„Lepszy start w nowe jutro” Gorzów Wlkp. 06.02.2013  Działanie 9.1  Działanie 9.1 „Wyrównywanie szans edukacyjnych i zapewnienie wysokiej jakości usług.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Projekt POKL współfinansowany ze środków UE w ramach EFS
Advertisements

„Zajęcia dodatkowe dziś-szansą na lepsze jutro”
Szkołę Podstawową im. gen. I. Kruszewskiego w Gogołowie
Prezentacja na wywiadówkę
Generator przyszłości
Matematyka Zajęcia dodatkowe dziś – szansą na lepsze jutro
Wycieczka do kina w Krakowie
Zajęcia dodatkowe dziś- szansą na lepsze jutro
Człowiek – Najlepsza inwestycja
Konkurs Ministerstwo Edukacji Narodowej Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3.3. Poprawa jakości.
Indywidualne zajęcia rewalidacyjne dla uczniów niepełnosprawnych (z orzeczeniami poradni psychologiczno-pedagogicznych o potrzebie kształcenia specjalnego)
„Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania uczniów klas I – III szkół podstawowych” Projekt realizowany w ramach projektów systemowych MEN i beneficjentów.
FORMY POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ W SZKOLE
Konferencja dla przedstawicieli jednostek samorządu terytorialnego Tworzenie sieci Powiatowych Ośrodków Wspierania Uczniów Zdolnych w województwie małopolskim.
Człowiek najlepsza inwestycja Jaworznickie Szkolne Kluby Przedsiębiorczości - Marzenia – Wiedza – Sukces Projekt finansowany ze środków Unii Europejskiej.
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna na terenie Gimnazjum nr 18
Wyrównywanie szans edukacyjnych
Podstawy Pomocy Psychologicznej
MIEJSKIE PRZEDSZKOLE NR 10. Główne wejście do placówki.
Szczęśliwe przedszkolaki – program wyrównywania szans w rzeszowskich przedszkolachSzczęśliwe przedszkolaki – program wyrównywania szans w rzeszowskich.
INDYWIDUALIZACJA PROCESU NAUCZANIA I WYCHOWANIA
WYRÓWNYWANIE SZANS EDUKACYJNYCH W RAMACH PRACY Z DZIEĆMI
Projekt Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój dla uczniów klas I-VI w 3 szkołach podstawowych z terenów wiejskich Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój. Udział w projekcie.
Prezentacja Projektu Różne formy terapii wspomagające rozwój uczniów Specjalnego Ośrodka Szkolno – Wychowawczego w Kątach Wrocławskich realizowanego w.
„Dajmy dzieciom skrzydła
Sześciolatek w szkole ZESPÓŁ SZKÓŁ W TUŁAWKACH. Zagadnienia: I. Działania organizacyjne związane z przyjęciem sześciolatków do szkoły II. Wzbogacenie.
Zajęcia wyrównawcze z języka angielskiego - Grupa 6 „Zajęcia dodatkowe dziś- szansą na lepsze jutro” Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej.
SZKOŁA MOJĄ SZANSĄ PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY Z FUNDUSZY UNII EUROPEJSKIEJ W RAMACH PROGRAMU OPERACYJNEGO KAPITAŁ LUDZKI.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego dr Anna Białek-Jaworska, WNE UW, PTM, 16 grudnia 2011.
Termin realizacji – 20 miesięcy
Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Wspomaganie nauczania w klasach I-III
Jeżowe, 25 czerwca 2009 r. Jeżowe, 25 czerwca 2009 r. Konferencja podsumowująca realizację projektu pn.: Wszyscy mamy równe szanse - program wyrównywania.
CZŁOWIEK NAJLEPSZA INWESTYCJA cel projektu cele szczegółowe zapewnienie każdemu dziecku realizującemu I etap edukacyjny w szkołach podstawowych.
Projekt Edukacja przedszkolna szansą na sukces Twojego dziecka Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Rozwój kompetencji językowych uczniów z uszkodzonym słuchem Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
Szkoła Podstawowa im. św. Franciszka z Asyżu w Poskwitowie
Program Operacyjny Kapitał Ludzki Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Szkoła Równych Szans.
EFEKTY REALIZACJI PROJEKTU
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego (NUMER PROJEKTU: POKL /09) Aktywizacja.
Podsumowanie realizacji projektu Czym skorupka za młodu nasiąknie… Indywidualizacja procesu nauczania w klasach I, II, III szkół podstawowych w Gminie.
1 Program Operacyjny Kapitał Ludzki Projekt "Dziecięca akademia przyszłości – wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów poprzez dodatkowe zajęcia.
Dobrocin, 31 sierpnia 2009 Przedszkole w Dobrocinie – szansa na rozwój dostępna dla każdego dziecka.
„Szkolne Centrum Nauki”
KALEJDOSKOP SZANS KALEJDOSKOP MOZLIWOŚCI Szkoła Podstawowa nr 13 im. Komisji Edukacji Narodowej w Jeleniej Górze Jelenia Góra r.
NASZA WIEDZA - NASZA PRZYSZŁOŚĆ okres realizacji projektu 01 styczeń 2011r. – 30 grudzień 2012r.
INDYWIDUALIZACJA PROCESU NAUCZANIA I WYCHOWANIA UCZNIÓW
Gmina Zwierzyn „RÓWNAJ W GÓRĘ”. Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet IX: Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach Działanie 9.1 Wyrównanie.
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania uczniów klas I-III szkoły podstawowej w kontekście wdrażania nowej podstawy kształcenia ogólnego Projekt.
„Szkoła w Bejscach znana z tego, że się troszczy o każdego” że się troszczy o każdego”
Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego „KIERUNEK –SUKCES” Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Zespół Administracyjny Oświaty ul. Akademicka Słubice Tel
Projekt pn. „Uczymy się i rozwijamy z indywidualizacją” Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Działalność Poradni Psychologiczno-pedagogicznej nr 1 w Gdańsku
SZKOLNY PROGRAM PROFILAKTYKI 2014 – 2017 SZKOŁA PODSTAWOWA NR 6 im
Główne założenia reformy programowej w szkole podstawowej:
Gimnazjum im. Jana Pawła II w Choceniu Klasa Terapeutyczna.
Propozycje kryteriów wyboru finansowanych operacji dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na.
SZEŚCIOLATEK W SZKOLE. ZABAWA JEST NAUKĄ, NAUKA ZABAWĄ. IM WIĘCEJ ZABAWY, TYM WIECEJ NAUKI. /Glenn Doman/
Mgr Teresa Żarnowska-Kukuryk Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr 4 im. J. Ciesielskiego Zespół Poradni nr 2 w Lublinie.
Lider Projektu: 2 Partner projektu: Projekt „SZKOŁA SUKCESU” współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego Beneficjent:
Europejski Fundusz Społeczny Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki na lata
„Lepszy start w nowe jutro”
Projekt edukacyjny „Kompetencje kluczowe”
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
„Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów LO Computer College”
INDYWIDUALIZACJA NAUCZANIA I WYCHOWANIA UCZNIÓW KLAS I – III SZKÓŁ PODSTAWOWYCH DOBRY START PUBLICZNA SZKOŁA PODSTAWOWA W JORDANOWIE ŚLĄSKIM.
Akademia wychowawcy. Jak krok po kroku zorganizować pomoc psychologiczno – pedagogiczną? Elżbieta.
Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych – od diagnozy do zaleceń Agnieszka Zielińska-Graf nauczyciel konsultant w zakresie psychologiczno-
Zapis prezentacji:

