Tytuł biznesplanu (nazwa przedsięwzięcia)

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Struktura kanałów marketingowych. Definicje kanału dystrybucji Podejście podmiotowe Podejście funkcjonalne zbiór wzajemnie zależnych od siebie organizacji.
Advertisements

RYNEK GOSPODARCZY. Analiza rynku, konkurencji: Aby ka ż dy biznes, bez wzgl ę du na wielko ść, czy obszar dzia ł ania, móg ł sprawnie funkcjonowa ć powinien.
1. Plan prezentacji 1.Misja firmy 2.Model biznesu i działalność firmy 3.Forma organizacyjno-prawna 4.Formy zatrudnienia 5.Analiza rynku 6.Reklama i marketing.
Modele biznesowe. Podręcznik Model biznesowy to w pewnym sensie szkic strategii, która ma zostać wdrożona w ramach struktur, procesów i systemów organizacji.
Plan Czym się zajmiemy: 1.Bilans przepływów międzygałęziowych 2.Model Leontiefa.
Katedra Zarządzania w Gospodarce1 STRATEGIA DYWERSYFIKACJI.
Dr Anna M. Zarzycka Katedra Biznesu Międzynarodowego A.M. Zarzycka.
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Innowacyjna Warszawa 2020 Program wspierania przedsiębiorczości.
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Ekonomika i projektowanie przedsięwzięć przedsiębiorstw – plan marketingowy oraz plan zarządzania Michał Suchanek Katedra Ekonomiki i Funkcjonowania Przedsiębiorstw.
OPERATORZY LOGISTYCZNI 3 PL I 4PL NA TLE RYNKU TSL Prof. zw.dr hab. Włodzimierz Rydzkowski Uniwersytet Gdańsk, Katedra Polityki Transportowej.
PROJEKT „DZIAŁAJMY RAZEM – AKTYWIZACJA SPOŁECZNA I EKONOMICZNA MŁODZIEŻY POLONIJNEJ W GAGAUZJI” Проект финансирован из средств Министерства Иностранных.
Rozliczanie kosztów działalności pomocniczej
SSPW woj. Warmińsko-Mazurskiego Parametry infrastruktury: ponad 2273 km szkieletowej i dystrybucyjnej sieci światłowodowej oraz 226 węzłów.
Olsztyn, 27 czerwca 2012 Propozycja zmian kryteriów merytorycznych dla Osi I Przedsiębiorczość RPO WiM w ramach Poddziałania
Wojewódzki Zakład Doskonalenia Zawodowego w Gorzowie Wlkp.
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego FILARY GOSPODARKI.
Europejski Fundusz Społeczny (EFS), to nie inwestowanie w budowę dróg, świetlic, boisk sportowych, szkół czy tworzenie linii produkcyjnych - to INWESTYCJA.
GEOTERMIA-CZARNKÓW SP. Z O.O. SPRAWOZDANIE ZARZĄDU Z DZIAŁALNOŚCI za 2014r.
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Stopa bezrobocia mierząca odsetek siły roboczej. RYNEK PRACY Rynek pracy – jest jednym z rynków funkcjonujących w gospodarce Rynek pracy jest ogólnie.
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
ZABRZAŃSKI RYNEK PRACY – FORMY AKTYWIZACJI OSÓB BEZROBOTNYCH I POSZUKUJĄCYCH PRACY Zabrze, Powiatowy Urząd Pracy w Zabrzu.
Projekt realizowany przy udziale środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Inicjatywy Wspólnotowej EQUAL.
Motywy i bariery ekspansji zagranicznej polskich przedsiębiorstw Rafał Tuziak, Instytut Rynków i Konkurencji SGH.
Wykład 2 Podstawowe pojęcia 1. Czym jest rachunkowość?  Definicja rachunkowości:  „Rachunkowość jest uniwersalnym i elastycznym systemem informacyjno.
Prawdy oczywiste Kiedy zarejestrować działalność? - Księgowość bez tajemnic! INFOLINIA: |
Prezentacja Analizy SWOT Gminy Nysa. Analiza strategiczna Gminy Nysa obejmuje rozpoznanie sił i słabości, czyli mocnych i słabych stron (analiza wewnętrzna)
JAKIE INSTRUMENTY INŻYNIERII FINANSOWEJ NA LATA ?
