Centrum Logistyczne w Łosośnej
Dane firmy Nazwa: CENTRUM LOGISTYCZNE W ŁOSOŚNEJ SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ Adres www: http://www.cllososna.pl/ Siedziba: Województwo mazowieckie, ul. Zielona 34, 02-913 Warszawa
Dane firmy Forma prawna: Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Oferta: magazynowanie, składowanie i przechowywanie towarów. krajowy i międzynarodowy przewóz ładunków obsługa celna i załatwianie formalności związanych z odbiorem wagonów zza Wschodniej granicy przeładunki towarów z wagonów szerokotorowych na wagony normalnotorowe i odwrotnie oraz na samochody
Dane firmy kompleksowe usługi logistyczne w zakresie kolejowych przewozów towarów sortowanie towarów w zależności od potrzeb i wymagań klientów kompleksowa obsługa bocznicy kolejowej czyszczenie oraz zwrot wagonów odbiór, wypełnianie i przekazywanie listów przewozowych SMGS załadunek samochodów osobowych na wagony typu lex załadunek wagonów krytych ważenie samochodów na własnej wadze samochodowej
Dane firmy Klienci Największym klientem jest PKP Cargo. Przewoźnik korzysta ze stacji, wożąc towary na Wschód. Firma świadczy usługi przeładunkowe dla towarów przewożonych ze wschodu ( Rosja, Chiny, Korea, itp.) o aktualnych możliwościach do 2 mln ton rocznie i kierowanie ich dalej do polskich portów i na zachód. Przeładunek wspólnych, uzgodnionych ładunków od producentów i dostawców z Polski i UE w kierunku Republiki Białoruskiej oraz Federacji Rosyjskiej, lub do innych republik i krajów na Wschodzie i Azji (i na odwrót).
2. Historia firmy i oferta Kiedy powstała, dlaczego, kto ją założył? Spółka z o.o. „Centrum Logistyczne w Łosośnej”powstała w 2005r. w celu budowy przygranicznej stacji przeładunkowej w miejscowości Łosośna Wlk. Pomysłodawcą stworzenia stacji przeładunkowej przy wschodniej granicy kraju był Tadeusz Wilamowski, właściciel gruntów wykorzystanych pod budowę centrum. Terminal przeładunkowy w Łosośnej rozpoczął działalność 15 stycznia 2010r. Jak zmieniała się oferta? Systematycznie wzrasta liczba torów zarówno normalnych jak i szerokich. Dodatkowo zbudowano magazyn do przechowywania ładunków oraz uruchomiono przeładunek kontenerów. Firma przeładowuje towary zarówno na export jak i import - w obie strony. Obsługuje ładunki przewożone ze wschodu (Rosja, Białoruś,Chiny, Korea) oraz ładunki od producentów i dostawców z Polski i UE. Od listopada 2012 roku firma realizuje przewozy kolejowe ze Wschodu po torze szerokim (1520 mm).
2. Historia firmy i oferta Jak firma uzasadnia te zmiany? Np. czy powołują się na własne badania, doświadczenia, trendy rynkowe? Rozwój firmy spowodowany jest dążeniem do bycia jednym z najważniejszych punktów przeładunkowych z Rosją, krajami bałtyckimi, Białorusią, Polską i zachodnią Europą. Według prognoz, transport będzie sukcesywnie rósł. Zwłaszcza że coraz częściej są nawiązywane kontakty spedytorów i przewoźników z krajów Unii z kontrahentami ze Wschodu. Rozbudowa infrastruktury logistycznej z pewnością przyczyni się do zwiększenia wielkości przewozów Strona białoruska wyraża zainteresowanie dalszym rozwojem terminala, a jego długo oczekiwane uruchomienie spotkało się z wręcz entuzjastycznym przyjęciem.
2. Historia firmy i oferta Czy firma pisze że ma strategię rozwoju? Jeśli tak to jaką? Firma planuje dalszy rozwój. Na stronie www znajdują się informacje, że opracowano dokumentację i uzyskano pozwolenie na budowę pięciu torów normalnych i pięciu torów szerokich (rosyjskich). Przedstawia również plany dotyczące budowy następnych terminali specjalistycznych (chemicznego, samochodowego, materiałów sypkich).