„Lepszy start w nowe jutro” Gorzów Wlkp  Działanie 9.1  Działanie 9.1 „Wyrównywanie szans edukacyjnych i zapewnienie wysokiej jakości usług edukacyjnych świadczonych w systemie oświaty”.  Poddziałanie  Poddziałanie „Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów z grup o utrudnionym dostępie do edukacji oraz zmniejszanie różnic w jakości usług edukacyjnych”. Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Program Operacyjny Kapitał Ludzk Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Program Operacyjny Kapitał Ludzki

MIEJSCE REALIZACJI „Lepszy start w nowe jutro” MIEJSCE REALIZACJI Gmina Bogdaniec, graniczy z Gorzowem Wlkp. od wschodu, leży na szlaku drogowym Berlin - Kaliningrad. W jej skład wchodzi 21 sołectw, w których mieszka ponad 6 tys. mieszkańców. Gmina zajmuje obszar 112 km2, ma charakter rolniczy.

MIEJSCE REALIZACJI „Lepszy start w nowe jutro” MIEJSCE REALIZACJI Głównym celem stowarzyszenia jest:  promocja nauki przez całe życie,  zachęcanie do rozwoju osobistego,  podnoszenie kwalifikacji mieszkańców gminy Bogdaniec. wyłoniono stowarzyszenie „Klub Edukacja”. W wyniku przeprowadzonego przez Gminę Bogdaniec postępowania ofertowego, do realizacji projektu pod nazwą „Lepszy Start w Nowe Jutro”, wyłoniono stowarzyszenie „Klub Edukacja”.