Innowacje i konkurencyjność łańcuchów dostaw we współczesnej gospodarce Dr hab. Grażyna Śmigielska, Prof. UEK.
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Równowaga rynkowa w doskonałej konkurencji w krótkim okresie czasu Równowaga rynkowa to jest stan, kiedy przy danej cenie podaż jest równa popytowi. p.
Strategia Koncepcja działania organizacji umożliwiająca osiągnięcie sukcesu w przyszłych warunkach.
Konferencja nt. „Nowy wizerunek szkół zawodowych w Lublinie i Chełmie – większe szanse na rynku pracy” w ramach projektu współfinansowanego ze środków.
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Zarządzanie systemami dystrybucji
Opodatkowanie spółek Podziały Spółek. Podziały spółek Rodzaje podziałów wg KSH Przewidziane są cztery sposoby podziału: 1) podział przez przejęcie, który.
KOSZTY W UJĘCIU ZARZĄDCZYM. POJĘCIE KOSZTU Koszt stanowi wyrażone w pieniądzu celowe zużycie majątku trwałego i obrotowego, usług obcych, nakładów pracy.
Ocena poziomu kompetencji i umiejętności administracji publicznej w zakresie zarządzania rozwojem i kreowania innowacji Urząd Marszałkowski Województwa.
Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa 1 Stan prac dot. dokumentów proceduralnych oraz podsumowanie spotkania konsultacyjno-szkoleniowego w.
CAPS LOCK - CERTYFIKOWANE SZKOLENIA JĘZYKOWE I KOMPUTEROWE
Raport Electus S.A. Zapotrzebowanie szpitali publicznych na środki finansowe w odniesieniu do zadłużenia sektora ochrony zdrowia Olsztyn, r.
Dobre praktyki oraz najczęstsze błędy popełniane przez przedsiębiorców r. Piotr Nędzewicz.
Wsparcie nauki i biznesu w POIR Łukasz Jasek. POIR – ogólne informacje I oś POIR – przegląd i alokacja IV oś POIR – przegląd i alokacja Instrumenty I.
Program na rzecz Przedsiębiorczości i Innowacji (EIP) Aleksander Bąkowski Krajowy Punkt Kontaktowy Programów Badawczych UE Instytut Podstawowych Problemów.
Optymalna wielkość produkcji przedsiębiorstwa działającego w doskonałej konkurencji (analiza krótkookresowa) Przypomnijmy założenia modelu doskonałej.
Zarządzanie startupem internetowym Michał Burda, Michał Łuszczek, Agnieszka Gajownik.
Departament Rozwoju Regionalnego Poddziałanie Wsparcie procesów badawczo- rozwojowych w przedsiębiorstwach akademickich Schemat: wsparcie doradcze.
A.M. Zarzycka.  wartość produktu wyrażona w pieniądzu  miernik wartości (z punktu widzenia konsumenta)  instrument marketingu A.M. Zarzycka.
Biznes Wielkopolska to magazyn, który ukazuje się od 2003 roku. Magazyn powstał jako element promocji firm wyróżnionych certyfikatem „Najwyższa Jakość”
1 Definiowanie i planowanie zadań budżetowych typu B.
PLAN MARKETINGOWY Imię i nazwisko. Podsumowanie sytuacji rynkowej  Sytuacja rynkowa: przeszła, bieżąca i przyszła  Uwzględnij udział w rynku, wiodące.
Projekt finansowany z Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój
Podstawy teorii przedsiębiorstwa
Zarządzanie strategiczne 5
Struktura kanałów marketingowych
Nazwa firmy Plan biznesowy.
Sprzedaż produktu lub usługi
Biznes plan - Sylabus SSE(3)II
Podstawy teorii przedsiębiorstwa
Przychody i koszty działalności
[Nazwa produktu] Plan marketingowy
Próg rentowności K. Bondarowska.
Prezentacja planu biznesowego
Nazwa firmy Biznesplan.
Sp.j U Karyny.
Zgłoszenia do nagrody specjalnej Najlepszy praCCodawca
Forum Komisji Dialogu Społecznego
Tytuł wniosku WPP/2.0/…./2019 Kraków, data ……………………..
Zapis prezentacji:

Tytuł biznesplanu (nazwa przedsięwzięcia) Autorzy biznesplanu Miejscowość, rok

A. Podstawowe informacje dotyczące przedsięwzięcia Skrótowy opis planowanej działalności gospodarczej oraz jej zamierzenia na przyszłość. Punkt obejmuje: cel sporządzenia biznesplanu i opis spodziewanych korzyści wysokość środków finansowych potrzebnych do osiągnięcia celu krótki opis produktu i rynku najważniejsze dane finansowe na 3 kolejne lata opis zarządzania przedsiębiorstwem

B. Cele i opis przedsięwzięcia 1. Nazwa i forma prawna przedsiębiorstwa Forma prawna: jednoosobowa działalność gospodarcza, spółka cywilna Forma opodatkowania: opodatkowanie na zasadach ogólnych 2. Czynności formalne związane z rejestracją podmiotu gospodarczego Opis czynności formalnych, jakie zostaną podjęte w celu rejestracji podmiotu gospodarczego.

3. Misja, cele i zadania Misja określa, jak biznes będzie funkcjonował i opisuje ofertę przedsiębiorstwa, przedstawia rynek, na jakim funkcjonuje przedsiębiorstwo, jego lokalizację, sposób wzrostu i rozwoju biznesu oraz cechy charakterystyczne odróżniające przedsiębiorstwo od konkurencji, czyli jakie potrzeby chce przedsiębiorstwo zaspokajać. Cele i zadania powinny określać, co przedsiębiorstwo pragnie osiągnąć w ciągu najbliższych 3 lat. Cele są mierzalne i mogą być określone w krótkich i długich okresach. Celami długookresowymi mogą być: zwiększenie udziału na rynku, osiągnięcie odpowiedniego poziomu dochodów, zwiększenie sprzedaży. Natomiast cele krótkookresowe to: wprowadzenie na rynek określonego produktu/usługi, podpisanie kontraktów handlowych itp.

4. Analiza strategiczna SWOT Przedstaw analizę mocnych i słabych stron przedsięwzięcia oraz szanse i zagrożenia związane z jego rozwojem. Mocne strony, czyli atuty (czynniki wewnętrzne pozytywne) – walory przedsiębiorstwa, które w sposób pozytywny wyróżniają przedsięwzięcie w otoczeniu i wśród konkurencji. Przykładowe mocne strony to: dobra opinia klientów, technologia, doświadczona kadra kierownicza, zdolność do innowacji produktowych, itp. Słabe strony (czynniki wewnętrzne negatywne) – wszystkie czynniki, które stanowią słabość i barierę funkcjonowania przedsięwzięcia ,ograniczając jego sprawność funkcjonowania. Przykładowe słabe strony to: brak wykwalifikowanej kadry kierowniczej, niska rentowność, niski poziom technologiczny, itp. Szanse (czynniki zewnętrzne pozytywne) – zjawiska i tendencje w otoczeniu, które odpowiednio wykorzystane przyczynią się do rozwoju przedsiębiorstwa oraz osłabią zagrożenia. Przykładowe szanse to: możliwość podjęcia produkcji wyrobów innowacyjnych, koncentracja na nowej grupie klientów, ograniczona konkurencja w sektorze, itp. Zagrożenia (czynniki zewnętrzne negatywne) – to wszystkie czynniki w otoczeniu zewnętrznym, które postrzegamy jako bariery dla rozwoju przedsiębiorstwa, utrudnienia, dodatkowe koszty działania. Przykładowe zagrożenia to: możliwość pojawienia się nowej konkurencji, niekorzystne zmiany w gospodarce, wolniejszy wzrost rynku.

C. Opis produktu/usługi 1. Rodzaje oferowanych produktów i/lub świadczonych usług Należy określić produkt/usługę, podać wymagania stawiane produktowi, czyli jakie zaspokoi potrzeby na rynku, opis słabych i silnych stron produktu oraz wskazać na takie cechy produktu, które umożliwiają osiągnięcie przewagi konkurencyjnej na rynku. 2. Niezbędne zasoby Opisać planowane zasoby w zakresie niezbędnych maszyn i wyposażenia, ewentualnie niezbędną przestrzeń na cele produkcyjne, magazynowe, biurowe, handlowe. W jaki sposób zostanie zakupiony sprzęt i jakie są koszty i czas ich pozyskania?

3. Stosowana technologia Opisać zakres modernizacji, zmiany techniczne i technologiczne prowadzące ku ulepszeniu produktu, zasady wytwarzania nowych wyrobów, poziom jakości i nowoczesności produktu/usługi. Wskazać innowacyjność produktową i/lub procesową. 4. Wymogi formalno-prawne Wskazać ewentualne wymagania formalno-prawne konieczne do wytworzenia produktu/usługi i prowadzenia działalności, np. konieczność uzyskania konkretnych koncesji, uprawnień lub certyfikatów.