3. Ustrój firmy Czy firma zmieniała formę prawną? Czy ma spółki-córki? Filie zagraniczne? Oddziały? Jak to wszystko działa? Nie ma żadnych informacji dotyczących zmian formy prawnej. Firma nie posiada również spólek-córek oraz filii zagranicznych. Czy firma określa się jako „firma rodzinna”? Co na ten temat pisze i czy cos z tego wynika? Firma nie określa się jako rodzinna, ale wśród udziałowców znajduje się małżeństwo: Dorota Wilamowska i Tadeusz Władysław Wilamowski.
3. Ustrój firmy Jakie były źródła finansowania firmy na początku, a jakie są teraz? Jakie to ma przełożenie na decyzyjność w firmie (kto rządzi, kto decyduje)? Przy zakładaniu firmy źródłami finansowania byli dwaj inwestorzy i założyciel firmy, któty posiadał grunty, na których obecnie znajduje się centrum. Ze względu na ponadregionalne znaczenie terminali w Łosośnej dla handlu polskiego i unijnego ze Wschodem inwestycja ta jest szczególnie uzasadniona do objęcia jej finansowaniem ze środków UE.
4. Konkurencja W tym rejonie istnieją stacje przeładunkowe: graniczna w Kuźnicy, która jednak nie ma możliwości rozwoju i nie jest w stanie przyjmować do przeładunku całych pociągów, w Sokółce (normalnotorowa), gdzie przebudowa stacji dla potrzeb Rail Baltica ograniczy możliwości przeładunku. W Małaszewiczach/Terespolu- terminal ten jest przeciążony i nie doinwestowany w obecnej skali potrzeb Odmienna szerokość torów kolejowych na terenie b. ZSRR zmusza do korzystania ze stacji przeładunkowych na granicy Polski z Rosją, Białorusią i Ukrainą. Atuty firmy: posiadanie dwutorowego (szerokiego i normalnego) szlaku kolejowego przyjmowanie pociągów towarowych o maksymalnej dopuszczalnej długości składów, jakie mogą być formowane przeładunek towarów zarówno na export jak i import - w obie strony
5. Zasoby Zasoby firmy to: Grunty Infrastruktura Magazyny Środki transportowe, przeładunkowe
6. Założyciele Założycielem firmy był Tadeusz Wilamowski, właściciel gruntów wykorzystanych pod budowę centrum, specjalista z dziedziny budownictwa. Później do przedsięwzięcia dołączyło jeszcze dwóch prywatnych inwestorów. Obecnie Tadeusz Wilamowski wraz z żoną Dorotą jest udziałowcem Centrum Logistycznego w Łosośnej. Zarząd firmy składa się z dwóch osób: Zenona Kulenko i Bożeny Gawędzkiej.
7. Własna ocena Skuteczności działań firmy, perspektyw Moim zdaniem ciągły rozwój firmy świadczy o jej skutecznym działaniu i rosnącym zapotrzebowaniu na usługi wykonywane przez Centrum Logistyczne w Łosośnej. Firma ma przed sobą dużą przyszłość. Jest zlokalizowana w bardzo dobrym miejscu komunikacyjnym w stosunku do świadczonych usług oraz budzi coraz większe zaufanie u klientów.
7. Własna ocena Strony www Strona jest przejrzysta i wygodna w obsłudze. Warto dodać, że funkcjonuje aż w 3 dodatkowych językach (angielskim, rosyjskim i niemieckim). Minusem strony jest zdecydowanie za mało informacji o historii firmy, założycielach i ustroju firmy.
Źródła http://www.cllososna.pl/ http://www.inforail.pl/text.php?from=archive&id=30733 http://www.infoveriti.pl/firma-krs/Centrum,Logistyczne,W,Lososnej,Warszawa,Raport,biznesowy,KRS,0000240619.html http://www.kurierkolejowy.eu/aktualnosci/2668/Lososna-inwestorzy-licza-na-wzrost.html
INFOR – Centrum Usług Dystrybucyjnych
Dane firmy Nazwa: INFOR – Centrum Usług Dystrybucyjnych Adres www : http://dystrybucja.infor.pl/ Siedziba: ul. Okopowa 58/72, 01-042 Warszawa
Dane firmy usługi w zakresie obsługi sprzedaży; działania promocyjne; Forma prawna: Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Oferta: usługi w zakresie obsługi sprzedaży; działania promocyjne; dystrybucja;
Dane firmy obsługa kolportażu; obsługa klienta w ruchu przychodzącym i wychodzącym; obsługa magazynowo-ekspedycyjna; konfekcjonowanie i pakowanie; obsługa akcji promocyjnych; obsługa produkcji ; prowadzenie i zarządzanie bazą danych; telemarketing.