ZAŁOŻENIA „Lepszy start w nowe jutro” ZAŁOŻENIA  Głównym celem projektu jest wyrównywanie szans edukacyjnych poprzez indywidualizację procesu kształcenia dzieci z klas I-III, dostosowaną do zdiagnozowanych potrzeb edukacyjnych i ich możliwości psychofizycznych.  Podjęte działania umożliwiają lepszy start w dorosłe życie dzieci i młodzieży z terenów wiejskich oraz rozwój zainteresowań i uzdolnień.

W projekcie uczestniczy 115 uczniów i uczennic uczęszczających do 4 szkół podstawowych z terenu gminy Bogdaniec.  Szkoła Podstawowa w Jeninie –20 uczniów,  Szkoła Podstawowa w Bogdańcu – 53 uczniów,  Szkoła Podstawowa w Lubczynie – 22 uczniów,  Szkoła Podstawowa w Jenińcu – 20 uczniów. PUNKT WYJŚCIA Lepszy Start w nowe jutro PUNKT WYJŚCIA

PUNKT WYJŚCIA Lepszy start w nowe jutro PUNKT WYJŚCIA  Dobór dzieci do uczestnictwa w projekcie został dokonany w oparciu o przeprowadzoną w marcu 2012r. diagnozę potrzeb i problemów uczniów/uczennic.  Wyłoniono dzieci, u których zdiagnozowano określone potrzeby edukacyjne w zakresie: wad wymowy, wad postawy oraz dzieci z problemami w komunikacji społecznej.

Zajęcia rozwijające zainteresowania uczniów zajęcia rozwijające zainteresowania z zakresu nauk matematyczno - przyrodniczych oraz zajęcia informacyjno-komunikacyjne.  W projekcie są realizowane również zajęcia rozwijające zainteresowania z zakresu nauk matematyczno - przyrodniczych oraz zajęcia informacyjno-komunikacyjne.  Podczas wszystkich zajęć wykorzystywane są pomoce dydaktyczne zakupione w ramach projektu.

trudności w czytaniu i pisaniu oraz w zakresie nauk matematycznych powinny być rozwiązywane od samego początku ich zdiagnozowania.  Z opinii osób wchodzących w skład zespołów nauczycielskich przeprowadzających diagnozę wynika, że trudności w czytaniu i pisaniu oraz w zakresie nauk matematycznych powinny być rozwiązywane od samego początku ich zdiagnozowania. PUNKT WYJŚCIA „Lepszy start w nowe jutro” PUNKT WYJŚCIA

 Niepodjęcie działań zaradczych, jak pokazuje praktyka, prowadzi do pogłębiania się wskazanych problemów edukacyjnych. W znacznym stopniu ogranicza to dalszy rozwój intelektualny i społeczny dziecka.  Trudności w nauce negatywnie wpływają na równowagę psychiczną uczniów, wywołując u nich problemy natury emocjonalnej oraz niskie poczucie własnej wartości. PUNKT WYJŚCIA „Lepszy start w nowe jutro” PUNKT WYJŚCIA

REALIZACJA Lepszy start w nowe jutro REALIZACJA  W ramach projektu szkoły podstawowe zakupiły nowoczesne pomoce dydaktyczne, które uatrakcyjniają i ułatwiają pracę z dziećmi w zakresie nauki czytania i pisania oraz przyswajania treści matematyczno-przyrodniczych i komputerowych.

Zajęcia logopedyczne „Lepszy start w nowe jutro” Zajęcia logopedyczne  Wśród uczniów i uczennic, którzy zostali objęci wsparciem projektowym, aż u 44 stwierdzono wady wymowy.  Zatrudniono logopedów, którzy pracują nad korygowaniem i usprawnianiem narządów mowy.

Zajęcia logopedyczne „Lepszy start w nowe jutro” Zajęcia logopedyczne

 Zajęcia logopedyczne złagodzą wady stwierdzone u dzieci. Grupa beneficjentów wzmocni swoją samoocenę i usprawni komunikację interpersonalną. Zajęcia logopedyczne „Lepszy start w nowe jutro” Zajęcia logopedyczne

Zajęcia korygujące wady postawy „Lepszy start w nowe jutro” Zajęcia korygujące wady postawy  W ramach projektu zorganizowano zajęcia korygujące wady postawy na basenie.  Ćwiczenia w wodzie mają bardzo dużą wartość korektywną. Wady postawy stwierdzono u 46 uczniów.