D. Analiza rynku 1. Identyfikacja rynku docelowego Należy opisać rynek wraz z podziałem na segmenty oraz wskazać ten segment (niszę rynkową), na którym przedsięwzięcie będzie się koncentrować. Określić, w jaki sposób sprzedaż jest rozłożona pomiędzy wyodrębnione segmenty rynkowe czy ewentualnie występuje sezonowość sprzedaży (tygodniowa, miesięczna, czy też wg pory roku). Opisać prognozę popytu na następne 3 lata, udział w rynku na tle konkurentów, działania na rzecz zwiększenia sprzedaży.

2. Nabywcy Należy określić charakterystykę docelowych klientów i zidentyfikować kim są: indywidualnymi klientami czy też instytucjami bądź przedsiębiorstwami itp. Określić grupy klientów ze względu na wiek, dochody, płeć, zawód, preferencje. Opisać profil swoich klientów. Kim są i gdzie się znajdują? Jakie są przyczyny zakupu twojego produktu lub usługi? Jakie korzyści odniosą dokonując zakupu u Ciebie zamiast u konkurencji? Określić szanse i zagrożenia, co do produktów komplementarnych i substytucyjnych. 3. Konkurencja Należy opisać głównych konkurentów działających na rynku oraz oszacować wyniki ich działalności ,wskazując ich słabe i mocne strony i dokonując oceny pod kątem zyskowności, sprzedaży, marketingu, dystrybucji. Porównać konkurencyjne produkty lub usługi biorąc pod uwagę takie czynniki jak np.: cena, jakość, serwis posprzedażowy, gwarancje itp.

E. Strategia marketingowa 1. Cena Należy określić politykę cenową: sposób ustalania ceny, zmiany cen, ceny głównych konkurentów. Opisać swoją politykę sprzedaży np.: plany dotyczące sprzedaży za gotówkę lub z odroczonym terminem zapłaty, bądź też stosowanie rabatów. 2. Promocja Opisać sposoby wprowadzania przedsiębiorstwa na rynek, sposoby prowadzenia reklamy i promocji, wybór mediów, stosowane materiały promocyjne, np. nalepki, reklamówki itd., formy promocji, np.: konkursy, kiermasze, public relations, koszty reklamy i promocji. ewentualnie plany dotyczące skorzystania z usług profesjonalnej agencji reklamowej.

3. Sprzedaż i dystrybucja Wskazać sposób, w jaki będzie prowadzona sprzedaż i dystrybucja. Opisać dane dotyczące wielkości sprzedaży poprzez wskazanie najważniejszych klientów, wielkości zamówień, form sprzedaży (np.: tradycyjne lub online), specjalnych warunków sprzedaży (np.: rabaty), sprzedawców (np.: zatrudnienie własnych lub korzystanie z oferty agentów lub hurtowników). Określić kanały dystrybucji produktów/usług, np.: oferty, pokazy u klienta, wysyłka, Internet.

F. Analiza zarządzania i działania 1. Zasoby kadrowe Opisać strukturę organizacyjną przedsiębiorstwa, stanowiska kierownicze, zasoby siły roboczej – liczebność, struktura wieku, wykształcenia itd., ewentualni doradcy. Określić wynagrodzenia pracowników oraz wykazać, ile wynoszą obowiązkowe świadczenia. 2. Zarządzanie przedsiębiorstwem Podać listę wspólników (jeżeli firma jest spółką) lub wskazać właściciela/właścicieli. Opisać ,kto będzie odpowiedzialny za zarządzanie przedsiębiorstwem i jakie powinny być ich/jego kwalifikacje. Określić, z jakich ewentualnie usług zewnętrznych będziesz korzystał np.: księgowość, porady prawne, usługi bankowe itp.

H. Analiza finansowa W załączeniu.

I. Wnioski i podsumowania Podsumowanie powinno zawierać zagrożenia, które mogą warunkować powodzenie całego przedsięwzięcia oraz propozycje ich eliminacji lub łagodzenia. Zagrożenia najbardziej typowe to: niekorzystne trendy branży, zachowania konkurencji, niedobór siły roboczej, złe oszacowanie wielkości produkcji lub sprzedaży, przekroczenie wielkości zaplanowanych kosztów, trudności w uzyskaniu kredytu.

J. Załączniki Nie obowiązkowe.