Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Konferencja „Stacje Kontroli Pojazdów – 2005” Zakopane, 20-22 kwietnia 2005 Polityka Transportowa Polski w Unii Europejskiej Horyzont czasowy.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Konferencja „Stacje Kontroli Pojazdów – 2005” Zakopane, 20-22 kwietnia 2005 Polityka Transportowa Polski w Unii Europejskiej Horyzont czasowy."— Zapis prezentacji:

1 Konferencja „Stacje Kontroli Pojazdów – 2005” Zakopane, kwietnia Polityka Transportowa Polski w Unii Europejskiej Horyzont czasowy Ryszard Krystek Podsekretarz Stanu ds. polityki transportowej Ministerstwo Infrastruktury

2 Biała Księga Unii Europejskiej
Transport jest zasadniczym elementem funkcjonowania nowoczesnej gospodarki, która musi stawiać czoła ciągłym sprzecznościom pomiędzy społecznością wymagającą mobilności i opinią publiczną krytykującą opóźnienia i zatłoczenie środków transportu, a także rosnące zagrożenie zdrowia i życia

3 Polska - wnioski z historii
W Polsce powojennej Polityka Transportowa nigdy nie uzyskała rangi Uchwały Parlamentu PT 1995 i 2001 – akceptowane przez tylko przez RM, to jedynie programy rozwoju z elementami polityki Główny obszarem zainteresowania była infrastruktura Dominował transport drogowy

4 Misja - przyjazny człowiekowi, zrównoważony system transportowy
Bezpieczny dla zdrowia i życia ludzi Oszczędny w zużyciu energii Nie zanieczyszczający powietrza, wody ni lądu Zbudowany i eksploatowany na liberalnych, wolnorynkowych, wolnokonkurencyjnych i komercyjnych zasadach

5 Transport z ludzką twarzą
Intermodalność dla pasażerów, rozwój zintegrowanych biletów, obsługa bagażu, zapewnienie kontynuacji podróży Prawa i obowiązki użytkowników oraz jakość usług publicznych

6 Główne zadania dla Polski
Zrównoważenie podsystemów transportu Przesunięcie nakładów na rekonstrukcję i modernizację istniejącej infrastruktury Transport kombinowany Pasażerski transport publiczny Rozwój lotnictwa regionalnego Integracja transportu morskiego i lądowego Bezpieczeństwo transportu

7 Bezpieczeństwo transportu
Ponad 90 % ofiar systemu transportu to ofiary ruchu drogowego Prognoza WHO na rok 2020 Polska na tle UE (Program UE – 50%) Konieczność wzmożenia działań prewencyjnych w Polsce – GAMBIT 2005 Straty; 2,3% PKB, ponad 15 mld PLN/rok Należy uwzględniać zewnętrzne koszty transportu, w tym koszty wypadków drogowych

8 Cele ilościowe: Krótkoterminowy - zmniejszenie liczby ofiar śmiertelnych do w roku 2003 Długofalowy - zmniejszenie liczby ofiar śmiertelnych do 4000 w roku 2010 – korekta UE 3000 4000

9 Time to decide – Czas na decyzję
Konkluzja Time to decide – Czas na decyzję Także w Polsce!


Pobierz ppt "Konferencja „Stacje Kontroli Pojazdów – 2005” Zakopane, 20-22 kwietnia 2005 Polityka Transportowa Polski w Unii Europejskiej Horyzont czasowy."

Podobne prezentacje


Reklamy Google