - Moc silników trakcyjnych 4 x 90 kW Tramwaj niskopodłogowy 10 T (Portland, Tacoma – USA)

- Układ osi Bo’ Bo’ Bo’ - Długość mm - Szerokość mm - Wysokość mm - Ilość miejsc siedzących i stojących (8 os./m 2 ) 69 / Masa (8 os./m 2 ) 60 t - Napięcie trakcyjne 600 V - Moc silników trakcyjnych 6 x 90 kW Tramwaj niskopodłogowy 05 T (Pilzno – Czechy)

TRAMWAJE Porsche design

Tramwaj niskopodłogowy 14 T (Praga – Czechy) 60 szt - Układ osi Bo’ Bo’ Bo’ - Długość mm - Szerokość mm - Wysokość mm - Ilość miejsc siedzących i stojących (8 os./m 2 ) 69 / Masa (8 pass./m 2 ) 58 t - Napięcie trakcyjne 600 V - Moc silników trakcyjnych 6 x 90 kW

Tramwaj niskopodłogowy 04 T (Brno - Czechy) 40 szt - Układ osi Bo’ Bo’ - Długość mm - Szerokość mm - Wysokość mm - Rozstaw osi mm - Ilość miejsc siedzących i stojących (8 os./m2) 45 / Moc silników trakcyjnych 4 x 90 kW

Tramwaj niskopodłogowy 13 T (Brno - Czechy) 60 szt - Układ osi Bo’ Bo’ Bo’ - Długość mm - Szerokość mm - Wysokość mm - Rozstaw osi mm - Ilość miejsc siedzących i stojących (8 os./m2) 68 / Moc silników trakcyjnych 6 x 90 kW

Symbol Wrocławia tramwaj ŠKODA 16 T

Tramwaj niskopodłogowy 16 T (Wrocław - Polska) Łącznie 17 sztuk - Układ osi Bo’ 2’ Bo’ - Długość mm - Szerokość mm - Wysokość mm - Ilość miejsc siedzących i stojących (6,66 os./m 2 ) 69 / Masa (6,66 os./m 2 ) 54 t - Napięcie trakcyjne 600 V - Moc silników trakcyjnych 4 x 95 kW

Tramwaj dwukierunkowy niskopodłogowy ŠKODA 19 T – podstawowe parametry 31 szt. - Układ osi Bo’ 2’ Bo’ - Długość mm - Szerokość mm - Wysokość mm - Maksymalna ilość miejsc siedzących i stojących 55 / Napięcie trakcyjne 600 V - Moc silników trakcyjnych 4 x 95 kW - Niska podłoga65%

TRAMWAJ 06 T - DWUKIERUNKOWY

Tramwaj niskopodłogowy 06 T (Cagliari - Włochy) TYP DWUKIERUNKOWY 9 szt - Układ osi Bo’ 2’ Bo’ - Rozstaw torów 950 mm - Długość mm - Szerokość mm - Wysokość mm - Ilość miejs siedzących i stojących (8 os./m 2 ) 44 / Masa (8 os./m 2 ) 57 t - Napięcie trakcyjne 750 V - Moc silników trakcyjnych 4 x 115 kW

Najnowocześniejszy Tramwaj 15T ForCity

Tramwaj niskopodłogowy 15 T ForCity - Układ osi Bo’ Bo’ Bo’ Bo’ - Długość mm - Szerokość mm - Wysokość mm - Rozstaw osi mm - Ilość miejsc siedzących i stojących (8 os./m 2 ) 61 / Moc silników symchronicznych 16 x 46,6 kW - Udział niskiej podłogi 100 % - Wózki wszystkie skrętne

Konfiguracjajedno lub dwu kierunkowy Ilość członówbudowa modułowa Długośćod 20 do 50 m Szerokośćod do m Rozstaw osi950, 1 000, 1 435, mm lub inne Wytrzymałość200, 400 lub 600 kN Prędkość max.od 60 do 80 km/h Zasilanie600 / 750V lub inne Tramwaj 15T ForCity - Modułowość

Wnętrze

ForCity RYGA (20 szt) – rozstaw osi 1524 mm

Low-floor tramcar ForCity Riga - Układ osi 2’ Bo’ Bo’ Bo’ - Długość mm - Szerokość mm - Wysokość mm - Rozstaw osi mm - Ilość miejsc siedzących i stojących (8 os./m 2 ) 60 / Moc silników synchronicznych 12 x 46,6 kW - Udział niskiej podłogi100 % - Wózki wszystkie skrętne

SILNE STRONY OBECNEj KONFIGURACJI ŠKODA TRANSPORTATION GROUP Zdolności i potencjał potrzebny dla badań i rozwoju pojazdów szynowych Tradycyjnie wysoki poziom badawczy Budowa nowych mocy produkcyjnych w Pilźnie Rzoszerzanie usług dla klientów – serwis pogwarancyjny

ŠKODA POLSKA Sp. z o.o. Złote Tarasy –LUMEN, Ul. Złota 59, Warszawa, Poland Phone: Fax: url: DZIĘKUJEMY ZA UWAGĘ I ŻYCZYMY MIŁEGO DNIA !