Specyfika środowiska wodnego umożliwia odciążenie kręgosłupa, wpływa hartująco na dziecko oraz pozwala stosować różnorodne ćwiczenia oddechowe. Zajęcia korygujące wady postawy „Lepszy start w nowe jutro” Zajęcia korygujące wady postawy

Woda powoduje rozluźnienie mięśni, elongację kręgosłupa, a przez to ułatwia przyjęcie poprawnej postawy ciała. Prowadzone zajęcia korekcyjne zagwarantują w przyszłości dobrą sylwetkę i oraz stworzą warunki do prawidłowego rozwoju psychoruchowego. Zajęcia korygujące wady postawy „Lepszy start w nowe jutro” Zajęcia korygujące wady postawy

Zajęcia psychoedukacyjne i socjoterapeutyczne „Lepszy start w nowe jutro” Zajęcia psychoedukacyjne i socjoterapeutyczne  U dzieci uczęszczających do szkół na terenie gminy Bogdaniec stwierdzono zaburzenia w komunikacji społecznej.  Zdiagnozowano 10 uczniów.

Zajęcia psychoedukacyjne i socjoterapeutyczne „Lepszy start w nowe jutro” Zajęcia psychoedukacyjne i socjoterapeutyczne

 Zaburzenia w obszarze komunikacji społecznej u dzieci, to przede wszystkim jakościowe zaburzenia zdolności do uczestnictwa w interakcjach społecznych.  Dzieci z tego typu zaburzeniami mają przede wszystkim problem z „odnalezieniem się” w szerszych strukturach społecznych, jak i mniejszej grupie rówieśniczej jaką jest np. klasa. Zajęcia psychoedukacyjne i socjoterapeutyczne „Lepszy start w nowe jutro” Zajęcia psychoedukacyjne i socjoterapeutyczne

Zajęcia rozwijające zainteresowania uczniów „Lepszy start w nowe jutro” Zajęcia rozwijające zainteresowania uczniów  Uczeń wykazujący szczególne uzdolnienia ogólne, kierunkowe lub twórcze to prawdziwe wyzwanie dla świadomego pedagoga.  Praca z dzieckiem wybitnym, obdarzonym szczególnymi możliwościami, wymaga bowiem daleko posuniętej indywidualizacji nauczania oraz aktywnego wychodzenia naprzeciw jego specjalnym potrzebom edukacyjnym.  Właściwe rozpoznanie jego potencjału i możliwości warunkuje planowe ukierunkowanie, rozwijanie i wspomaganie.

W wyniku diagnozy ustalono, że 29 uczniów wykazuje zdolności i zainteresowania informacyjno- komunikacyjne oraz w zakresie nauk matematyczno – przyrodniczych. Zajęcia rozwijające zainteresowania uczniów „Lepszy start w nowe jutro” Zajęcia rozwijające zainteresowania uczniów

 wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów klas I-III,  indywidualizacja procesu kształcenia,  wyrównanie dysproporcji edukacyjnych we wczesnym etapie kształcenia,  możliwość dalszego rozwoju dzieci,  doposażenie bazy dydaktycznej szkół,  odziaływanie profilaktyczne mające na celu wyrobienie nawyku prawidłowej postawy, „Lepszy start w nowe jutro” ODDZIAŁYWANIE PROJEKTU

 nawiązanie bliższej współpracy z rodzicami uczniów/uczennic biorących udział w projekcie, łatwiejsza komunikacja z rodzicami,  mierzenie efektów realizacji działań projektowych przez prowadzących zajęcia i rodziców,  efektywniejsza praca z dziećmi w ramach obowiązkowych zajęć edukacyjnych. „Lepszy start w nowe jutro” ODDZIAŁYWANIE PROJEKTU

Po 4 miesiącach realizacji projektu:  zdiagnozowani uczniowie/uczennice chętnie uczestniczą w zajęciach,  zajęcia są atrakcyjniejsze dzięki nowo zakupionym pomocom urozmaicającym proces kształcenia,  wzrost samooceny beneficjentów,  dzieci wykazują aktywną postawę, są bardziej otwarte, odważniejsze, dokładniejsze, dzięki czemu szybciej opanowują nowe umiejętności. „Lepszy start w nowe jutro” WNIOSKI

„Lepszy start w nowe jutro”

Monika Wilk Prezes Stowarzyszenia „KLUB EDUKACJA”

Dziękujemy za uwagę Opracowanie: M. Reks, D. Sitasz, D. Fabianowicz