Dane firmy Klienci: Gazeta Prawna; Monitor Księgowego; Personel i Zarządzanie; Gazeta Samorządu i Administracji; Rachunkowość Budżetowa; Prawo Przedsiębiorcy.
2. Historia firmy i oferta Kiedy powstała, dlaczego, kto ją założył? Została założona w 1987 roku przez Ryszarda Pieńkowskiego. Z małej firmy początkowo mieszczącej się w jednym z domów w podwarszawskich Łomiankach wyrosła Grupa Wydawnicza INFOR, obecnie Grupa INFOR PL, składająca się z 13 spółek. Jak zmieniała się oferta? Pierwotnie zajmowano się zakupem Dzienników Ustaw i Monitorów Polskich, które były wydawane jako „Prawo Rzemieślnika”. Po 1991 roku skoncentrowano się na wydawaniu czasopism dla księgowych, przedsiębiorców, dodając do swoich tytułów dyskietki, a potem płyty CD z materiałami użytkowymi i programami dla księgowych.
2. Historia firmy i oferta Czy firma pisze że ma strategię rozwoju? Jeśli tak to jaką? Strategia rozwoju firmy opiera się na inwestowaniu w rozwój technologii oraz rozwiązań informatycznych.
3. Ustrój firmy Czy firma zmieniała formę prawną? Czy ma spółki-córki? Filie zagraniczne? Oddziały? Jak to wszystko działa? Firma składa się z 13 spółek. Nie posiada filii zagranicznych. Oddział I: ul. Okólna 40, Marki Czy firma określa się jako „firma rodzinna”? Co na ten temat pisze i czy cos z tego wynika? Firma nie określa się jako „rodzinna”.
3. Ustrój firmy Czy firmą zarządzają właściciele czy menedżerowie? Jakie i jak zachodziły zmiany w systemie zarządzania firmą? Prezes Zarządu - Piotr Łuczak Wiceprezes Zarządu - Krzysztof Murkociński Dyrektor Biura Kolportażu - Mirosława Kotlenga Dyrektor Biura Logistyki i Produkcji - Mariola Burdecka Dyrektor Biura Sprzedaży - Krzysztof Murkociński Jakie były źródła finansowania firmy na początku, a jakie są teraz? Jakie to ma przełożenie na decyzyjność w firmie (kto rządzi, kto decyduje)? Brak informacji o źródłach finansowania firmy.
4. Konkurencja „Puls Biznesu” „Rzeczpospolita” „Konkurentami są tak naprawdę wszystkie koncerny światowe, na czele z Wolters Kluwer czy Beckiem, ale walczymy z nimi jak równy z równym.” Atuty firmy: duża elastyczność – możliwość dostosowania się do każdego rodzaju zlecenia współpraca na bazie ścisłej kooperacji, integracja wzajemnych procedur
5. Zasoby Zasoby firmy to: Urządzenia do wytwarzania masowych ilości dokumentów; Rozbudowane bazy danych; Nowoczesne centrum magazynowe; Środki transportowe
6. Założyciele W 1987 roku przez Ryszarda Pieńkowskiego zostało założone Biuro Informacji Organizacyjno-Prawnej INFOR.
6. Założyciele Ryszard Pieńkowski jest absolwentem Wydziału Prawa Uniwersytetu Warszawskiego, a także studiów podyplomowych na Wydziale Zarządzania UW oraz w Szkole Głównej Handlowej.
7. Własna ocena Skuteczności działań firmy, perspektyw: Firma bardzo rozbudowana; Umożliwia dostęp do obszernej ilości informacji o swojej działalności oraz o sukcesach; Rozległy wachlarz usług; Nieustający rozwój i inwestowanie w firmę.
7. Własna ocena Strona internetowa: obszernie rozbudowana, ale jednocześnie przyjazna w obsłudze; zawiera dużo informacji o firmie oraz o oferowanych usługach; ułatwia kontakt poprzez okienko rozmowy z konsultantem. Minusem strony jest brak możliwości wyboru innego języka niż język polski.
Źródła 1. http://dystrybucja.infor.pl/index.html 1. http://dystrybucja.infor.pl/index.html 2. http://www.25urodziny.infor.pl/